Strona główna / Komunikacja na Świecie / Chorwacja / MAN SG322 #612

MAN SG322 #612

«Poprzednie zdjęcie: MAN SG322 #611
Następne zdjęcie: MAN SL222 #633»

MAN SG322 #612

Data zrobienia zdjęcia: 31 sierpnia 2010 roku (wtorek)
Opis: Rijeka, w oczekiwaniu na wyjazd na linię.
Słowa kluczowe: MAN SG322 #612 linia_32 Autotrolej Autotrolej_Rijeka Komunalno_Društvo_Autotrolej_d.d.o. Jelačićev_Trg Rijeka Chorwacja
Data dodania zdjęcia: 03.10.2010 19:40, Wyświetleń: 1350, Pobrań: 38, Wielkość pliku: 231.8 KB
Dodał: Rbrt
IPTC Info
Date created: 31.08.2010
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 450D
Czas ekspozycji: 1/320 sec(s)
Wartość przysłony: F/7.1
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 31.08.2010 13:24:55
Długość ogniskowej: 18mm

Ostatnie komentarze

Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3748
03.10.2010 20:02
Czym się różni SG322 od 242?
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Voith
Gość

03.10.2010 20:14
<ściana> następny miłośnik... a co to jest 242 w SG242? Moc w KM... analogicznie w SG322 owo 322 to moc w KM.
 
Silkeborg
Użytkownik

Komentarzy: 557
03.10.2010 20:19
A to ostatnie 2 to nie jest generacja?
Offline Silkeborgkonrad.kriegel at gmail.com
Voith
Gość

03.10.2010 20:29
no niebardzo, chociaż 312 i 313 mogą to sugerować
 
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3748
03.10.2010 20:29
Voith napisał(a):
<ściana> następny miłośnik... a co to jest 242 w SG242? Moc w KM... analogicznie w SG322 owo 322 to moc w KM.

Spadaj z tymi dogryzaniami Twoimi bo mam dość tego. Mam pełne prawo nie wiedzieć. Bo to, że jestem młodszy nie znaczy że wolni Ci jeździć po mnie jak po łysej kobyle
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
03.10.2010 21:07
Nie prawda, bo Silkeborg ma rację <ściana>. W MANach jest tak- moc w zaokrągleniu 320(może być równe), a ostatnia dwójka to generacja. Dowody: przeciętny SL202 ma moc 204- w zaokrągleniu 200, natomiast 202 to moc i generacja. Dla poparcia przeciętny SL200 ma także moc 204- w zaokrągleniu 200, natomiast 200 to moc i generacja. :P

Uderzyłem w stól- norzyce się odezwą... :evil:

Poza tym Voith- sam sobie przeczysz- podałeś doskonały przykład 312 i 313, obydwa mają po 310 mocy, a odpowiednio 2 i 3 to oznaczenie generacji. :lol: :roll:
Offline busik105
Voith
Gość

03.10.2010 21:11
a gdzie 311 sherlocku?
 
Silkeborg
Użytkownik

Komentarzy: 557
03.10.2010 21:13
Najciekawsze z MANów nosi chyba oznaczenie świerkowy NL312 #0709 - i teraz rozbierzmy to na czynniki pierwsze. N - niska podłoga, L - solówka, 31 - silnik ok. 310KM, 2 - generacja. Wszystko jasne i proste ;)
Offline Silkeborgkonrad.kriegel at gmail.com
Voith
Gość

03.10.2010 21:14
pomijając fakt, ze są to nazwy handlowe a nie modele...
 
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
03.10.2010 21:15
Masz może zdjęcie? Tego nie wiem, może to wersja przejściowa w każdym razie nawet jeśli to jeden wyłom z nomenklatury nie znaczy to, że cała jest niepoprawna. ;)
Offline busik105
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
03.10.2010 21:16
Silkeborg- zgadzam się w stu procentach. A Ty Voith po prostu przyznałbyś rację zamiest czepiać się byle czego. Złej baletnicy rąbek u spódnicy... :twisted: :roll:
Offline busik105
Jacek0306
Użytkownik

Komentarzy: 95
03.10.2010 21:17
Gdyż #0709 bodajże jest modelem A12.
Offline Jacek0306
Voith
Gość

03.10.2010 21:19
Mam mam, 311 201 i paru innych które nie istnieją...
 
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
03.10.2010 21:20
No właśnie się miałem pytać, czy taki autobus w ogóle istnieje, bo nigdzie go nie mogę znaleźć... :evil: :roll:

To jak przyznasz mi rację? :roll: :lol:
Offline busik105
Voith
Gość

03.10.2010 21:21
#0709 jest A10
 
Voith
Gość

03.10.2010 21:25
systematyka generacji jest trochę inaczej prowadzona, więc jak mi ją pokażesz to przyznam ci racje busik z uwzględnieniem zer i jedynek oczywiscie zgodnie z porządkiem
 
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1529
03.10.2010 21:30
Mam prośbę - przestańcie sobie nawzajem dogryzać... Każdy może czegoś nie wiedzieć, lub wiedzieć inaczej, i powinno się to w sposób kulturalny przedyskutować, a nie jeździć po kimś :) W temacie MAN-ów się nie wypowiadam, ponieważ kompletnie się nie orientuję w ich oznaczeniach, nie zainteresowałem się tym.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Jacek0306
Użytkownik

Komentarzy: 95
03.10.2010 21:34
Voith napisał(a):
#0709 jest A10



Możliwe, zawsze mi się mylą fabryczne oznaczenia..
Offline Jacek0306
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
03.10.2010 21:40
Mogę Ci to opisać- SL200- 204KM, SL202- 204KM, SG242- 240KM, SD202-204KM, SM152-155KM, SL202- 213KM( SL222- 220KM), NG272- 270KM( NG312- 310KM), NM152- 155KM, Wyłomem był EL202, który do czasu wprowadzenia silnika EURO-2 mial taką nazwę- póżniej 222 i 262, zgodnie z silnikiem. Dalej-NM223- 220KM, NL223- 220KM, NG313-310KM, NL313- 310KM( wersję oznaczano także NL315- prawdopodobnie ze względu na to by nie mylić go z solówką), SL223- 220KM, SG313- 310KM, EL283- 280KM. Info zgodne z Atlasem Autobusów- w tej sprawie uważam go za odpowiednie źródło. ;) Wystarczy... :p
Offline busik105
Voith
Gość

03.10.2010 22:02
tak samo jak wikipedię w kwestii rzekomych generacji... papier wszystko przyjmie a to co wypisałeś niestety nie jest systematyką a jedynie zestawieniem nazw handlowych z ich katalogową wartością mocy silników, bez uwzględnienia ani modeli, ani generacji, ani silników... a to trochę więcej parametrów i różnic.
 
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
03.10.2010 22:05
Dobrze ale sam widzisz, że to o co chodzi w tej dyskusji jest przez mnie potwierdzone dowodami, mam rację. ;) W kwestii tego co piszesz to trzeba by więcej aspektów uwzględnić, ale pewnie wyszłoby na to samo, może ciut, ciut inaczej. :D
Offline busik105
Voith
Gość

03.10.2010 22:11
i własnie o to ciut-ciut inaczej przeklepywane bezmyślnie z papieru lub internetu chodzi...
 
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
03.10.2010 23:29
Dominiak napisał(a):
Mam pełne prawo nie wiedzieć.


I w tym zdaniu leży chyba źródło konfliktu między "starymi", a "nowymi". Bo "starzy" dostają białej gorączki na widok "nowych", którzy nierzadko nie chcą nawet użyć google.

Jeśli chodzi o generacje... to przypomnę, że wg. popularnej wikipedii istnieją NL202 i NL202(2), a jeśli chodzi o moce silników - to już w powyższych postać widać, że może być 213KM i oznaczenie 202...
Offline Warwas z Rugii
Coffee
Gość

03.10.2010 23:34
Warwas z Rugii napisał(a):
Dominiak napisał(a):
Mam pełne prawo nie wiedzieć.


I w tym zdaniu leży chyba źródło konfliktu między "starymi", a "nowymi". Bo "starzy" dostają białej gorączki na widok "nowych", którzy nierzadko nie chcą nawet użyć google.

A później wychodzą lepsze kwiatki, niż z Wikipedii i koło się zamyka... :roll: