Strona główna» Kolej» Elektryczne zespoły trakcyjne» ED74» ED74-001+002

ED74-001+002

«Poprzednie zdjęcie: ED74-001+002
Następne zdjęcie: ED74-010+002»

ED74-001+002

Data zrobienia zdjęcia: 2 stycznia 2011 roku (niedziela)
Opis: Spotkanie dodatkowego pociągu TLK do Zakopanego z pociągiem międzynarodowym (a jakże!) z Bohumina na przystanku Kraków Krzemionki8.
Słowa kluczowe: ED74 ED74-001 ED74-002 Kraków Kraków_Krzemionki D29-94 PKP_Intercity TLK EN57 EN57-1947 Przewozy_Regionalne
Data dodania zdjęcia: 02.01.2011 17:06, Wyświetleń: 2958, Pobrań: 37, Wielkość pliku: 328.9 KB
Dodał: Michał Wojtaszek
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 350D DIGITAL
Czas ekspozycji: 1/250 sec(s)
Wartość przysłony: F/8
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 02.01.2011 10:24:22
Długość ogniskowej: 41mm

Ostatnie komentarze

Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
02.01.2011 17:59
Ten cholerny kibel 😡
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
02.01.2011 18:15
Ten do Bohumina to kuriozum, zarówno jak chodzi o trasę, jak i porę. Udawanie, że do Wadowic coś jeździ, w połączeniu z udawaniem, że do Czech coś jeździ zrodziło to dziwo, jadące do Bohumina 4 godziny zamiast 2,5.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
02.01.2011 18:23
Byłem ostatnio w Oświęcimiu i zauważyłem że z tego miasta już nie można sie dostac bezpośrednio pociągiem do Katowic, jeździ tylko "kolejowy autobus" (sic!) czy jest to związane z jakims remontem na tej trasie czy pocieli nawet takie połączenia ?
Offline Kasztann44
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
02.01.2011 18:25
Pocięli.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
02.01.2011 18:33
A tak co do zdjęcia, to w Zakopcu było dokładnie to samo co zwykle 😈
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
02.01.2011 19:01
Przynajmniej dwie jednostki do zakopanego wysłali. Ja jechałem nim (pojedynczym) jako TLK do Warszawy. Porażka. To nie są warunki na tak długa podróż.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Piti
Użytkownik

Komentarzy: 46
02.01.2011 19:49
Ja miałem raz okazję jechać ED74+ED74 z Warszawy do Krakowa i nie narzekam. Ale przy dwa razy mniejszej pojemności to już mogło być nieciekawie...
Offline Piti
tom_nie
Użytkownik

Komentarzy: 46
02.01.2011 20:19
Kasztann44 napisał(a):
Byłem ostatnio w Oświęcimiu i zauważyłem że z tego miasta już nie można sie dostac bezpośrednio pociągiem do Katowic, jeździ tylko "kolejowy autobus" (sic!) czy jest to związane z jakims remontem na tej trasie czy pocieli nawet takie połączenia ?

AndrzejK napisał(a):
Pocięli.

Pocięli ale póki co do lutego, dopóki nie wrócą na Śląsk kible z rewizji bo brakuje im rezerw. Tak samo poleciała Żilina
AndrzejK napisał(a):
Ten do Bohumina to kuriozum, zarówno jak chodzi o trasę, jak i porę. Udawanie, że do Wadowic coś jeździ, w połączeniu z udawaniem, że do Czech coś jeździ zrodziło to dziwo, jadące do Bohumina 4 godziny zamiast 2,5.

Dużo większą frekfencję miał przez Trzebinię i Oświęcim. Co prawda wiele wątpliwości budzi godzina odjazdu i powrotu bo mogliby je przestawić rano do Bohumina a wieczorem do Krakowa i krótszą trasą 😐 😡
Offline tom_nie
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
02.01.2011 20:29
Dzieki za informacje, bo już myslalem ze już zupelnie umarła kolej w Oświęcimiu, ale miejmy nadzieje ze nie. Bo jeszcze niedawno głośno było o uruchomieniu połączen do Tych, a tu nagle uderza mnie brak połaczenia z Katowicami, no ale skoro to tylko "chwilowe" braki taboru to dobrze. A swoją drogą miejmy nadzieje ze pomysł z przywróceniem ruchu z Tychami zostanie prędzej czy pózniej zrealizowany, bo to połączenie jest potrzebne. Wielu moich znajomych z Oświecimia pracuje w Tychach i chetnie przesiedli by sie na kolej.
Offline Kasztann44
tom_nie
Użytkownik

Komentarzy: 46
02.01.2011 20:34
Tylko pytanie z jaką częstotliwością wrócą 😉 Wiem ze nawet połączenie wieczorne z Krakowem przez Trzebinię tez wyrżnęli. Z Oświęcimia ostatni wraca do Krakowa o 19:20. Bo kto o tej porze wraca z pracy z II zmiany Powinien być jeszcze jeden po 22 ej to wtedy mieliby większą frekfencję.
Offline tom_nie
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
02.01.2011 20:37
Racja, racja, z częstotliwoscia do Katowic moze byc bieda, tak samo jak z Krakowem, faktycznie rok temu jeszcze wracałem z Oświęcimia nawet cos po 21 zdaje się pociągiem z Żyliny, a teraz 19.20 ostatni kurs to nędza.
Offline Kasztann44
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
02.01.2011 20:37
Piti napisał(a):
Ja miałem raz okazję jechać ED74+ED74 z Warszawy do Krakowa i nie narzekam.

Brak możliwości odbycie drzemki bo światło cały czas na full, brak możliwości zasłonięcia okna, Kolana wbite w oparcie następnego rzędu siedzeń, trzeba siedzieć bokiem na 2 miejscach żeby jakoś wytrzymać, tylko jednak toaleta, na przystanku przeciąg bo się drzwi otwierają. Już kibel jest wygodniejszy bo ma siedzenia przodem do siebie i zamykane przedsionki. Na trasę powyżej 2 godzinną to ED74 w takiej konfiguracji się nie nadaje.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
02.01.2011 20:42
@Unrealgod - widzisz, a ja wolę jechać TLK obsługiwanym ED74 niż składem wagonowym. Do Warszawy ostatnio jechałem 3,5 godziny i nie narzekałem. A IOD zamontowano po to, by nie było przeciągu własnie tam gdzie nie potrzeba. A dzięki temu, że siedzenia z przodu są blisko, można oprzeć głowę o tył i usnąć 😉
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
tom_nie
Użytkownik

Komentarzy: 46
02.01.2011 20:42
Kasztann44 napisał(a):
Racja, racja, z częstotliwoscia do Katowic moze byc bieda, tak samo jak z Krakowem, faktycznie rok temu jeszcze wracałem z Oświęcimia nawet cos po 21 zdaje się pociągiem z Żyliny, a teraz 19.20 ostatni kurs to nędza.

Żilina to ostatnio przez Katowice jechała 😉 a w rozkładzie 2008/2009 jeździła przez Trzebinię i Oświęcim 😉 na starym rozkładzie był o 21,00 ostatni do Krakowa właśnie, który ratował ludzi.
Offline tom_nie
tom_nie
Użytkownik

Komentarzy: 46
02.01.2011 20:46
Kasztann44 napisał(a):
Racja, racja, z częstotliwoscia do Katowic moze byc bieda, tak samo jak z Krakowem, faktycznie rok temu jeszcze wracałem z Oświęcimia nawet cos po 21 zdaje się pociągiem z Żyliny, a teraz 19.20 ostatni kurs to nędza.

Żilina to ostatnio przez Katowice jechała 😉 a w rozkładzie 2008/2009 jeździła przez Trzebinię i Oświęcim 😉 na starym rozkładzie był o 21,00 ostatni do Krakowa właśnie, który ratował ludzi.
Offline tom_nie
vear
Administrator

Komentarzy: 2461
02.01.2011 20:48
czatowiec napisał(a):
@Unrealgod - widzisz, a ja wolę jechać TLK obsługiwanym ED74 niż składem wagonowym. Do Warszawy ostatnio jechałem 3,5 godziny i nie narzekałem.

Stań pod ścianą z metrem krawieckim i sprawdź ile masz wzrostu...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
02.01.2011 20:53
A cóż to za kolej aglo co po siódmej kończy?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
tom_nie
Użytkownik

Komentarzy: 46
02.01.2011 20:55
AndrzejK napisał(a):
A cóż to za kolej aglo co po siódmej kończy?

Oświęcim -> Kraków 😏
Offline tom_nie
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
02.01.2011 21:21
Warto jeszcze dodac z jaką prędkoscią jadą składy na odcinku Oświęcim-Trzebinia 🙂
Offline Kasztann44
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
02.01.2011 21:26
Hehe, jadą godzinę bez 1-2 minut, a kilometrów jest 25 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
tom_nie
Użytkownik

Komentarzy: 46
02.01.2011 21:34
Kasztann44 napisał(a):
Warto jeszcze dodac z jaką prędkoscią jadą składy na odcinku Oświęcim-Trzebinia 🙂

Nie będę komentował 😉 ale szybciej można dojść piechotą między Chrzanowem a Oświęcimiem 😐

AndrzejK napisał(a):
Hehe, jadą godzinę bez 1-2 minut, a kilometrów jest 25 😉
Nie jedzie tyle 😉 max 45 minut z Trzebini do Oświęcimia.
Offline tom_nie
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
02.01.2011 21:36
Bo ja wiem, w rozkładzie wszystkie mają 58-59.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2461
02.01.2011 21:40
Bo jeden tor jest w stanie fatalnym, a drugi tylko beznadziejnym. Połowa pociągów jedzie minimalnie szybciej...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
02.01.2011 21:44
No AndrzejK ma dużo racji, bo czasami sie trafi dłuższy postój 🙂 Tak wiec podsumowując cięzko uznac kolej na Lini Kraków - Oświęcim za atrakcyjną alternatywę dla busiarzy

- czas podróży
- częstotliwosc
- cena

+ komfort (?)
+ bezpieczeństwo
Offline Kasztann44
tom_nie
Użytkownik

Komentarzy: 46
02.01.2011 21:45
vear napisał(a):
Bo jeden tor jest w stanie fatalnym, a drugi tylko beznadziejnym. Połowa pociągów jedzie minimalnie szybciej...

Hmmm. W fatalnym stanie jest tor w kierunki Krakowa, w stronę przeciwnym w trochę lepszym 😉

AndrzejK napisał(a):
Bo ja wiem, w rozkładzie wszystkie mają 58-59.

Jakoś nie odczuwam tego po opóźnieniach 😏
Offline tom_nie
tom_nie
Użytkownik

Komentarzy: 46
02.01.2011 21:47
@Kasztann44 zgodzę się z Tobą. Postojów aż za dużo 😉 a prędkość nie rewelacyjna.
Offline tom_nie
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
02.01.2011 22:02
vear napisał(a):
czatowiec napisał(a):
@Unrealgod - widzisz, a ja wolę jechać TLK obsługiwanym ED74 niż składem wagonowym. Do Warszawy ostatnio jechałem 3,5 godziny i nie narzekałem.

Stań pod ścianą z metrem krawieckim i sprawdź ile masz wzrostu...

172 cm. Na przykład w 102N/13N już się nogami nie mieszczę, muszę siedzieć bokiem 😛
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
02.01.2011 22:07
Chyba w kapeluszu 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3736
02.01.2011 22:11
To samo miałem napisać ale się powstrzymałem 😛
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
02.01.2011 22:17
To tylko żarty 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
02.01.2011 23:16
@czatowiec: Doprawdy nie wiem co Ci odpowiedzieć na argument że ciasno jest lepiej, bo można się głowa zaprzeć.
Jeszcze rozumiem że jak jest ścisk to jest mniej wygodnie, ale jak jedzie mało ludzi to w przedziale można się nawet położyć, a w tym EZT to nawet jak byś sam jechał to zawsze na baczność.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
02.01.2011 23:21
@Unrealgod - właśnie o to chodzi, że ciasno wcale nie jest. A praktyki z kładzeniem się w przedziale znam, bo tak sam robiłem jak jechałem w pustym przedziale. To wytłumacz mi tylko dlaczego z zasady inwestuje się teraz wszędzie w nowoczesne EZT bez przedziałów? Nie tylko w Polsce, ale w całej Europie i nie tylko.

@AndrzejK - wiem 😉
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
02.01.2011 23:26
Jednoprzestrzenne EZT są tańsze, łatwiej je sprzątać, łatwiej monitorować (trudniej demolować, pasażerowie czują się bezpieczniej). Można bardziej ekonomicznie rozmieścić fotele. Tylko, że do tej jednostki chyba rzeczywiście napakowali ich za dużo. Siedzi się tuż za poprzednim. Nieprzyjemnie.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
03.01.2011 00:20
Dokładnie, dlatego ETZ powinny jeździć w ruchu lokalnym, gdzie jest duża wymiana pasażerów i duże ryzyko że ktoś będzie chciał demolować.
Pociągami IC czy TLK z racji dystansów i ceny raczej jeżdżą pasażerowie niższego ryzyka. Z tego samego powodu, oczekują ciut lepszych warunków. To jak różnica między autobusem miejskim a turystycznym (albo przynajmniej takim w ruchu krajowym używanym).
@czatowiec: Jak nie mogę siedzieć inaczej niż na baczność, bo to jedyny sposób żeby kolana zmieściły mi się za fotelem przede mną to jest ciasno. Nawet w proponowanej przez Ciebie pozycji "śpiącego parafianina" nie dałbym rady jechać.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com