Strona główna» Komunikacja w Polsce» GOP» GOP - Tramwaje» Konstal 105N/105Na» Konstal 105Na #625

Konstal 105Na #625

«Poprzednie zdjęcie: Dzień Otwarty ZUR w Chorzowie - ekspozycja
Następne zdjęcie: Konstal 105Na #757+758»

Konstal 105Na #625

Data zrobienia zdjęcia: 18 września 2010 roku (sobota)
Opis: Dzień otwarty ZUR w Chorzowie był okazją do zaprezentowania nowego "ZURka". Prezentowany pierwszy egzemplarz jest wagonem z Będzina. Do końca remontu jeszcze zostało sporo do zrobienia.
Słowa kluczowe: Konstal 105Na #625 Remont Tramwaje_Śląskie Chorzów GOP Dzień_Otwarty_Zakładu_Usługowo_Remontowego ZUR
Data dodania zdjęcia: 19.09.2010 11:30, Wyświetleń: 3613, Pobrań: 12, Wielkość pliku: 235.5 KB
Dodał: wmmedia
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon PowerShot G10
Czas ekspozycji: 1/60 sec(s)
Wartość przysłony: F/3.2
Wartość ISO: 80
Data utworzenia: 18.09.2010 10:46:37
Długość ogniskowej: 6.1mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
19.09.2010 11:36
Widzę, że i na GOP-ie nastał dobrobyt, że nie wiedzą co z pieniędzmi robić. Wszystkie tory wyremontowane już?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
19.09.2010 11:38
To niestety wiadomo nie od dziś, zresztą nie czepiajmy się przesadnie GOP-u - u nas wcale nie jest lepiej 😕

Natomiast co do wyglądu tego wagonu to mam nadzieję że mu tych lusterek nie zostawią żółtych
Offline Wypalacz Rafał
Marcin_FTŚ
Gość

19.09.2010 11:41
Ja się obawiam że zostawią 😈
A tak swoją drogą, mogli pomalować na kremowo te osłony na dachu, trochę odpustowo to wygląda.
 
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
19.09.2010 11:58
@ Wypalacz Rafał. Dlatego napisałem "... i na GOP-ie..." 😛
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
19.09.2010 12:03
AndrzejK - jak nie mogą wyremontować na raz torów i taboru, to chociaż w tabor inwestują 😉
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
19.09.2010 12:09
No dobrze, ale większy pożytek będzie z 500 m wyremontowanych torów, albo nowej wiaty na przystanku, czy kawałka plastiku, który robi dobre wrażenie.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
19.09.2010 12:10
AndrzejK napisał(a):
@ Wypalacz Rafał. Dlatego napisałem "... i na GOP-ie..." 😛


Ano fakt, zwracam honor 🙂
Offline Wypalacz Rafał
N
Użytkownik

Komentarzy: 31
19.09.2010 12:18
Wypalacz Rafał napisał(a):
Natomiast co do wyglądu tego wagonu to mam nadzieję że mu tych lusterek nie zostawią żółtych

W tym wagonie mają żółte pozostać...
Zresztą sam wagon według obecnie obowiązującej wersji wydarzeń ma być "jedynym w swoim rodzaju" - pozostałe remonty będą wykonywane w dotychczasowym standardzie, zaś Żelazkami ma być 85 modernizacji planowanych do wykonania od przyszłego roku (z tym, że tyrystorów albo asynchroników - a 625 pozostał PCC).
Offline N
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
19.09.2010 12:25
N napisał(a):
Zresztą sam wagon według obecnie obowiązującej wersji wydarzeń ma być "jedynym w swoim rodzaju" - pozostałe remonty będą wykonywane w dotychczasowym standardzie, zaś Żelazkami ma być 85 modernizacji planowanych do wykonania od przyszłego roku (z tym, że tyrystorów albo asynchroników - a 625 pozostał PCC).


Czyli do końca tego roku tylko takie jak #550? A ile ich jeszcze miałoby być? No i ile już jest?
Offline Wypalacz Rafał
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
19.09.2010 12:31
Czyli rozumiem, że On ma układ szeregowy, czy już przełączalny? Poza tym ładny. 😉 Aczkolwiek podobnie jak myślę większość wolałbym w GOP-ie przejechać się zwykłą stopiątką za to po normalnych torach. 😈
Offline busik105
N
Użytkownik

Komentarzy: 31
19.09.2010 13:02
Wypalacz Rafał napisał(a):
Czyli do końca tego roku tylko takie jak #550? A ile ich jeszcze miałoby być? No i ile już jest?

Do końca tego roku i w latach przyszłych - Żelazka mają powstawać tylko przy okazji zmiany rozruchu.
Dokładnie ile w tym roku ma być - teraz nie pamiętam, na pewno jeszcze 254 dla Stroszka (do kompletu z 255), w tym albo przyszłym planowany jest też 418 dla Gliwic (wróbelki ćwierkają, że jako 105NaD). Kapitalek w wersji Zurek jest już OIDP osiem - 255, 417, 458, 550, 551, 658, 687, 699.

busik105 napisał(a):
Czyli rozumiem, że On ma układ szeregowy, czy już przełączalny?

Przeczytaj raz jeszcze, jaki to jest typ wagonu - to będziesz miał odpowiedź.
Offline N
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
19.09.2010 13:05
Powiedziałeś, że ten został PCC więc mi się miesza. W końcu 13N i 105N miały elektrykę typowo PCC-owską, a 105Na już zmodyfikowaną przez Konstala. Dlatego mam wątpliwości. 😈
Offline busik105
wmmedia
Użytkownik

Komentarzy: 631
19.09.2010 13:49
busik105 napisał(a):
Czyli rozumiem, że On ma układ szeregowy, czy już przełączalny?

a jakie tramwaje miały układ szeregowy?
Offline wmmediawmmedia at onet.eu
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
19.09.2010 14:14
Ło bosz, to jest Citadis dla ubogich 😈 😈 😈 .
Offline Sudi
Silkeborg
Użytkownik

Komentarzy: 557
19.09.2010 14:25
Jeżeli ta firma będzie dalej inwestować w tabor, a nie w torowisko i infrastrukturę oraz poprawienie standardów jako takich - to niedługo pociągnie. BTW: To samo dotyczy kolei.
Offline Silkeborgkonrad.kriegel at gmail.com
Coffee
Gość

19.09.2010 16:45
TŚ miało do wyboru: Mieć czym jeździć lub mieć po czym jeździć. Z jednej strony jest to uzasadnione, (wybór pierwszego) gdyż w przypadku upadku jest możliwość, iż nadrobi straty sprzedając tabor... Idąc w drugą stronę: Po kiego grzyba im tory, skoro nie mają czym jeździć (a sprzedać takie tory, to tylko na złom i mieć z tego marne grosze)? 😛
 
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
19.09.2010 16:49
Ale mogą iwestować po połowie. Stopiątkom minimalne NG, bez głupich (a przedewszystkim drogich) plastików, a za to wyremontowane np. 2 trasy rocznie. I wszystko idzie w dobrym kierunku. Ale TŚ tego nie rozumie. Grunt, że mają czym jeździć, 10km/h w porywach do 15... 🙄
Offline busik105
Maciej12991
Gość

19.09.2010 17:00
Tylko zapomnieliście o małym drobiazgu. Tramwaje Śląskie nie są właścicielem torów, a taboru i owszem. Więc nie rozumiem między czym a czym w inwestycjach mają wybierać.
 
Voith
Gość

19.09.2010 17:05
busik105 napisał(a):
bez głupich (a przedewszystkim drogich) plastików,



Chętnie poznam kwotę.
 
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
19.09.2010 17:07
To jest kwestia poprzesuwania pieniędzy. Dzielenie na różne podmioty ma jedynie stworzyć wrażenie, że nikt nie jest za nic odpowiedzialny. Tak jest na PKP, tak jest w KM w Krakowie 🤣
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
19.09.2010 17:09
Maciej12991 napisał(a):
Tylko zapomnieliście o małym drobiazgu. Tramwaje Śląskie nie są właścicielem torów, a taboru i owszem. Więc nie rozumiem między czym a czym w inwestycjach mają wybierać.

Jak nie są właścicielem torowisk
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
N
Użytkownik

Komentarzy: 31
19.09.2010 17:27
busik105 napisał(a):
Grunt, że mają czym jeździć, 10km/h w porywach do 15... 🙄

Bredzicie, Hipolicie.
Sęk już nawet nie tyle w gruntownych remontach infrastruktury, co w jej bieżącym utrzymaniu. Co z tego, że wyremontowana zostałaby cała sieć, jeśli torowiska eksploatowane będą do upadłego, a naprawiane metodą "aby się trzymało". Porządne spawanie styków, podbijanie, likwidacja kanciastych łuków i wyboczeń wcale nie wymagają gigantycznych nakładów, tylko systematycznej pracy, a tego przy torowiskach w GOP zdecydowanie brakuje.
Offline N
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
19.09.2010 17:48
Właściwie wagonik ten nie wyglada tak źle, napewno lepiej niż ten nieszczęsny 550. Skoro juz wtopiono kase w projekt to bez sensu było go wykorzystac tylko w tym egzemplarzu.
Offline Kasztann44
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
19.09.2010 17:49
Żeby tylko w GOP...
Offline Wypalacz Rafał
wmmedia
Użytkownik

Komentarzy: 631
19.09.2010 18:28
@Maciej 12991 - TŚ są właścicielem torowisk, na nieszczęście
busik105 napisał(a):
Stopiątkom minimalne NG, bez głupich (a przedewszystkim drogich) plastików, a za to wyremontowane np. 2 trasy rocznie. I wszystko idzie w dobrym kierunku. Ale TŚ tego nie rozumie. Grunt, że mają czym jeździć, 10km/h w porywach do 15... 🙄
wyremontowanie trasy to koszt wyremontowania kilkunastu albo i więcej wagonów, to raz, dwa - remonty torowisk są w planach, lecz procedury pozyskania środków, w tym unijnych, trwają długo i nadzieja na to że coś się ruszy jest realna najprędzej w latach 2011-2012. Funkcjonowanie komunikacji w aglomeracji ma jeszcze ten poważny mankament, że każdy z prezydentów miast, które mają się dołożyć, ma swoje koncepcje i nie zawsze one są zgodne co do tego by np wyremontować trasę biegnącą przez 3-4 miasta. Wystarczy, że jedno z miast się wyłamie i cały plan bierze w łeb.
Po trzecie gdyby były remontowane wagony bez zmiany wizerunku też byście krytykowali TŚ, że nic się nie robi i że nasz tabor wygląda tak samo jak 30 lat temu, tylko jest odmalowany. Przeciętny pasażer jednak zauważa zmiany na zewnątrz.
Offline wmmediawmmedia at onet.eu
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
19.09.2010 18:38
wmmedia napisał(a):
Po trzecie gdyby były remontowane wagony bez zmiany wizerunku też byście krytykowali TŚ, że nic się nie robi i że nasz tabor wygląda tak samo jak 30 lat temu, tylko jest odmalowany.


Nieprawda, tabor jest do jeżdżenia, a nie do wyglądania.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
19.09.2010 18:38
Nasze MPK od 35 lat eksploatuje Konstale bez zmian wyglądu, nikt nie narzeka, bo mają odnowione wnętrze, całkiem wygodne siedzenia itd. Także argumenty na siłę nie mają sensu. 😉
Offline busik105
Coffee
Gość

19.09.2010 19:07
busik105 napisał(a):
bo mają odnowione wnętrze,

Z brakiem jakiegokolwiek ogrzewania, bo usuwa się "kaloryfery" na ścianach bocznych...
busik105 napisał(a):
całkiem wygodne siedzenia itd. Także argumenty na siłę nie mają sensu. 😉

Jasne... Już wolałem oryginalne konstalowskie plastiki, niż te z Astomalu.
 
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
19.09.2010 19:15
Dlatego napisałem całkiem. 😉 Ja też wolę te Konstalowskie. Poza tym nie ma co roztrząsać tematu wad i zalet 105 bo to wałkowaliśmy milion razy. Pozatym- wmmedia- ten #625 to nadal stopiątka jeżdżąca od 20-30 lat tylko, że pod kupą plastiku. Jak już musisz mówić, że inwestycja w tabor musi (ja się z tym zgadzam) mieć miejsce to mów mądrze, na odpowiednich przykładach 😉. Bo obudowanie 105 to nie powód do puchnięcia z dumy. Tym bardziej, że aparaturę elektryczną pozostawili nieruszoną 🙄. Gdyby w zamian za zbędne upiększanie stopiątek (on już same w sobie są śliczne 😉) kupili chociaż jedną np. Pesę to rozumiem. Podsumowując- Plastiki są zbędne, bo pod nimi to nadal ta sama stara stopiątka, w zamian za to mogą odnowić tory, czy kupić w 100% LF tramwaj. Wtedy zrobiliby krok do przodu. 😉 Dopiero wtedy... 🙄
Offline busik105
Silkeborg
Użytkownik

Komentarzy: 557
19.09.2010 19:24
busik105 napisał(a):
Grunt, że mają czym jeździć, 10km/h w porywach do 15... 🙄
Pojedź kiedyś nocnym kursem, to przeżyjesz przejazd maksymalną prędkością fabryczną po niekoniecznie prostym torowisku 😛
Offline Silkeborgkonrad.kriegel at gmail.com
Voith
Gość

19.09.2010 19:30
busik co z tą kwotą za głupie plastiki?
 
Maciej12991
Gość

19.09.2010 19:53
wmmedia napisał(a):
@Maciej 12991 - TŚ są właścicielem torowisk, na nieszczęście

Ok. To skoro się mylę, to wytłumacz mi na jakiej podstawie np. Gliwice rozebrały kawałek torowiska, którego nie są właścicielem, bo nie bardzo to kumam 🙄 Przecież ideą przekazania tramwajów z pod zarządu województwa pod władanie gmin było właśnie przejęcie przez nie majątku, a TŚ miały być przewoźnikiem. Coś się zmieniło w trakcie realizacji tego projektu?
 
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
19.09.2010 19:55
A nie było tak ze Gliwice dostały tory w zamian za udziały w Tramwajach Śląskich?
Offline Wypalacz Rafał
wmmedia
Użytkownik

Komentarzy: 631
19.09.2010 20:49
@Maciej 12991 - Gliwice rozebrały torowisko, ale z udziałem pracy TŚ, poza tym pewnie zawarto porozumienie - jakie, nie wiem
Udział miast dotyczy całości majątku a nie torowisk
@kuba 203 - masz rację że tramwaj jest do jeżdżenia, ale wyglądać też musi
@busik 105 - zakup jednego nowego tramwaju jak sugerujesz to tylko zbędny kłopot i bezsens chociażby z powodu dostępności części i konieczności dostosowania infrastruktury. Poza tym Kraków nie kładzie wielkiego nacisku na przebudowę 105 bo z niego stopniowo rezygnuje
Offline wmmediawmmedia at onet.eu
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
19.09.2010 20:57
Na jeden tramwaj to nikt przetargu nie rozpisze. Mówię tylko o tym, że zamiast wywalać pieniądze w błoto to można by kupić kilkanaście sztuk wartego zachodu taboru.
Offline busik105
N
Użytkownik

Komentarzy: 31
19.09.2010 21:03
busik105 napisał(a):
Mówię tylko o tym, że zamiast wywalać pieniądze w błoto to można by kupić kilkanaście sztuk wartego zachodu taboru.

Weź pod uwagę, jakiego rzędu kwoty "idą w błoto", a jakiego potrzebne by były na tabor wart zachodu.
Offline N
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
19.09.2010 21:18
Debilem nie jestem, wiem, że takie coś jest tańsze. Ale chwila moment- mogą się postarać o dofinansowanie unijne itd. Tak jak MPK. Przecież za Bombardiery samo nie zabuliło. Wspomogła Unia, a przede wszystkim brak głupich przeróbek. Nawet EU8N, czy GT8S- ich przeróbki mają sens, bo to nie tylko inwestycje w wygląd, ale przede wszystkim w wygodę jazdy, człon LF. I to ma sens. Ale zawsze kosztuje grubo mniej niż nowy tabor. Ogólnie chodzi mi o to, że jak już przerabiamy tabor to z pożytkiem. Bo niepotrzebnie wydane pieniądze mogą się przydać podczas zakupu nowoczesnego tramwaju. 😉
Offline busik105
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
19.09.2010 22:56
Tak ale mi poprawa wygody jazdy zamieniając miękkie siedzenia w GT8S na twarde przez byle gówniany powód.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
19.09.2010 23:08
Możliwość banalnego ich zniszczenia przez jakiegoś idiotę z nożem to jest gówniany powód?
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
19.09.2010 23:09
Nie to miałem na myśli. Chociaż zamontowanie monitoringu wyeliminowało by "nożowników", ale niestety kwestii sfinansowania urządzeń lepiej nie poruszać.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
19.09.2010 23:35
...bo jeszcze przypadkiem wydałoby się, że toczysz akademicki wywód bez odniesienia do rzeczywistości? 😐
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
19.09.2010 23:46
A jaki jest oficjalny powód zmiany miękkich na twarde? No chyba nie że ktoś potnie nożem?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
20.09.2010 00:04
Nie, tylko gdy mówi się w naszym mieście o zrobieniu czegoś to nikt nie ma pieniędzy na to. Ot co mi chodzi dlaczego nie warto poruszać kwestii kosztów.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
20.09.2010 00:05
busik105 napisał(a):
Debilem nie jestem, wiem, że takie coś jest tańsze.

Jak wiesz to podaj koszty na potwierdzenie Twojej tezy i tak samo dalej czekamy na cenę tych głupich plastików.
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
20.09.2010 02:33
busik105 napisał(a):
Stopiątkom minimalne NG, bez głupich (a przedewszystkim drogich) plastików, a za to wyremontowane np. 2 trasy rocznie. I wszystko idzie w dobrym kierunku. Ale TŚ tego nie rozumie.

Nie ośmieszaj się... Z pewnością za pieniądze zaoszczędzone na tych plastikowych mordach firma byłaby w stanie wyremontować ileś tam km torowiska 🤣 🤣 🤣
Czytając Twoje komentarze można dojść do wniosku, że niekoniecznie zawsze zastanawiasz się zanim coś napiszesz...
Offline szubak
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
20.09.2010 05:22
No ale niech to będzie nawet 500m torowiska jak ktoś już napisał powyżej, to i tak będzie z tego większy pożytek...
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
20.09.2010 08:57
Ja sobie mogę strzelić, a co! Taka morda to jak nic 30 000.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
20.09.2010 10:45
Twarde siedzonka są łatwiejsze i tańsze w utrzymaniu. KOSZTY!
Offline YogYyogy at onet.eu
Dziki
Użytkownik

Komentarzy: 356
20.09.2010 11:06
@AndrzejK: Koleżanka w Łodzi najechała na plastika innym składem. Klepanie jej wozu 800 a plastik (szyba, osłony, światła i sprzęgi) niecałe 2 tysiące.
Offline Dziki