Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» MAN/Duewag N8S/N8C» Duewag N8S #3304

Duewag N8S #3304

«Poprzednie zdjęcie: MAN N8S-NF #3303
Następne zdjęcie: MAN N8S-NF #3303»

Duewag N8S #3304

Data zrobienia zdjęcia: 24 lutego 2008 roku (niedziela)
Opis: Uszkodzony pierwszy pantograf , a że ma dwa to bez problemu jedziemy dalej. Zdjęcie wykonane tylko pod Prima Aprilis... normalnie nie da się jechać na drugim patyku.
Słowa kluczowe: Duewag N8S #3304 MPK_Kraków Kraków Walcownia
Data dodania zdjęcia: 01.04.2008 13:33, Wyświetleń: 1746, Pobrań: 2, Wielkość pliku: 70.8 KB
Dodał: aul30

Ostatnie komentarze

thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
01.04.2008 14:20
A kiedy to było
Offline thomas_
PE 099
Użytkownik

Komentarzy: 559
01.04.2008 15:13
Wiecie co kolego Funthomas, wydaje mnie się ze wszystkie trzy zdjęcia N8S w wykonaniu aul30 to jakieś żarty i fotomontaże...
Offline PE 099
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
01.04.2008 15:48
No rzeczywiście, domalował sobie pantograf z tyłu 😛
Offline thomas_
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
01.04.2008 16:32
No to może pasuje je do odpowiedniego działu przenieść 😛
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
02.04.2008 14:53
Przecież N8S jest wyposażony w dwa pantografy.
Proszę dopisać datę wykonania zdjęcia.
Offline Wiroos
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
02.04.2008 15:29
A można w nim podnosić też tylny pantograf (patrząc od kabiny)?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
02.04.2008 18:37
Patyk można podnieść, ale ponoć do przodu przy takim ustawieniu pantografu by nie pojechał.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
02.04.2008 22:27
Jazda na tylnym pantografie mogła by być korzystniejsza. Raz że podobno tak lepiej dociska, dwa w razie jakiegoś uszkodzenia sieci trakcyjnej było by więcej czasu na hamowanie zanim zawadzi o to pantograf. Nie wiem czy z tego powodu elektrowozy mają przeważnie podniesiony tylni pantograf?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
vear
Administrator

Komentarzy: 2461
02.04.2008 22:37
Tylko że motorniczy patrzeć ma na trasę przed nim, nie nad nim. Lepiej chyba złamać pantograf czy nawet zerwać sieć zamiast zabić kogoś przełażącego przez torowisko.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
vear
Administrator

Komentarzy: 2461
02.04.2008 22:41
A na kolei najczęściej używa się drugiego pantografu (jest kilka sytuacji, gdy w użyciu są oba) z pewnością nie z zamiaru hamowania, bo przecież żadna lokomotywa nie wyhamuje na tyle szybko, ale powód jest podobny: w razie złamania, ewentualne odłamki nie uszkodzą drugiego patyka.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
02.04.2008 22:42
bez dwóch zdań. Pewnie lepiej też uszkodzić pantograf/sieć niż hamować awaryjnie i połamać ręce i nogi pasażerom.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
PE 099
Użytkownik

Komentarzy: 559
02.04.2008 23:50
Cóż za szybka zmiana nastawienia...
Offline PE 099
Ziner
Użytkownik

Komentarzy: 648
03.04.2008 09:28
Cytat:
pewnością nie z zamiaru hamowania, bo przecież żadna lokomotywa nie wyhamuje na tyle szybko


Wyahamowac, nie wyhamuje. Ale daje wiecej czasu maszyniscie na opuszczenie pantografu.
Offline Zinereu07483 at o2.plhttp://www.ep09.rail.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3736
03.04.2008 14:36
W Niemczech czy tam w Austrii są N8D które mają jeden pantograf a są dwustronne i jeżdżą jakoś z jednym.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
04.04.2008 10:39
Unrealdog napisał(a):
Nie wiem czy z tego powodu elektrowozy mają przeważnie podniesiony tylni pantograf?

Oprócz tego co napisał Ziner, to z tego co gdzieś wyczytałem, jeździ się na tylnym pantografie, ponieważ gdyby się jeździło na przednim, to podczas połamania patyka, można uszkodzić tylni, a także inne urządzenia. Jedynie w przypadku gdy jadą 2 loki połączone ze sobą, to jeździ się chyba na skrajnych.
Tyle z pamięci. Może fachowcy się wypowiedzą 🙂
Offline thomas_
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
06.04.2008 12:55
modernizacje
nie wie ktoś czy krakowskie N8S będą tak modernizowane jak w Gdańsku ? tzn nowy design części przedniej i tylnej, oraz wstawianie środkowych członów niskopodłogowych w wozach wysokopodłogowych ?
Offline Kasztann44
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
06.04.2008 14:53
Na całe szczęście nie 😈
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
06.04.2008 14:56
czemu by nie, skoro stopiątki da sie tak modernizować to myślę ze te n8s wcale gorzej by nie wyglądały, bo byłe mają o wiele nowocześniejszą i nowe przody nie wyglądały by tak sztucznie jak np w gopowskich stopiątkach 🙂
Offline Kasztann44
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
06.04.2008 14:57
*bryłę
Offline Kasztann44
spex
Gość

06.04.2008 15:29
A po co to remontować? design mają odpowiedni na lata produkcji. Więc po co wydawać kasę?
 
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
06.04.2008 15:29
A wyjaśnisz nam sens ekonomiczny takich modernizacji?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
06.04.2008 15:51
Nie ma to żadnego sensu i całe szczęście, że MPK doskonale to rozumie i nie idzie za przykładem innych miast, które na siłę zbulwiają swój tabor.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
06.04.2008 20:29
Ale chciałem, żeby kolega Kasztan nam wyjaśnił meandry swojej myśli ekonomicznej 😛
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
06.04.2008 21:42
Ciekawe czy w tym N8 co przyjedzie z Gdańska zostanie zdemontowany "taran" czyli ten wielki wystający sprzęg. Taką modernizację można by wprowadzić.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
NGT6/3
Gość

07.04.2008 10:25
Taki sam dowcip zrobił z niby #3306. Usunął numer, przekolorował tramwaj (w starym malowaniu) i nawgadał nam ( w 1 kwietnia), że to testy nowego tramwaju. Gdyby taki był, to Michał Wojtaszek o tym by wiedział
 
NGT6/3
Gość

07.04.2008 10:26
O aul30 mówie
 
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
07.04.2008 12:22
A to Michał Wojtaszek jest bogiem jakimś, że miałby być wszechwiedzący? Na świecie są też rzeczy, o których MW nie wie 😈
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
07.04.2008 16:55
Kuba nie pisz herezji. Michał Wojtaszek nic o tym nie wiedział. Jeżeli Michał Wojtaszek o czymś nie wie, to tego po prostu nie ma. A ten aul30 nam nawgadał iśmy są teraz tacy nawgadani. Trzeba by to odwgadać, prawda panie aul30?
Offline YogYyogy at onet.eu
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
07.04.2008 17:27
Skąd wiesz, może Michał Wojtaszek coś o tym wie, tylko nie chciał się przyznać 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
07.04.2008 17:46
hehehe co do mojej myśli ekonomicznej to .... chyba faktycznie macie racje,miałem na myśli raczej to, ze skoro 105 sie da, to N8S też i pewnie nawet lepiej to wyjdzie, wiadomo, macie racje ze jest to zupełnie niepotrzebne i sztuczne, ale widocznie w innych miastach myślą inaczej (Gdańsk) 🙂
Offline Kasztann44
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
07.04.2008 18:53
Bo w innych miastach prawdopodobnie liczą na to, że w oczach ludzi zbulwiony tramwaj będzie się kojarzył z nowym tramwajem. Wszystko się da, tylko po co.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl