Strona główna» Komunikacja na Świecie» Czechy» Praga» SOR NB18 #6616

SOR NB18 #6616

«Poprzednie zdjęcie: Škoda 14T #9128
Następne zdjęcie: Tatra T3SUCS #7244+7247»

SOR NB18 #6616

Data zrobienia zdjęcia: 29 lipca 2010 roku (czwartek)
Opis: Praga, Náměstí Republiky.
Jeśli chodzi o ilość drzwi to ten autobus robi wrażenie, ciekawe jak z jakością wykonania. Bo w sumie na niektóre krakowskie linie byłby jak znalazł...
Słowa kluczowe: SOR NB18 #6616 linia_133 DP_Praha Praha Praga Náměstí_Republiky Czechy Republika_Czeska Česká_republika
Data dodania zdjęcia: 12.09.2010 15:19, Wyświetleń: 1900, Pobrań: 12, Wielkość pliku: 283.8 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX Corporation
Model aparatu: PENTAX K100D Super
Czas ekspozycji: 1/750 sec(s)
Wartość przysłony: F/8
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 29.07.2010 09:25:22
Długość ogniskowej: 63mm

Ostatnie komentarze

Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
12.09.2010 15:38
Jechaliśmy takim prądojebem w Ostravie, to przy naciśnięciu przycisku przy drugich drzwiach, blokowała się możliwość otwarcia wszystkich pozostałych drzwi 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
22.03.2011 17:53
Najwyraźniej MAN również postanowił zrobić przegubowca z pięciorgiem drzwi - naprawdę chciałbym kiedyś takie pojazdy zobaczyć w Krakowie na najbardziej obleganych liniach...
Offline Wypalacz Rafał
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
22.03.2011 18:15
No i bardzo dobrze, im więcej drzwi, tym lepiej.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
22.03.2011 20:45
Michał Wojtaszek napisał(a):
No i bardzo dobrze, im więcej drzwi, tym lepiej.


Czego przykładem jest tabor kierowany np na linię 9, którego jesteś entuzjastą?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
22.03.2011 20:52
Bieżanów jeździ 522, więc nie wiem o co Ci chodzi 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
22.03.2011 22:41
kuba203 napisał(a):
Czego przykładem jest tabor kierowany np na linię 9, którego jesteś entuzjastą?

Akurat '9' z czystym sumieniem by można z BN zabrać, tak samo jak '51'. Przecież do centrum i na Mogilskie z BN tylko autobusem, bo "nie można zmuszać ludzi do jazdy tramwajem" 🤣

Za mało drzwi w GT8S na 9? A po co więcej, skoro wszyscy jeżdżą tylko 522?😛
Offline szubak
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
23.03.2011 05:48
A ja głupi liczyłem na merytoryczną odpowiedź...
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
23.03.2011 07:22
Merytoryczna odpowiedź jest taka, że akurat linia 9 jest najlepszą spośród linii, na które kierowane są takie wagony. Duża liczba wygodnych foteli chyba pomaga przy dalekich podróżach? A szczerze mówiąc widzę linie 9 codziennie w szczycie porannym i popołudniowym i nie zauważyłem jakiegoś dramatu.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
23.03.2011 07:45
Michał- wiadomo nie od dziś, że jazda na fotelu, do tego bardzo wygodnym jest przyjemniejsza niż stanie. Ale o ile już w przypadku EU8N bywa dość nieprzyjemnie to w GT8S, gdzie na próżno szukać drzwi na tylnym skosie, a siedzenia poustawiane sa ciasno można mogą być już pewne problemy.
Offline busik105
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
23.03.2011 14:49
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
23.03.2011 15:30
Bardzo dobre posunięcie! Wzmocnienie 522 kosztem 502!
Offline Kasztann44
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
23.03.2011 15:35
Eeee, właśnie na odwrót...
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
23.03.2011 18:46
Michał Wojtaszek napisał(a):
Duża liczba wygodnych foteli chyba pomaga przy dalekich podróżach?


Zdecydowanie tak, tylko szkoda, że przewoźnik się tych wygodnych foteli pozbywa. Ale to nie ilość foteli jest tu problemem, tylko ilość drzwi, których jest przynajmniej o 1 parę za mało. O dziwo zrozumiano to w przypadku wagonu 3066, który zazwyczaj jest wystawiany na 23, gdzie pasuje idealnie.

Masakry w 9 już nie ma, potwierdzam. Przyczyny upatruję w odstraszeniu kolejnej grupy pasażerów, bo na przełomie listopada i grudnia działy się straszne rzeczy na tej linii.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
23.03.2011 19:20
W okresie jesiennym zarówno zapełnienie w tramwajach jak i indywidualny ruch samochody na ulicach co roku są największe. 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
23.03.2011 19:47
Bardzo ciekawa teoria, a uzasadnisz ją jakoś?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
23.03.2011 19:49
To nie jest teoria tylko praktyka, którą widać w pomiarach natężenia ruchu czy zapełnienia w pojazdach KM. 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
23.03.2011 20:09
kuba203 napisał(a):
Zdecydowanie tak, tylko szkoda, że przewoźnik się tych wygodnych foteli pozbywa.


Z jednej strony szkoda tych foteli, z drugiej strony mając w pamięci nieprzyjemną niespodziankę, któej miałem okazji doświadczyć na własnych spodniach...
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
24.03.2011 06:10
Michał Wojtaszek napisał(a):
To nie jest teoria tylko praktyka, którą widać w pomiarach natężenia ruchu czy zapełnienia w pojazdach KM. 😛


Nie obserwuję tego jakoś w praktyce. Jestem w stanie zrozumieć, że część osób w lecie wybiera rower albo spacer, ale nie mogą to być wielkie ilości. Poza tym to nie tłumaczy różnic między listopadem a styczniem.

Wypalacz Rafał napisał(a):
Z jednej strony szkoda tych foteli, z drugiej strony mając w pamięci nieprzyjemną niespodziankę, któej miałem okazji doświadczyć na własnych spodniach...


Zabrudzony to i zwykły Astromal też może być. Żeby temu zapobiec, musieliby montować plastiki jak niegdyś w bieńczyckich 120M 😛
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
24.03.2011 07:10
kuba203 napisał(a):
Zabrudzony to i zwykły Astromal też może być. Żeby temu zapobiec, musieliby montować plastiki jak niegdyś w bieńczyckich 120M 😛


Tyle że astromale nie mają gąbki, która znakomicie magazynuje wodę (lub inne płyny)...
Offline Wypalacz Rafał
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
24.03.2011 07:22
kuba203 napisał(a):
Nie obserwuję tego jakoś w praktyce. Jestem w stanie zrozumieć, że część osób w lecie wybiera rower albo spacer, ale nie mogą to być wielkie ilości. Poza tym to nie tłumaczy różnic między listopadem a styczniem.
Gumek, jeżeli nie wierzysz w coś co wynika z pomiarów prowadzonych od wielu lat, to ciężko z Tobą merytorycznie dyskutować 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
24.03.2011 12:16
Wypalacz Rafał napisał(a):

Tyle że astromale nie mają gąbki, która znakomicie magazynuje wodę (lub inne płyny)...


Aaa, no tak 😁

Michał Wojtaszek napisał(a):
Gumek, jeżeli nie wierzysz w coś co wynika z pomiarów prowadzonych od wielu lat, to ciężko z Tobą merytorycznie dyskutować 😛


Widocznie te różnice albo są na tyle niewielkie, że trudne do zauważenia "gołym okiem", albo dotyczą tylko linii 9, bo po prostu moje doświadczenia nie potwierdzają czegoś takiego. Nie wiem, może przedstaw jakieś przykładowe dane, albo jakąś analizę wyjaśniającą przyczyny tego zjawiska.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
24.03.2011 12:44
kuba203 napisał(a):
A ja głupi liczyłem na merytoryczną odpowiedź...

Ta odpowiedź jest merytoryczna... na poziomie Twoich wypowiedzi o 502 🤣

Skoro jako obecny stały pasażer tej linii (bo jeździłeś nią ileś tam lat temu do szkoły 🤣 twierdziłeś, że jej głównymi zaletami jest możliwość bezpośredniego dojazdu do centrum i na Mogilskie, "że nie można zmuszać ludzi do jazdy tramwajem" oraz, że taka opinia to opinia większości mieszkańców BN to wniosek jest z tego jeden: 9 i 51 są niepotrzebne, bo cały BN chce w obsługiwane przez nie rejony jeździć 522 🤣 🤣 🤣
Offline szubak
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
24.03.2011 16:37
kuba203 napisał(a):
Widocznie te różnice albo są na tyle niewielkie, że trudne do zauważenia "gołym okiem", albo dotyczą tylko linii 9, bo po prostu moje doświadczenia nie potwierdzają czegoś takiego. Nie wiem, może przedstaw jakieś przykładowe dane, albo jakąś analizę wyjaśniającą przyczyny tego zjawiska.
W 22 też dość dobrze widać ten efekt. We wrześniu na Ofiar Dąbia nie dało się już szpilki wcisnąć, a teraz to nawet czasem miejsce siedzące się znajdzie. Jak znajdę czas, to może poszukam jakiś przykładowych danych. Natomiast wytłumaczenie jest takie. We wrześniu zaczyna się szkoła, w październiku zjeżdżają studenci, ludzie generalnie są bardziej ruchliwi, potem jest okres 1 listopada, potem czas przedświąteczny. Po nowym roku nie wszyscy od razu wracają do pracy, potem są ferie, potem część studentów odpada po pierwszym semestrze studiów i wraca do domów, potem zaczyna się robić cieplej to i ludzie częściej spacerują, jeżdżą na rowerach i tak do wakacji, gdy ludzi jest najmniej. A od września powtórka z rozrywki. Oczywiście nie jest tak, że od stycznia ruch liniowo spada. Teraz znowu obserwuje się zwyżki, ale już nie tak duże. Też ten efekt było widać na Kocmyrzowskim, gdy załadowaliśmy program w listopadzie. Wszystko było w miarę ok, a pierwsze poważniejsze problemy z przepustowością pojawiły się dopiero... we wrześniu kolejnego roku. Do początku listopada ludzie narzekali na korki, po czym się znowu uspokoiło. I tak w kółko.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
24.03.2011 20:15
Dzięki za obszerne wyjaśnienia, może faktycznie coś w tym jest, choć ja jakoś nigdy nie zwróciłem na to uwagi. No ale widać nie na wszystkich trasach dzieje się tak w tym samym stopniu.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
24.03.2011 20:18
Generalnie to chyba coś w tym jest, co Michał pisze. Bo w stosunku do października tłok w km jest obecnie mniejszy, ale również... mniejszy jest ruch na ulicach. Więc to nie jest tak, że ludzie się przesiedli z km do samochodów, bo samochodów również ubywa. 😉
Offline szubak