Strona główna» Komunikacja na Świecie» Francja» Irisbus ETB 18 Cristalis #2906

Irisbus ETB 18 Cristalis #2906

«Poprzednie zdjęcie: Alsthom TFS #2017
Następne zdjęcie: Alstom Citadis 402 #6001»

Irisbus ETB 18 Cristalis #2906

Data zrobienia zdjęcia: 18 maja 2010 roku (wtorek)
Opis: Przed dworcem Part-Dieu w Lyonie. Znajdują się tutaj tory odstawcze tramwajów oraz pętla trolejbusów. Generalnie Lyon posiada zarówno metro, trolejbusy, tramwaje jak i autobusy. Miasto liczy ponad 460000 mieszkańców i da się.
Słowa kluczowe: Francja Lyon Irisbus_ETB_18 Cristalis #2906 Trolejbus Transports_en_Commun_Lyonnais_-_Lyon linia_C1
Data dodania zdjęcia: 31.05.2010 08:45, Wyświetleń: 2412, Pobrań: 28, Wielkość pliku: 103.2 KB
Dodał: Stratys

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
31.05.2010 08:57
Ale design! 😲

A to czy budować metro nie zależy od liczby mieszkańców miasta.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
31.05.2010 08:58
Ale główne rozplanowanie komunikacji zależy, zależne jest to również od wielkości miasta.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
31.05.2010 09:05
Cytat:
DominiaKM z całym szacunkiem, jeżeli nie jesteś czegoś pewien to nie pisz bzdur 🙂
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
pawliszon
Użytkownik

Komentarzy: 11
31.05.2010 15:18
Jeżdżą cicho, zgrabnie, a przemieszczanie się po Lyonie jest naprawdę przyjemne (pomimo nieznania j. francuskiego). I jeszcze ta linia metra bezobsługowa, na gumowych kółkach.
Offline pawliszon
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
31.05.2010 15:41
AndrzejK napisał(a):
Ale design! 😲

A to czy budować metro nie zależy od liczby mieszkańców miasta.


Warto jeszcze zapytać i liczbę mieszkańców aglomeracji, a tu Wikipedia następujące dane:
liczba ludności - 466 400
gęstość - 9727 os./km²
aglomeracja - 1 648 216
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
31.05.2010 15:44
Jest ok. Ale można wskazać milionowe miasto, gdzie metro się nie sprawdzi albo jest niepotrzebne, a można wskazać 250-tysięczne miasto, gdzie metro jest najlepszą alternatywą.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
31.05.2010 20:47
Myślę że metro zawsze jest najlepszym z rozwiązań komunikacyjnych dla miasta. Niekwestionowane zalety ponad tramwajami i autobusami to całkowite odizolowanie od ruchu, czy to samochodów czy pieszych. Zatrzymywanie się jedynie na przystankach. Niestety jest najdroższe w budowie i po prostu wielu miast na nie nie stać.
Fajne jest metro typu paryskiego gdzie większość torów jest w płytkich tunelach bezpośrednio pod ulicami. Bo nie bardzo drogie no i nie uszkadza się starej zabudowy. Ale i tak długo nas nie będzie stać/sa znacznie pilniejsze wydatki.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
01.06.2010 08:57
Unrealgod napisał(a):
Myślę że metro zawsze jest najlepszym z rozwiązań komunikacyjnych dla miasta


Jakoś nie wyobrażam sobie metra w Brzesku czy Kętach
😛
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
01.06.2010 21:18
No OK. Ciężko sobie to wyobrazić. Ale to też ze względów ekonomicznych. Ciężko by było całą infrastrukturę z jakąś stacją postojową i warsztatami utrzymywać dla takiej miejscowości co by miała powiedzmy 2 linie (bo jedna by musiała chyba spiralny kształt mieć) i na nich kilka przystanków. Tak samo jak nie opłaca się tam budować sieci tramwajowej. Niemniej to było by dużo sprawniejsze rozwiązanie, z tego samego powodu co gdzie indziej. Całkowicie odizolowane od innych dróg - postoje jedynie na stacjach.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com