<ściana> następny miłośnik... a co to jest 242 w SG242? Moc w KM... analogicznie w SG322 owo 322 to moc w KM.
Spadaj z tymi dogryzaniami Twoimi bo mam dość tego. Mam pełne prawo nie wiedzieć. Bo to, że jestem młodszy nie znaczy że wolni Ci jeździć po mnie jak po łysej kobyle
Nie prawda, bo Silkeborg ma rację <ściana>. W MANach jest tak- moc w zaokrągleniu 320(może być równe), a ostatnia dwójka to generacja. Dowody: przeciętny SL202 ma moc 204- w zaokrągleniu 200, natomiast 202 to moc i generacja. Dla poparcia przeciętny SL200 ma także moc 204- w zaokrągleniu 200, natomiast 200 to moc i generacja. 😛
Uderzyłem w stól- norzyce się odezwą... 😡
Poza tym Voith- sam sobie przeczysz- podałeś doskonały przykład 312 i 313, obydwa mają po 310 mocy, a odpowiednio 2 i 3 to oznaczenie generacji. 🤣🙄
Najciekawsze z MANów nosi chyba oznaczenie świerkowy NL312 #0709 - i teraz rozbierzmy to na czynniki pierwsze. N - niska podłoga, L - solówka, 31 - silnik ok. 310KM, 2 - generacja. Wszystko jasne i proste 😉
Masz może zdjęcie? Tego nie wiem, może to wersja przejściowa w każdym razie nawet jeśli to jeden wyłom z nomenklatury nie znaczy to, że cała jest niepoprawna. 😉
systematyka generacji jest trochę inaczej prowadzona, więc jak mi ją pokażesz to przyznam ci racje busik z uwzględnieniem zer i jedynek oczywiscie zgodnie z porządkiem
Mam prośbę - przestańcie sobie nawzajem dogryzać... Każdy może czegoś nie wiedzieć, lub wiedzieć inaczej, i powinno się to w sposób kulturalny przedyskutować, a nie jeździć po kimś 🙂 W temacie MAN-ów się nie wypowiadam, ponieważ kompletnie się nie orientuję w ich oznaczeniach, nie zainteresowałem się tym.
Mogę Ci to opisać- SL200- 204KM, SL202- 204KM, SG242- 240KM, SD202-204KM, SM152-155KM, SL202- 213KM( SL222- 220KM), NG272- 270KM( NG312- 310KM), NM152- 155KM, Wyłomem był EL202, który do czasu wprowadzenia silnika EURO-2 mial taką nazwę- póżniej 222 i 262, zgodnie z silnikiem. Dalej-NM223- 220KM, NL223- 220KM, NG313-310KM, NL313- 310KM( wersję oznaczano także NL315- prawdopodobnie ze względu na to by nie mylić go z solówką), SL223- 220KM, SG313- 310KM, EL283- 280KM. Info zgodne z Atlasem Autobusów- w tej sprawie uważam go za odpowiednie źródło. 😉 Wystarczy... 😛
tak samo jak wikipedię w kwestii rzekomych generacji... papier wszystko przyjmie a to co wypisałeś niestety nie jest systematyką a jedynie zestawieniem nazw handlowych z ich katalogową wartością mocy silników, bez uwzględnienia ani modeli, ani generacji, ani silników... a to trochę więcej parametrów i różnic.
Dobrze ale sam widzisz, że to o co chodzi w tej dyskusji jest przez mnie potwierdzone dowodami, mam rację. 😉 W kwestii tego co piszesz to trzeba by więcej aspektów uwzględnić, ale pewnie wyszłoby na to samo, może ciut, ciut inaczej. 😁
I w tym zdaniu leży chyba źródło konfliktu między "starymi", a "nowymi". Bo "starzy" dostają białej gorączki na widok "nowych", którzy nierzadko nie chcą nawet użyć google.
Jeśli chodzi o generacje... to przypomnę, że wg. popularnej wikipedii istnieją NL202 i NL202(2), a jeśli chodzi o moce silników - to już w powyższych postać widać, że może być 213KM i oznaczenie 202...
I w tym zdaniu leży chyba źródło konfliktu między "starymi", a "nowymi". Bo "starzy" dostają białej gorączki na widok "nowych", którzy nierzadko nie chcą nawet użyć google.
A później wychodzą lepsze kwiatki, niż z Wikipedii i koło się zamyka... 🙄