Irisbus ETB 18 Cristalis #2906
«Poprzednie zdjęcie: Alsthom TFS #2017
Następne zdjęcie: Alstom Citadis 402 #6001»
Irisbus ETB 18 Cristalis #2906
Data zrobienia zdjęcia: | 18 maja 2010 roku (wtorek) |
Opis: | Przed dworcem Part-Dieu w Lyonie. Znajdują się tutaj tory odstawcze tramwajów oraz pętla trolejbusów. Generalnie Lyon posiada zarówno metro, trolejbusy, tramwaje jak i autobusy. Miasto liczy ponad 460000 mieszkańców i da się. |
Słowa kluczowe: | Francja Lyon Irisbus_ETB_18 Cristalis #2906 Trolejbus Transports_en_Commun_Lyonnais_-_Lyon linia_C1 |
Data dodania zdjęcia: 31.05.2010 08:45, Wyświetleń: 2412, Pobrań: 28, Wielkość pliku: 103.2 KB | |
Dodał: | Stratys |
Ostatnie komentarze
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 31.05.2010 08:57 |
||
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3737 31.05.2010 08:58 |
Ale główne rozplanowanie komunikacji zależy, zależne jest to również od wielkości miasta.
|
|
vear Administrator Komentarzy: 2462 31.05.2010 09:05 |
Cytat: DominiaKM z całym szacunkiem, jeżeli nie jesteś czegoś pewien to nie pisz bzdur 🙂 |
|
pawliszon Użytkownik Komentarzy: 11 31.05.2010 15:18 |
Jeżdżą cicho, zgrabnie, a przemieszczanie się po Lyonie jest naprawdę przyjemne (pomimo nieznania j. francuskiego). I jeszcze ta linia metra bezobsługowa, na gumowych kółkach.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 31.05.2010 15:41 |
AndrzejK napisał(a): Ale design! 😲 A to czy budować metro nie zależy od liczby mieszkańców miasta. Warto jeszcze zapytać i liczbę mieszkańców aglomeracji, a tu Wikipedia następujące dane: liczba ludności - 466 400 gęstość - 9727 os./km² aglomeracja - 1 648 216 |
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 31.05.2010 15:44 |
Jest ok. Ale można wskazać milionowe miasto, gdzie metro się nie sprawdzi albo jest niepotrzebne, a można wskazać 250-tysięczne miasto, gdzie metro jest najlepszą alternatywą.
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 31.05.2010 20:47 |
Myślę że metro zawsze jest najlepszym z rozwiązań komunikacyjnych dla miasta. Niekwestionowane zalety ponad tramwajami i autobusami to całkowite odizolowanie od ruchu, czy to samochodów czy pieszych. Zatrzymywanie się jedynie na przystankach. Niestety jest najdroższe w budowie i po prostu wielu miast na nie nie stać.
Fajne jest metro typu paryskiego gdzie większość torów jest w płytkich tunelach bezpośrednio pod ulicami. Bo nie bardzo drogie no i nie uszkadza się starej zabudowy. Ale i tak długo nas nie będzie stać/sa znacznie pilniejsze wydatki. |
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 01.06.2010 08:57 |
Unrealgod napisał(a): Myślę że metro zawsze jest najlepszym z rozwiązań komunikacyjnych dla miasta Jakoś nie wyobrażam sobie metra w Brzesku czy Kętach 😛 |
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 01.06.2010 21:18 |
No OK. Ciężko sobie to wyobrazić. Ale to też ze względów ekonomicznych. Ciężko by było całą infrastrukturę z jakąś stacją postojową i warsztatami utrzymywać dla takiej miejscowości co by miała powiedzmy 2 linie (bo jedna by musiała chyba spiralny kształt mieć) i na nich kilka przystanków. Tak samo jak nie opłaca się tam budować sieci tramwajowej. Niemniej to było by dużo sprawniejsze rozwiązanie, z tego samego powodu co gdzie indziej. Całkowicie odizolowane od innych dróg - postoje jedynie na stacjach.
|
|
A to czy budować metro nie zależy od liczby mieszkańców miasta.