Strona główna» Komunikacja na Świecie» Wielka Brytania» Volvo B7RLE Wright Eclipse Urban 2 #21224

Volvo B7RLE Wright Eclipse Urban 2 #21224

«Poprzednie zdjęcie: Volvo B7RLE Wright Eclipse Urban 2 #21222
Następne zdjęcie: Leyland Olympian #30034»

Volvo B7RLE Wright Eclipse Urban 2 #21224

Data zrobienia zdjęcia: 8 października 2011 roku (sobota)
Opis: Longstanton. Jakiś czas temu dodałem zdjęcie z tej trasy, ale teraz chciałbym troszkę o niej opowiedzieć i przedstawić kilka zdjęć 🙂

Cambridgeshire Guided Busway (w skrócie The Busway) na chwilę obecną jest najdłuższą na świecie trasą dla autobusów wykonanej w tej technologii. Wydzielona trasa przebiega między miejscowością St Ives, a Cambridge i liczy ok. 40 km, z czego ok. 25 km to widoczne "szyny" (zbliżenie na "szyny"). Wzdłuż tej trasy wybudowano ścieżkę pieszo-rowerową, a w miejscowościach St Ives oraz Longstanton wybudowano parkingi Park&Ride. Oprócz ścieżki, zastosowano również przejścia dla koni (widok na przejście oraz sygnalizację świetlną zamontowaną na niektórych przejściach). Na trasie znajduje się jedno miejsce, na którym można zawrócić autobus (fotka), a tak z kolei wygląda skrzyżowanie trasy z normalną drogą (zbliżenie na zabezpieczenie przed wjazdem zwykłych samochodów).

Z trasy korzystają linie autobusowe A, B i C. Od poniedziałku do soboty linia A kursuje co 10 minut, linia B co 20 minut, a linia C co godzinę. Jeśli chodzi o wyposażenie przystanków to tak wygladają wiaty przystankowe, na każdym przystanku zamontowana jest tablica pokazująca 3 najbliższe odjazdy, wyświetlacz na którym m.in. można znaleźć pozostałe godziny odjazdów autobusów oraz automat biletowy (bilety na tej trasie można kupić tylko i wyłącznie w automacie biletowym, natomiast na pozostałych przystankach można je kupić tylko u kierowcy).

To chyba tyle, mam nadzieję, że nikogo nie zanudziłem 😉
Słowa kluczowe: Volvo B7RLE Wright Eclipse_Urban_2 #21224 Stagecoach Longstanton Cambridgeshire_Guided_Busway Busway Anglia Wielka_Brytania linia_A 1024px
Data dodania zdjęcia: 08.10.2011 17:40, Wyświetleń: 3212, Pobrań: 19, Wielkość pliku: 276.3 KB
Dodał: N8S

Ostatnie komentarze

Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
08.10.2011 17:46
Nie zanudziłeś 🙂 A zdjęcie sygnalizacji dla koni jest rozbrajające 😁
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
08.10.2011 17:48
Dzięki za relację!

Chociaż nigdzie nie znalazłem w necie jasnej odpowiedzi jest główny motyw stosowania tej technologii.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
airjack
Użytkownik

Komentarzy: 7
08.10.2011 17:49
Ciekawa sprawa i ciekawie ją przedstawiłeś.
Offline airjack
N8S
Użytkownik

Komentarzy: 860
08.10.2011 17:51
Jak widać na zdjęciu jest to przejście numer 6, więc było ich jeszcze co najmniej 5 😛

Zapomniałem dodać, że koszt wybudowania tej trasy z całą infrastrukturą to £180.7m (180,7 milionów funtów).
Offline N8Sdamian at interia.euhttp://krakowskiebrygady.info
GooDek_238
Gość

08.10.2011 17:52
Oczywiście, że nie zanudziłeś, a wręcz przeciwnie zaciekawiłeś 😉
A te szyny są super ! 😉
 
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
08.10.2011 19:32
Mnie zastanawia, czy przy takim sposobie użytkowania tej trasy nie niszczą za szybko opony wozów. Normalnie wozy na taką trasę powinny mieć boczne rolki.
Offline Butelka
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
08.10.2011 19:34
No i chyba mają.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
N8S
Użytkownik

Komentarzy: 860
08.10.2011 19:36
Każdy autobus korzystający z tej trasy ma takie rolki.
Offline N8Sdamian at interia.euhttp://krakowskiebrygady.info
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
08.10.2011 19:39
A, no to prawidłowo 🙂
Offline Butelka
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
08.10.2011 20:04
Hmm, tylko pytanie po co takie udziwnienia?, a jak się zepsuje autobus na trasie, to pewnie powstaje zatrzymanie jak w przypadku tramwajów 🙄
Offline TOMAS8112
Jasiek1993krk
Użytkownik

Komentarzy: 1288
08.10.2011 20:14
W ostatnim zdaniu (na jego początku), w pierwszej części opisu masz błąd w opisie: "Na trasie znajduje się jedno miejsce...". O to "e" ostatnie mi chodzi.
Offline Jasiek1993krkjasiek1993krk at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
09.10.2011 13:30
Pomysł Ciekawy ale może chyba mieć więcej wad niż zalet. Pytanie czy nie prościej było wybudować normalny tramwaj.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
09.10.2011 13:35
Myślę że w tym przypadku niekoniecznie - bo przecież w Cambridge tramwajów nie mają, czyli musieliby zbudować od podstaw nową sieć.
Offline Wypalacz Rafał
N8S
Użytkownik

Komentarzy: 860
09.10.2011 14:00
Unrealgod napisał(a):
Pomysł Ciekawy ale może chyba mieć więcej wad niż zalet. Pytanie czy nie prościej było wybudować normalny tramwaj.

Zaletą na pewno jest to, że autobusy jeżdżą po tej trasie z prędkością ok. 90km/h.
Offline N8Sdamian at interia.euhttp://krakowskiebrygady.info
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
09.10.2011 14:24
Wypalacz Rafał napisał(a):
(...)przecież w Cambridge tramwajów nie mają(...)

To rozwiązanie również wymaga specjalnego taboru. Nie każdy autobus może mieć te rolki do sterowania.
N8S napisał(a):

Zaletą na pewno jest to, że autobusy jeżdżą po tej trasie z prędkością ok. 90km/h.

90km/h to jest raczej maksymalna prędkość jaką takie autobusy miejskie są w stanie osiągnąć. Nie mówią już o ogranicznikach prędkości.
Co do wad to na przykład może być niska odporność na śnieg. Wiadomo, ma tendencję do zbierania się w takich zagłębieniach, jak przy tych "krawężnikach", pytanie jaka jego ilość wystarczy aby skutecznie utrudnić przejazd autobusom.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
N8S
Użytkownik

Komentarzy: 860
09.10.2011 14:37
Śnieg w Wielkiej Brytanii to rzadkość, a jak się pojawi to i tak paraliżuje wszystkie drogi 😛
Offline N8Sdamian at interia.euhttp://krakowskiebrygady.info
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
09.10.2011 15:47
W Wielkiej Brytanii z klimatem jest tak, że jak śnieg spadnie, to za 2 godziny nie będzie po nim śladu, a jeszcze później spadnie ulewa.
Offline Butelka
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
02.05.2012 12:03
AndrzejK napisał(a):
Dzięki za relację!

Chociaż nigdzie nie znalazłem w necie jasnej odpowiedzi jest główny motyw stosowania tej technologii.
Czytałem kiedyś o tej technologii i z tego, co pamiętam głównym założeniem było zapewnienie szybkiej, oddzielonej od "zwykłego" ruchu komunikacji, która budowana jest w miejsce likwidowanych linii kolejowych. Dlaczego nie tramwaj? Powód jest prosty - po dojechaniu do miasta docelowego autobus może jechać w dowolne miejsce po standardowej drodze, bez konieczności budowy specjalnej infrastruktury.

W sieci dostępne są również filmiki z wjazdów/przejazdów
Offline gs