Strona główna» Imprezy komunikacyjne i kolejowe» Transexpo 2008» Solaris Urbino 12 New Edition

Solaris Urbino 12 New Edition

«Poprzednie zdjęcie: Solaris Urbino 12 New Edition

Solaris Urbino 12 New Edition

Data zrobienia zdjęcia: 8 października 2008 roku (środa)
Opis: Najnowsza odsłona Solarisa Urbino
Słowa kluczowe: Solaris Urbino_12 New_Edition Solaris_Bus&Coach TRANSEXPO_2008 Kielce
Data dodania zdjęcia: 08.10.2008 17:57, Wyświetleń: 2782, Pobrań: 41, Wielkość pliku: 146.0 KB
Dodał: thomas_

Ostatnie komentarze

thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
08.10.2008 17:58
z materiałów prasowych Solaris Bus & Coach
Solaris Bus & Coach na targach TRANSEXPO 2008 przedstawia nową odsłonę popularnego
niskopodłogowego autobusu Solaris Urbino 12. Zaprezentowana najnowsza wersja wnętrza
autobusu sprawia, iż pasażerowi podróżującemu Solarisem towarzyszyć będą dodatkowe
walory estetyczne i komfort. Nowatorskie miejsce pracy kierowcy z futurystycznymi panelami
dotykowymi to tylko część nowinek technicznych.

Proste linie autobusu Solaris Urbino, charakteryzujące jego zewnętrzny wygląd, są równie
rozpoznawalne jak poprawiająca bezpieczeństwo oczekujących na przystanku asymetryczna
przednia szyba. Oba rozwiązania stały się znakami rozpoznawalnymi marki Solaris.

Nowoczesny design do tej pory rzadko wpływał na kształt wnętrza autobusów miejskich –
dominującym kolorem u wszystkich producentów jest szary. Autobus jako narzędzie
komunikacji powinien jednak oznaczać więcej niż tylko środek transportu z punktu A do
punktu B. Musi tworzyć i organizować przestrzeń, w której przyjemnie można spędzić czas
podróży.

Wnętrze jako całość

Solaris Bus & Coach S.A. podjął to wyzwanie, przedstawiając na targach TRANSEXPO 2008
autobus z zupełnie odmienioną przestrzenią pasażerską.

We wnętrzu Solarisa Urbino New Edition dominują wysokiej jakości materiały wykończeniowe
utrzymane w przyjaznych, żywych kolorach. Połączenie bieli z zielenią wprowadza świeży
powiew w codzienność komunikacji miejskiej. Harmonijne nadruki na panelach dachowych,
podobnie jak oprawa graficzna wieży silnika są dopełnieniem przemyślanej koncepcji
designerów. Solaris Urbino New Edition to także nowa konstrukcja sufitu zintegrowanego
z efektownym systemem oświetlenia. Rezultatem wprowadzonych zmian jest uzyskanie
przestrzeni pozwalającej traktować autobus miejski jako część miasta, współtworzącą jego
charakter.

Futurystyczne miejsce pracy kierowcy

Solaris oferuje znaczne ułatwienia także kierowcy. Jego miejsce pracy wypełniono
nowoczesną, łatwą w obsłudze techniką. Duże, czytelne ekrany sterowane dotykiem palca,
o rozlicznych możliwościach programowania pozwolą na indywidualizację rozwiązań
dotyczących prowadzenia autobusu, zgodnie z życzeniami klientów. Dopełnieniem zmian jest
nowo zaprojektowana, wielofunkcyjna kierownica, w której ergonomicznie rozmieszczono
przyciski centralnego systemu sterowania.

Solaris Urbino – krok w kierunku czwartej generacji

Solaris prezentuje w autobusie New Edition niestosowane wcześniej komponenty. Przykładem
są jednoskrzydłowe drzwi odskokowo-przesuwne firmy Ventura, których zastosowanie
znacznie ograniczyło liczbę części.

Nowe wnętrze oraz odmienione miejsce pracy kierowcy są znaczącymi krokami w kierunku
premiery czwartej generacji autobusów Urbino. Wyniki testów nowinek technicznych oraz
opinie, z jakimi spotkają się nowe rozwiązania, posłużą do dalszego rozwoju projektu.
Offline thomas_
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
08.10.2008 17:59
Dane ogólne
Rodzaj: niskopodłogowy autobus miejski
Typ: Solaris Urbino 12
Długość: 12 000 mm
Szerokość: 2 550 mm
Wysokość: z klimatyzacją: 3 035 mm
Wysokość wnętrza: 2 370 mm
Zwis przedni: 2 700 mm
Zwis tylny: 3 400 mm
Kąt natarcia/zejścia: 7° / 7°
Rozstaw osi: 5 900 mm
Średnica zawracania: 21,4 m

Układ napędowy
Silnik: Iveco NEF (194 kW, 5,9 l, 1 000 Nm, SCR, Euro 5)
Skrzynia biegów: ZF 6 HP 504C Ecomat 4
Zbiornik paliwa: 250 l
Zbiornik AdBlue: 40 l

Podwozie
Oś przednia: ZF RL 75 EC (oś niezależna)
Oś napędowa: ZF AV 132

Nadwozie
Konstrukcja szkieletu ze stali nierdzewnej
Oblachowanie ścian bocznych ze stali nierdzewnej i paneli aluminiowych
Drzwi: 2-2-2
Liczba miejsc siedzących: 29+1

Elektryka
Wiązki i płyty instalacja elektryczna oparta na magistrali CAN-Bus
Offline thomas_
Ruppercik
Użytkownik

Komentarzy: 613
09.10.2008 00:22
Rewelka z tym silnikiem i skrzynią! 🙂 Irisbusy Mobilisa są dużo bardziej ciche od Solarisów.
Nie wspomnę już o ZF'ie 😎
Offline Ruppercikruppercik at go2.pl