Strona główna» Komunikacja w Polsce» Gdynia» Gdynia - Trolejbusy» Solaris Trollino 12AC #3083

Solaris Trollino 12AC #3083

«Poprzednie zdjęcie: Solaris Trollino 12AC #3033
Następne zdjęcie: Solaris Trollino 12M #3006»

Solaris Trollino 12AC #3083

Data zrobienia zdjęcia: 26 kwietnia 2011 roku (wtorek)
Opis: Trollino na ul. Podjazd
Słowa kluczowe: Solaris Trollino_12AC #3083 PKT_Gdynia Gdynia Podjazd linia_29
Data dodania zdjęcia: 29.04.2011 15:28, Wyświetleń: 1645, Pobrań: 8, Wielkość pliku: 338.2 KB
Dodał: Cez-Ary

Ostatnie komentarze

Paweł Bieżanów Huta
Użytkownik

Komentarzy: 112
29.04.2011 16:15
Ładne to ... ale jakoś nie wyobrażam sobie żeby trolejbusy mogły jeździć w moim Krakówku
Offline Paweł Bieżanów Hutapkolodziej at interia.eu
fagatek
Użytkownik

Komentarzy: 150
29.04.2011 16:19
a jeździły kiedyś bądź istniały takie pomysły?
Offline fagatek
Paweł Bieżanów Huta
Użytkownik

Komentarzy: 112
29.04.2011 16:49
Nie jeździły a czy były zamysły to nie wiem ale patrząc na tego Trollinka próbowałem oczyma wyobraźni zobaczyć trolej busa na krakowskiej ulicy ... i jakoś nie pasuje mi to ...
Offline Paweł Bieżanów Hutapkolodziej at interia.eu
lysy310
Użytkownik

Komentarzy: 106
29.04.2011 20:33
Jeśli dobrze pamiętam był taki pomysł przy ostatnich wyborach 😛
Offline lysy310
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
29.04.2011 20:58
Spuśćmy na to zasłonę milczenia 😛 Ale pomysł nie jest nowy, bo pierwszy raz wypłynął w latach 20-tych.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
fagatek
Użytkownik

Komentarzy: 150
30.04.2011 00:04
nie widzę miejsca dla nich.. no chyba że przy 3 obwodnicy.
Offline fagatek
Cez-Ary
Użytkownik

Komentarzy: 136
30.04.2011 06:35
W Gdyni myślano o trolejbusach w latach 30-tych. Zrezygnowano ze względu na koszty (głównie infrastruktury). W 1943r. okupanci uruchomili komunikację trolejbusową ze względu na... braki surowców strategicznych (benzyna) i duże potoki pasażerskie w kierunku portu.
Offline Cez-Arycezarysk at gmail.comhttps://www.facebook.com/wejherowskieautobusy
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3736
30.04.2011 13:14
Prądojeby i infrastruktura do nich potrzebna są droższe od utrzymania trakcji tramwajowej, to tak na marginesie.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
kaczor
Użytkownik

Komentarzy: 586
30.04.2011 14:07
Albo trolejbus albo tramwaj, w przypadku Krakowa raczej nie ma co zmieniać polityki transportowej pod tym względem. A pomysł Kracika - należał do tych rodem z kabaretu.
Offline kaczormmkaczor at gmail.com
Paweł Bieżanów Huta
Użytkownik

Komentarzy: 112
30.04.2011 14:39
Jak wszystko co z Kracikiem związane ...
Offline Paweł Bieżanów Hutapkolodziej at interia.eu
Cez-Ary
Użytkownik

Komentarzy: 136
01.05.2011 07:38
Dominiak - obecne trolejbusy to już nie prądojeby, to po pierwsze. Po drugie utrzymanie infrastruktury (koszty stałe) w przypadku trolejbusów są mniejsze, niż w przypadku tramwajów (tu dochodzą tory). Zakup nowych pojazdów (lub modernizacja starych) też jest tańsza. Jednkaże tam gdzie funkcjonuje komunikacja tramwajowa wprowadzanie trolejbusów nie ma większego sensu (chociaż są miasta gdzie tramwaje i trolejbusy współegzystują np. Lwów czy Koszyce) nie mówiąc o zastąpieniu jednego z tych środków drugim (przykład z polskiego podwórka - Wałbrzych)
Offline Cez-Arycezarysk at gmail.comhttps://www.facebook.com/wejherowskieautobusy
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3736
01.05.2011 13:25
A czasem trolejbus nie ma bardziej skomplikowanej budowy od tramwaju i nie jest droższy w utrzymaniu/eksploatacji?
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Cez-Ary
Użytkownik

Komentarzy: 136
01.05.2011 23:41
Dominiak -

Zalety trolejbusów w stosunku do autobusów:
1. Silnik trolejbusowy jest prostszy, lżejszy i wymaga mniej konserwacji niż silnik spalinowy, a jego trwałość jest znacznie większa.
2. Trolejbus nie zużywa wcale oleju silnikowego – brak problemów z jego utylizacją.
3. Rozruch trolejbusu jest szybszy i łagodniejszy niż autobusu wobec dużej przeciążalności i braku potrzeby zmiany biegów. Wskutek tego w wielu przedsiębiorstwach zużycie opon trolejbusowych bywa mniejsze niż autobusowych, pomimo szybszego rozruchu.
4. Trolejbus jest niewrażliwy na niskie temperatury. Przy mrozie jego moc wzrasta wobec lepszych warunków chłodzenia silnika i oporów rozruchowych.
5. Szybsze pokonywanie wzniesień, co wynika z możliwości przeciążania silnika elektrycznego.
4. Znikome zużywanie się hamulców mechanicznych, gdyż trolejbus w normalnej eksploatacji hamuje silnikiem

Zalety trolejbusów w stosunku do tramwajów:
1. Niższy koszt inwestycji wobec braku szyn.
2. Wyższy współczynnik przyczepności ogumionych kół na jezdni, pozwalający na zastosowanie dużo większych przyśpieszeń rozruchu i opóźnień hamowania.
3. Stosunkowa łatwość zmiany trasy w zależności od zmieniających się potrzeb ruchu.
4. Możliwość pokonywania ostrzejszych wzniesień niż tramwaj. Trolejbus może pokonywać wzniesienia do 18 %, a tramwaj bez przyczepy do 10 %.
5. Większa prędkość komunikacyjna wynosząca w śródmieściu 16-20 km/h przy tramwajach 15-18 km/h.
6. Brak prądów błądzących.

Za KKT
Offline Cez-Arycezarysk at gmail.comhttps://www.facebook.com/wejherowskieautobusy
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
02.05.2011 00:25
Zalety zaletami, ale to przez wady w stosunku do autobusów i tramwajów trolejbusy nie są tak powszechnie stosowane...
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3736
02.05.2011 01:32
Dziękuję za konkrety 🙂
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/