Fiat 126p #KR 9422S
«Poprzednie zdjęcie: Porsche 911 Targa 4S
Następne zdjęcie: Peugeot 806»
Fiat 126p #KR 9422S
|
|
Ostatnie komentarze
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 07.11.2009 14:59 |
Imponująca ilość halogenów. Wydaje mi się czy wszystkie p.mgłowe?
|
|
Sudi Użytkownik Komentarzy: 3364 07.11.2009 15:02 |
Przeciw mgłowe 🤣 .
|
|
Michał Wojtaszek Użytkownik Komentarzy: 2988 07.11.2009 15:41 |
?
Pytanie, prawidłowo światła te nazywają się przeciwmgielne czy przeciwmgłowe i dlaczego❓ 😛 |
|
tophie Użytkownik Komentarzy: 390 07.11.2009 16:16 |
Rzekomo obydwie formy są poprawne. Zatem te okrągłe to przeciwmgłowe, a te pod zderzakiem to przeciwmgielne.
|
|
Voith Gość 07.11.2009 16:53 |
Patrząc na klosze, jak słusznie zauważył Unreal, wszystkie to PMki, no chyba że na dole są dość spore dzienne, u góry klosze mętne, a więc nie są to dalekosięgi.
Co do wątpliwości przeciwmgłowe/przeciwmgielne to w PoRD występuje forma przeciwmgłowe. |
|
Warwas z Rugii Użytkownik Komentarzy: 359 07.11.2009 17:55 |
Na kursie na B Instruktor mnie ostrzegała, żeby mówić "przeciwmgłowe", a nie "przeciwmgielne", albowiem ta pierwsza wersja jest obowiązująca.
|
|
szubak Administrator Komentarzy: 1694 07.11.2009 18:14 |
Jak dla mnie to brakuje jeszcze reflektorów na dachu. Wtedy byłoby ok. 😈
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 07.11.2009 18:20 |
Mogłoby nie starczyć mocy silnika żeby ruszyć tak obciążonego "malucha" 😛
|
|
Paweł Pajor Użytkownik Komentarzy: 390 07.11.2009 18:25 |
te dolne są przeciwmgłowe rodem z Poloneza 😈 a te okrągłe zawsze uważałem za dalekosiężne tylko w czasie mgły ni było one zbyt skuteczne 😛
|
|
Voith Gość 07.11.2009 18:38 |
Lampy dalekosiężne są uzupełnieniem do drogowych a nie przeciwmgielnych.
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 07.11.2009 19:56 |
To szkło reflektora determinuje czy halogeny są drogowe/dalekosiężne, przeciwmgłowe czy robocze. Jako fotografowie (przynajmniej amatorzy) pewnie wiecie jak się zachowuje światło?
Najpopularniejsze halogeny przeciwmgłowe mają szkło składające się z takich prostych uwypukleń po stronie wewnętrznej, biegnących pionowo. Mają one za zadanie kierować światło na boki tak żeby oświetlało pobocze ale nie miało zbyt długiego zasięgu. Ich działanie dobrze widać TUTAJ. Dobrzy przykład takich świateł to te żółte reflektory w GT6 używane do oświetlenia schodów. Całe szkło jest tan dodatkowo wypukłe tak aby bardziej rozproszyć światło na boki. Jeżdżącym we mgle polecam zaglądnąć tutaj... Światła dalekosiężne (często sprzężone z długimi) mają najczęściej szkło gładkie. Dzięki temu strumień światła odbity od odbłyśnika ma duży zasięg ale światło jest bardzo skupione i oświetla tylko jeden punkt. Są to jedyne światła które opłaca się montować na dachu. Halogeny robocze mają szkło bardzo zbliżone do świateł jazdy dziennej (chociaż odporne na wyższe temperatury). Na ich kloszach jest całe mnóstwo małych wypukłości które rozpraszają światło we wszystkich kierunkach (w przeciwieństwie do do p.mgłowych które światło rzucają tylko na boki). Takie halogeny używane są w traktorach i innych maszynach pracujących w nocy. Bywają też stosowane jako światła cofania. Jako ciekawostkę podam jeszcze że że z przodu zarówno w światłach mijania jak i drogowych, halogenach dalekosiężnych i p.mgłowych mogą być stosowane zarówno żarówki białe jak i żółte selektywne (obecnie mało popularne, modne w latach 80 i 90 ubiegłego wieku). Światło wsteczne może być wyposażone jedynie w żarówkę koloru białego. Przepisy dopuszczają też używania szperacza, pod warunkiem że nie oślepia się nim innych uczestników ruchu. |
|
Voith Gość 07.11.2009 20:09 |
To ja dodam, że Szperacza można używać wyłącznie na postoju (wyjątkiem są pojazdy uprzywilejowane).
Ponadto żółte PM zdecydowanie lepiej spełniają swoje zadanie od białych, to tak z autopsji. |
|