Skocz do menu

Wypalacz Rafał

Data przyłączenia:08.03.2009
Komentarzy:4738

Ostatnie komentarze

Tatra T3R.PLF #22+20 17.02.2018 07:54
W razie gdyby sms zaginął gdzieś po drodze ;) W zeszłym roku nocowałem w tym hotelu, dość daleko od centrum, ale z dojazdem tramwajem. Zaś pięć lat temu w tym hotelu - dla odmiany w ścisłym centrum, jeden przystanek od węzła przesiadkowego.
ET22-1059 17.02.2018 07:46
Dziś rano przez Kraków przejechał kolejny skład budapeszteńskiego metra - tym razem wracający z remontu i modernizacji. Około 6:35 przemierzał odcinek między Swoszowicami a Sidziną.
Konstal 102Na #212+905 16.02.2018 17:44
czatowiec napisał(a):
Chodzi o wyjście na dach, które w normalnych "stodwójkach" było z lewej strony drugich drzwi, a w 102Nd i #155 jest z prawej ich strony? W stopiątkach te rozkładane "stopnie" przed laty były między II, a III drzwiami, kupę lat temu rzeczywiście zostały zlikwidowane. Nie przypatrzyłem się niestety, ale chyba z tego co widzę na zdjęciach, #155 ma zachowany uchwyt na dachu, ale nie ma "schodków".


Z tego co widać na filmiku wrzuconym na profil fejsbukowy FZ, to w #155 jednak odtworzone zostały te rozkładane stopnie na ścianie przed drugimi drzwiami :)
ET22-1059 16.02.2018 17:32
Tak by logika podpowiadała, bo gdyby chcieli je transportować na lawetach samochodowych to prościej by było załadować je od razu z Budapeszcie...
Scania CR111M #47733 14.02.2018 17:09
Czyli przemalowana między 1994 a 1996 rokiem, może jednak ktoś pamięta kiedy dokładnie to było?
Scania CR111M #47733 14.02.2018 07:15
Na pewno był przemalowany w już kwietniu 1996 roku:

http://phototrans.eu/14,136291,0,Scania_CR111M_49733.html
Scania CR111M #47733 13.02.2018 18:58
Ech, żeby tak #47740 wrócił do ruchu... Choć może niekoniecznie w tym schemacie malowania co na powyższym zdjęciu, tylko tym zachowanym, z Goeteborga, rzecz jasna odświeżonym i odpowiednio "spatynowanym"...

Dobra, pomarzyłem ;)
Konstal 102Na+102NaD #210+155 11.02.2018 21:34
czatowiec napisał(a):

Generalnie to się z Tobą zgodzę w ocenie obecnego stanu #210, że w sumie ani w jedną, ani w drugą się nie do końca to zgadza i tkwi w zawieszeniu gdzieś pomiędzy tymi latami '80 które były w zamyśle, a '90 które mocniej przypomina. No, poza kierunkowskazami jeszcze fotele dostał bardziej oryginalne, a nie te co były.


To fakt, jeśli chodzi o siedzenia, to ich zastosowanie było dobrym pomysłem - przynajmniej w każdej z zachowanych stodwójek są inne, ale takie jakie faktycznie były stosowane.

Ale generalnie jest to bolączka wszystkich zabytków, nie tylko tych komunikacyjnych - autentyczność czy dostosowanie do realiów bieżących czasów. Weźmy taki Wawel, który okres historyczny przedstawia wzgórze jako całość? Tak naprawdę to rok 2018...
Konstal 102Na+102NaD #210+155 11.02.2018 19:50
czatowiec napisał(a):

Co do kierunkowskazów w 102Na, to jest kwestia tego, że 102NaD oddaje koniec eksploatacji stodwójek swoim stanem, a #210 została "odmłodzona" przynajmniej w pewnych detalach do lat '80, więc oświetlenie zewnętrzne zostało wymienione na takie, jakie występowało oryginalnie w 102Na, przed zamontowaniem stopiątkowych lampek. Fajny pomysł kiedyś zasunął tutaj Wypalacz Rafał, w postaci składanego uchwytu na tarczę dachową - wtedy wóz w zależności od dekoracji liniowej oraz jego rozłożenia, mógłby bardziej udawać lata '80, bądź bardziej '90 ;)


Sęk w tym że na dobrą sprawę w #210 jedynym detalem mogącym nawiązywać do stanu z lat 80-tych stały się te kierunkowskazy i lampy z tyłu. Bo nie pasują na przykład żaluzje na wlotach powietrza do wentylatorów (są takie jak w stopiątkach, powinny być jak w #203 czy #155), szyba w oknie na tablicę kierunkową nad kabiną motorniczego. Tablica z numerem linii na dachu pozwoliłaby z kolei zasłonić niepasującą do jakiegokolwiek okresu faktycznej eksploatacji osłonę anteny - no i uchwyt na nią powinien być stały, nie składany :p

I jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to jeszcze numer taborowy, wówczas stosowano ten sam krój cyfr co po dziś dzień we Wrocławiu. I napis ZAKŁAD NOWA HUTA nad pierwszym wózkiem - choć nie pamiętam czy wówczas był umieszczany jako naklejka czy raczej był malowany od szablonu. Słowo "zakład" zostało wyeliminowane z początkiem lat 90-tych, parę lat później zrezygnowano z umieszczania nazw zajezdni w ogóle.
Konstal 102Na #212+905 11.02.2018 19:26
czatowiec napisał(a):
Chodzi o wyjście na dach, które w normalnych "stodwójkach" było z lewej strony drugich drzwi, a w 102Nd i #155 jest z prawej ich strony? W stopiątkach te rozkładane "stopnie" przed laty były między II, a III drzwiami, kupę lat temu rzeczywiście zostały zlikwidowane. Nie przypatrzyłem się niestety, ale chyba z tego co widzę na zdjęciach, #155 ma zachowany uchwyt na dachu, ale nie ma "schodków". Czy w wozie zabytkowym to wina względów bezpieczeństwa? Nie wiem, nie wydaje mi się - ale warto by się było kiedyś zapytać osób kompetentnych w tej sprawie. #210 chyba ma te stopnie, podobnie jak większość zabytków które takie posiadała ;) #155 przed obecnym NG też posiadała te schodki.


No brawo. Tak, o to mi chodzi - gwoli ścisłości, również wąskotorowe 803N miały wejście na dach umieszczone tak samo jak w 102Nd.