Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» MAN T4+B4» MAN T4 #107+507

MAN T4 #107+507

«Poprzednie zdjęcie: MAN T4 #116+516
Następne zdjęcie: MAN T4 #128+528»

MAN T4 #107+507

Data zrobienia zdjęcia: 13 maja 1995 roku (sobota)
Opis: Kraków, ulica Rakowicka ponad piętnaście lat temu.
Kiedyś Wiroos pytał o układ torowy na skrzyżowaniu Rakowicka-Modrzewskiego (dziś Lubomirskiego) - mam nadzieję że pozostałości są dość dobrze widoczne...
Słowa kluczowe: MAN T4+B4 #107+507 linia_2 MPK_Kraków Kraków Rakowicka Lubomirskiego Modrzewskiego archiwum90 1995
Data dodania zdjęcia: 16.09.2010 15:42, Wyświetleń: 4719, Pobrań: 83, Wielkość pliku: 300.5 KB
Dodał: Wypalacz Rafał

Ostatnie komentarze

Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
16.09.2010 15:52
😲 W pierwsze co my przyszło na myśl widząc miniaturkę zdjęcia to jak fajnie zielono było kiedyś przy zajezdni w Hucie.
Offline Sudi
Marcin_FTŚ
Gość

16.09.2010 16:13
Możecie się ze mną nie zgodzić, ale reklamy na tramwajach i autobusach w latach 90tych miały swój klimat i urok.
 
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
16.09.2010 16:20
Ja akurat żadnego klimatu i uroku w reklamach nie widzę, zwłaszcza od czasu gdy wszystkie T4+B4 oraz GT6 i GT6+B4 jeździły w reklamach...
Offline Wypalacz Rafał
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
16.09.2010 16:31
Miały klimat, bo były głównie malowane, a nie naklejane.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
16.09.2010 16:42
To raczej chodzi o czasy i produkty, do których mamy sentyment. Niektóre reklamy były całkiem brzydkie.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
16.09.2010 16:59
o, fajnie ze widać co nieco, też kiedyś o to pytałem 😉
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
16.09.2010 17:46
Michał Wojtaszek napisał(a):
Miały klimat, bo były głównie malowane, a nie naklejane.


Ale nie były malowane od A do Z, wagony były malowane, ale treści reklamowe zazwyczaj już naklejane (choć oczywiście były wyjątki, np. #219 z reklamą kuchenek Amica)
Offline Wypalacz Rafał
kubaw
Użytkownik

Komentarzy: 49
16.09.2010 17:56
I pomyśleć że miałem wtedy 3 miesiące 😛
Offline kubaw
krzycho
Użytkownik

Komentarzy: 45
16.09.2010 21:09
Piękne, z wielką wartością historyczną zdjęcie. Okolica zmieniła się nie do poznania. Uwielbiam takie zdjęcia sprzed kilku, kilkunastu lat.
Offline krzychokrzysztof.francuz at gmail.com
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
16.09.2010 21:18
Dzięki 😉 Co nieco nawet widać. To już chyba był moment kiedy trasa na Dworzec Wschodni była już zamknięta i niebawem rozpoczynała się budowa tunelu pod Lubomirskiego?

A dzień później byłem w Warszawie i po raz pierwszy miałem okazję przejechać się nowowybudowanym metrem na dopiero co powstające osiedla na Ursynowie. Dla 9-letniego dzieciaka to było wielkie przeżycie 😉
Offline Wiroos
vear
Administrator

Komentarzy: 2461
16.09.2010 21:32
A ja 18.06.1995 byłem w Warszawie (aż wygrzebałem stare zdjęcia, żeby znaleźć datę). Na 5-latku tym bardziej robiło to wrażenie... tyle, że czar prysł dość szybko, bo na początku lipca pojawiłem się w Berlinie 😉
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
17.09.2010 07:29
Linię na Dworzec Wschodni zamknięto już w 1986 roku, w chwili robienia tego zdjęcia jedynymi pozostałościami po niej były fragmenty na widocznym skrzyżowaniu i tory wraz z przystankami na rondzie Mogilskim.
Offline Wypalacz Rafał
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
22.11.2018 20:16
Zjęcia z okolic dworca z lat 90-tych, podrzucam pod to zdjęcie, gdyż są równie fenomenalne jak powyższa fotografia. 😉
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Laweta
Użytkownik

Komentarzy: 349
22.11.2018 21:08
Ekstra! A mam takie pytanie, czy tory odstawcze, które widać na terenach obecnie GK, nowych biurowców na Pawiej i Warszawskiej zostały zastąpione dodatkowymi torami przy ul. Składowej, czy raczej cały ruch pociągów tak się skurczył, że nie było problemu przenieść w tamto miejsce?
Offline Lawetabartek.baj at op.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
24.11.2018 13:44
No niestety, raczej to drugie 🙁
Offline Wypalacz Rafał
ALBert
Użytkownik

Komentarzy: 547
27.11.2018 16:20
A swoją drogą, wiadomo do kiedy mniej więcej te zabudowania magazynowo-warsztatowe przy Warszawskiej spełniały swoją "kolejową" funkcję?
Offline ALBertalbertf at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
28.11.2018 17:10
No właśnie, szkoda że zdjęcia w tym podlinkowanym artykule nie są podpisane - choćby tylko latami 🙁

Dokładnych dat to sam z pamięci nie podam, ale generalnie pierwsza połowa lat 90-tych to było wygaszanie działalności zaplecza kolejowego na tym terenie.
Offline Wypalacz Rafał
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
28.11.2018 17:58
Zdjęcia ewidentnie są chronologicznie 😉 A wydaje mi się, że pierwsze są z okolic lata 1995.
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
28.11.2018 18:48
Że są ułożone chronologicznie to sam widzę 😉 Ale pierwsze na pewno jest starsze - popatrz na moje zdjęcie z 1994 roku:

https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=53412

Widać na nim perony 3, 4 i 5. Oraz trwającą budowę peronu 2. A na pierwszym z tych zdjęć masz dopiero gotowe perony 4 i 5, oraz 3 w budowie.
Offline Wypalacz Rafał
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
28.11.2018 22:03
Dobrze jest posłuchać kogoś starszego 😉 To lato 1993?
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
ALBert
Użytkownik

Komentarzy: 547
29.11.2018 09:43
Z bloga Upadek Techniki Krakowa: "Nowe perony 4 i 5 oddano do użytku z końcem lat 80-tych (...) kolejne perony 3, 2 i 1 ukończono w latach 1993, 1994 i 1996." 😉
Offline ALBertalbertf at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
29.11.2018 16:13
A i z tym będę polemizował 😛

Bo w 1995 roku peron 2 był uruchomiony w dwóch kawałkach - bez części środkowej:

https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=24567

Zaś 1 - owszem, został uruchomiony w 1996 roku, ale bez konstrukcji dzisiejszego parkingu nad torami:

https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=46628

https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=25994
Offline Wypalacz Rafał
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
29.11.2018 20:01
A ja znalazłem jeszcze jeden smaczek, Ikarus na zdjęciu z przełomu 1992/1993 to jeden z ostatnich, jak nie ostatni (34117) z białym pasem na dole - trafił w roku 1993 do NG w Kapenie.
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl