5 370-008
5 370-008
|
|
Ostatnie komentarze
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1562 14.06.2010 08:07 |
Hmmm, IC zaczęło inaczej oznaczać serię "183" ?
|
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 14.06.2010 10:10 |
Zgodnie z polskimi normami.
|
|
vear Administrator Komentarzy: 2462 14.06.2010 10:14 |
Jednocześnie jest to czwarte (a nawet szóste, jeśli wliczać nazwy handlowe) oznaczenie tej samej serii...
|
|
hurricane Moderator Komentarzy: 1694 14.06.2010 10:14 |
Nie powiem, żeby to były mądre normy.
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 14.06.2010 10:57 |
Ktoś mógłby przybliżyć na czym ta polska norma polega?
|
|
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1562 14.06.2010 14:50 |
Według polskiej normy? Według polskiej normy to EU44, ale postanowili go oznaczać po europejsku - jako 183.
|
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 14.06.2010 18:48 |
czatowiec napisał(a): Według polskiej normy? Według polskiej normy to EU44, ale postanowili go oznaczać po europejsku - jako 183. Czy Tobie się kiedykolwiek zdarzyło napisać komentarz, który nie byłby wierutną bzdurą? Oznaczenie 183 jest wg normy niemieckiej, EU44 jest wg wewnętrznej normy PKP, które jest obecnie tylko jednym z wielu przewoźników w naszym kraju, a 5 370 to jest oznaczenie tej serii wg nowej polskiej normy, obowiązującej od 2008 roku. Docelowo (bodajże do 2014) każdy pojazd trakcyjny w Polsce ma być wg tej normy zarejestrowany, dzięki czemu nie będzie miało być prawa dwóch identycznie oznaczonych pojazdów, co do tej pory się zdarzało. Oczywiscie niezależnie od tego każdy przewoźnik może sobie dodatkowo nadawać swoje firmowe oznaczenia, których przykładem jest np 'EU44'. Sposób znakowania pojazdów trakcyjnych okresla załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 31 maja 2006 r. w sprawie rejestru i oznakowania pojazdów kolejowych i tamże wszystkich zainteresowanych odsyłam - wyjasnione jest tam znaczenie każdej kolejnej cyfry w oznaczeniu serii. |
|
Ziner Użytkownik Komentarzy: 648 14.06.2010 23:43 |
EU44 to tylko wewnętrzne oznaczenie przewoźnika, stosowane w wykazach i innych dokumentach. A oficjalne oznaczenia są dwa - seria 183 oraz to prezentowane na zdjęciu.
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 15.06.2010 00:38 |
Znalazłem ten załącznik i według niego to numer powinien się składać z 12 cyfr. Czyli pewnie ten numer na czele pojazdu to jakiś skrócony.
Pierwsze dwie cyfry powinny być 91 (co miało by oznaczać pojazd trakcyjny - lokomotywa elektryczna). Następne cyfry to powinno być 51 co by oznaczało że pojazd jest zarejestrowany w Polsce. Piąta cyfra 1 - jeżeli to lokomotywa pasażerska, 3 - jeżeli towarowa a 5 jeżeli uniwersalna. Jak rozumiem od tej cyfry zaczyna się podany tu numer. Następna w tym wypadku cyfra 3 oznacza lokomotywę wielo (nie jedno i nie dwu) napięciową. Dalej jest 7 to oznacza moc pojazdu powyżej 5,0 MW. Kolejne 0 008 i jest to kolejny numer pojazdu w serii. Strasznie to skomplikowane. Do rozszyfrowania posługiwałem się tabelą zamieszczoną tutaj. |
|
Ziner Użytkownik Komentarzy: 648 15.06.2010 04:55 |
Pełen identyfikator znajduje się na boku pojazdu - na czole tylko wersja skrócona.
|
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 15.06.2010 05:28 |
Unrealgod napisał(a): Strasznie to skomplikowane Ale rozszyfrowałes prawidłowo 🙂 |
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 15.06.2010 08:09 |
Ale nauczyć się tego na tyle by rozszyfrowywać bez tej literatury i szybko to chyba mi się nie będzie chciało.
|
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 15.06.2010 15:15 |
Tego to nawet póki co ja nie próbowałem - przyjdzie z czasem, jak system się spopularyzuje.
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 15.06.2010 15:31 |
Ale to jest nowy system tylko Polski czy jakiś ogólnoeuropejski który Polska przyjęła?
|
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 15.06.2010 20:20 |
Oidp kompatybilny ze stosowanymi w innych krajach.
|
|