Strona główna / Kolej / Lokomotywy elektryczne / 163 / 163-044

163-044

«Poprzednie zdjęcie: 163-048
Następne zdjęcie: 163-048»

163-044

Data zrobienia zdjęcia: 28 marca 2010 roku (niedziela)
Opis: Kraków Zabłocie.
I Marysia jadąca luzem w kierunku Płaszowa. Swoją drogą ciekawe czy kiedykolwiek doczekamy się widoku rozjazdów łącznicy w tym miejscu...
Słowa kluczowe: 163 163-044 Marysia Pershing České_dráhy ČD PKP_IC D29-91 Kraków_Zabłocie
Data dodania zdjęcia: 28.03.2010 16:21, Wyświetleń: 2128, Pobrań: 29, Wielkość pliku: 225.5 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX Corporation
Model aparatu: PENTAX K100D Super
Czas ekspozycji: 1/250 sec(s)
Wartość przysłony: F/5.6
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 28.03.2010 08:52:37
Długość ogniskowej: 170mm

Ostatnie komentarze

kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
28.03.2010 16:23
Bardzo wątpię, czy będzie mi dane tego dożyć.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1659
28.03.2010 16:27
Osobiście uważam, że ta łącznica nigdy nie powstanie, nie wydaje mi się, żeby to gdzieś upchnęli w rejonie skrzyżowania Powstańców Śląskich/Wielkopolskich/Wielicka - tam fizycznie nie ma miejsca na to, no chyba, że tunelem, ale kto wyłoży na to pieniądze.
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
28.03.2010 16:32
Miejsce jest, ale kto by miał to zbudować i za co? PLK? Kupa śmiechu...
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4500
28.03.2010 17:01
Wszystko się da zbudować w dzisiejszych czasach. Ale ta inwestycja by się opłacała, gdyby była jakaś kolej aglomeracyjna w Krakowie. Dla ruchu miejskiego to by miało sens.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4881
28.03.2010 17:11
hurricane napisał(a):
Osobiście uważam, że ta łącznica nigdy nie powstanie, nie wydaje mi się, żeby to gdzieś upchnęli w rejonie skrzyżowania Powstańców Śląskich/Wielkopolskich/Wielicka - tam fizycznie nie ma miejsca na to, no chyba, że tunelem, ale kto wyłoży na to pieniądze.


Jakim tunelem, skoro tam trzeba pojechać pod górę zeby się podłączyć do linii na Oświęcim 8o
Tam od początku planowana jest etakada.
Offline Wypalacz Rafał
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1659
28.03.2010 17:24
No, ok. Może mnie wyobraźnia przestrzenna zawiodła. Czy estakadą czy jakkolwiek będzie to karkołomne przedsięwzięcie, a i dużo zależy od tego, jaki promień skrętu chcą kolejarze ;)
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
28.03.2010 19:13
Ciężko powiedzieć jak by to miało wyglądać ponieważ miejsca między istniejącymi już wiaduktami kolejowymi nad ulicą Wielicką a estakadą samochodową jest raczej niewiele a północny wiadukt kolejowy to linia towarowa, więc albo łącznica musiała do niej dochodzić ciasnym i stromym łukiem jak linia (łącznica) 602 albo jakiś mega wiadukt nad całym skrzyżowaniem przeprowadzający tory na drugą stronę.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4881
28.03.2010 19:39
Łącznica miałaby przechodzić nad skrzyżowaniem Wielickiej i Powstańców - z tego względu estakada drogowa nad tym skrzyżowaniem jest tylko w jednym kierunku.
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
28.03.2010 20:14
Przepraszam, ale jest to jeden z tych błędów, na które mam alergię - gdzie krzyżują się ulice Wielicka i Powstańców? :twisted:
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4881
28.03.2010 20:16
Wiesz doskonale o które skrzyżowanie mi chodzi...
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4500
28.03.2010 20:24
Zostawcie problemy techniczne ;) Jakby było komu i po co robić, to by się dało.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
28.03.2010 20:26
Na potrzeby tej dyskusji załóżmy, że jestem tępy i nie wiem ;) To naprawdę taki problem poprawić zamiast się obruszać?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2419
28.03.2010 20:32
Już teraz jest po co robić, dla samych połączeń pospiesznych, zresztą nie oszukujmy się, nie ma po co robić SKA/SKM, jeśli nie ma w niej "S" ;) Powstanie tej łącznicy dałoby jakieś 15 minut oszczędności. Druga w Suchej Beskidzkiej i mamy czas przejazdu do Zakopanego krótszy o 30 minut (zatem przy bieżącym stanie infrastruktury do wykręcenia byłby czas 2:30 na KG - Zakopane), wypadałoby jedynie postawić tam jakiś przystanek, żeby jednak Sucha nie pozostała bez pośpiechów. W Chabówce o łącznicę trochę trudniej, ze względu na dużą różnicę wysokości, ale może i to jest wykonalne.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4881
28.03.2010 20:37
kuba203 - No, ale komentarz można zmienić dopóki nie pojawi się następny.
A twój był tym następnym...

Ale żeby była pełna jasność to planowana od niepamiętnych czasów łącznica miałaby przechodzić estakadą nad skrzyżowaniem ulic: Wielickiej i Bolesława Limanowskiego i alej: Powstańców Śląskich i Powstańców Wielkopolskich.
Może być?
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4500
28.03.2010 20:50
Najpierw bym wolał zobaczyć konkrety nt. tego SKA/SKM ;) a potem rozważał budowę infrastruktury. A czy dla pośpiechów i inszych ekspresów się opłaca - nie wiem. Dla mnie są bezużyteczne :P
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
28.03.2010 23:11
Mimo wszystko wydaje mi się że dużo taniej i prościej było by zrobić wykopy i nasypy w Chabówce niż te estakady nad węzłem drogowym w Krakowie. A oszczędność czasu dla pociągów do zakopanego porównywalna. Tym bardziej że spora ich część zmienia lokomotywy właśnie w Płaszowie i po pierwsze postój tu jest i tak potrzebny a po drugie to trwa sporo krócej niż typowy oblot bo kiedy z jednej strony urywa się lokomotywę to z drugiej strony jest już dołączana następna.
Na koniec nie mamy raczej szans na istnienie Kolei typu SKM w Krakowie. Tam gdzie takie koleje istnieją (Trójmiasto i Warszawa) mają osobną linię kolejową, która praktycznie w pełni wykorzystują. Nie da się na jednej linii upchać i szybkiej kolei miejskiej i kolei regionalnych i jeszcze dalekobieżnych. W Krakowie szans na poszerzenia wiaduktu przy Hali Targowej raczej nie ma. Praktycznie nie ma szans na poszerzenie linii gdziekolwiek między Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem. A SKM z pominięciem tego odcinka nie ma sensu.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
30.03.2010 13:18
W Warszawie SKM-ka na żadnym odcinku nie ma swojej linii na wyłączność, zawsze dzieli ją z ruchem regionalnym, a chyba częściowo też dalekobieżnym. A łącznica, o której mowa, mogłaby dać najlepsze efekty w przypadku pociągów w kierunku Oświęcimia, oczywiście pod warunkiem, że byłoby ich więcej niż 4 czy 5 par na dobę :roll:
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
30.03.2010 13:18
Wypalacz Rafał napisał(a):
kuba203 - No, ale komentarz można zmienić dopóki nie pojawi się następny.
A twój był tym następnym...


:oops:

Wypalacz Rafał napisał(a):
Ale żeby była pełna jasność to planowana od niepamiętnych czasów łącznica miałaby przechodzić estakadą nad skrzyżowaniem ulic: Wielickiej i Bolesława Limanowskiego i alej: Powstańców Śląskich i Powstańców Wielkopolskich.
Może być?


Nie może być, ponieważ ul. Wielicka zaczyna się od skrzyżowania z Tarnowskiego, a nie z Powstańców Wielkopolskich :twisted:
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
30.03.2010 19:40
Nie wiem czy ma na wyłączność czy nie ale wiem (bo często korzystałem swojego czasu) że Balice Express ma spore problemy nie raz żeby zjechać na linię do Balic, bo akurat przez Mydlniki z naprzeciwka jakiś pociąg przelatuje. Więc gdyby dodać następne pociągi o dużej częstotliwości (kilka par na godzinę) do tej linii a do tego zrobić im regularne przystanki to byłby spory problem żeby je pogodzić z ruchem regionalnym i dalekobieżnym. A to i tak pod warunkiem że nie będzie spóźnień ...
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
31.03.2010 18:31
To oczywiście prawda, rozwiązaniem byłaby jedynie totalna przebudowa układu torowego, co raczej jest zagadnieniem z gatunku s-f ;)
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl