Skocz do menu

volferssj

Zdjęcia

Brak zdjęć

Ostatnie komentarze

Solaris Urbino 12 Electric #1TE 3304 16.05.2017 19:52
Z innej beczki: Czesi i pomarańczowe, LEDowe ekrany? Dla mnie to jakaś nowość.
Scania CN94UA #PE181 16.05.2017 11:49
Bardzo ładnie uskuteczniasz wykopaliska archeologiczne. :D
Solaris Urbino 12 Electric #1TE 3304 15.05.2017 18:14
Chyba kiedyś określali to jako PERUN. Najwyraźniej wyszła już wersja z nowszą budą.
Jelcz M081MB #DH353 15.05.2017 11:19
Owszem zgoda.... Ale tego przepisu nie stosuje się dla komunikacji miejskiej i podmiejskiej, jak w tym przypadku.
Chociaż raz nasze przepisy wykazują się odrobiną logiki, bo niby gdzie w takim wozie zapas miałby wylądować?
MAN NL323 #DM709 15.05.2017 09:20
Jasiek1993krk napisał(a):
Ruppercik, a co takiego jest złego w szafie? Mimo, że przy takim ułożeniu jest mniej siedzeń, są one dużo bardziej dostępne dla pasażera. Kilka siedzeń więcej z gorszym dostępem do nich nie jest żadną dogodnością gdy trzeba wspinać się po stopniach z ryzykiem że nie wyprostujesz się do sufitu bo walniesz się w głowę. Widoczność z tyłu o 180° nie jest przeciętnemu pasażerowi potrzebna- wystarczą duże okna po bokach i z przodu autobusu.

No właśnie... skąd się wzięło to (prawie) wyklinanie na zabudowę wieżową silnika?
Jasiek1993krk napisał(a):
volferssj, w autobusie komunikacji miejskiej najistotniejsze jest by przewieźć jak największą ilość osób (główną rolę gra pojemność). Miejsca siedzące są ważne ale muszą być w pewnej ilości proporcjonalne do stojących. Właśnie między innymi dlatego rezygnuje się z miejsc siedzących przy II i III drzwiach by zrobić tam "rzeźnię" na miejsca stojące.

Ależ ja się zgadzam z tobą całkowicie. Miejski autobus jest właśnie miejski, nie międzymiastowy czy turystyczny. Nigdzie nie sugeruję usunięcia rzeźni, to zaprzeczyłoby samej idei KZ (jak sam napisałeś pojemność pojazdów gra tu jedną z głównych ról) i zmieniło autobus w przerośniętą taksówkę, jeżdżącą po określonej trasie o konkretnych godzinach. Moja wypowiedź odnosiła się głównie do stwierdzenia Ruppercika, że fotel w takim czy innym miejscu nie jest nikomu potrzebny. IMO lepiej żeby ten fotel tam był, niż żeby go nie było jak w MANie, skoro można uzyskać kolejne miejsce do siedzenia bez utraty przestrzeni "stojącej".
Jelcz M081MB #DH353 15.05.2017 08:09
@Burdzio: Vero to autobusy miejskie (chyba mówi się o kategorii I). W miejskich zapas nie jest obowiązkowy, więc pewnie mają go w wozie Pogotowia Technicznego.
MAN NL323 #DM709 13.05.2017 22:35
Ruppercik napisał(a):
Siedząc z tyłu mamy widoczność 180°.

Taak... bo przecież w autobusie KM najważniejsze jest to, że można widoczki podziwiać. Miejsca siedzące już nie są za bardzo istotne. :roll:
MAN NL313 CNG #DM710 09.05.2017 11:28
Jasiek1993krk napisał(a):
Odnoszę wrażenie (myślę, że nie tylko ja), że póki co to na siłę trwamy przy Solarisie (no, ale taka polityka gdy jedna z decyzyjnych osób zasiada w zarządach obu firm).

Wiesz co... Twojemu stwierdzeniu zaprzecza, nawet zaktualizowana, Specyfikacja na Leasing-przetarg. Punktację techniczną dali na wyraźną niekorzyść Solarisa.
O pierwotnej wersji SIWZ, która nie dawała SB&C nawet prawa startu, lepiej nie pisać.
MAN NL313 CNG #DM710 09.05.2017 09:58
Jasiek1993krk napisał(a):
volferssj, to co EvoBus zaoferował to jedno, to co MPK chciało to drugie. Stanęło na Citaro i mamy Citaro, dostaliśmy jeszcze jednego extra (#DC531).

Może się mylę, jeśli tak mnie poprawicie, ale z tego co pamiętam to w MPK chcieli mieć Citaro (jak już pisałem wyżej na siłę aż do przegięcia), a tymczasem w drodze jest 77 egzemplarzy prosto z Bolechowa i wiele wskazuje, że EvoBus wtopił właśnie podesłaniem oferty na Conecto.

To prawda, że z MANem mają coś na pieńku od czasu naszych "BOTY 1999", no ale...
Zresztą zobaczymy co z tego wyjdzie.
Solaris Urbino 12 #BU911 09.05.2017 08:03
Skoro już kogoś poprawiasz... rób to dobrze.