Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» Konstal N» Konstal N #834

Konstal N #834

«Poprzednie zdjęcie: Konstal N #1401
Następne zdjęcie: Konstal N #834»

Konstal N #834

Data zrobienia zdjęcia: 30 lipca 2010 roku (piątek)
Opis: ul. Klimeckiego.
Słowa kluczowe: Konstal N #834 ZUE Kraków Klimeckiego szlifierka tramwaj_na_Płaszów
Data dodania zdjęcia: 30.07.2010 22:29, Wyświetleń: 3514, Pobrań: 90, Wielkość pliku: 212.3 KB
Dodał: thomas_
IPTC Info
Byline: Tomasz Bielecki
Object name:
Date created: 30.07.2010
Copyright Notice: Tomasz Bielecki
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 40D
Czas ekspozycji: 1/60 sec(s)
Wartość przysłony: F/3.2
Wartość ISO: 800
Data utworzenia: 30.07.2010 20:27:14
Długość ogniskowej: 23mm
Lokalizacja: N50.0461, E19.9722

Ostatnie komentarze

Silkeborg
Użytkownik

Komentarzy: 557
30.07.2010 23:17
Chyba taki typ zwrotnic jest lepszy 😛 KLIK Szybciej i łagodniej się w nią wchodzi - a ryzyko wykolejenia dużo niższe. Ale to wygląda na tymczasową.
Offline Silkeborgkonrad.kriegel at gmail.com
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
30.07.2010 23:24
tymczasowa, po podkładach idzie poznać 😛
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
30.07.2010 23:26
Nie ma chyba w Krakowie ani jednej zwrotnicy takiego ("kolejowego"😉 typu, jak na zdjęciu pod linkiem.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
30.07.2010 23:28
Raczej na pewno. Akurat na wydzielonych torowiskach to by była chyba lepsza sprawa niż zwykłe tramwajowe zwrotnice, w ogóle podobno lepsze są szyny typu kolejowego aniżeli tramwajowego - w przypadku zwrotnic jest możliwość wykolejenia na krzyżownicy, a w przypadku torowiska zwyczajnie może być rowek szyny zanieczyszczony. Jeżeli się mylę, to proszę o poprawę 😉
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Matt
Użytkownik

Komentarzy: 114
30.07.2010 23:44
Tak, nie mamy żadnego rozjazdu "kolejowego".

Skąd pochodzi Twoja wiedza na temat szyn tramwajowych i kolejowych? Rozpatrz na początek różnice w budowie wózków oraz osi.

Możliwość wykolejenia jest zawsze. Być może prowadnice zamiast kierownic ułatwiają sprawę, jednak ja myślę, że większym problem jest promień skrętu rozjazdu - żaden pociąg nie skręci o 90 stopni na skrzyżowaniu. Dla kolei wysokich prędkości zespół rozjazdów pozwalający na zmianę toru na sąsiedni równoległy może mieć pond 50 m długości. O rozjazdach typu "Anglik" nie wspomnę...
Offline Mattmateusz.kozlowski at gmail.comhttp://baklazan.eu
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
31.07.2010 00:00
Matt - zgromadzone przez jakiś czas informacje z wielu stron i forów internetowych. Z jednej strony szyny tramwajowe (rowkowe) lepiej prowadzą zestawy kołowe na ostrych łukach, ale z drugiej strony zwiększa ryzyko wykolejenia poprzez zabrudzenie rowka szyny. Podobno jeszcze (podkreślam - podobno, w praktyce wyjdzie jak jest naprawdę) na odcinkach prostych tramwaj zachowuje się lepiej na szynach profilu kolejowego (np.S49, UiC-60) aniżeli na tramwajowych. Na Dworcu towarowym na używanych liniowo torowiskach kilkanaście centymetrów szyn od krzyżownic jest zardzewiałych - podejrzewałem zawsze, że to jest związane z tym, że w tym rejonie tramwaj zaczyna jechać wewnętrzną obręczą po rowku, zamiast tak jak powinien - właściwą obręczą po główce szyny.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
wmmedia
Użytkownik

Komentarzy: 631
31.07.2010 09:26
czatowiec napisał(a):
Raczej na pewno.

To raczej czy na pewno? zdecyduj się; jakbym tak (albo w stylu "cofać do tyłu" czy też "mniejsza połowa"😉 napisał w szkole to u mojej polonistki od razu byłaby "pała"
Offline wmmediawmmedia at onet.eu