Strona główna» Komunikacja na Świecie» Czechy» Ołomuniec» Vario LF.E #252

Vario LF.E #252

«Poprzednie zdjęcie: Tatra T3R.P #182
Następne zdjęcie: Tatra T3SUCS #148»

Vario LF.E #252

Data zrobienia zdjęcia: 13 kwietnia 2008 roku (niedziela)
Opis: "Wanna" podjeżdża pod dworzec kolejowy w Ołomuńcu.
Słowa kluczowe: Vario LF.E #252 DP_Olomouc Czechy Ołomuniec Hlavni_nádraží
Data dodania zdjęcia: 23.04.2008 10:17, Wyświetleń: 1769, Pobrań: 34, Wielkość pliku: 189.7 KB
Dodał: Michał Wojtaszek

Ostatnie komentarze

Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
23.04.2008 19:51
"śmiszne" te tramwaje w tym Ołomuńcu
Offline Kasztann44
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
23.04.2008 19:57
Nie wiem co w nich ma być takiego śmiesznego ? Chciał bym bardzo żeby u nas komunikacja miejska wyglądała tak jak to ma miejsce w Czechach.
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2978
23.04.2008 22:45
Akurat nie chciałbym, żeby komunikacja wyglądała tak jak w Ołomuńcu. Tramwaje kursują bowiem po tym mieście w żółwim tempie i to dosłownie. Jakby jeździli normalnie (mieli normalne rozkłady jazdy) to by obsłużyli tą sieć połową potrzebnych teraz wagonów. A co do tego, co jest lepsze. Zdecydowanie pod względem organizacyjnym biją nas na głowę. Jeśli chodzi o tabor, to jednak w Polsce jest lepiej. Taki NGT6 jest na pewno lepszy od widocznej na zdjęciu "wanny".
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
24.04.2008 00:35
Swoją wypowiedź uśredniłem, bo akurat nie wiem jak to wygląda dosłownie w Ołomuńcu ale pod względem organizacyjnym jaki i pod względem infrastruktury komunikacyjnej wg. mnie są zdecydowanie przed nami. Jeśli chodzi o tabor to NGT6 może pochwalić sie tylko Kraków, bo w sumie tych 3 szt. dla Gdańska nie liczę ale reszta miast nie ma się z czym specjalnym pokazać. W Czechach tabor tramwajowy może nie jest najnowszej produkcji ale ważne jest to w jakim on znajduje się stanie i to co potrafią z nim zrobić i w jaki sposób modernizują swoje wagony. Czy w którymkolwiek z ich miast znajdziemy szrot przywieziony z zachodniej Europy ? U nas raczej nie ma miasta gdzie taki by nie wystepował. Dla mnie komunikacja miejska jak i kolejowa jest na nieporównywalnie lepszym poziomie niż niestety u nas.
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
24.04.2008 06:31
W Toruniu nie ma szrotu :p I w Częstochowie też. Ale to fakt, Czesi nie sprowadzają złomu wcale.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
barttek
Użytkownik

Komentarzy: 180
24.04.2008 09:27
We Wrocławiu też nie ma szrotu :p . Zobaczymy zaś jak będzie z przetargiem na nowe tramwaje bo zgłosiło się 5 chętnych je dostarczyć. A co do samej komunikacji. Czesi bija nas na głowę i nawet 50 NGT6 nie zrekompensuje zintegrowanej taryfy z koleją , PKSami i robieniem wszystkiego DLA pasażera.
Offline barttek
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
24.04.2008 10:40
Tja, żeby ich chociaż było 50...
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2978
24.04.2008 14:30
Gdyby stozłomka miała taką konstrukcję jak Tatra, to też można by ją było w nieskończoność modernizować. :p

Możesz Barttek opowiedzieć coś na temat tej zintegrowanej taryfy z koleją czy PKS-em? Podać jakieś przykłady?
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
barttek
Użytkownik

Komentarzy: 180
24.04.2008 19:08
Proszę bardzo. W Ołomuńcu i całym kraju ołomunieckim działa "Integrovaný dopravní systém Olomouckého kraje". Polega to na tym, co znamy z Niemiec. 1 bilet na wszystko. Kolej, KM i autobusy podmiejskie. http://www.kr-olomoucky.cz/NR/rdonlyres/74AD8A92-1EDE-4214-8F5F-DB5CB17A5DA7/0/Mapa_obc%C3%AD_a_zn_IDSOK.png Istnieje podział na strefy i bilet kupuje się w zależności od liczby stref, które zamierzamy pokonać. Ważność biletu ograniczona jest czasowo. Np. bilet na 2 strefy ważny jest przez 45 minut. I można część trasy pokonać autobusem, a część koleją. W IDSOK zrzeszone są następujące firmy: České dráhy, Connex Morava, DP Olomouc, Zeleznice Desna, FTL, OVD i ADFK. Podobne systemy działają w Pradze (ROPID), Brnie (IDSJMK), Zlinie, Czeskich Budziejowicach, w morawskośląskim kraju itd.
Offline barttek
barttek
Użytkownik

Komentarzy: 180
24.04.2008 19:11
Czyli wszystko to, czego w Polsce nie ma i przez podejrzewam najbliższe 10 lat nie będzie.
Offline barttek
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
24.04.2008 20:05
Dokładnie :? Ile czasu zajęło stworzenie zintegrowanego biletu PKP PR z MPK na trasie do Krzeszowic.
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
elblązanin
Gość

27.11.2008 14:58