Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Autobusy» Jelcz M081MB» Jelcz M081MB #DH368

Jelcz M081MB #DH368

«Poprzednie zdjęcie: Jelcz M081MB #DH376
Następne zdjęcie: Jelcz M081MB #BH388»

Jelcz M081MB #DH368

Data zrobienia zdjęcia: 18 lipca 2011 roku (poniedziałek)
Opis: Mały, średni, duży... na nowym dworcu autobusowym przy Powstańców Wielkopolskich.
Słowa kluczowe: Jelcz M081MB #DH368 Kraków MPK_Kraków linia_127 Scania CN113CLL #PS031 linia_158 Scania CN113ALB #PE073 linia_163 Wielicka Powstańców_Wielkopolskich dworzec
Data dodania zdjęcia: 18.07.2011 17:07, Wyświetleń: 3000, Pobrań: 11, Wielkość pliku: 228.1 KB
Dodał: Michał Wojtaszek
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 350D DIGITAL
Czas ekspozycji: 1/200 sec(s)
Wartość przysłony: F/8
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 18.07.2011 06:55:23
Długość ogniskowej: 18mm

Ostatnie komentarze

Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
18.07.2011 17:09
Elegancko się prezentuje ten dworzec 🙂 A jak wnętrze ?
Offline Kasztann44
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
18.07.2011 17:09
Też całkiem nieźle.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
18.07.2011 17:24
Za to skopany jest układ drogowy wokół dworca. Normalnie, by zawrócić na pętli autobus potrzebuje zrobić obrót o 180 stopni. Tu autobusy obracają się o 900 stopni (!), czyli 5 razy tyle...
Offline Wiroos
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
18.07.2011 17:28
No od Huty to by ten 163 mógł wjeżdżać od razu na dworzec a nie kołować.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
18.07.2011 17:38
No od huty jest lekko przerąbane, ale przynajmniej w druga stronę jak rozumiem jest jeden wspólny przystanek dla 163 i 174...? 😛

Btw. gdyby te autobusy miały stanowiska w odwrotnej kolejności, to przy odrobienie szczęścia do wszystkich dałoby się dojść pod dachem. A tak całą drogę zagradza przegub na 163 😛
Offline szubak
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
18.07.2011 17:41
163 i 174 mają jeden wspólny przystanek w kierunku Huty, a przed daniem 163 na jak najdalsze stanowisko MPK broni się podobno rękami i nogami. Zrobili to dokładnie na odwrót niż trzeba.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
18.07.2011 17:57
I tyle będzie. Żadnego prywaciarza jadącego od strony Wieliczki nigdy tu nie zobaczymy. Pozbył by się prawie wszystkich klientów z dnia na dzień.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
snejk04
Użytkownik

Komentarzy: 93
18.07.2011 18:52
AndrzejK: To jest oczywiste, no chyba,że UMK wymyśli jakiś "genialny" zakaz wjazdu busów do centrum, głupota ludzka wszak jest nieograniczona.
Offline snejk04snejk04 at vp.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
18.07.2011 18:59
Ile kosztowała miasto ta wspaniała pętla MPK w środku miasta? I gdzie są dla niem miejsca P&R?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Dziwny
Użytkownik

Komentarzy: 238
18.07.2011 19:01
Jak widać znaki pionowe, poziome nie odstraszyły od wjazdu na dworzec samochodami 🙄 Wczoraj widziałem też paru geniuszy, którzy jadąc od strony Nowohuckiej chcieli skręcać w lewo pod prąd w wyjazd na Powstańców Wlkp. Co więcej jednemu z nich się to udało i jeszcze do kompletu śmignął swoim kombiakiem przez chodnik na ten fikuśny parking zbudowany razem z dworcem. Ręce opadają normalnie.
Offline Dziwny
Dziwny
Użytkownik

Komentarzy: 238
18.07.2011 19:03
Unrealgod napisał(a):
I gdzie są dla niem miejsca P&R?
Na początku też szukałem tego parkingu 😉 Po drugiej stronie uliczki wyjazdowej z dworca na Powstańców Wlkp. jest 12 miejsc, z czego 3 dla inwalidów.
Offline Dziwny
snejk04
Użytkownik

Komentarzy: 93
18.07.2011 19:10
Dziwny napisał(a):
Jak widać znaki pionowe, poziome nie odstraszyły od wjazdu na dworzec samochodami 🙄

Może te samochody to z Z*KiTu? W końcu Oni mają nieograniczone przywileje.
PS Pętla kosztowała bodaj 5 mln.
Offline snejk04snejk04 at vp.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
18.07.2011 20:16
Wiroos napisał(a):
Normalnie, by zawrócić na pętli autobus potrzebuje zrobić obrót o 180 stopni


180 stopni to nie jest czasem linia prosta? 😛
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
snejk04
Użytkownik

Komentarzy: 93
18.07.2011 20:40
kuba203 napisał(a):

180 stopni to nie jest czasem linia prosta? 😛

Nie do końca, skręć dwa razy w lewo (lub w prawo) o 90' i zobacz co Ci wyjdzie😛 To o czym piszesz to kąt między dwoma prostymi, a nie obrót o 180'
Offline snejk04snejk04 at vp.pl
Ruppercik
Użytkownik

Komentarzy: 613
18.07.2011 21:58
A po co na 163 przegub
Offline Ruppercikruppercik at go2.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
18.07.2011 22:04
Ooo zdziwiłbyś się. Dziś jechałem i przyjechał pełny do dworca.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
18.07.2011 22:05
Po południu był w nim tłok na przeguba.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
18.07.2011 22:46
Miejsce nie jest takie złe. Kilka linii by tu mogło sensownie skończyć. Ale linie są całe 3, dach jest taki, że nie można przejść pod dachem do autobusu, a miejsc parkingowych w porywach 15. Typowy krakowski wyrób komunikacyjnopodobny.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
19.07.2011 07:53
snejk04 napisał(a):

Nie do końca, skręć dwa razy w lewo (lub w prawo) o 90' i zobacz co Ci wyjdzie😛 To o czym piszesz to kąt między dwoma prostymi, a nie obrót o 180'


Ale czy jak skręcisz dwa razy w lewo (lub w prawo) pod kątem 45 stopni, to wyjdzie w sumie kąt prosty? To się tak nie sumuje, ztcp ze szkoły z matematyki, to w przedziale 0-90 stopni mamy kąty ostre, 90-180 kąty rozwarte, a 180 stopni to kąt odpowiadający linii prostej. Pełny obrót to 360 stopni.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wojtek-MKM
Użytkownik

Komentarzy: 230
19.07.2011 10:30
Cytat:
PS Pętla kosztowała bodaj 5 mln.

Gazety pisały (nawet dość zgodnie) że to było ok. 7,6 mln zł.
Offline Wojtek-MKM
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
19.07.2011 13:41
Obaj w pewnym sensie macie rację. Aby uniknąć nieporozumień wystarczy zdefiniować kąt zakrętu jako kąt o jaki zmienia się kierunek ruchu po pokonaniu tego zakrętu (de facto kąt obrotu pojazdu). Czyli 0 stopni to brak zakrętu (prosta droga), 10 stopni to zakręt łagodny, 20 - ciaśniejszy itp. Im większy kąt tym ciaśniejszy zakręt. Wtedy jest możliwość dodawania tych stopni i tak przykładowo 2 zakręty po 45 stopni dają w rezultacie skręt prostopadły. 2 zakręty 90 stopni powodują, że pojazd zawraca i jedzie w przeciwną stronę (obraca się o 180 stopni). Pełny obrót to owszem 360 stopni. Podane przeze mnie powyżej 900 stopni oznacza ni mniej ni więcej, jak tylko 2,5 pełnego obrotu.
Offline Wiroos
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
23.08.2012 08:49
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
23.08.2012 15:49
ONET napisał(a):
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu chce powierzyć opiekę nad terminalem największemu przewoźnikowi, który z powodzeniem zarządza podobnymi dworcami.
Ciekawy jestem, którymi to innymi dworcami MPK zarządza? RDA? Dworzec busów przy GK? Dworzec busów przy Czyżyńskim?
ZIKiT i MPK mogą przy tych cenach na nosie stanąć a ludzie i tak będą jeździć busami.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
23.08.2012 16:35
No tak, bo przecież np. 120zł za bilet miesięczny w busie na jedną linię, to o wiele mniej, niż 70zł za jedną 2xx... A jeśli chcesz dojeżdżać do centrum, to kupujesz bilet na dwie linie za 78zł. To już w ogóle niesamowicie wysoka cena w porównaniu ze 120zł... Przykład dla gminy Czernichów, gdzie i tak jest dobrze, bo busiarze oferują bilety miesięczne.
Offline szubak
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
23.08.2012 17:07
Widać ludzie wolą za 40zł miesięcznie dojechać od razu do centrum, bez przesiadek, skoro tyle tych busów widuję codziennie pełnych pasażerów.
Problemem pewnie też jest czas przejazdu i płynniejsze dostosowywanie się do potrzeb pasażerów.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
23.08.2012 17:20
Na takiej przesiadce ludzie mogą tracić z 10 - 15 minut, mnożąc przez 2 wychodzi pół godziny dziennie.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
23.08.2012 17:53
Busy też relatywnie szybciej jeżdżą. Nie jest przyjemnie koło takiego jechać ulicą, ale pasażerowie zaoszczędzą kolejny kwadrans na swoim dojeździe.
Po przeliczeniu wychodzi że można nawet jedną dobę mniej spędzić w środkach komunikacji dojeżdżając do centrum do szkoły czy pracy.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
23.08.2012 18:05
Busiarze nawet za darmo nie będą korzystać z tego dworca. Ci, którzy skrócą kursy do tego dworca stracą od razu prawie wszystkich pasażerów na rzecz tych, co jadą do centrum.

Ludzie nie są głupi, jeżdżą tym co jest dla nich lepsze. A oni wiedzą lepiej co jest dla nich lepsze.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
23.08.2012 19:17
pilot1123 napisał(a):
Na takiej przesiadce ludzie mogą tracić z 10 - 15 minut, mnożąc przez 2 wychodzi pół godziny dziennie.

Tak, szczególnie na Wielickiej, gdzie jest imho ponad 40 tramwajów/h w jednym kierunku...

Co jest problemem? Moim zdaniem nie kwestia kosztów ani dojazdu bezpośrednio do centrum, tylko żenująca ilość kursów na liniach aglo. A jak już ktoś wsiądzie do busa, to logiczne, że przy braku integracji taryfowej nie chce się przesiadać na MPK, bo wtedy to faktycznie kosztuje więcej.

Oczywiście mówimy tutaj o przejazdach cyklicznych.
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
23.08.2012 19:42
Szubak, więc sam podsumowałeś. Są trasy, gdzie busy jadą nawet >10 razy częściej niż aglo. Oczywiście w "bocznych" wioskach tak nie jest, ale mało gdzie busów nie jest kilka razy więcej.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
23.08.2012 19:50
Najlepsze jest to że oni jeżdżą bez wsparcia z podatków, miasto jak może to ich tępi a mimo tego oni i tak na swoje wychodzą.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
23.08.2012 20:05
To już było wielokrotnie dyskutowane... Po 1/ nie jest prawdą, że wszystkie busy jeżdżą bez wsparcia, bo do niektórych tras dokładają się gminy. Po 2/ ceny biletów są sporo wyższe, niż w przypadku KZ organizowanej przez ZIKiT (~120zł lub więcej za miesięczny na jedną linię). 3/ standard taboru chyba każdy widzi, jaki jest... 4/ Busy jeżdzą często, ale jedynie w szczycie, w godzinach poza szczytowych komunikacja często prawie, że zamiera.

Jasne, że można stworzyć system KZ w mieście na zasadach komercyjnych, bo to udowodniła w praktyce np. Ukraina... Tyle, że możemy wtedy zapomnieć o nowych pojazdach i niskiej podłodze, w miarę częstych kursach poza szczytem, obsłudze rejonów o małym zapotrzebowaniu na przewozy oraz biletach w cenie ~90zł za sieciówkę.
Offline szubak
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
23.08.2012 20:06
Bo sami nie płacą podatków, chociażby nie wydając ludziom biletów 😈 Jeżdżą tylko na obciążonych trasach, w godzinach największej frekwencji. Mam działkę koło Dobczyc. Kiedyś jeździł tam PKS, nawet w soboty i niedziele. Potem przyszedł bus i wygryzł PKS-a. Efekt. Teraz w soboty i w niedziele nie ma tam żadnej komunikacji. Jak ktoś nie ma auta, siedzi na tyłku w domu przez całą sobotę i niedzielę.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
23.08.2012 20:09
To nie wina busiarzy, tylko systemu.
Dowodem jest choćby to, że nie we wszystkich państwach tak jest.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
23.08.2012 20:25
W większości tak nie ma. A w Polsce jest coś pomiędzy Zachodem i Wschodem. Jest busiarska samowolka, a jednocześnie samorządy coraz poważniej podchodzą do tematu organizacji transportu na swoim terenie.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
23.08.2012 20:29
Michał Wojtaszek napisał(a):
Bo sami nie płacą podatków, chociażby nie wydając ludziom biletów
Cztery lata intensywnego jeżdżenia po kraju. Albo kolej albo busy. Rachunki były podstawą do rozliczenia się z szefem, miałem 3 przypadki że musiałem kierowcę upominać żeby mi wydrukował i tylko raz go nie dostałem (urządziłem awanturę u wysiadłem niepłacąc). Więc z tym nie płaceniem podatków to coś nie bardzo. Częściej w pociągach PR miałem propozycję tanszego przejazdu bez drukowania biletu (łącznie 4 razy).
Michał Wojtaszek napisał(a):
(...) samorządy coraz poważniej podchodzą do tematu organizacji transportu na swoim terenie.

Skoda że Kraków nie przejawia takich tendencji (dowód na zdjęciu powyżej), za to będą nowe etaty w MPK do zarządzania tym dworcem.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
23.08.2012 20:37
Ja mam dokładnie odwrotne doświadczenia. Jeden przypadek w pociągu i wiele w busach. A pociągami swego czasu jeździłem znacznie częściej niż busami 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
23.08.2012 21:19
Pytanie czy było to aż tak wiele przypadków, żeby można było stwierdzić że faktycznie busiarze podatków nie płacą. Moje doświadczenie wskazuje że na pewno nie można tak powiedzieć.
A czarne owce... Trafiają się w każdym środowisku.

Pewnie kolejna dyskusja na ten temat nie ma sensu. Ja nie jestem programowym przeciwnikiem przewoźników publicznych. Jestem przeciwnikiem tych, którzy zamiast podnosić jakość usług i dostosowywać się do wymagań rynku (czyli klientów - pasażerów), robią wszystko inne żeby jak najbardziej utrudnić im życie a jednocześnie przymusić do korzystania z ich usług (czyli wytępić wszelką komunikacyjną konkurencję).
A za takie uważam MPK Kraków działające na zlecenie ZIKiT.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com