Strona główna» Imprezy komunikacyjne i kolejowe» Krakowska Nocka 2012» Duewag GT8S #3061

Duewag GT8S #3061

«Poprzednie zdjęcie: Duewag GT8S #3061
Następne zdjęcie: Duewag GT8S #3061»

Duewag GT8S #3061

Data zrobienia zdjęcia: 14 stycznia 2012 roku (sobota)
Opis: Politechnika.

Cudze chwalicie, swego nie znacie. To tak apropo Waszych zachwytów nad zagranicznym metrem. A co, my nie mamy swojego?! Mamy pełną gęba! Mamy!
Słowa kluczowe: Duewag GT8S #3061 Krakowska_Nocka_2012 MPK_Kraków Kraków Politechnika tunel
Data dodania zdjęcia: 09.02.2012 23:38, Wyświetleń: 2558, Pobrań: 29, Wielkość pliku: 399.6 KB
Dodał: zdziseek

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
10.02.2012 10:53
Chyba lewym półdu***** mamy to metro...
Ale zdjęcie bardzo fajne.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
zdziseek
Użytkownik

Komentarzy: 158
10.02.2012 13:24
To była grubymi nićmi szyta ironia 😉

Dzięki.
Offline zdziseek
Silkeborg
Użytkownik

Komentarzy: 557
10.02.2012 19:10
Odnośnie obróbki, napisz mi na PW jak to zdjęcie przerobiłeś 😉 Jestem ciekaw co tam stosujesz i czemu mój sposób jest taki zły ;>
Offline Silkeborgkonrad.kriegel at gmail.com
zdziseek
Użytkownik

Komentarzy: 158
10.02.2012 19:17
Broń Boże nie powiedziałem, że Twój sposób obróbki jest zły.
Wyraziłem co najwyżej, moją subiektywną opinię na jej temat. A nie uważam się za żadne guru ani autorytet w tej dziedzinie, więc moje sądy nie są jedynymi słusznymi.
Po prostu jednemu podoba się to, drugiemu tamto. Mi subiektywnie nie przypadła do gustu obróbka tamtego Twojego zdjęcia, bez żadnych personalnych wycieczek 🙂
A co do obróbki tego zdjęcia. W sumie to nawet bym tego tak nie nazwał. Wywołany raw w CS5, WB w kelvinach był poprawny już na miejscu, wyciągnięte 1,5ev z cieni, zgaszone o 0,5ev światła, kontrast lokalny + półcienie. Do tego zabawa krzywymi i oczywiście to wszystko na osobnych maskach.
Offline zdziseek
Silkeborg
Użytkownik

Komentarzy: 557
10.02.2012 19:44
Oj, przepraszam bo widzę że wywołałem małą burzę mózgów. Dzięki za opis tak czy inaczej. Po prostu obrabiam te zdjęcia już z przyzwyczajenia w taki sposób bo kiedyś tam zaczął mi odpowiadać i tyle. Ale tak zabrzmiało jakby ktoś je zaraz miał usunąć 😉
Offline Silkeborgkonrad.kriegel at gmail.com
zdziseek
Użytkownik

Komentarzy: 158
10.02.2012 19:52
Hehe więcej dystansu 😉
Offline zdziseek
Silkeborg
Użytkownik

Komentarzy: 557
10.02.2012 20:02
🙂
Offline Silkeborgkonrad.kriegel at gmail.com
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
11.02.2012 00:56
@zdziseek, a da radę wyciągnąć w ten sposób coś ciekawego z JPEGa? Wstyd się przyznać ale PS nie używałem 🤣
Offline Butelka
zdziseek
Użytkownik

Komentarzy: 158
11.02.2012 09:29
JPG czy RAW nie są zależne od softu w jakich te pliki otwierasz i obrabiasz (lub wywołujesz w przypadku RAW-ów), tylko od tego jaki format zapisu danych wybierzesz w swoim aparacie. Są to rozszerzenia plików graficznych. JPG to najpopularniejszy format plików, który charakteryzuje się w miarę poprawną płynnością barw, jednak jak każdy typ kompresji stratnej, cierpi na stosunkowo duży braki detalu i ostrości krawędzi. Algorytm, który wykonuję tą kompresje, powoduje bezpowrotną utratę wielu danych zarejestrowanych przez matrycę światłoczułą aparatu. Mówiąc w wielkim uproszczeniu, JPG jest już "obrabiany" poprzez oprogramowanie w aparacie i to co zapisuje się na karcie pamięci w tym rozszerzeniu, to jest efekt finalny działania softu w body. Nie masz zatem wpływu na to, jak aparat wywoła to, co zarejestrowała matryca aparatu. I tu właśnie pojawia się największa przewaga RAW-ów nad jakimkolwiek innym formatem pliku graficznego. Jak sama nazwa wskazuje RAW (z ang. surowy) jest nieprzetworzonym przez oprogramowanie aparatu obrazem zarejestrowanym przez matrycę światłoczułą. Dzięki temu, to co otrzymujemy na karcie pamięci, to w uproszczeniu forma negatywu cyfrowego i to od nas zależy na etapie post produkcji jaki efekt finalny obrazka uzyskamy, a nie od algorytmu stratnej kompresji jak w przypadku jpg już w puszce aparatu przed zapisaniem go na karcie pamięci. Jak go wywołamy, co chcemy uzyskać itd. to wszystko zaley już od człowieka, możliwości softu wywołującego RAW-y, umiejętności oraz oczywiście jakości samego pliku RAW czyli zaawansowania technicznego aparatu. Jest to ogromne pole manewru dla niedoświadczonych fotografów, którzy mogą na komputerze poprawić swoje błędy czy to w niepoprawnej ekspozycji, balansie bieli itp popełnione w czasie pleneru, a których po prostu nie jest się w stanie poprawnie zmodyfikować, jeśli użyty byłby sam format JPG. Oczywiście możesz JPG rozjaśnij, przyciemnić, dodać kontrast, zmienić balans kolorów, jednak to wszystko ma niebagatelny wpływ na jakość, czystość obrazka, zwłaszcza na przejścia tonalne (dynamika tonalna) oraz ilość detalu (złaszcza w cieniach i światłach). Przy najmniejszych modyfikacjach na JPG wyskakuje szum i detal mówi do widzenia. Dla tych, którzy nie mają ochoty grzebać na kompie RAW ma same wady. Dla tych co chcą wycisnąć siódme poty ze swojego sprzętu i uzyskać jak najlepszy efekt RAW ma same plusy. Oczywiście pojawiają się obecnie modyfikacje również plików RAW tak samo już w aparacie, ale dotyczą one głównie odszumiania na wysokich ISO oraz przy długich czasach naświetlani, czasem są również wyostrzane.
Wszystko jest dla ludzi. Jeśli wie się z czym to się je, zna się "plusy dodatnie i plusy ujemne" formatu A i formatu B, to każdy jest w stanie wybrać coś dla siebie. Jeśli masz czas na ustawienie idealnej ekspozycji, WB i innych ustawień, to strzelasz w JPG i zaoszczędzasz na czasie obróbki zdjęcia. Jednak zawsze potem możesz pluć sobie w brodę, że nie masz RAW-a, bo jednak na kompie efekt JPG nie do końca Cie satysfakcjonuje. Są kombinacje zapisu RAW+JPG i to jest chyba najlepsza alternatywa. Poprawne jotpegi zostawiasz, a te, które z jakichś tam powodów "kuleją" wywołujesz z RAW-a. Niesie to za sobą ciężar w postaci wagi zdjęć, ale w obecnych czasach przy takich cenach kart pamięci, myślę, że nie jest to żadnym problemem.
Niektórzy producenci oferują możliwość zapisu pomniejszonych RAW-ów np sRAW, co wydaje się być najlepszą alternatywą dla szczędzących miejsca na karcie, a chcących mieć duże pole manewru co do wyglądu finalnego zdjęcia juz po jego wykonaniu na etapie post produkcji. Należy też pamiętać, że dopiero w bardziej zaawansowanych aparatach np szybkość zdjęć seryjnych nie zmienia się przy zapisie do RAW, w tych budżetowych, wartości fps, podawane są głównie dla JPG. Ważna jest też pojemność bufora pamięci, czyli miejsca, w którym są przechowywane pliki po zrobieniu a przed zapisem na kartę (zdjęcia seryjne). Podstawowe modele nie posiadają również 14-bitowych RAW-ów a 12-bitowe, ale to tak czy siak dla amatora nie ma większego znaczenia, bo to co oferuje taki cyfrowy negatyw w porównaniu do JPG to niebo a ziemia 😉
Offline zdziseek
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
11.02.2012 14:15
Oj, chłopie, chłopie... Po co mi wykład na temat wyższości RAWa nad JPEG bądź odwrotnie? Skoro pytam o JPEG widząc że ty wywołałeś RAW, to chyba logiczne że widzę różnicę (a widzę bardzo dobrze) między tymi formatami...

Ponowię jednak pytanie - czy w podobny sposób, w który ty obrobiłeś RAW w PS, da się wyciągnąć wymierny efekt z JPEGa?
Offline Butelka
zdziseek
Użytkownik

Komentarzy: 158
11.02.2012 14:53
"Oj chłopie, chłopie...". Przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz, to będziesz wiedział.
Offline zdziseek
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
11.02.2012 18:50
Twój wykład nie omawia ani trochę możliwości PS CS5 w tej kwestii. Doskonale wiem czym jest RAW a czym JPEG, ale czy wtedy od razu znam wszystkie możliwości każdych programów graficznych? Nie.
Offline Butelka
mziuuu
Użytkownik

Komentarzy: 299
12.02.2012 11:20
Przecież jasno z tego wynika, że w żadnym programie nie wyciągniesz z JPEGa tego, co wyciągniesz z RAWa...
Offline mziuuuhttp://english.virtualbus.info/