MAN T4 #107+507
«Poprzednie zdjęcie: MAN T4 #116+516
Następne zdjęcie: MAN T4 #128+528»
MAN T4 #107+507
Data zrobienia zdjęcia: | 13 maja 1995 roku (sobota) |
Opis: | Kraków, ulica Rakowicka ponad piętnaście lat temu. Kiedyś Wiroos pytał o układ torowy na skrzyżowaniu Rakowicka-Modrzewskiego (dziś Lubomirskiego) - mam nadzieję że pozostałości są dość dobrze widoczne... |
Słowa kluczowe: | MAN T4+B4 #107+507 linia_2 MPK_Kraków Kraków Rakowicka Lubomirskiego Modrzewskiego archiwum90 1995 |
Data dodania zdjęcia: 16.09.2010 15:42, Wyświetleń: 4719, Pobrań: 83, Wielkość pliku: 300.5 KB | |
Dodał: | Wypalacz Rafał |
Ostatnie komentarze
Sudi Użytkownik Komentarzy: 3364 16.09.2010 15:52 |
😲 W pierwsze co my przyszło na myśl widząc miniaturkę zdjęcia to jak fajnie zielono było kiedyś przy zajezdni w Hucie.
|
|
Marcin_FTŚ Gość 16.09.2010 16:13 |
Możecie się ze mną nie zgodzić, ale reklamy na tramwajach i autobusach w latach 90tych miały swój klimat i urok.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 16.09.2010 16:20 |
Ja akurat żadnego klimatu i uroku w reklamach nie widzę, zwłaszcza od czasu gdy wszystkie T4+B4 oraz GT6 i GT6+B4 jeździły w reklamach...
|
|
Michał Wojtaszek Użytkownik Komentarzy: 2988 16.09.2010 16:31 |
Miały klimat, bo były głównie malowane, a nie naklejane.
|
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 16.09.2010 16:42 |
To raczej chodzi o czasy i produkty, do których mamy sentyment. Niektóre reklamy były całkiem brzydkie.
|
|
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 16.09.2010 16:59 |
o, fajnie ze widać co nieco, też kiedyś o to pytałem 😉
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 16.09.2010 17:46 |
Michał Wojtaszek napisał(a): Miały klimat, bo były głównie malowane, a nie naklejane. Ale nie były malowane od A do Z, wagony były malowane, ale treści reklamowe zazwyczaj już naklejane (choć oczywiście były wyjątki, np. #219 z reklamą kuchenek Amica) |
|
kubaw Użytkownik Komentarzy: 49 16.09.2010 17:56 |
I pomyśleć że miałem wtedy 3 miesiące 😛
|
|
krzycho Użytkownik Komentarzy: 45 16.09.2010 21:09 |
Piękne, z wielką wartością historyczną zdjęcie. Okolica zmieniła się nie do poznania. Uwielbiam takie zdjęcia sprzed kilku, kilkunastu lat.
|
|
Wiroos Administrator Komentarzy: 3794 16.09.2010 21:18 |
Dzięki 😉 Co nieco nawet widać. To już chyba był moment kiedy trasa na Dworzec Wschodni była już zamknięta i niebawem rozpoczynała się budowa tunelu pod Lubomirskiego?
A dzień później byłem w Warszawie i po raz pierwszy miałem okazję przejechać się nowowybudowanym metrem na dopiero co powstające osiedla na Ursynowie. Dla 9-letniego dzieciaka to było wielkie przeżycie 😉 |
|
vear Administrator Komentarzy: 2461 16.09.2010 21:32 |
A ja 18.06.1995 byłem w Warszawie (aż wygrzebałem stare zdjęcia, żeby znaleźć datę). Na 5-latku tym bardziej robiło to wrażenie... tyle, że czar prysł dość szybko, bo na początku lipca pojawiłem się w Berlinie 😉
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 17.09.2010 07:29 |
Linię na Dworzec Wschodni zamknięto już w 1986 roku, w chwili robienia tego zdjęcia jedynymi pozostałościami po niej były fragmenty na widocznym skrzyżowaniu i tory wraz z przystankami na rondzie Mogilskim.
|
|
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 22.11.2018 20:16 |
Zjęcia z okolic dworca z lat 90-tych, podrzucam pod to zdjęcie, gdyż są równie fenomenalne jak powyższa fotografia. 😉
|
|
Laweta Użytkownik Komentarzy: 349 22.11.2018 21:08 |
Ekstra! A mam takie pytanie, czy tory odstawcze, które widać na terenach obecnie GK, nowych biurowców na Pawiej i Warszawskiej zostały zastąpione dodatkowymi torami przy ul. Składowej, czy raczej cały ruch pociągów tak się skurczył, że nie było problemu przenieść w tamto miejsce?
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 24.11.2018 13:44 |
No niestety, raczej to drugie 🙁
|
|
ALBert Użytkownik Komentarzy: 547 27.11.2018 16:20 |
A swoją drogą, wiadomo do kiedy mniej więcej te zabudowania magazynowo-warsztatowe przy Warszawskiej spełniały swoją "kolejową" funkcję?
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 28.11.2018 17:10 |
No właśnie, szkoda że zdjęcia w tym podlinkowanym artykule nie są podpisane - choćby tylko latami 🙁
Dokładnych dat to sam z pamięci nie podam, ale generalnie pierwsza połowa lat 90-tych to było wygaszanie działalności zaplecza kolejowego na tym terenie. |
|
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 28.11.2018 17:58 |
Zdjęcia ewidentnie są chronologicznie 😉 A wydaje mi się, że pierwsze są z okolic lata 1995.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 28.11.2018 18:48 |
Że są ułożone chronologicznie to sam widzę 😉 Ale pierwsze na pewno jest starsze - popatrz na moje zdjęcie z 1994 roku:
https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=53412 Widać na nim perony 3, 4 i 5. Oraz trwającą budowę peronu 2. A na pierwszym z tych zdjęć masz dopiero gotowe perony 4 i 5, oraz 3 w budowie. |
|
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 28.11.2018 22:03 |
Dobrze jest posłuchać kogoś starszego 😉 To lato 1993?
|
|
ALBert Użytkownik Komentarzy: 547 29.11.2018 09:43 |
Z bloga Upadek Techniki Krakowa: "Nowe perony 4 i 5 oddano do użytku z końcem lat 80-tych (...) kolejne perony 3, 2 i 1 ukończono w latach 1993, 1994 i 1996." 😉
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 29.11.2018 16:13 |
A i z tym będę polemizował 😛
Bo w 1995 roku peron 2 był uruchomiony w dwóch kawałkach - bez części środkowej: https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=24567 Zaś 1 - owszem, został uruchomiony w 1996 roku, ale bez konstrukcji dzisiejszego parkingu nad torami: https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=46628 https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=25994 |
|
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 29.11.2018 20:01 |
A ja znalazłem jeszcze jeden smaczek, Ikarus na zdjęciu z przełomu 1992/1993 to jeden z ostatnich, jak nie ostatni (34117) z białym pasem na dole - trafił w roku 1993 do NG w Kapenie.
|
|