Strona główna» Komunikacja w Polsce» Gdańsk» Gdańsk - Tramwaje» Duewag N8CNF #1113

Duewag N8CNF #1113

«Poprzednie zdjęcie: Duewag N8C #115
Następne zdjęcie: Konstal 114Na #1501»

Duewag N8CNF #1113

Data zrobienia zdjęcia: 1 kwietnia 2009 roku (środa)
Opis: Poznań, zajezdnia Gajowa.
Najnowsze dziecko Modertransu, które powstało z dość dużym opóźnieniem. Na dniach wyjedzie już pewnie do Gdańska.
Słowa kluczowe: Duewag N8CNF #1113 Moderus_Beta ZKM_Gdańsk Poznań Gajowa
Data dodania zdjęcia: 02.04.2009 22:45, Wyświetleń: 5556, Pobrań: 24, Wielkość pliku: 284.0 KB
Dodał: Gość
Ocena: 5.57/10 (2 głosów)

Ostatnie komentarze

patrykrakoow
Gość

02.04.2009 22:57
hmm.. czy on nie ma połówkowego pantografu?xdd.. Faaajnie mają xP
 
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
02.04.2009 23:34
pantograf - porażka
Offline Kasztann44
mseifer
Użytkownik

Komentarzy: 463
02.04.2009 23:51
U nas "zbulwiaja"N8S a tam to juz w ogole😛
Offline mseifer
Coffee
Gość

02.04.2009 23:57
Wóz ekstra... Ale mogli by dać pantograf połówkowy 😕
 
Filimer
Użytkownik

Komentarzy: 445
03.04.2009 00:29
E tam, mnie denerwuje taka propagandowa modernizacja - komfort jazdy i tak jest dużo mniejszy niż bombonierem czy jakimkolwiek niskopodłogowcem, a topi się w tym pieniądze zamiast przytrzymać te 3-4 lata dłużej stozłomki przy życiu.
Offline Filimer
gdanszczanin
Użytkownik

Komentarzy: 283
03.04.2009 04:11
filmer
komfort jazdy N8C jest o niebo lepszy od stozłomek, poza tym rozwiązania techniczne też
Kupno 46 N8C i ich modernizacja, wychodzi taniej niż jeden bobonierek.
Pomijam już fakt, że Gdańsk ogłosił przetarg na 35 nowiusieńkich niskopodłogowców.
I czy to nadal jest według Ciebie propaganda 😏
Offline gdanszczaninslazynski.lukasz at gmail.com
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
03.04.2009 06:36
Czym się różni komfort jazdy N8C ze starym przodem od tego z nowym przodem? Nie licząc "drobnej" różnicy dla motorniczego, który teraz ma przed sobą atrapę z tworzywa i w razie kolizji może przeżyje. Co by nie mówić o tych wagonach, oryginalną konstrukcję kabiny mają pancerną.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Coffee
Gość

03.04.2009 07:03
kuba203 napisał(a):
Nie licząc "drobnej" różnicy dla motorniczego, który teraz ma przed sobą atrapę z tworzywa i w razie kolizji może przeżyje.


Dowiemy się przy najbliższym zaniku hamowania
😈

A tak w ogóle znów robi nam się zamieszanie wśród Moderusów...
Czy nie lepiej by było, jakby go opisać Moderus Beta N8C-NF ? Ewentualnie Moderus N8C-NF?
 
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
03.04.2009 08:32
kuba203 napisał(a):
Czym się różni komfort jazdy N8C ze starym przodem od tego z nowym przodem?

To trzeba by zapytanie do ZKM Gdańsk wysłać, jestem bardzo ciekaw co by odpisali
😈
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Maciej12991
Gość

03.04.2009 11:14
@kuba203
Widzisz plastyk, a ja klatkę bezpieczeństwa. Wszystkie niskacze też mają na przodzie plastykową mordę i jeśli chodzi o zderzenia czołowe są one o niebo bezpieczniejsze od cienkich czy grubszych blach, które w przypadku uderzenia w sposób niekontrolowany się gną i zagrażają bezpieczeństwu prowadzącego pojazd. Próbujesz obalić coś nad czym inżynierowie pracowali pewnie latami 😉 Moim zdaniem jedynym zagrożeniem przy tych mordach jest to, że poszczególne wagony mają na różnej wysokości podłogę i przez to niskacze zawsze mocniej ucierpią.
 
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
03.04.2009 12:19
@Maciej12991
Nie chce mi się szukać na TWB zdjęć z czołowego zderzenia stopiątek w Katowicach w którym brała udział 105-ka zmodernizowana w Łodzi. Zapewniam Cię że nie było tam żadnej klatki bezpieczeństwa, a ta plastikowa nakładka była w całości zmiażdżona aż drzwi. Oczywiście 105-ka niezmodernizowana miała jedynie lekko wgiętą blachę między świtałami...
Offline Wypalacz Rafał
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
03.04.2009 12:30
Maciej12991 napisał(a):
Widzisz plastyk, a ja klatkę bezpieczeństwa. Wszystkie niskacze też mają na przodzie plastykową mordę i jeśli chodzi o zderzenia czołowe są one o niebo bezpieczniejsze od cienkich czy grubszych blach, które w przypadku uderzenia w sposób niekontrolowany się gną i zagrażają bezpieczeństwu prowadzącego pojazd.
Klatkę bezpieczeństwa w krakowskich Bombardierach stanowią dwa potężne stalowe słupki
😏
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Filimer
Użytkownik

Komentarzy: 445
03.04.2009 13:33
gdanszczanin napisał(a):
komfort jazdy N8C jest o niebo lepszy od stozłomek, poza tym rozwiązania techniczne też
Kupno 46 N8C i ich modernizacja, wychodzi taniej niż jeden bobonierek.
Pomijam już fakt, że Gdańsk ogłosił przetarg na 35 nowiusieńkich niskopodłogowców.
I czy to nadal jest według Ciebie propaganda 😏

Ale o czym Ty mi tu opowiadasz, co to ja N8S nie jeżdżę? Żyjemy w XXI wieku i modernizacja żywych niemieckich trupów jest dla mnie niezrozumiała - niska wstawka nie podwyższa drastycznie komfortu jazdy N8S/N8C i nie jest żadną alternatywą dla normalnych wagonów niskopodłogowych - rozumiem samo sprowadzanie szrotu jako metodę na regenerację taboru za śmieszne pieniądze, ale ładowanie kasy w ich "ukomfortowienie", które tak naprawdę komfortu nie podwyższa, to dla mnie porażka, zwłaszcza ze w niskim członie nie ma zbyt wiele miejsca dla pasażerów mających problemy ze sprawnością ruchową.
Offline Filimer
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 602
03.04.2009 13:39
Istny dramat. Przód jeszcze ujdzie, ale tu drzwi inne tu inne tu okna na uszczelkach, tu klejone, a pantograf to już w ogóle😁
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
03.04.2009 15:54
A ja tyle wiem, że gebelsem czy E1 to sie można rozbijać po mieście, bo to są czołgi. Nie wiem jak wygląda konstrukcja pod blachą, natomiast sama blacha jest pancerna. W 105 blacha gnie się dość łatwo.
Offline YogYyogy at onet.eu
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
03.04.2009 16:23
Filimer napisał(a):
Ale o czym Ty mi tu opowiadasz, co to ja N8S nie jeżdżę? Żyjemy w XXI wieku i modernizacja żywych niemieckich trupów jest dla mnie niezrozumiała - niska wstawka nie podwyższa drastycznie komfortu jazdy N8S/N8C i nie jest żadną alternatywą dla normalnych wagonów niskopodłogowych - rozumiem samo sprowadzanie szrotu jako metodę na regenerację taboru za śmieszne pieniądze, ale ładowanie kasy w ich "ukomfortowienie", które tak naprawdę komfortu nie podwyższa, to dla mnie porażka, zwłaszcza ze w niskim członie nie ma zbyt wiele miejsca dla pasażerów mających problemy ze sprawnością ruchową.


Ale nie zapominaj że na tej części z niską podłogą jest dodatkowa para drzwi, co w tramwaju, pojeździe jakby nie patrzeć przystosowanym do obsługi ruchu w mieście, ma niebagatelne znaczenie. Wystarczy porównać wagon 3304 z jakimkolwiek innym N8S w Krakowie.
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
03.04.2009 17:53
YogY napisał(a):
A ja tyle wiem, że gebelsem czy E1 to sie można rozbijać po mieście, bo to są czołgi. Nie wiem jak wygląda konstrukcja pod blachą, natomiast sama blacha jest pancerna


No i o to właśnie chodzi, jest to jakby nie patrzeć zaletą niemieckich wagonów, z której w Gdańsku zrezygnowano pogarszając bezpieczeństwo.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Maciej12991
Gość

04.04.2009 12:01
Wypalacz Rafał napisał(a):
Nie chce mi się szukać na TWB zdjęć z czołowego zderzenia stopiątek w Katowicach w którym brała udział 105-ka zmodernizowana w Łodzi. Zapewniam Cię że nie było tam żadnej klatki bezpieczeństwa, a ta plastikowa nakładka była w całości zmiażdżona aż drzwi. Oczywiście 105-ka niezmodernizowana miała jedynie lekko wgiętą blachę między świtałami...

Napisałeś prawdę (poza kwestionowaniem klatki bezpieczeństwa - zresztą o łódzkich wiem niewiele, mogę z całą pewnością wypowiedzieć się o konstalowskich i poznańskich). Jednak taka konstrukcja nie ma zatrzymać uderzenia, bo tego się nie da (a z Twojej wypowiedzi wynika, że tak myślisz), tylko rozprowadzić siły oddziałujące na pudło w sposób kontrolowany i niwelujący do minimum naruszenie konstrukcji pudła oraz jego głównych elementów nośnych. Skombinuj sobie DTR od jakiegokolwiek wagonu z plastykowym przodem i przyjrzyj się rysunkom technicznym konstrukcji przodu, ja w komentarzu Ci tego nie narysuję 😉 Równie dobrze mógłbyś polemizować nad sensownością stref kontrolowanego zgniotu w pojazdach, czym w dużym uproszczeniu są również nowe przody w wagonach.
 
Filimer
Użytkownik

Komentarzy: 445
04.04.2009 13:54
W ramach OT - tak będzie wyglądała konstrukcja przodu i dwóch pierwszych członów Tramino:
http://www.ec-engineering.pl/dok/Tramino.pdf

Plastików tu nie ma, ale dale pewne wyobrażenie.
Offline Filimer
gdanszczanin
Użytkownik

Komentarzy: 283
10.04.2009 21:22
cieszy mnie, że po modernizacji nie widać sprzęgów 😉
Offline gdanszczaninslazynski.lukasz at gmail.com
gdanszczanin
Użytkownik

Komentarzy: 283
24.04.2009 18:55
Tramwaj już jest w Gdańsku, ale "spece" z Modertransu nie uporali się z ilością kabli i źle połączyli elektrykę. Tramwaj niestety nie jeździ.
Teraz z Dortmundu będą ściągani fachowcy, którzy poprawią po Modertransie i spróbują uruchomić tramwaj.

😏
Offline gdanszczaninslazynski.lukasz at gmail.com
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
24.04.2009 19:23
Mam nadzieję, że Ci spece przyjadą na koszt Modertransu.
Offline thomas_
gdanszczanin
Użytkownik

Komentarzy: 283
24.04.2009 19:35
Thomas
... to jest Polska, nie spodziewałbym się, że Modertrans pokryje te koszta 😏
Martwi mnie jednak dalsza modernizacja 😲
Ciekawe czy nauczą się składać tramwaje porządnie 😏
Offline gdanszczaninslazynski.lukasz at gmail.com
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
24.04.2009 19:56
Nie wierze w to.
Widać jacy fahofcy tam pracują.
Offline thomas_
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
24.04.2009 21:10
Nie zdziwiłbym się, jakby to, że nie widać sprzęgów spowodowane było ich... usunięciem.
Offline YogYyogy at onet.eu
gdanszczanin
Użytkownik

Komentarzy: 283
24.04.2009 21:16
YogY
sprzęgi są, na pewno, tylko wymienione na sprzęgi Alberta 🙂
Offline gdanszczaninslazynski.lukasz at gmail.com
wmmedia
Użytkownik

Komentarzy: 631
24.04.2009 22:44
Wypalacz Rafał napisał(a):
Nie chce mi się szukać na TWB zdjęć z czołowego zderzenia stopiątek w Katowicach w którym brała udział 105-ka zmodernizowana w Łodzi. Zapewniam Cię że nie było tam żadnej klatki bezpieczeństwa, a ta plastikowa nakładka była w całości zmiażdżona aż drzwi. Oczywiście 105-ka niezmodernizowana miała jedynie lekko wgiętą blachę między świtałami...

Nie kwestionuję, że plastikowy przód bez wzmocnień musi być słabszy od tradycyjnej konstrukcji 105. Niemniej zakres szkód i różny ich rozmiar w tych zderzonych wagonach, o których piszesz jest bardzo typowy. Widziałem wiele waganów po czołówkach i zawsze jeden z wozów "wskakuje" na drugiego zmiatając ile się da.
A co do krytyki dotyczącej sprowadzania szrotów - zaczęliśmy od samochodów, potem były autobusy i tramwaje. I z jednej strony jesteśmy takim śmietnikiem zachodu, a z drugiej - gdyby tego masowego sprowadzania nie było mielibyśmy na naszych drogach przestarzały polski złom.
Offline wmmediawmmedia at onet.eu
gdanszczanin
Użytkownik

Komentarzy: 283
22.05.2009 00:00
Już jeździ o własnych siłach, nie bez problemów, ale jeździ 😉
Offline gdanszczaninslazynski.lukasz at gmail.com