Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» Konstal 102Na» Konstal 102Na #292+228

Konstal 102Na #292+228

«Poprzednie zdjęcie: Konstal 102Na #210
Następne zdjęcie: Konstal 102Na #258»

Konstal 102Na #292+228

Data zrobienia zdjęcia: 2 listopada 1996 roku (sobota)
Opis: Kraków, węzeł W1 czyli innymi słowy wiadukty.
I zlot gwiaździsty trzech składów "stodwójek", od lewej mamy: #265+264 na linii "28", w środku tytułowe #292+228 na "23" (jeszcze tej huckiej...) no i z prawej #226+225 na "22" lub "23".
Słowa kluczowe: Konstal 102Na #265+264 linia_28 linie_cmentarne #292+228 linia_23 #226+225 MPK_Kraków Kraków Wiadukty W1 Wszystkich_Świętych_1996 archiwum90 1996
Data dodania zdjęcia: 02.05.2010 21:03, Wyświetleń: 5225, Pobrań: 23, Wielkość pliku: 229.6 KB
Dodał: Wypalacz Rafał

Ostatnie komentarze

Jasiek1993krk
Użytkownik

Komentarzy: 1288
02.05.2010 22:05
Na 23🙂
Offline Jasiek1993krkjasiek1993krk at interia.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
02.05.2010 22:44
Nowa Huta i typ tramwaju, który najbardziej do niej pasował. Teraz zamiast Stodwójki w Nowej Hucie spotkasz szrot próbujący ją imitować. Szkoda, że jest ich tak mało, z czego jedna od dekady gnije w krzakach.
Offline Sudi
Coffee
Gość

03.05.2010 08:36
Sudi napisał(a):
Szkoda, że jest ich tak mało, z czego jedna od dekady gnije w krzakach.

Jak pieniądze, to ją wyremontuj 🙄

Rafale, masz może jakąś fotkę z pod Kombinatu, z tego okresu?

A co do samej eksploatacji stodwójek. MPK by je pewnie do dziś eksploatowało, gdyby się nie skapnęli, z jak kiepskiej stali są wyprodukowane...
 
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
03.05.2010 08:40
Cierpliwości, wszystkiego na raz nie wrzucę 😉
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
03.05.2010 14:26
Coffee napisał(a):

Jak pieniądze, to ją wyremontuj 🙄


Tylko bez takich pustych haseł. Pieniądze na zabytki są, bo w tym temacie bardzo dużo się dzieje w ostatnich latach. To tylko kwestia priorytetów, ale pamiętaj, że za kilkanaście lat ten wagon będzie trzeba odbudowywać od podstaw tak jak to było np z ogórkiem 🙁
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
03.05.2010 16:20
No, tyle że z tym wagonem będzie ten sam problem co z przyczepką do Ogórka -> brak jakiegokolwiek zastosowania. No, może dla wagonu prędzej znalazło by się zastosowanie niż dla przyczepki, bo tu w grę nie wchodzą nieżyciowe przepisy tylko wielkość pojazdu, niemniej jednak...
Offline Wypalacz Rafał
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
03.05.2010 16:33
O co ci chodzi? 102Na+102NaD mieszczą się w normach długości zarówno tych powszechnie uważanych (50 metrów) jak i te których mówią przepisy na stronie ministerstwa infrastruktury (65 metrów). A co do tramwajowych doczep czynnych nie ma sankcji (w końcu MPK eksploatuje trochę 105NaD).
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
03.05.2010 16:48
Toteż piszę wyraźnie że w przypadku wagonu problemem jest jego wielkość (czytaj: koszt eksploatacji) a nie przepisy 😡

Przepisy uniemożliwiają eksploatację przyczep autobusowych, zarówno zabytkowych jak i współczesnych...
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
03.05.2010 18:28
Eksploatacja Wawelu też jest droga i nieopłacalna, ale chyba nie o to chodzi w przypadku obiektów zabytkowych. Zwłaszcza tak unikatowych jak doczepna stodwójka.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
03.05.2010 18:36
Sądzę, że MPK teraz się nią nie zajmuje, ponieważ jak by nie patrzeć, realizuje sporo inwestycji. Jak skończą się te wielkie inwestycje tramwajowe (nowy tabor i trasy) to może przeznaczą resztki kasy pozostałej po inwestycjach na remont biednej 102NaD.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
03.05.2010 18:45
kuba203 napisał(a):
Eksploatacja Wawelu też jest droga i nieopłacalna, ale chyba nie o to chodzi w przypadku obiektów zabytkowych. Zwłaszcza tak unikatowych jak doczepna stodwójka.


Tyle że na Wawel łatwiej zdobyć pieniądze niż na remont 102NaD. Ot, życie...
Offline Wypalacz Rafał
Coffee
Gość

03.05.2010 19:12
kuba203 napisał(a):
To tylko kwestia priorytetów, ale pamiętaj, że za kilkanaście lat ten wagon będzie trzeba odbudowywać od podstaw tak jak to było np z ogórkiem 🙁


To skoro są pieniądze, to czemu nie lepiej się brać za coś, co można szybko uratować, tylko czekać jak to przestanie istnieć i w tedy wydawać kolejne pieniądze na odbudowanie tego? Już nie mówiąc, że #155 raz już była odbudowywana i jeździła, tylko nie wiadomo czemu znów wylądowała w burakach...
 
pavlack
Użytkownik

Komentarzy: 392
03.05.2010 19:24
Nie no, na pewno lepiej odbudować stodwójkę która pojedzie raz do roku na miłośniczą imprezę a pozostałą część roku będzie stała w krzakach, niż np. takie pojazdy jak PN3 czy też przegubowego Ogórka.
Offline pavlackpavlack at skrzynka.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
03.05.2010 19:36
Otóż to, zwłaszcza że:
Coffee napisał(a):
(...) #155 raz już była odbudowywana i jeździła, tylko nie wiadomo czemu znów wylądowała w burakach...

Na pewno nie wiadomo?

Inna sprawa że PN3 też za wiele nie jeździ 🙁 Może podczas tegorocznej KLM coś się uda...
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
03.05.2010 20:21
pavlack napisał(a):
Nie no, na pewno lepiej odbudować stodwójkę która pojedzie raz do roku na miłośniczą imprezę a pozostałą część roku będzie stała w krzakach, niż np. takie pojazdy jak PN3 czy też przegubowego Ogórka.


No to niech unikat zgnije. O to Ci chodzi? Żeby za jakiś czas nie było czego ratować? I żeby za 50 lat ktoś bezskutecznie poszukiwał jakichkolwiek resztek jakiejkolwiek stodwójki, tak jak ostatnio MPK poszukiwało SW1?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
03.05.2010 20:22
Coffee napisał(a):

To skoro są pieniądze, to czemu nie lepiej się brać za coś, co można szybko uratować


No toż właśnie o to mi chodzi...
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Coffee
Gość

03.05.2010 20:39
pavlack napisał(a):
przegubowego Ogórka.

AP021 był już w takim stanie, że tylko złomiarze mu byli wstanie zaszkodzić, tnąc jego pozostałości na kawałki.

A i ten może wyjedzie raz więcej od 102NaD z zajezdni, bo jeszcze na paradę (choć 102Na+102NaD tez by mogła).
 
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
04.05.2010 00:02
Moim skromnym zdaniem to 102NaD ma szansę na wykorzystywanie na różne okazje, choćby jako historyczny tramwaj na bardziej obciążonej linii, czy jakaś specjalna kwesta - może na linii 13? 😉
Offline Warwas z Rugii