Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Remonty/Inwestycje» Wzgórza Krzesławickie

Wzgórza Krzesławickie

«Poprzednie zdjęcie: Kocmyrzowska / Bulwarowa
Następne zdjęcie: Zrób to sam - sygnalizacja w trzy dni»

Wzgórza Krzesławickie

Data zrobienia zdjęcia: 20 maja 2011 roku (piątek)
Opis: Projekt przebudowy ulicy Kocmyrzowskiej. Pętla autobusowo-tramwajowa Wzgórza Krzesławickie.

Brak przesiadki D2D, brak P&R w okolicy...

Wzdłuż całej ulicy od strony Architektów ekrany akustyczne.

Dokąd w planach miałoby iść dalej torowisko? Bo tam jest zostawiona rezerwa pod torowisko tramwajowe.
Słowa kluczowe: wzgórza_krzesławickie projekt pętla Kocmyrzowska projekt_kocmyrzowska
Data dodania zdjęcia: 24.05.2011 13:13, Wyświetleń: 4457, Pobrań: 60, Wielkość pliku: 200.7 KB
Dodał: szubak

Ostatnie komentarze

vear
Administrator

Komentarzy: 2462
24.05.2011 13:21
Dramat. Do tego brak żeberka...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
24.05.2011 13:22
Może dalej będzie P&R kiedyś, i tam tory podciągną?
Nie jestem architektem i nie umiem pewnie 100% planów odczytać, ale nie widzę też peronu dla wsiadających na wewnętrznym pierścieniu.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
24.05.2011 13:36
Niestety nie mam sfoconej legendy, ale:
- żółte - chodniki
- szare - DDR
- jasno niebieskie - ciągi pieszo rowerowe (np. na górze po prawej od skrzyżowania z architektów)
- taka schodkowa linia - ekrany akustyczne (np. na górze, przy skrzyżowaniu z architektów)

Co do żeberka to akurat nie ma jakiegoś większego problemu, bo są dwa przejazdy pomiędzy torami, więc skład zawsze można odstawić na zewnętrznym torze.

Bardziej mnie martwi kwestia zlania P&R. Nadal cały ruch z Proszowic, Kocmyrzowa etc. miasto będzie pompować w stronę centrum... Masakra.
Offline szubak
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
24.05.2011 13:48
Fakt, tak jasne są, że nie zauważyłem tych rozjazdów. Czyli przy tym zapewne ostatni odcinek małej pętli będzie tylko techniczny, stąd peron dla wsiadających jedynie przy dużej. Ale i tak będzie to kolejna końcówka o zmniejszonej pojemności.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
N8S
Użytkownik

Komentarzy: 860
24.05.2011 13:55
Co do ekranów akustycznych to Rada Dzielnicy XVII już 23 września 2010 roku wnioskowała aby je postawić w związku z przedłużającym się terminem przebudowy.
Offline N8Sdamian at interia.euhttp://krakowskiebrygady.info
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
24.05.2011 14:09
A to przedłużenie tych torów to chyba daleki plan dociągnąć tramwaj do Kocmyrzowa w 2050 roku 😛, żarty żartami, ale brak P+R to duży błąd.
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
fagatek
Użytkownik

Komentarzy: 150
24.05.2011 14:39
kiedy ma się zacząć przebudowa? czy może najpierw wybudują linie na czerwony prądnik..
Offline fagatek
Matt
Użytkownik

Komentarzy: 114
24.05.2011 16:45
Żarty żartami, ale dociągnięcie torów wzdłuż byłej D29-111 i stworzenie P+R w Luborzycy to całkiem sensowny (mimo futuryzmu i długości linii odpowiedniej bardziej dla aglokolejki). Marzenia 🙂
Offline Mattmateusz.kozlowski at gmail.comhttp://baklazan.eu
Lipien20
Użytkownik

Komentarzy: 113
24.05.2011 17:17
Mam tylko wrażenie, że perony są dłuższe od obecnych
Offline Lipien20
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
24.05.2011 17:51
Rafał kur**, największe mękoły odeszły z galerii, to Ty znowu zaczynasz. To samo Radek. Rozumiem, że masz to w genach, że wszystko co nie wyszło z MPK jest beeee. Rozumiem ekrany, rozumiem pretensje o brak P&R. Ale do cholery pętla jest dwa razy większa, ma dwa łączniki przejazdowe pomiędzy torami, co dwukrotnie zwiększa jej przepustowość. Nie ma przesiadki drzwi w drzwi, ale to chyba nie taki wielki problem przejść przez jeden tor Przecież aby dostać się z autobusu do tramwaju i na odwrót, trzeba będzie pokonać zaledwie jakieś 20 metrów. Spróbujcie zaprojektować coś lepszego na takim wąskim terenie. Ciekawe, co Wam wyjdzie.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Filimer
Użytkownik

Komentarzy: 445
24.05.2011 18:51
^^ Przede wszystkim wyjdzie zdrowy rozsądek, czyli pełne zadaszenie nad całą pętlą, system przesiadki door-to-door, poza tym co za skrajny idiota opiniuje pozytywnie ekrany do decyzji środowiskowej? Wystarczy szpaler drzew plus niska zieleń i zapowiadam, że każde następne ekrany na etapie decyzji środowiskowej będą uwalane na wszelkie możliwe sposoby.
Offline Filimer
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
24.05.2011 18:56
A można jakiś konkret
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
24.05.2011 19:04
Sądząc po długości peronów, to wygląda mi chociaż jeden pozytyw - że pasażerowie będą mogli wsiadać do 2-ch pociągów tramwajowych na raz, a nie to co jest na Płaszowie.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
24.05.2011 19:17
Filimer napisał(a):
^^ Przede wszystkim wyjdzie zdrowy rozsądek, czyli pełne zadaszenie nad całą pętlą


O i to jest kolejny problem którego "nie da się" rozwiązać - przyzwoite zadaszenie na przystankach i pętlach, nawet ostatecznie mogło by być takie jak na placu Powstańców Wielkopolskich we Wrocławiu, bo o czymś takim jak w Sankt Gallen autorstwa Santiago Calatravy to nawet nie próbuję marzyć...
Offline Wypalacz Rafał
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
24.05.2011 19:19
Michał Wojtaszek napisał(a):
Rafał kur**, największe mękoły odeszły z galerii, to Ty znowu zaczynasz. To samo Radek.

Nie no zajebiście, że miasto ma w dupie swoich mieszkańców i pod ich oknami przepycha codziennie olbrzymie ilości aut przyjezdnych w stronę centrum miasta....
Jakoś w Warszawie się da projektować P&R w okolicach pętli, u nas nie, ale nie dlatego, że nie ma kasy, czy miejsca, tylko dlatego, że "a co będzie, jak nikt tam nie będzie parkował?" 😡

Zbudujmy sobie kolejny tunel z ekranów akustycznych, żeby dzień w dzień kilka tysięcy osób mogło sobie dojechać swoim autem do centrum miasta... A tutaj przy pętli jest akurat miejsce, gdzie P&R mógłby powstać. Tradycyjnie pewnie nikt nawet o tym nie pomyślał, ale cieszmy się, że będzie coś nowego. Co z tego, że do dupy, bez głowy, ale nowe, więc się cieszmy....
Offline szubak
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
24.05.2011 19:22
Rozumiem, że brak P&R i ekrany dyskwalifikują całą inwestycję jako złą, niepotrzebną i w ogóle
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
24.05.2011 19:27
Swoją drogą wyjaśniło się, czemu u nas jest tyle ekranów. Gwoli ścisłości: nie jest prawdą to, co twierdzi ZIKIT, że DŚ dla Ruczaju wydał RDOŚ, bo w tym przypadku DŚ wydana została przez Wydział Kształtowania Środowiska UMK .
Zaczyna się pwwoli wyjaśniać, czemu takie kwiatki to tylko w Krakowie... 😛
Offline szubak
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
24.05.2011 19:29
W sumie fakt, rzeczywiście lepiej nic nie robić...
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
24.05.2011 19:30
To prawda, czasami lepiej nic nie robić zamiast zepsuć.
Offline Wypalacz Rafał
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
24.05.2011 19:48
Michał Wojtaszek napisał(a):
Rozumiem, że brak P&R i ekrany dyskwalifikują całą inwestycję jako złą, niepotrzebną i w ogóle

Generalnie w tym przypadku po części tak. Bo sama przebudowa Kocmyrzowskiej do 2x2 doprowadzi jedynie do tego, że wepcha się jeszcze więcej samochodów bliżej centrum miasta....

Najpierw powinno zostać przebudowane torowisko oraz powinien powstać P&R. A nie autostrada dla przyjezdnych obłożona ekranami, żeby sobie można było zaparkować w poprzek chodnika przy Rynku...
Offline szubak
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
24.05.2011 19:54
No tak, do zielonego bloku jest już dwupasmówka to dalej nie trzeba...
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
24.05.2011 19:57
I na tej dwupasmówce połowa aut w szczycie to rejestracje KPR. No ale wepchajmy ich jeszcze więcej bliżej centrum...

Po co P&R, żeby ktoś się mógł przesiąść na zbiorkom, lepiej jak zaparkuje w okolicach Mogilskiego, czy na Starym Mieście. A na Wzgórzach niech se łażą po kilkaset metrów do dziury w ekranach akustycznych, żeby mieszkaniec Proszowic mógł dojechać pod drzwi firmy w centrum miasta autem....
Offline szubak
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
24.05.2011 19:57
No i nie będzie miejsca dla Ciebie😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
snejk04
Użytkownik

Komentarzy: 93
24.05.2011 20:14
Michał Wojtaszek napisał(a):
W sumie fakt, rzeczywiście lepiej nic nie robić...

Jak się ma wydawać pieniądze bez sensu, to zdecydowanie lepiej żeby zostało jak jest.
Offline snejk04snejk04 at vp.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
24.05.2011 20:14
Nie rozumiem. Przecież za skopany projekt nie będziemy nikogo gładzić po główce. Schizofrenia komunikacyjna osiąga już zbyt szerokie rozmiary: zbiorkom jest "popierany i promowany" przez budowę autostrady do centrum. To, że przy nowych pętlach nie ma P&R to jest prawie kryminalna sprawa.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
24.05.2011 20:19
Dokładnie. Skoro to zbiorkom jest tak popierany przez miasto, to dlaczego z projektów wypadają kluczowe części, dzięki którym ten zbiorkom stałby się jeszcze bardziej atrakcyjny...
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
24.05.2011 21:16
To żałosne. To, że przy pętlach powinny powstawać P&R to jedna z niewielu rzeczy, które wiemy na pewno, które są oczywiste. No i co? Nie robimy tej jednej najważniejszej rzeczy.

Inna sprawa tak właśnie się dzieje...
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
24.05.2011 22:27
szubak napisał(a):
(...) zbiorkom stałby się jeszcze bardziej atrakcyjny...

Jak bym nie stawiał tych dwóch słów obok siebie, bo nie pasują w takim wydaniu do siebie nijak.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Coffee
Gość

24.05.2011 22:29
AndrzejK napisał(a):
Inna sprawa tak właśnie się dzieje...

Ale spoko 🙂 Najwyżej wkrótce będzie można stanąć autem pod Barbakanem lub Sukiennicami, a jak się jakiś tramwaj zepsuje i zablokuje pętle, to nikt na to nawet uwagi nie zwróci, tylko pójdzie do garażu/parkingu koło domu, weźmie auto i będzie miał bezproblemowy oraz szybki dojazd do centrum.
 
snejk04
Użytkownik

Komentarzy: 93
24.05.2011 22:34
Unrealgod napisał(a):

Jak bym nie stawiał tych dwóch słów obok siebie, bo nie pasują w takim wydaniu do siebie nijak.

Jak się pomyśli, to jak najbardziej pasują, aczkolwiek nasz ZIKiT i inne jednostki miejskie z myśleniem (logicznym!)najczęściej mają niewiele wspólnego...
Offline snejk04snejk04 at vp.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
24.05.2011 23:07
Nie jestem wrogiem komunikacji publicznej, tylko wrogiem komunikacji publicznej w takim (Krakowskim) wydaniu. Co napisałem powyżej.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com