Skocz do menu

kuba203

Data przyłączenia:08.04.2006
Ostatnia aktywność:24.05.2017
Komentarzy:4486
Numer gadu-gadu:865175
Średnia otrzymanych ocen:6,22 (324 głosów)
Średnia oddanych głosów:6,24 (2702 głosów)

Ostatnie komentarze

Schemat sieci tramwajowej MPK Kraków 1984 18.05.2017 08:52
szubak napisał(a):
Pytanie, jaka była pojemność tych składów? Ja np. pamiętam na Kocmyrzowskiej 12 poc/h, tyle, że '1' była chyba w 102Na solo, a '5' w T4+B4 (a później w GT6 solo) ;)


Mamy na galerii rozdziały taboru z 1985, więc dla przykładu policzmy Salwator. Dla uproszczenia proponuję przyjąć stopiątkę jako "jednostkę przeliczeniową" przyjmując jednocześnie, że eNka z przyczepą = półtorej stopiątki a NGT6 i N8S = dwie stopiątki. Linia 1 wtedy 14 stopiątek na godzinę, obecnie 12. Linia 2 wtedy 6, obecnie 12. Linia 6 wtedy 10,5, obecnie 6. Linia 21 wtedy 7,5, obecnie nie istnieje. Czyli wtedy z Salwatora odjeżdżało 38 "stopiątek przeliczeniowych :p " na godzinę, a obecnie 30. Jest spadek? Jest.

Zdaję sobie sprawę, że jest to wyliczenie obarczone pewnym błędem wynikającym z "zaokrąglenia" pojemności wagonów, ale zawsze można wziąć pod lupę konkretne dane i bawić się dalej.
Schemat sieci tramwajowej MPK Kraków 1984 13.05.2017 08:10
Fajny materiał do porównań: Wzgórza K. było 22 jest 15, Borek F. było 21 jest 15, Bronowice było 32 jest 27, Cichy Kącik było 12 jest 6, Salwator było 23 jest 15, Rakowicka było 19 jest 6, Al. Pokoju było 27 jest 18. I tak dalej, widzę jedynie dwa wyjątki: Bieżanów było 18 jest 21 i Kapelanka było 16 jest 30. Oczywiście, zmienił się kształt sieci i inne są cele podróży. Dlatego celowo nie porównuję Pleszowa i Walcowni. Ale zasadniczo pasażerów z pociętych tras nie interesuje, że na Ruczaju jest lepiej.
MAN GT6 #187 13.05.2017 07:49
Zamiast NGT8 przyjeżdża taki złom, aż się chce z wdzięczności wrzucić do puszki :twisted: Tak, wiem, to wagon zabytkowy, tyle że podobnej klasy zabytków codziennie wyjeżdża na miasto ponad setka.
Tedom C12G #5619 04.05.2017 17:51
Żółto-zielone barwy były przez pewien czas stosowane na Słowacji dla pojazdów zasilanych CNG, natomiast stare barwy DPmK były biało-zielone.
EN79-005 03.05.2017 14:08
No nie są, ale za to są polityczną zabawką w rękach organizatora.
Plac Przystanek 5 03.05.2017 13:57
Stacji to tam nigdy nie było, jak nawet nazwa placu wskazuje ;)
EN79-005 01.05.2017 19:27
Jeden EZT spokojnie obsłużyłby 5 par Kraków Płaszów - Oświęcim, choć fakt, że rozkład pozostawiałby wtedy wiele do życzenia. A ta oferta ze zdjęcia nie twierdzę, że była zła, twierdzę natomiast, że na co dzień jest beznadziejna. Znacznie łatwiej zrobić (i pochwalić się w mediach) łikendowe połączenie dla turystów, niż porządną ofertę dla mieszkańców tego rejonu chcących dojeżdżać do pracy.

EDIT: Teraz spojrzałem w rozkład i widzę, że znowu coś przycięto, więc w sobotę z Suchej do Krakowa mamy ogółem połączenia o 03:53, 05:40, 10:46, a potem 18:46 i koniec. Dla kogo to jest? Do tego kilka dalekobieżnych z kosmicznymi terminami kursowania, w stylu "w każdy szósty czwartek miesiąca".
Jelcz 272MEX #341 01.05.2017 19:19
Przy okazji widać kolejny bubel ZIKiTu - ile metrów na zmianę pasa ruchu ma prawidłowo jadący kierowca chcący zjechać w dół na skrzyżowanie? :twisted: Bo przepisowe zmieszczenie się pomiędzy końcem buspasa a początkiem linii ciągłej wymaga zwolnienia niemal do zera.
EN79-005 01.05.2017 19:11
A Koleje Małopolskie jak mają nadmiar taboru to czeka np linia Oświęcim - Skawina.
EN79-005 01.05.2017 19:10
Żenada, tu dwa propagandowe pociągi uruchomione na dwa dni, a na co dzień kilka par starych kibli z beznadziejnym rozkładem. W sobotę nie ma jak wrócić pociągiem z Suchej między 11 a 18, w niedzielę przerwa jest godzinę krótsza.