Strona główna» Różne» Biletowy zawrót głowy

Biletowy zawrót głowy

«Poprzednie zdjęcie: Kurier Codzienny donosi...
Następne zdjęcie: Pomnik Powstańców Śląskich»

Biletowy zawrót głowy

Data zrobienia zdjęcia: 23 listopada 2010 roku (wtorek)
Opis: Koniec z biletami jednorazowymi u prowadzących. Koniec z dwoma rodzajami ulg. Koniec z rozróżnieniem na miasto i strefę. Wreszcie koniec z idiotycznymi końcówkami 5 gr. Dziś weszła w życie nowa taryfa, według której kierowcy i motorowi sprzedają tylko 2 rodzaje biletów (godzinnych) - normalny za 3,60 zł i ulgowy za 1,80 zł. Można powiedzieć "nareszcie" 🙂
Słowa kluczowe: bilet bilety Kraków MPK_Kraków bilety_godzinne abstrakcja
Data dodania zdjęcia: 04.08.2011 18:28, Wyświetleń: 2976, Pobrań: 22, Wielkość pliku: 274.5 KB
Dodał: Wiroos

Ostatnie komentarze

Max998
Użytkownik

Komentarzy: 778
04.08.2011 18:32
Co Ty mi chłopie z głową zrobiłeś 😁
Offline Max998
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
04.08.2011 18:43
Są gdzieś na zbyciu tak żeby można było wziąć za darmo? Chodzi mi o bilety ze starej taryfy, ale wszystkie. Czasowe, jednorazowe, tygodniowe, aglomeracyjne, miejskie, ulgowe gminne, ulgowe ustawowe, normalne... itp, itd. 🙂
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
04.08.2011 19:15
Na Allegro są dosyć często paczki po nawet 100 biletów za symboliczną złotówkę 😉
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
04.08.2011 19:27
@czatowiec gdzie ty coś takiego widziałeś? Jeżeli już są jednorazowe z Krakowa to po 9 w złym stanie za ową złowtówkę 😡
Mi chodziło, czy gdzieś(np. w zajezdni) nie ma starych do wyrzucenia, bo chętnie przygarnę 😉
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
04.08.2011 19:32
Cytat:
Można powiedzieć "nareszcie" 🙂

Najpierw ludzie się muszą nauczyć, bo na razie są większymi ekspertami od kierowców. Jeszcze długo będą mówić 'studencki poproszę', jeszcze długo będą rzucać 50zł i żądać wydania, jeszcze długo będą chcieli biletów 15 minutowych, jeszcze długo będą pyskować i żądać wydania tańszego biletu.
Offline Sudi
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
04.08.2011 19:34
B4 napisał(a):
Mi chodziło, czy gdzieś(np. w zajezdni) nie ma starych do wyrzucenia, bo chętnie przygarnę 😉

Przy ostatniej wymianie uzbierało się tego z pół metra sześciennego i to tylko z jednej zajezdni.

Sudi: na prośbę o studencki moja odpowiedź brzmi: 1,80zł. Żadnej dyskusji.
Offline Wiroos
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
04.08.2011 19:35
@B4 - osobiście kupiłem pakiet 100 biletów i dzisiaj go dostałem, łącznie z wysyłką wyszło 3,50 😛 Jak tak bardzo chcesz, to możesz się spytać w PSBO, bo wymieniają teraz stare bilety na nowe.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
04.08.2011 19:59
@czatowiec a mógłbyś mi podać numer aukcji? Dzięki za informacje. Jakby ktoś miał jakieś informacje na temat zbytecznych biletów to bardzo proszę o cynk 😛
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
ABSOLWE_NT
Użytkownik

Komentarzy: 545
04.08.2011 20:11
Nikt przecież nie odda Wam biletów za darmo, bo sa one warte tyle pieniędzy ile jest na nich wydrukowane (dotyczy to oczywiście biletów z ostatnich kilku lat).

Bilety po zwróceniu do dystrybutora są komisyjnie niszczone.

Jeżeli chcialeś stare wzory biletow to szkoda, że sobie nie kupiłeś jeszcze kilka dni temu.
Offline ABSOLWE_NT
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
04.08.2011 20:20
A ich wydrukowanie kosztuje ile? MARNY PROCENT! Moge im zapłacić KILKA groszy, ale nie po cenie taryfowej 😡
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
ABSOLWE_NT
Użytkownik

Komentarzy: 545
04.08.2011 20:29
OK - koszty druku banknotu o nominale 50 złotych to też ułamek wartości - ale nie chodzę z tego powodu do NBP tylko po to, aby mi kilka z nich dali do kolekcji 'po kosztach'.

Panie w Punktach Sprzedazy Biletow wydają z kasy pieniądze w zamian za te bilety, a później się z nich rozliczają. Te bilety są w pewnym sensie papierami wartościowymi.
Offline ABSOLWE_NT
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
04.08.2011 20:41
A jak się już z nich rozliczą? Myślę że trafiają do zajezdni, a z tamtąd do utylizacji. Czyż mam rację? Mogę jechać do zajezdni, zapłacić im 10 zł i przywieźć 3 kg biletów, nie ma sprawy 😏
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
mziuuu
Użytkownik

Komentarzy: 299
04.08.2011 20:44
B4: nie dostaniesz ich, bo jakbyś je dostał, to mógłbyś przecież pójść do PSBO i znowu żądać za nie pieniądze, takie trudne do zrozumienia?
Offline mziuuuhttp://english.virtualbus.info/
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
04.08.2011 20:48
Przecież kiedyś przestaną je zamieniać, nie
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
04.08.2011 20:57
czy takie 3,50zł za bilety jak pisze czatowiec jest dla Ciebie kwotą nie do przeskoczenia Nikt za darmo Ci ich nie da więc proszę byś skończył drążenie tematu tutaj.
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
04.08.2011 21:03
Ok, kończę, ale ja osobiście niczego takiego na allegro nie mogę znaleźć, dlatego się tak dopytuję, ponieważ chciałbym je zdobyć jakiś prostszy sposób niż ciągle szukać 😉
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
Max998
Użytkownik

Komentarzy: 778
04.08.2011 21:50
Sudi napisał(a):
Cytat:
Można powiedzieć "nareszcie" 🙂

Najpierw ludzie się muszą nauczyć, bo na razie są większymi ekspertami od kierowców. Jeszcze długo będą mówić 'studencki poproszę', jeszcze długo będą rzucać 50zł i żądać wydania, jeszcze długo będą chcieli biletów 15 minutowych, jeszcze długo będą pyskować i żądać wydania tańszego biletu.


U nas w Sosnowcu tak było, że pewien młody koleś poprosił jeden bilet za 2zł i dał 50zł i oczywiście oczekiwał z durnym uśmieszkiem na gębie wydania reszty. Na to kierowca dał mu 25 biletów po 2zł. 😁 Koleś oczywiście to wziął i odszedł nieco zdziwiony 😁
Offline Max998
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
04.08.2011 22:29
MPK zamiast kombinować z biletami, powinno raczej przebadać swoich pracowników pod względem skłonności do mordowania klientów.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
maniak123
Użytkownik

Komentarzy: 13
04.08.2011 22:37
twoje te wszystkie bilety?
Offline maniak123
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
04.08.2011 22:42
Unrealgod napisał(a):
MPK zamiast kombinować z biletami, powinno raczej przebadać swoich pracowników pod względem skłonności do mordowania klientów.


To lepiej siedź w domu, bo przecież wśród sprzedawców obwarzanków też mogą być mordercy 😕 . A ich się przecież nie bada. A jakis student prawa dźgnął kogoś nożem - więc pewnie każdy prawnik - z tego powodu - to potencjalny morderca.

A "kombinowaniem z biletami" zajmuje się Rada Miasta. Też potencjalni mordercy, prawda?
Offline Warwas z Rugii
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
04.08.2011 22:53
Bardzo dobrze, skończy się kupowanie jednorazowych u kierowcy. Tak samo podoba mi się żelazna konsekwencja w płaceniu odliczoną kwotą.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
04.08.2011 22:54
Były moje. Już się ich pozbyłem.
Offline Wiroos
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
04.08.2011 23:08
AndrzejK napisał(a):
Bardzo dobrze, skończy się kupowanie jednorazowych u kierowcy. Tak samo podoba mi się żelazna konsekwencja w płaceniu odliczoną kwotą.

Nie ma to jak przekonać nowych pasażerów, ułatwiając im dostęp do biletów.

@Warwas z Rugii: Nie martw się, z agresywnymi pracownikami MPK Kraków, innych firm przewozowych oraz po prostu potencjalnymi mordercami zawsze radziłem sobie całkiem dobrze, nie będę się wiec w domu zamykał. Poza tym od pół roku nie korzystam z MPK wcale.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
04.08.2011 23:38
Była na ten temat już dyskusja i nie zmieniłem zdania (jak widać).
Nowi - nowymi, ale nie może być by starzy pasażerowie jechali 10-20% dłużej (w niedziele to się zdarza, gdy sprzedaż 1-2 osobom jest na każdym przystanku).
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
05.08.2011 10:06
@Wiroos a da się jeszcze jakoś anulować to ich pozbycie? 😛
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
05.08.2011 10:51
Nie. Ze ścinków je będziesz składał?
Offline Wiroos
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
05.08.2011 11:43
Unrealgod napisał(a):
MPK zamiast kombinować z biletami, powinno raczej przebadać swoich pracowników pod względem skłonności do mordowania klientów.


Biedny Unreal, nigdy już nie pojedzie do Norwegii 🙁 Bo takim tokiem ROZUMOWANIA (?) to według niego wszyscy w Norwegii to psychopaci 🤣 🤣
Offline Kasztann44
Coffee
Gość

05.08.2011 12:50
Wiroos napisał(a):
Nie. Ze ścinków je będziesz składał?

Puzzle, wersja dla MKM-ów 😛
 
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
05.08.2011 15:13
@Kasztann44: Dziękuję Ci za troskę.

Do Norwegii faktycznie się nie wybieram w najbliższej przyszłości ale są to plany jeszcze z przed tej tragedii. Kraj ten chętnie bym kiedyś zobaczył.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
05.08.2011 16:45
A skąd wiesz, że Wiroos je wyrzucił?
Offline Sudi
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
05.08.2011 16:55
B4 napisał(a):
Są gdzieś na zbyciu tak żeby można było wziąć za darmo? Chodzi mi o bilety ze starej taryfy, (...)

czatowiec napisał(a):
Na Allegro są (...)za symboliczną złotówkę 😉

maniak123 napisał(a):
trzeba bylo ich nie wyzucac wziolbym je bo zbieram


Osoby, które nie wykorzystają do tego czasu biletów do kasowania z obecnej taryfy, będą mogły je wymienić na nowe bilety za odpowiednią dopłatą.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
05.08.2011 22:27
<Facepalm>
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
05.08.2011 22:36
Czy wam myślenie wyłączyło?
Mechanizm jest prosty: Bilety, chociaż zmieniła się taryfa ciągle mają wartość (patrz link powyżej). Trzeba je zanieść do punktu MPK gdzie można je wymienić na bilety aktualnej taryfy. Więc nikt wam ich nie da ani nie sprzeda za symboliczną złotówkę! Później organ wydający, kiedy takie bilety do niego wrócą, niszczy je. Sprzedał je ale teraz oddał za nie pieniądze (aktualne bilety) a jemu są nie potrzebne, więc je niszczy, żeby przypadkiem ktoś nie wziął i nie oddał tych samych jeszcze raz. Narodowy Bank Polski robi tak samo z banknotami które wyszły z obiegu lub miały wadę przy druku. Później można dostać brykiet z takich drobno zmielonych banknotów.

Wiroos na pewno sam pociął te banknoty, a następnie odpalił cygaro od płonącego banknotu o nominale 200zł...
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
05.08.2011 22:53
@Unrealgod - ja kupiłem za symboliczną złotówkę, lecz ja na myśli miałem skasowane bilety, więc nie posiadające już żadnej wartości poza kolekcjonerską.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
05.08.2011 22:54
Co user to kolejny agent specjalny ds. biletów MPK 🤣

(wszystkich nie mam na myśli)
Offline Butelka
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
05.08.2011 23:28
Kurcze, a nie można by tego mechanizmu odwrócić? Kupie bilety z aktualnej taryfy, i żeby mi zamienili i dali kase w zamian za te z nowej taryfy?
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
Klimueres
Użytkownik

Komentarzy: 245
05.08.2011 23:32
Ale kombinujecie z tymi biletami. Jak nie macie jakiś wtyk w szefostwie MPK, ZIKIT to nawet nie ma co myśleć o odzyskaniu biletów używanych przed 4 sierpnia.
Offline Klimueresgrisha6562 at gmail.com
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
05.08.2011 23:41
@Kilmueres to mzże zrobimy tak: któryś użytkownik co ma wtyk niech załatwi te wszystkie co mają iść do niszczenia i się nimi podzielimy co 😈 Kombinujemy, bo jak to ktoś mi wcześniej napisał odnośnie wzorów, czyli tego czego pragnę:
ABSOLWE_NT napisał(a):
(...)Jeżeli chcialeś stare wzory biletow to szkoda, że sobie nie kupiłeś jeszcze kilka dni temu.

Ale po co ja mam kupować np: Bilet 7-dniowy normalny aglomeracyjny za ok. 50 zł jeżeli jego drukowanie jest warte 10 groszy(wiem że to 10 razy więcej niż naprawdę, ale jak napisze 1 to dużo użytkowników będzie się czepiać) a ja nie zamierzam na nim jeździć i chcę tylko do kolekcji i równie dobrze jeżeli mi zabraknie papieru to moge się nim za przeproszeniem podetrzeć
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
05.08.2011 23:56
Informuję niezorientowanych, że dwa posty maniaka123 już poleciały do śmietnika. Nie zdziwcie się więc, jeśli zauważycie pewną nieciągłość w dyskusji 😛

A samego maniaka informuję, że jeśli jeszcze jeden komentarz nie będzie się nadawał do pozostania na galerii (z racji niechlujstwa czy błędów), to wyleci nie tylko komentarz, ale i coś/ktoś więcej.

@B4 - zrozum wreszcie, że nieskasowane bilety mają wartość (mimo wygaśnięcia taryfy w której obowiązywały) i nikt ci ich za 10 groszy nie podaruje. Możesz co najwyżej polować na skasowane, ale w dużych ilościach to je odkupisz chyba tylko od kogoś kto likwiduje swoją kolekcję.
Offline Wiroos
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
05.08.2011 23:59
B4 napisał(a):
Kurcze, a nie można by tego mechanizmu odwrócić? Kupie bilety z aktualnej taryfy, i żeby mi zamienili i dali kase w zamian za te z nowej taryfy?

Stań przed dowolnym PSBO i handluj z ludźmi przychodzącymi wymienić stare bilety. Tyle, że każdy bilet będzie cię kosztował tyle ile był wart w starej taryfie 😏
Offline Wiroos
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
05.08.2011 23:59
B4 napisał(a):

Ale po co ja mam kupować np: Bilet 7-dniowy normalny aglomeracyjny za ok. 50 zł jeżeli jego drukowanie jest warte 10 groszy(...)

Bo chcesz ten bilet do kolekcji, a on właśnie tyle kosztuje.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
06.08.2011 00:04
Cytat:
Ale po co ja mam kupować np: Bilet 7-dniowy normalny aglomeracyjny za ok. 50 zł jeżeli jego drukowanie jest warte 10 groszy(wiem że to 10 razy więcej niż naprawdę, ale jak napisze 1 to dużo użytkowników będzie się czepiać) a ja nie zamierzam na nim jeździć i chcę tylko do kolekcji i równie dobrze jeżeli mi zabraknie papieru to moge się nim za przeproszeniem podetrzeć

Z banalnego powodu: bo ja, pan Wiesio, pani Halinka pójdą, powiedzą to samo, dostaną swoje wymarzone stare bilety i potem prędko do innego PSBO wymienić na nowe...
Offline Warwas z Rugii
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
06.08.2011 15:43
A jakie bilety w nowej taryfie sprzedają kierowcy strefowych?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
06.08.2011 16:09
Wczoraj kupowałem bilet w automacie na Placu Centralnym i dostepne były tylko bilety jednorazowe i 15 minutowe ( normalne i ulgowe) czy w automatach nie będzie już można nabyć innych biletów np godzinnych? Dziwne mi się to bardzo wydało.
Offline Kasztann44
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
06.08.2011 16:31
godzinne są w aglomeracyjnych - kolejny udany pomysł...
AndrzejK napisał(a):
A jakie bilety w nowej taryfie sprzedają kierowcy strefowych?

te same co w mieście, 60 minutowe
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
06.08.2011 16:32
@AndrzejK: 60-minutowy bilet za 3,60zł/1,80zł ulgowy.
@Kasztann44: kupowałem bilety w piątek na KG i była pełna oferta.
Offline Warwas z Rugii
Klimueres
Użytkownik

Komentarzy: 245
06.08.2011 17:04
W automacie chyba trzeba przycisnąć więcej biletów(czy jakoś tak), na dole ekranu.
Offline Klimueresgrisha6562 at gmail.com
Paweł Bieżanów Huta
Użytkownik

Komentarzy: 112
07.08.2011 07:52
U prowadzącego lepiej by było wprowadzić bilet za 2,80 zł niż ten co jest ....
Offline Paweł Bieżanów Hutapkolodziej at interia.eu
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
07.08.2011 12:32
Ale przecież o to chodzi, by zniechęcić pasażerów do kupowania biletów u kierowcy i żeby komunikacja przez to stała się punktualniejsza.
Offline Sudi
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
07.08.2011 13:33
Zniechęcanie pasażerów to ich specjalność.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
07.08.2011 13:40
Hmmm, to ciekawe po cholerę montują niskopodłogowe człony w E6, planują podobnie przerobić GT8S i stozłomki i po co kupują nowe Bombardiery - przecież inwalidzi wsiadający na przystanku to też uciążliwa sprawa dla MPK 😈
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Coffee
Gość

07.08.2011 13:58
czatowiec napisał(a):
Hmmm, to ciekawe po cholerę montują niskopodłogowe człony w E6, planują podobnie przerobić GT8S i stozłomki i po co kupują nowe Bombardiery - przecież inwalidzi wsiadający na przystanku to też uciążliwa sprawa dla MPK 😈

A ja zawsze myślałem, że chodziło o propagandowy najwyższy odsetek pojazdów z niską podłogą... 😈

BTW: Tylko na cholerę nam nispokpodłogowce, skoro i tak przystanki się są do nich przystosowane.
 
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
07.08.2011 14:12
Zachęcanie to problem kompleksowy. Wygodne i punktualne pojazdy, dostosowane do potrzeb pasażerów rozkłady jazdy (w tym częstotliwość) , punktualność, dostępność do biletów (w atrakcyjnych cenach), kulturalna obsługa. Da się, ale trzeba chcieć.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com