Konstal 105Na #625
«Poprzednie zdjęcie: Dzień Otwarty ZUR w Chorzowie - ekspozycja
Następne zdjęcie: Konstal 105Na #757+758»
Konstal 105Na #625
|
|
Ostatnie komentarze
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 19.09.2010 11:36 |
Widzę, że i na GOP-ie nastał dobrobyt, że nie wiedzą co z pieniędzmi robić. Wszystkie tory wyremontowane już?
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 19.09.2010 11:38 |
To niestety wiadomo nie od dziś, zresztą nie czepiajmy się przesadnie GOP-u - u nas wcale nie jest lepiej 😕
Natomiast co do wyglądu tego wagonu to mam nadzieję że mu tych lusterek nie zostawią żółtych |
|
Marcin_FTŚ Gość 19.09.2010 11:41 |
Ja się obawiam że zostawią 😈
A tak swoją drogą, mogli pomalować na kremowo te osłony na dachu, trochę odpustowo to wygląda. |
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 19.09.2010 11:58 |
@ Wypalacz Rafał. Dlatego napisałem "... i na GOP-ie..." 😛
|
|
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1562 19.09.2010 12:03 |
AndrzejK - jak nie mogą wyremontować na raz torów i taboru, to chociaż w tabor inwestują 😉
|
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 19.09.2010 12:09 |
No dobrze, ale większy pożytek będzie z 500 m wyremontowanych torów, albo nowej wiaty na przystanku, czy kawałka plastiku, który robi dobre wrażenie.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 19.09.2010 12:10 |
AndrzejK napisał(a): @ Wypalacz Rafał. Dlatego napisałem "... i na GOP-ie..." 😛 Ano fakt, zwracam honor 🙂 |
|
N Użytkownik Komentarzy: 31 19.09.2010 12:18 |
Wypalacz Rafał napisał(a): Natomiast co do wyglądu tego wagonu to mam nadzieję że mu tych lusterek nie zostawią żółtych W tym wagonie mają żółte pozostać... Zresztą sam wagon według obecnie obowiązującej wersji wydarzeń ma być "jedynym w swoim rodzaju" - pozostałe remonty będą wykonywane w dotychczasowym standardzie, zaś Żelazkami ma być 85 modernizacji planowanych do wykonania od przyszłego roku (z tym, że tyrystorów albo asynchroników - a 625 pozostał PCC). |
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 19.09.2010 12:25 |
N napisał(a): Zresztą sam wagon według obecnie obowiązującej wersji wydarzeń ma być "jedynym w swoim rodzaju" - pozostałe remonty będą wykonywane w dotychczasowym standardzie, zaś Żelazkami ma być 85 modernizacji planowanych do wykonania od przyszłego roku (z tym, że tyrystorów albo asynchroników - a 625 pozostał PCC). Czyli do końca tego roku tylko takie jak #550? A ile ich jeszcze miałoby być? No i ile już jest? |
|
busik105 Użytkownik Komentarzy: 1111 19.09.2010 12:31 |
Czyli rozumiem, że On ma układ szeregowy, czy już przełączalny? Poza tym ładny. 😉 Aczkolwiek podobnie jak myślę większość wolałbym w GOP-ie przejechać się zwykłą stopiątką za to po normalnych torach. 😈
|
|
N Użytkownik Komentarzy: 31 19.09.2010 13:02 |
Wypalacz Rafał napisał(a): Czyli do końca tego roku tylko takie jak #550? A ile ich jeszcze miałoby być? No i ile już jest? Do końca tego roku i w latach przyszłych - Żelazka mają powstawać tylko przy okazji zmiany rozruchu. Dokładnie ile w tym roku ma być - teraz nie pamiętam, na pewno jeszcze 254 dla Stroszka (do kompletu z 255), w tym albo przyszłym planowany jest też 418 dla Gliwic (wróbelki ćwierkają, że jako 105NaD). Kapitalek w wersji Zurek jest już OIDP osiem - 255, 417, 458, 550, 551, 658, 687, 699. busik105 napisał(a): Czyli rozumiem, że On ma układ szeregowy, czy już przełączalny? Przeczytaj raz jeszcze, jaki to jest typ wagonu - to będziesz miał odpowiedź. |
|
busik105 Użytkownik Komentarzy: 1111 19.09.2010 13:05 |
Powiedziałeś, że ten został PCC więc mi się miesza. W końcu 13N i 105N miały elektrykę typowo PCC-owską, a 105Na już zmodyfikowaną przez Konstala. Dlatego mam wątpliwości. 😈
|
|
wmmedia Użytkownik Komentarzy: 631 19.09.2010 13:49 |
busik105 napisał(a): Czyli rozumiem, że On ma układ szeregowy, czy już przełączalny? a jakie tramwaje miały układ szeregowy? |
|
Sudi Użytkownik Komentarzy: 3364 19.09.2010 14:14 |
Ło bosz, to jest Citadis dla ubogich 😈 😈 😈 .
|
|
Silkeborg Użytkownik Komentarzy: 557 19.09.2010 14:25 |
Jeżeli ta firma będzie dalej inwestować w tabor, a nie w torowisko i infrastrukturę oraz poprawienie standardów jako takich - to niedługo pociągnie. BTW: To samo dotyczy kolei.
|
|
Coffee Gość 19.09.2010 16:45 |
TŚ miało do wyboru: Mieć czym jeździć lub mieć po czym jeździć. Z jednej strony jest to uzasadnione, (wybór pierwszego) gdyż w przypadku upadku jest możliwość, iż nadrobi straty sprzedając tabor... Idąc w drugą stronę: Po kiego grzyba im tory, skoro nie mają czym jeździć (a sprzedać takie tory, to tylko na złom i mieć z tego marne grosze)? 😛
|
|
busik105 Użytkownik Komentarzy: 1111 19.09.2010 16:49 |
Ale mogą iwestować po połowie. Stopiątkom minimalne NG, bez głupich (a przedewszystkim drogich) plastików, a za to wyremontowane np. 2 trasy rocznie. I wszystko idzie w dobrym kierunku. Ale TŚ tego nie rozumie. Grunt, że mają czym jeździć, 10km/h w porywach do 15... 🙄
|
|
Maciej12991 Gość 19.09.2010 17:00 |
Tylko zapomnieliście o małym drobiazgu. Tramwaje Śląskie nie są właścicielem torów, a taboru i owszem. Więc nie rozumiem między czym a czym w inwestycjach mają wybierać.
|
|
Voith Gość 19.09.2010 17:05 |
busik105 napisał(a): bez głupich (a przedewszystkim drogich) plastików, Chętnie poznam kwotę. |
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 19.09.2010 17:07 |
To jest kwestia poprzesuwania pieniędzy. Dzielenie na różne podmioty ma jedynie stworzyć wrażenie, że nikt nie jest za nic odpowiedzialny. Tak jest na PKP, tak jest w KM w Krakowie 🤣
|
|
Michał Wojtaszek Użytkownik Komentarzy: 2988 19.09.2010 17:09 |
Maciej12991 napisał(a): Tylko zapomnieliście o małym drobiazgu. Tramwaje Śląskie nie są właścicielem torów, a taboru i owszem. Więc nie rozumiem między czym a czym w inwestycjach mają wybierać. Jak nie są właścicielem torowisk❓‼ |
|
N Użytkownik Komentarzy: 31 19.09.2010 17:27 |
busik105 napisał(a): Grunt, że mają czym jeździć, 10km/h w porywach do 15... 🙄 Bredzicie, Hipolicie. Sęk już nawet nie tyle w gruntownych remontach infrastruktury, co w jej bieżącym utrzymaniu. Co z tego, że wyremontowana zostałaby cała sieć, jeśli torowiska eksploatowane będą do upadłego, a naprawiane metodą "aby się trzymało". Porządne spawanie styków, podbijanie, likwidacja kanciastych łuków i wyboczeń wcale nie wymagają gigantycznych nakładów, tylko systematycznej pracy, a tego przy torowiskach w GOP zdecydowanie brakuje. |
|
Kasztann44 Użytkownik Komentarzy: 1858 19.09.2010 17:48 |
Właściwie wagonik ten nie wyglada tak źle, napewno lepiej niż ten nieszczęsny 550. Skoro juz wtopiono kase w projekt to bez sensu było go wykorzystac tylko w tym egzemplarzu.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 19.09.2010 17:49 |
Żeby tylko w GOP...
|
|
wmmedia Użytkownik Komentarzy: 631 19.09.2010 18:28 |
@Maciej 12991 - TŚ są właścicielem torowisk, na nieszczęście
busik105 napisał(a): wyremontowanie trasy to koszt wyremontowania kilkunastu albo i więcej wagonów, to raz, dwa - remonty torowisk są w planach, lecz procedury pozyskania środków, w tym unijnych, trwają długo i nadzieja na to że coś się ruszy jest realna najprędzej w latach 2011-2012. Funkcjonowanie komunikacji w aglomeracji ma jeszcze ten poważny mankament, że każdy z prezydentów miast, które mają się dołożyć, ma swoje koncepcje i nie zawsze one są zgodne co do tego by np wyremontować trasę biegnącą przez 3-4 miasta. Wystarczy, że jedno z miast się wyłamie i cały plan bierze w łeb. Stopiątkom minimalne NG, bez głupich (a przedewszystkim drogich) plastików, a za to wyremontowane np. 2 trasy rocznie. I wszystko idzie w dobrym kierunku. Ale TŚ tego nie rozumie. Grunt, że mają czym jeździć, 10km/h w porywach do 15... 🙄 Po trzecie gdyby były remontowane wagony bez zmiany wizerunku też byście krytykowali TŚ, że nic się nie robi i że nasz tabor wygląda tak samo jak 30 lat temu, tylko jest odmalowany. Przeciętny pasażer jednak zauważa zmiany na zewnątrz. |
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 19.09.2010 18:38 |
wmmedia napisał(a): Po trzecie gdyby były remontowane wagony bez zmiany wizerunku też byście krytykowali TŚ, że nic się nie robi i że nasz tabor wygląda tak samo jak 30 lat temu, tylko jest odmalowany. Nieprawda, tabor jest do jeżdżenia, a nie do wyglądania. |
|
busik105 Użytkownik Komentarzy: 1111 19.09.2010 18:38 |
Nasze MPK od 35 lat eksploatuje Konstale bez zmian wyglądu, nikt nie narzeka, bo mają odnowione wnętrze, całkiem wygodne siedzenia itd. Także argumenty na siłę nie mają sensu. 😉
|
|
Coffee Gość 19.09.2010 19:07 |
busik105 napisał(a): bo mają odnowione wnętrze, Z brakiem jakiegokolwiek ogrzewania, bo usuwa się "kaloryfery" na ścianach bocznych... busik105 napisał(a): całkiem wygodne siedzenia itd. Także argumenty na siłę nie mają sensu. 😉 Jasne... Już wolałem oryginalne konstalowskie plastiki, niż te z Astomalu. |
|
busik105 Użytkownik Komentarzy: 1111 19.09.2010 19:15 |
Dlatego napisałem całkiem. 😉 Ja też wolę te Konstalowskie. Poza tym nie ma co roztrząsać tematu wad i zalet 105 bo to wałkowaliśmy milion razy. Pozatym- wmmedia- ten #625 to nadal stopiątka jeżdżąca od 20-30 lat tylko, że pod kupą plastiku. Jak już musisz mówić, że inwestycja w tabor musi (ja się z tym zgadzam) mieć miejsce to mów mądrze, na odpowiednich przykładach 😉. Bo obudowanie 105 to nie powód do puchnięcia z dumy. Tym bardziej, że aparaturę elektryczną pozostawili nieruszoną 🙄. Gdyby w zamian za zbędne upiększanie stopiątek (on już same w sobie są śliczne 😉) kupili chociaż jedną np. Pesę to rozumiem. Podsumowując- Plastiki są zbędne, bo pod nimi to nadal ta sama stara stopiątka, w zamian za to mogą odnowić tory, czy kupić w 100% LF tramwaj. Wtedy zrobiliby krok do przodu. 😉 Dopiero wtedy... 🙄
|
|
Silkeborg Użytkownik Komentarzy: 557 19.09.2010 19:24 |
busik105 napisał(a): Pojedź kiedyś nocnym kursem, to przeżyjesz przejazd maksymalną prędkością fabryczną po niekoniecznie prostym torowisku 😛Grunt, że mają czym jeździć, 10km/h w porywach do 15... 🙄 |
|
Voith Gość 19.09.2010 19:30 |
busik co z tą kwotą za głupie plastiki?
|
|
Maciej12991 Gość 19.09.2010 19:53 |
wmmedia napisał(a): @Maciej 12991 - TŚ są właścicielem torowisk, na nieszczęście Ok. To skoro się mylę, to wytłumacz mi na jakiej podstawie np. Gliwice rozebrały kawałek torowiska, którego nie są właścicielem, bo nie bardzo to kumam 🙄 Przecież ideą przekazania tramwajów z pod zarządu województwa pod władanie gmin było właśnie przejęcie przez nie majątku, a TŚ miały być przewoźnikiem. Coś się zmieniło w trakcie realizacji tego projektu? |
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 19.09.2010 19:55 |
A nie było tak ze Gliwice dostały tory w zamian za udziały w Tramwajach Śląskich?
|
|
wmmedia Użytkownik Komentarzy: 631 19.09.2010 20:49 |
@Maciej 12991 - Gliwice rozebrały torowisko, ale z udziałem pracy TŚ, poza tym pewnie zawarto porozumienie - jakie, nie wiem
Udział miast dotyczy całości majątku a nie torowisk @kuba 203 - masz rację że tramwaj jest do jeżdżenia, ale wyglądać też musi @busik 105 - zakup jednego nowego tramwaju jak sugerujesz to tylko zbędny kłopot i bezsens chociażby z powodu dostępności części i konieczności dostosowania infrastruktury. Poza tym Kraków nie kładzie wielkiego nacisku na przebudowę 105 bo z niego stopniowo rezygnuje |
|
busik105 Użytkownik Komentarzy: 1111 19.09.2010 20:57 |
Na jeden tramwaj to nikt przetargu nie rozpisze. Mówię tylko o tym, że zamiast wywalać pieniądze w błoto to można by kupić kilkanaście sztuk wartego zachodu taboru.
|
|
N Użytkownik Komentarzy: 31 19.09.2010 21:03 |
busik105 napisał(a): Mówię tylko o tym, że zamiast wywalać pieniądze w błoto to można by kupić kilkanaście sztuk wartego zachodu taboru. Weź pod uwagę, jakiego rzędu kwoty "idą w błoto", a jakiego potrzebne by były na tabor wart zachodu. |
|
busik105 Użytkownik Komentarzy: 1111 19.09.2010 21:18 |
Debilem nie jestem, wiem, że takie coś jest tańsze. Ale chwila moment- mogą się postarać o dofinansowanie unijne itd. Tak jak MPK. Przecież za Bombardiery samo nie zabuliło. Wspomogła Unia, a przede wszystkim brak głupich przeróbek. Nawet EU8N, czy GT8S- ich przeróbki mają sens, bo to nie tylko inwestycje w wygląd, ale przede wszystkim w wygodę jazdy, człon LF. I to ma sens. Ale zawsze kosztuje grubo mniej niż nowy tabor. Ogólnie chodzi mi o to, że jak już przerabiamy tabor to z pożytkiem. Bo niepotrzebnie wydane pieniądze mogą się przydać podczas zakupu nowoczesnego tramwaju. 😉
|
|
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3737 19.09.2010 22:56 |
Tak ale mi poprawa wygody jazdy zamieniając miękkie siedzenia w GT8S na twarde przez byle gówniany powód.
|
|
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1562 19.09.2010 23:08 |
Możliwość banalnego ich zniszczenia przez jakiegoś idiotę z nożem to jest gówniany powód?
|
|
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3737 19.09.2010 23:09 |
Nie to miałem na myśli. Chociaż zamontowanie monitoringu wyeliminowało by "nożowników", ale niestety kwestii sfinansowania urządzeń lepiej nie poruszać.
|
|
vear Administrator Komentarzy: 2462 19.09.2010 23:35 |
...bo jeszcze przypadkiem wydałoby się, że toczysz akademicki wywód bez odniesienia do rzeczywistości? 😐
|
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 19.09.2010 23:46 |
A jaki jest oficjalny powód zmiany miękkich na twarde? No chyba nie że ktoś potnie nożem?
|
|
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3737 20.09.2010 00:04 |
Nie, tylko gdy mówi się w naszym mieście o zrobieniu czegoś to nikt nie ma pieniędzy na to. Ot co mi chodzi dlaczego nie warto poruszać kwestii kosztów.
|
|
sarzek Administrator Komentarzy: 1859 20.09.2010 00:05 |
busik105 napisał(a): Debilem nie jestem, wiem, że takie coś jest tańsze. Jak wiesz to podaj koszty na potwierdzenie Twojej tezy i tak samo dalej czekamy na cenę tych głupich plastików. |
|
szubak Administrator Komentarzy: 1694 20.09.2010 02:33 |
busik105 napisał(a): Stopiątkom minimalne NG, bez głupich (a przedewszystkim drogich) plastików, a za to wyremontowane np. 2 trasy rocznie. I wszystko idzie w dobrym kierunku. Ale TŚ tego nie rozumie. Nie ośmieszaj się... Z pewnością za pieniądze zaoszczędzone na tych plastikowych mordach firma byłaby w stanie wyremontować ileś tam km torowiska 🤣 🤣 🤣 Czytając Twoje komentarze można dojść do wniosku, że niekoniecznie zawsze zastanawiasz się zanim coś napiszesz... |
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 20.09.2010 05:22 |
No ale niech to będzie nawet 500m torowiska jak ktoś już napisał powyżej, to i tak będzie z tego większy pożytek...
|
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 20.09.2010 08:57 |
Ja sobie mogę strzelić, a co! Taka morda to jak nic 30 000.
|
|
YogY Administrator Komentarzy: 705 20.09.2010 10:45 |
Twarde siedzonka są łatwiejsze i tańsze w utrzymaniu. KOSZTY!
|
|
Dziki Użytkownik Komentarzy: 356 20.09.2010 11:06 |
@AndrzejK: Koleżanka w Łodzi najechała na plastika innym składem. Klepanie jej wozu 800 a plastik (szyba, osłony, światła i sprzęgi) niecałe 2 tysiące.
|
|