Duewag N8CNF #1113
«Poprzednie zdjęcie: Duewag N8C #115
Następne zdjęcie: Konstal 114Na #1501»
Duewag N8CNF #1113
Data zrobienia zdjęcia: | 1 kwietnia 2009 roku (środa) |
Opis: | Poznań, zajezdnia Gajowa. Najnowsze dziecko Modertransu, które powstało z dość dużym opóźnieniem. Na dniach wyjedzie już pewnie do Gdańska. |
Słowa kluczowe: | Duewag N8CNF #1113 Moderus_Beta ZKM_Gdańsk Poznań Gajowa |
Data dodania zdjęcia: 02.04.2009 22:45, Wyświetleń: 5556, Pobrań: 24, Wielkość pliku: 284.0 KB | |
Dodał: | Gość |
Ocena: | /10 (2 głosów) |
Ostatnie komentarze
patrykrakoow Gość 02.04.2009 22:57 |
hmm.. czy on nie ma połówkowego pantografu?xdd.. Faaajnie mają xP
|
|
Kasztann44 Użytkownik Komentarzy: 1858 02.04.2009 23:34 |
pantograf - porażka
|
|
mseifer Użytkownik Komentarzy: 463 02.04.2009 23:51 |
U nas "zbulwiaja"N8S a tam to juz w ogole😛
|
|
Coffee Gość 02.04.2009 23:57 |
Wóz ekstra... Ale mogli by dać pantograf połówkowy 😕
|
|
Filimer Użytkownik Komentarzy: 445 03.04.2009 00:29 |
E tam, mnie denerwuje taka propagandowa modernizacja - komfort jazdy i tak jest dużo mniejszy niż bombonierem czy jakimkolwiek niskopodłogowcem, a topi się w tym pieniądze zamiast przytrzymać te 3-4 lata dłużej stozłomki przy życiu.
|
|
gdanszczanin Użytkownik Komentarzy: 283 03.04.2009 04:11 |
filmer
komfort jazdy N8C jest o niebo lepszy od stozłomek, poza tym rozwiązania techniczne też Kupno 46 N8C i ich modernizacja, wychodzi taniej niż jeden bobonierek. Pomijam już fakt, że Gdańsk ogłosił przetarg na 35 nowiusieńkich niskopodłogowców. I czy to nadal jest według Ciebie propaganda 😏 |
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 03.04.2009 06:36 |
Czym się różni komfort jazdy N8C ze starym przodem od tego z nowym przodem? Nie licząc "drobnej" różnicy dla motorniczego, który teraz ma przed sobą atrapę z tworzywa i w razie kolizji może przeżyje. Co by nie mówić o tych wagonach, oryginalną konstrukcję kabiny mają pancerną.
|
|
Coffee Gość 03.04.2009 07:03 |
kuba203 napisał(a): Nie licząc "drobnej" różnicy dla motorniczego, który teraz ma przed sobą atrapę z tworzywa i w razie kolizji może przeżyje. Dowiemy się przy najbliższym zaniku hamowania 😈 A tak w ogóle znów robi nam się zamieszanie wśród Moderusów... Czy nie lepiej by było, jakby go opisać Moderus Beta N8C-NF ? Ewentualnie Moderus N8C-NF? |
|
M_Szymkowiak Użytkownik Komentarzy: 4229 03.04.2009 08:32 |
kuba203 napisał(a): Czym się różni komfort jazdy N8C ze starym przodem od tego z nowym przodem? To trzeba by zapytanie do ZKM Gdańsk wysłać, jestem bardzo ciekaw co by odpisali 😈 |
|
Maciej12991 Gość 03.04.2009 11:14 |
@kuba203
Widzisz plastyk, a ja klatkę bezpieczeństwa. Wszystkie niskacze też mają na przodzie plastykową mordę i jeśli chodzi o zderzenia czołowe są one o niebo bezpieczniejsze od cienkich czy grubszych blach, które w przypadku uderzenia w sposób niekontrolowany się gną i zagrażają bezpieczeństwu prowadzącego pojazd. Próbujesz obalić coś nad czym inżynierowie pracowali pewnie latami 😉 Moim zdaniem jedynym zagrożeniem przy tych mordach jest to, że poszczególne wagony mają na różnej wysokości podłogę i przez to niskacze zawsze mocniej ucierpią. |
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 03.04.2009 12:19 |
@Maciej12991
Nie chce mi się szukać na TWB zdjęć z czołowego zderzenia stopiątek w Katowicach w którym brała udział 105-ka zmodernizowana w Łodzi. Zapewniam Cię że nie było tam żadnej klatki bezpieczeństwa, a ta plastikowa nakładka była w całości zmiażdżona aż drzwi. Oczywiście 105-ka niezmodernizowana miała jedynie lekko wgiętą blachę między świtałami... |
|
Michał Wojtaszek Użytkownik Komentarzy: 2988 03.04.2009 12:30 |
Maciej12991 napisał(a): Klatkę bezpieczeństwa w krakowskich Bombardierach stanowią dwa potężne stalowe słupkiWidzisz plastyk, a ja klatkę bezpieczeństwa. Wszystkie niskacze też mają na przodzie plastykową mordę i jeśli chodzi o zderzenia czołowe są one o niebo bezpieczniejsze od cienkich czy grubszych blach, które w przypadku uderzenia w sposób niekontrolowany się gną i zagrażają bezpieczeństwu prowadzącego pojazd. 😏 |
|
Filimer Użytkownik Komentarzy: 445 03.04.2009 13:33 |
gdanszczanin napisał(a): komfort jazdy N8C jest o niebo lepszy od stozłomek, poza tym rozwiązania techniczne też Kupno 46 N8C i ich modernizacja, wychodzi taniej niż jeden bobonierek. Pomijam już fakt, że Gdańsk ogłosił przetarg na 35 nowiusieńkich niskopodłogowców. I czy to nadal jest według Ciebie propaganda 😏 Ale o czym Ty mi tu opowiadasz, co to ja N8S nie jeżdżę? Żyjemy w XXI wieku i modernizacja żywych niemieckich trupów jest dla mnie niezrozumiała - niska wstawka nie podwyższa drastycznie komfortu jazdy N8S/N8C i nie jest żadną alternatywą dla normalnych wagonów niskopodłogowych - rozumiem samo sprowadzanie szrotu jako metodę na regenerację taboru za śmieszne pieniądze, ale ładowanie kasy w ich "ukomfortowienie", które tak naprawdę komfortu nie podwyższa, to dla mnie porażka, zwłaszcza ze w niskim członie nie ma zbyt wiele miejsca dla pasażerów mających problemy ze sprawnością ruchową. |
|
kmk Użytkownik Komentarzy: 602 03.04.2009 13:39 |
Istny dramat. Przód jeszcze ujdzie, ale tu drzwi inne tu inne tu okna na uszczelkach, tu klejone, a pantograf to już w ogóle😁
|
|
YogY Administrator Komentarzy: 705 03.04.2009 15:54 |
A ja tyle wiem, że gebelsem czy E1 to sie można rozbijać po mieście, bo to są czołgi. Nie wiem jak wygląda konstrukcja pod blachą, natomiast sama blacha jest pancerna. W 105 blacha gnie się dość łatwo.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 03.04.2009 16:23 |
Filimer napisał(a): Ale o czym Ty mi tu opowiadasz, co to ja N8S nie jeżdżę? Żyjemy w XXI wieku i modernizacja żywych niemieckich trupów jest dla mnie niezrozumiała - niska wstawka nie podwyższa drastycznie komfortu jazdy N8S/N8C i nie jest żadną alternatywą dla normalnych wagonów niskopodłogowych - rozumiem samo sprowadzanie szrotu jako metodę na regenerację taboru za śmieszne pieniądze, ale ładowanie kasy w ich "ukomfortowienie", które tak naprawdę komfortu nie podwyższa, to dla mnie porażka, zwłaszcza ze w niskim członie nie ma zbyt wiele miejsca dla pasażerów mających problemy ze sprawnością ruchową. Ale nie zapominaj że na tej części z niską podłogą jest dodatkowa para drzwi, co w tramwaju, pojeździe jakby nie patrzeć przystosowanym do obsługi ruchu w mieście, ma niebagatelne znaczenie. Wystarczy porównać wagon 3304 z jakimkolwiek innym N8S w Krakowie. |
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 03.04.2009 17:53 |
YogY napisał(a): A ja tyle wiem, że gebelsem czy E1 to sie można rozbijać po mieście, bo to są czołgi. Nie wiem jak wygląda konstrukcja pod blachą, natomiast sama blacha jest pancerna No i o to właśnie chodzi, jest to jakby nie patrzeć zaletą niemieckich wagonów, z której w Gdańsku zrezygnowano pogarszając bezpieczeństwo. |
|
Maciej12991 Gość 04.04.2009 12:01 |
Wypalacz Rafał napisał(a): Nie chce mi się szukać na TWB zdjęć z czołowego zderzenia stopiątek w Katowicach w którym brała udział 105-ka zmodernizowana w Łodzi. Zapewniam Cię że nie było tam żadnej klatki bezpieczeństwa, a ta plastikowa nakładka była w całości zmiażdżona aż drzwi. Oczywiście 105-ka niezmodernizowana miała jedynie lekko wgiętą blachę między świtałami... Napisałeś prawdę (poza kwestionowaniem klatki bezpieczeństwa - zresztą o łódzkich wiem niewiele, mogę z całą pewnością wypowiedzieć się o konstalowskich i poznańskich). Jednak taka konstrukcja nie ma zatrzymać uderzenia, bo tego się nie da (a z Twojej wypowiedzi wynika, że tak myślisz), tylko rozprowadzić siły oddziałujące na pudło w sposób kontrolowany i niwelujący do minimum naruszenie konstrukcji pudła oraz jego głównych elementów nośnych. Skombinuj sobie DTR od jakiegokolwiek wagonu z plastykowym przodem i przyjrzyj się rysunkom technicznym konstrukcji przodu, ja w komentarzu Ci tego nie narysuję 😉 Równie dobrze mógłbyś polemizować nad sensownością stref kontrolowanego zgniotu w pojazdach, czym w dużym uproszczeniu są również nowe przody w wagonach. |
|
Filimer Użytkownik Komentarzy: 445 04.04.2009 13:54 |
W ramach OT - tak będzie wyglądała konstrukcja przodu i dwóch pierwszych członów Tramino:
http://www.ec-engineering.pl/dok/Tramino.pdf Plastików tu nie ma, ale dale pewne wyobrażenie. |
|
gdanszczanin Użytkownik Komentarzy: 283 10.04.2009 21:22 |
cieszy mnie, że po modernizacji nie widać sprzęgów 😉
|
|
gdanszczanin Użytkownik Komentarzy: 283 24.04.2009 18:55 |
Tramwaj już jest w Gdańsku, ale "spece" z Modertransu nie uporali się z ilością kabli i źle połączyli elektrykę. Tramwaj niestety nie jeździ.
Teraz z Dortmundu będą ściągani fachowcy, którzy poprawią po Modertransie i spróbują uruchomić tramwaj. 😏 |
|
thomas_ Administrator Komentarzy: 6592 24.04.2009 19:23 |
Mam nadzieję, że Ci spece przyjadą na koszt Modertransu.
|
|
gdanszczanin Użytkownik Komentarzy: 283 24.04.2009 19:35 |
Thomas
... to jest Polska, nie spodziewałbym się, że Modertrans pokryje te koszta 😏 Martwi mnie jednak dalsza modernizacja 😲 Ciekawe czy nauczą się składać tramwaje porządnie 😏 |
|
thomas_ Administrator Komentarzy: 6592 24.04.2009 19:56 |
Nie wierze w to.
Widać jacy fahofcy tam pracują. |
|
YogY Administrator Komentarzy: 705 24.04.2009 21:10 |
Nie zdziwiłbym się, jakby to, że nie widać sprzęgów spowodowane było ich... usunięciem.
|
|
gdanszczanin Użytkownik Komentarzy: 283 24.04.2009 21:16 |
YogY
sprzęgi są, na pewno, tylko wymienione na sprzęgi Alberta 🙂 |
|
wmmedia Użytkownik Komentarzy: 631 24.04.2009 22:44 |
Wypalacz Rafał napisał(a): Nie chce mi się szukać na TWB zdjęć z czołowego zderzenia stopiątek w Katowicach w którym brała udział 105-ka zmodernizowana w Łodzi. Zapewniam Cię że nie było tam żadnej klatki bezpieczeństwa, a ta plastikowa nakładka była w całości zmiażdżona aż drzwi. Oczywiście 105-ka niezmodernizowana miała jedynie lekko wgiętą blachę między świtałami... Nie kwestionuję, że plastikowy przód bez wzmocnień musi być słabszy od tradycyjnej konstrukcji 105. Niemniej zakres szkód i różny ich rozmiar w tych zderzonych wagonach, o których piszesz jest bardzo typowy. Widziałem wiele waganów po czołówkach i zawsze jeden z wozów "wskakuje" na drugiego zmiatając ile się da. A co do krytyki dotyczącej sprowadzania szrotów - zaczęliśmy od samochodów, potem były autobusy i tramwaje. I z jednej strony jesteśmy takim śmietnikiem zachodu, a z drugiej - gdyby tego masowego sprowadzania nie było mielibyśmy na naszych drogach przestarzały polski złom. |
|
gdanszczanin Użytkownik Komentarzy: 283 22.05.2009 00:00 |
Już jeździ o własnych siłach, nie bez problemów, ale jeździ 😉
|
|