Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Remonty/Inwestycje» Tramwaj na Płaszów» Tramwaj na Płaszów 2010-05-23

Tramwaj na Płaszów 2010-05-23

«Poprzednie zdjęcie: Tramwaj na Płaszów 2010-05-23
Następne zdjęcie: Tramwaj na Płaszów 2010-05-23»

Tramwaj na Płaszów 2010-05-23

Data zrobienia zdjęcia: 23 maja 2010 roku (niedziela)
Opis: Ulica Gustawa Herlinga_Grudzińskiego, jeszcze bez słupów trakcyjnych.
Słowa kluczowe: Kraków tramwaj_na_Płaszów linia_tramwajowa budowa Herlinga-Grudzińskiego
Data dodania zdjęcia: 23.05.2010 13:23, Wyświetleń: 1613, Pobrań: 5, Wielkość pliku: 302.8 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX Corporation
Model aparatu: PENTAX K100D Super
Czas ekspozycji: 1/750 sec(s)
Wartość przysłony: F/8
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 23.05.2010 10:16:52
Długość ogniskowej: 113mm

Ostatnie komentarze

Klimueres
Użytkownik

Komentarzy: 245
23.05.2010 13:38
Po co tutaj taki ostry skręt szyn ?
Offline Klimueresgrisha6562 at gmail.com
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3736
23.05.2010 13:40
Przez wsporniki wiaduktu trzeba przenieść torowisko w bok.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
23.05.2010 14:00
Jakby chodziło tylko o filar wiaduktu to można było to lepiej wyprofilować, bardziej podejrzewam, że chodzi o przystanki Krakowska Akademia 😛
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
pawliszon
Użytkownik

Komentarzy: 11
23.05.2010 14:41
Dokładnie tak będzię - dwa przystanki z podbudową betonową.
Offline pawliszon
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
23.05.2010 16:31
Dodajmy od razu - oba przystanki ZA tymi ostrymi łukami. I niech mi ktoś to logicznie uzasadni...
Offline Wypalacz Rafał
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
23.05.2010 16:53
Tragiczne te łuki 😕 Widać, że torowiska projektują ludzie, którzy nie mają żadnego pojęcia o tym jak pojazd (czytaj tramwaj) zachowuje sie potem na takim torowisku. Nie wspominając o kosztach eksploatacji - ścieraniu się szyn na łukach. A koszty te muszą być znaczne, skoro w wielu miejscach się tego po prostu nie uskutecznia. Przykład - torowisko przy dunikowskiego, gdzie w stronę mistrzejowic/piastów nie ma już połowy szyny.
Podobne fatalne rozwiązanie pod wiaduktem na al.29 Listopada przy wjeździe/zjeździe do tunelu...
Offline YogYyogy at onet.eu
Coffee
Gość

23.05.2010 18:26
Wypalacz Rafał napisał(a):
Dodajmy od razu - oba przystanki ZA tymi ostrymi łukami. I niech mi ktoś to logicznie uzasadni...

Jedyne uzasadnienie, jakie widzę, to takie, by spowolnić ruch w tym miejscu (aby jakiemuś motorowemu nie przyszło do głowy, wjechać na ten przystanek ze zbyt dużą prędkością).

Najlepsze w tym wszystkim jest to, iż jeżeli dojdzie na tym łuku do jakiekolwiek wykolejenia, to wóz wyleci wprost na ludzi...
 
Voith
Gość

23.05.2010 19:08
IMHO łuki są po to by powiększyć powierzchnię samej płyty przystanku.
 
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
23.05.2010 20:11
Oczywiście że tak, tylko czemu te łuki są przed przystankami, co spowoduje konieczność zwalniania i powolnej jazdy do przystanku, a nie za nimi...

Coś jak na kolei w naszym regionie, gdzie na liniach jednotorowych były mijanki w kształcie romba, by pociąg wjeżdżał na rozjazdach zawsze na wprost. Tyle że były zbudowane dla ruchu lewostronnego, więc gdy na kolei wprowadzono ruch prawostronny, wprowadzono go również i na takich mijankach.
Skutek była taki że pociągi musiały zwalniać przed stacjami i wjeżdżać z małą prędkością na stacje...
Offline Wypalacz Rafał
Voith
Gość

23.05.2010 21:25
Wypalacz Rafał napisał(a):
Oczywiście że tak, tylko czemu te łuki są przed przystankami, co spowoduje konieczność zwalniania i powolnej jazdy do przystanku, a nie za nimi...



Widocznie się nie zmieścili, zeby je zrobić za i zgrać to z łukiem.
 
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
23.05.2010 21:56
Po prostu można było zrobić łagodniejszy łuk. Zamiast tego kawałka prostej szyny mogły od razu łagodnie zmierzać do lewej strony...
Offline YogYyogy at onet.eu
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
23.05.2010 22:11
Jeszcze lepiej będzie jak przed tym przystankiem u góry powieszą kwadracik z dziesiątką w środku...
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
24.05.2010 18:03
Wypalacz Rafał napisał(a):
Skutek była taki że pociągi musiały zwalniać przed stacjami i wjeżdżać z małą prędkością na stacje...


Z czasem przestały zwalniać, bo albo je zlikwidowano, albo prędkości są tak niskie, że już wolniej się nie da 😉
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
24.05.2010 18:17
Wypalacz Rafał napisał(a):
Coś jak na kolei w naszym regionie, gdzie na liniach jednotorowych były mijanki w kształcie romba, by pociąg wjeżdżał na rozjazdach zawsze na wprost. Tyle że były zbudowane dla ruchu lewostronnego, więc gdy na kolei wprowadzono ruch prawostronny, wprowadzono go również i na takich mijankach.


Nie wiem gdzie ten Wasz region ale przykładem takiego romba jest stacja
Rabka Zaryte.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com