Strona główna» Komunikacja na Świecie» Włochy» Rzym» Caf #13

Caf #13

«Poprzednie zdjęcie: Tecnobus Gulliver U520 #637
Następne zdjęcie: Stanga Class #7041»

Caf #13

Data zrobienia zdjęcia: 23 sierpnia 2009 roku (niedziela)
Opis: Flaminio-Piazza del Popolo.

"Sieć metra ma kształt X. Obie linie spotykają się w okolicach Kolejowego Dworca Centralnego Termini. Pierwszy odcinek linii B (Termini - Laurentini) zbudowano w 1955r. (dł. 11 km, 6 km pod ziemią). Północne przedłużenie do Rebibba otwarto w 1990r. (dł. 8 km, 7 km pod ziemią). Linię A pomiędzy Anagnini a Ottaviano otwarto w 1980r. (14,5 km). Przedłużenie (5,5 km) na zachód do Battistini uruchomiono w 1998r." http://metro-stacja.com

Na zdjęciu przystanek w ciągu lini A. Stacje jak i pociągi rzymskiego metra bardzo zanieczyszczone, zaniedbane. Wyjątek stanowi jedynie najnowszy klimatyzowany tabor.
Słowa kluczowe: Włochy Rzym Caf #13 Flaminio Flaminio_Piazza_del_Popolo linia_A metro atac Met.Ro. Metropolitana_di_Roma
Data dodania zdjęcia: 09.09.2009 22:23, Wyświetleń: 2337, Pobrań: 34, Wielkość pliku: 144.0 KB
Dodał: zdziseek

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
09.09.2009 22:51
Faktycznie zaniedbany ten CAF. Chociaż w metrze to już mają głównie te najnowsze składy. Dużo gorsze są pociągi wykorzystywane na linii kolejki podmiejskiej prowadzącej na wybrzeże (Roma-Lido). Tam jeszcze w zeszłym roku można było spotkać takie bardzo stare pociągi produkcji FIATa. CAFów było na tej linii mniej niż połowa, a tylko one są klimatyzowane.

Jak udało ci się zrobić zdjęcie? Jak tam byłem to tylko podniesienie do twarzy aparatu powodowało pojawienie się uzbrojonego strażnika lub dwóch którzy zabraniali robienia zdjęć. Na stacjach naziemnych było podobnie, chociaż były one trochę mniej pilnowane 😛

//Do słów kluczowych dopisz nazwę przewoźnika atac, Met.Ro., Metropolitana_di_Roma //
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
zdziseek
Użytkownik

Komentarzy: 158
09.09.2009 23:07
Wiem coś o kolejce podmiejskiej ponieważ miałem przyjemność podróżować nią. Nie było tak źle jak mówisz, tzn. owszem wagony są naprawdę leciwe ale jest w nich jakiś klimat, zwłaszcza gdy wypełnione są włoskimi sardynkami, podobnie jak u nas w 502 😛
Nie wiem czy były to pociągi Fiata (z wyglądu były nieco inne od Twojego zdjęcia z ubiegłego roku), natomiast charakterystyczne dla tych zestawów były automatycznie rozkładane schody (3-4 stopnie) przy każdych drzwiach. Ci, którzy o tym nie wiedzieli a stali przy drzwiach na zasadzie "kto 1 ten lepszy", to mieli niemiłą niespodziankę gdy zaraz przed nimi rozkładała się z wielkim impetem kupa żelastwa (swoją drogą to bardzo niebezpieczne). Tylko nieznaczna część peronów była na wysokości podłogi pociągu.
Okna były wyposażone w roleto-żaluzje zabezpieczające przed słońcem.
Co do strażników na stacjach metra, nie uświadczyłem żadnego 😎 i nieprawdą jest, że jeździ większość najnowszych Cafów na obsłudze metra, sam jechałem 2 razy jakimś starym trupem na linii A i raz na B.
Offline zdziseek
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
10.09.2009 00:30
Nie pamiętam jak to było ale na jednej linii (chyba B) były same CAFy a na drugiej jeszcze sporo staroci. Co do rozkładanych schodów to nie uświadczyłem ich, gdyż linia do Lido ma identyczny standard jak metro (ten sam tabor, taka sama wysokość peronów). Wiem że są jeszcze inne linie podmiejskie, gdzie tabor jest inny od metra.
Tak przy okazji to w Rzymie powstaje już (ponoć na ukończeniu) trzecia linia metra.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
zdziseek
Użytkownik

Komentarzy: 158
10.09.2009 09:17
Tak kończą podobno trzecią linię metra "C", oraz mają wydłużać o parę przystanków obecnie już istniejące linie, plany są ciekawe.

Ja jechałem kolejką podmiejską na linii Flaminio-Prima Porta. Perony różnej wysokości, wygląd stacji i utrzymanie poniżej przeciętnej, niekiedy w Polsce jest lepiej. Nie wspomnę o problemie grafitti, nie dość, że zdewastowana jest prawie cała flota starych kolejek metra i podmiejskich, to jechałem również pobazgranymi najnowszymi CAFami, które w środku wyglądają bardzo schludnie i czysto, brak zauważalnych aktów dewastacji, przyjemna kolorystyka i bardzo wydajna klimatyzacja, natomiast z zewnątrz brudne, ulepione dziwną mazią i pokryte pseudo twórczością. Bardzo odpychający widok dla turystów.
Offline zdziseek
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
10.09.2009 11:40
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
10.09.2009 14:50
Ten dubajski pociąg ma wnętrze bardzo zbliżone do CAFa na zdjęciu. Taki sam układ siedzeń, tylko bokiem do kierunku jazdy, takie same szerokie przejścia między wagonami (bardzo fajny efekt, z końca pociągu widać jego początek, jak w dość długim tunelu). Nawet te uchwyty umieszczone centralnie są takie same.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com