Strona główna» Kolej» Lokomotywy elektryczne» EU07/EP07/4E» EP07-301+EU07-324

EP07-301+EU07-324

«Poprzednie zdjęcie: EU07-088
Następne zdjęcie: EU07-012»

EP07-301+EU07-324

Data zrobienia zdjęcia: 10 lutego 2008 roku (niedziela)
Opis: Szlak Raba Wyżna- Chabówka. Pociąg pospieszny 31504 "Żeromski" z Zakopanego do Warszawy Wschodniej w podwójnej (a)trakcji.
Słowa kluczowe: EP07 EU07 EP07-301 EU07-324 Raba_Wyżna Rokiciny_Podhalańskie pospieszny Żeromski D29-99
Data dodania zdjęcia: 12.02.2008 06:44, Wyświetleń: 1828, Pobrań: 17, Wielkość pliku: 91.7 KB
Dodał: aster
EXIF Info
Nazwa aparatu: Panasonic
Model aparatu: DMC-LS2
Czas ekspozycji: 1/80 sec(s)
Wartość przysłony: F/5
Wartość ISO: 80
Data utworzenia: 10.02.2008 13:07:21
Długość ogniskowej: 17.4mm

Ostatnie komentarze

kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
12.02.2008 06:45
Połączone kabelkami były?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Ziner
Użytkownik

Komentarzy: 648
12.02.2008 08:31
A po co? To podsył zwykły był...
Offline Zinereu07483 at o2.plhttp://www.ep09.rail.pl
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
12.02.2008 14:58
Skoro podsył, to po co drugi jedzie na pantografie - podbija ciśnienie w zbiorniku, czy co ? Wygląda na to, że w takim razie jedzie tam maszynista.
Offline szalony
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
12.02.2008 15:11
Podobno to może zaszkodzić elektrowozowi jeżeli jest ciągnięty/pchany, bez podłączenia do sieci.
Podobne pytanie już było przy okazji podobnego zdjęcia.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Ziner
Użytkownik

Komentarzy: 648
12.02.2008 16:59
Cytat:
Skoro podsył, to po co drugi jedzie na pantografie - podbija ciśnienie w zbiorniku, czy co ?

Obwód WN nie jest nalezycie zabezpieczony wtedy przed pradnicowa praca silnika trakcyjnego.
Cytat:
Wygląda na to, że w takim razie jedzie tam maszynista.

Zawsze musi być maszynista bądz pomocnik maszynisty w takiej lokomotywie.

No to tyle wiedzy symulatorowej 😉
Offline Zinereu07483 at o2.plhttp://www.ep09.rail.pl
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
12.02.2008 17:07
Jest to zastanawiające 😉 Nie mam pod ręką schematu obwodu głównego EU07, ale wydawało mi się, że nie robi to różnicy, bowiem styczniki liniowe są i tak otwarte, gdyż nastawnik jest na zero. Musi jakiś szkopuł tam jeszcze siedzieć, jak wygrzebię schematy to sprawdzę 😉
Offline szalony
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
12.02.2008 19:53
Widziałem zdjęcia elektrowozów ciągniętych dieslami po liniach niezelektryfikowanych. Tam jakoś sobie radzą bez podłączenia. Nie raz też widziałem ciągnięte byki czy siódemki z opuszczonymi pantografami. Więc chyba nie ma żelaznej reguły.
Tutaj podobna dyskusja na ten temat.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
12.02.2008 20:27
A czy ma to jakieś znaczenie że to był pociąg osoby wiec musiało być zasilanie urządzeń grzewczych
Offline thomas_
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
12.02.2008 20:36
Jak dla mnie to jest jeszcze jedna zastanawiająca rzecz. Przed tym pociągiem 3 zmiany kierunku (Chabówka, Sucha Beskidzka, Kraków Płaszów). Nawet jeżeli podsył jest do Chabówki to może podsyłana lokomotywa mogła by poprowadzić skład później tylko się urwać, oszczędzając pracy na stacji i umożliwiając nadgonienie ewentualnego opóźnienia.
Chyba że podsyłany lok nie może prowadzić składu albo są jakieś inne przeciwwskazania.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
12.02.2008 21:56
thomas - poruszyłeś bardzo interesującą kwestię o której nikt nie pomyślał - nie wiem, czy można grzanie zasilać "przelotowo" przez wyłączonego loka, więc możliwe, że pantograf podniesiono w tym celu.
Offline szalony
Ziner
Użytkownik

Komentarzy: 648
12.02.2008 22:12
Cytat:
Nie raz też widziałem ciągnięte byki czy siódemki z opuszczonymi pantografami. Więc chyba nie ma żelaznej reguły.

Oczywiście, że mogą być przesyłane "na zimno". Nalezy wtedy odlaczyc silniki w szafie WN odlacznikami nozycowymi, wyciągnąć szczotki z silników i bodajze rozlaczalo sie styki na nawrotniku. Bez szczotek silnik nie bedzie pracowal jak pradnica wiec obwód WN i wszystkie izolacje sa bezpieczne.

Cytat:
A czy ma to jakieś znaczenie że to był pociąg osoby wiec musiało być zasilanie urządzeń grzewczych

Nie ma to zadnego znaczenia. Lokomotywa podsyłana musi mieć tylko sprawny obwód ogrzewania. Nie trzeba takiej lokomotywy odpalac - wystarczy zakmnac szafe WN i podlaczyc do lokomotywy grzejacej a z drugiej strony do składu.

Cytat:
Przed tym pociągiem 3 zmiany kierunku

W Chabówce obie lokomotywy oblecialy sklad.
Offline Zinereu07483 at o2.plhttp://www.ep09.rail.pl
Ziner
Użytkownik

Komentarzy: 648
12.02.2008 22:15
Jeszcze dodam, ze w tym przypadku grzała oczywiscie lokomotywa prowadzaca.
Offline Zinereu07483 at o2.plhttp://www.ep09.rail.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
12.02.2008 22:33
Jeżeli w Chabówce obie obleciały, to znaczy że prowadząca się zmieniła (chyba że oblatywały sie jeszcze nawzajem). To ciekawe czemu podpięli je razem a nie na końcach składu (już nie pierwszy raz się z czymś takim spotykam).
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Ziner
Użytkownik

Komentarzy: 648
12.02.2008 22:41
80 tonowy kloc z tylu skladu nie ulatwia jazdy na takim szlaku, zreszta po co takie kombinacje. nawet jak oszczedza czas na oblocie to przed planem nie odjada...
Offline Zinereu07483 at o2.plhttp://www.ep09.rail.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
12.02.2008 22:50
To jest jakaś różnica czy jest z przodu czy z tyłu? Nie wiem, nie znam się. Chociaż jak jest podłączona i (teoretycznie) obsadzona to chyba może trochę popchnąć? Czy podsyłowi nie wolno?
Przed planem fakt, nie odjedzie. Ale w razie opóźnienia można zaoszczędzić trochę czasu.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com