kmk@ No ale wzór malowania na pierwszym wozie, nieco inny niż na drugim, jeśli już ujednolicać malowanie autobusów, to w taki schemat w jakim jest pomalowana CLLka.
kmk@ No ale wzór malowania na pierwszym wozie, nieco inny niż na drugim, jeśli już ujednolicać malowanie autobusów, to w taki schemat w jakim jest pomalowana CLLka.
Już wolę sopockie malowanie na Solbusie i klasyczne na CLL niż żółte Solarisy lub nowe malowanie Mercedesów.
Rozumiem że byłbyś gotów zapłacić wyższą cenę biletów by przewoźnicy utrzymywali osoby czyszczące tabor na pętlach? Bo w zimie utrzymanie czystości pojazdów jest cokolwiek utrudnione, niezależnie (jak widać na załączonym obrazku) od przewoźnika/właściciela...
@Kasztann44: Jedyne co się zmieniło na plus według mnie to otynkowanie bloku z wielkiej płyty. Pawilony handlowe i parkingi w miejscu gdzie był trawnik i drzewa, wieki blok na boisku do kosza... Dobrze że się przeprowadziłem.
Rozumiem że byłbyś gotów zapłacić wyższą cenę biletów by przewoźnicy utrzymywali osoby czyszczące tabor na pętlach?
Spokojnie wystarczy umyć raz dziennie w zajezdni po zjeździe. Jak widać na zdjęciu, z utrzymaniem czystości ścian tylnych nie ma problemu, jaka trudność czai się zatem na ścianach bocznych? Choć muszę przynajmniej uczciwie przyznać, że generalnie tej zimy wnętrza pojazdów (bo to one głównie są tu istotne) wyglądają dużo lepiej niż w ubiegłych latach.
Z tego co mi wiadomo to problem jest tej natury- podczas minusowych temperatur, albo przynajmniej w okolicach zera woda na autobusach zamarza- wyjeżdżają z myjni bez suszenia. A raczej nie ma czasu aby myć autobus zwilżoną szmatką i czegoś takiego uniknąć. Tył tylko wydaje się czysty, podobnie jak przód- po prostu nie ma tam większych obszarów narażonych na odpryskiwanie błota itd. jak np. w przypadku kół. W tramwajach z myciem postępuje się identycznie, jednak wyglądają na czystsze ze względu na sposób poruszania się.
Z tego co mi wiadomo to problem jest tej natury- podczas minusowych temperatur, albo przynajmniej w okolicach zera woda na autobusach zamarza(...)
Poniżej zera woda zawsze zamarza. Nie tylko na autobusach 😛 .
Nie zauważyliście nigdy, że jak autobus jeździ brudny to zawsze nr taborowy, rejestracja, wyświetlacz i przyciski przy drzwiach są przetarte szmatką żeby było widać? Nie doszukujcie się spisku, że MPK nie myje pojazdów tylko dlatego, żeby zrobić na złość pasażerom, bo jest to spowodowane przyczynami niezależnymi od Przewoźnika. I gdyby MPK miało możliwość, to na pewno by myli tabor częściej.
No wiadomo, że zdażają się ułomności, ale zgadzam się z tym co mówi Creative- sam takie coś praktycznie obserwuję, jak autobus jest brudny to przynajmniej widać jak się do niego dostać. 😉
Jak widać na zdjęciu, z utrzymaniem czystości ścian tylnych nie ma problemu, jaka trudność czai się zatem na ścianach bocznych?
Szybę czołową i ścianę tylną myje sie ręcznie, ponieważ mają one małą powierzchnię i taka operacja nie trwa długo. Boki można by również myć ręcznie przy czym trwałoby to na tyle długo, że nie było by możliwości umyć wszystkich pojazdów.
A myjnia automatyczna przy temperaturze poniżej -5*C nie jest w stanie poprawnie pracować.
Ustalono już że woda zamarza kiedy jest zimno... Mnie jednak zawsze zastanawiało, co to przeszkadza jeżeli autobus wyjechał by na miasto z zajezdni (po myciu i nocnym postoju) pokryty cienka warstwą lodu (po bokach i z tyłu), z soplami i lodowymi zaciekami?
Są firmy które swoje pojazdy myją regularnie a przerywają dopiero kiedy woda w myjni (pomieszczeniu) zamarznie. Samochody normalnie odpalają, usuwa się lud z szyby przedniej i bocznych i się jedzie.
Ustalono już że woda zamarza kiedy jest zimno... Mnie jednak zawsze zastanawiało, co to przeszkadza jeżeli autobus wyjechał by na miasto z zajezdni (po myciu i nocnym postoju) pokryty cienka warstwą lodu (po bokach i z tyłu), z soplami i lodowymi zaciekami?
Są firmy które swoje pojazdy myją regularnie a przerywają dopiero kiedy woda w myjni (pomieszczeniu) zamarznie. Samochody normalnie odpalają, usuwa się lud z szyby przedniej i bocznych i się jedzie.
Słyszałeś kiedyś o szeroko pojętym układzie pneumatycznym/powietrznym w autobusie? Zaproszę Cie do porannego uruchamiana autobusu przy -10 stopniach po myciu to się dowiesz który dzień dłuższy.
Problemem są zwłaszcza brudne szyby - niechby chociaż co drugi czy trzeci dzień były przetarte...
To nic nie da, jak miałem pomiary na 263 to przecierałem sobie co kółko okno w gniocie przy którym siedzę, a i tak dość szybko stawało się tak samo brudne jak reszta okien...
Zrobiła się jak zawsze wieka dyskusja, a chodziło tylko o to, że schemat malowania ma #159 miejsce co do znaczenia wśród elementów decydujących o jakości KM, a czystość taboru #15 miejsce 😉
@Profesor, Dominiak: I te układy są tak bardzo nie zabezpieczone, że zwykłe mycie bocznych ścian powoduje ich zalanie (a następnie zamarznięcie)? To co jak autobus przed zjazdem wjedzie w kałużę albo mróz przychodzi w nocy po ulewie i autobusy i tak się zmoczą?
Ja tą uwagę Sarzka uznałem za zwykłe przywalanie się dlatego nie rozwijałem swojej wypowiedzi. Przywalanie z jego strony jest bardzo popularne z tego co widzę.
Odezwałem się tylko dlatego by uzmysłowić Ci że nie jesteś tutaj osobą wszechwiedzącą. Sam czepiasz się innych ale Tobie zwrócić uwagi to już nie można.
Koniec dyskusji, bo nie prowadzi ona do niczego sensownego i trochę odbiegła od tego co przedstawia to zdjęcie 😈
Dystans mam a jestem taki dlatego bo mnie wnerwia to jak się ktoś wypowiada na mój temat nie znając mnie. Ocenia mnie tylko z komentarzy pisanych tutaj, a nie osobiście(nie zna mnie przynajmniej rok) oraz nie przebywa w moim towarzystwie. Więc jak się mam zachowywać? Już nie mówiąc o animozjach pewnych osób do mnie bo coś tam... To ma być dystans? Ja dziękuję...
Nic z tego nie rozumiem. Masz pretensje, że Sarzek Ci zwraca uwagę, mimo tego, że Cię prawie w ogóle nie zna i nie widział rok, a sam się wymądrzasz w stosunku do osób, których w wielu przypadkach nawet na oczy nie widziałeś....
Różnica jest taka, że uwagi w Twoją stronę dotyczą jedynie Twoich przemądrzałych komentarzy, a nie Ciebie. Twoje uwagi w większości dotyczą bezpośrednio osób, do których piszesz....
Nigdy nie będzie tak, że wypowiadać na Twój temat będą się tylko ci, którzy Cię znają "przynajmniej rok" i "przebywają Twoim towarzystwie". Ludzie mają skłonność do oceniania innych i będą to robić zawsze i wszędzie na podstawie najmniejszego skrawka Twojej działalności. I żeby nie dać się zwariować, lepiej odnieść się do tego z dystansem, niż się buntować.
EOT, bo to zdjęcia nie dotyczy 😛
Dobrze by było, żeby w związku z tym o czym się tu rozmawia, osoby, które się znają na rzeczy, wypowiedziały się rzeczowo, czemu pneumatyka autobusu tak cierpi po umyciu na mrozie.
I zastanawiam się, czemu tramwajów się też nie myje. Tam pneumatyki nie ma, a jak jest, to nie ma styku z powierzchnią, którą się myje.