Skocz do menu Strona główna / Komentarze wysłane przez czatowiec

Panel kontrolny

[1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  ...  »  Ostatnia strona »
Duewag GT8S #RF305 dodał: czatowiec, 22.02.2018 19:24
Pół na pół, to będzie hybryda taka. Stara cała okładzina kamienna i ceglana z frontu budowli będzie fragment po fragmencie zdemontowana, skatalogowana, poddana konserwacji i zamontowana na nowej połówce wiaduktu. Tutaj akurat wyjątkowo nie za bardzo było inaczej to rozwiązać, a postawienie nowego wiaduktu niezależnie tym bardziej by szpeciło obiekt i okolicę ;) Wydaje mi się, że całkiem porządnie podeszli do tematu. Jedyne co, to początkowo z mediów można było zrozumieć, że stricte nad Grzegórzecką poszerzenie wiaduktu będzie wykonane dokładnie w tej samej XIX-wiecznej technologii co oryginał, a nie będzie to żelbetowa konstrukcja obłożona jedynie z zewnątrz tymi samymi materiałami.
Konstal 102Na+102NaD #210+155 dodał: czatowiec, 11.02.2018 20:44
Wypalacz Rafał napisał(a):
czatowiec napisał(a):

Co do kierunkowskazów w 102Na, to jest kwestia tego, że 102NaD oddaje koniec eksploatacji stodwójek swoim stanem, a #210 została "odmłodzona" przynajmniej w pewnych detalach do lat '80, więc oświetlenie zewnętrzne zostało wymienione na takie, jakie występowało oryginalnie w 102Na, przed zamontowaniem stopiątkowych lampek. Fajny pomysł kiedyś zasunął tutaj Wypalacz Rafał, w postaci składanego uchwytu na tarczę dachową - wtedy wóz w zależności od dekoracji liniowej oraz jego rozłożenia, mógłby bardziej udawać lata '80, bądź bardziej '90 ;)


Sęk w tym że na dobrą sprawę w #210 jedynym detalem mogącym nawiązywać do stanu z lat 80-tych stały się te kierunkowskazy i lampy z tyłu. Bo nie pasują na przykład żaluzje na wlotach powietrza do wentylatorów (są takie jak w stopiątkach, powinny być jak w #203 czy #155), szyba w oknie na tablicę kierunkową nad kabiną motorniczego. Tablica z numerem linii na dachu pozwoliłaby z kolei zasłonić niepasującą do jakiegokolwiek okresu faktycznej eksploatacji osłonę anteny - no i uchwyt na nią powinien być stały, nie składany :p

I jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to jeszcze numer taborowy, wówczas stosowano ten sam krój cyfr co po dziś dzień we Wrocławiu. I napis ZAKŁAD NOWA HUTA nad pierwszym wózkiem - choć nie pamiętam czy wówczas był umieszczany jako naklejka czy raczej był malowany od szablonu. Słowo "zakład" zostało wyeliminowane z początkiem lat 90-tych, parę lat później zrezygnowano z umieszczania nazw zajezdni w ogóle.

Generalnie to się z Tobą zgodzę w ocenie obecnego stanu #210, że w sumie ani w jedną, ani w drugą się nie do końca to zgadza i tkwi w zawieszeniu gdzieś pomiędzy tymi latami '80 które były w zamyśle, a '90 które mocniej przypomina. No, poza kierunkowskazami jeszcze fotele dostał bardziej oryginalne, a nie te co były.

Jednym z najgorszych dylematów w "dekorowaniu" zabytków, a w szczególności tramwajów, jest to, że bardzo zmieniały się z wyglądu w zależności od dekady. Każdy z nas by chciał pewnie pokazać jak największe spectrum wersji wyglądu, żeby także można było formować jak najwięcej w miarę spójnych wizualnie składów, a ilość wozów niestety jest ograniczona. Żeby sam temat "stodwójek" w różnych wersjach zamknąć z grubsza (ale i tak pobieżnie) to pewnie z dwa 102N, dwie 102Na i jedna przyczepa by się przydały - a gdzie tutaj cała reszta wozów... ;)

Szczególnie lata '80 i '90 tu namodziły, bo takie "ogórki" czy "sany" to z grubsza wyglądały dosyć podobnie przez większą część swojego żywota, w większości różniąc się tylko detalami, a takich Ikarusów 260/280 czy Jelczy M11 to najlepiej po 3 egzemplarze z każdego by się przydały, żeby same wersje malowania zademonstrować :P
Konstal 102Na+102NaD #210+155 dodał: czatowiec, 11.02.2018 18:49
kmk napisał(a):
To są detale, które z biegiem czasu można sukcesywnie uzupełniać. Skład wygląda przepięknie i cieszy bardzo fakt, że zdecydowano się na remont nie tylko 102Na ale też 102NaD. Zastanawia mnie jednak skąd wzięły się te dziwne kierunkowskazy w 102Na, powinny być takie jak w 102NaD.


Owszem, jest to jedna z dużych niespodzianek i naprawdę czapki z głów, że jednak wóz nie wylądował na żyletkach :) Najbardziej rzeczywiście w przypadku 102NaD jak chcemy sobie pogdybać, to brakuje trochę detali które wymienili przedmówcy, ale to w większości naklejki lub rzeczy proste do uzupełnienia - może kiedyś się na to MPK zdecyduje, byłoby fajnie i oddałoby klimat końcówki eksploatacji tego typu wozów. Fajnymi detalami przed remontem były jeszcze lampka doświetlająca IV drzwi oraz wspominane pod innym zdjęciem schodki na dach ;)

Co do kierunkowskazów w 102Na, to jest kwestia tego, że 102NaD oddaje koniec eksploatacji stodwójek swoim stanem, a #210 została "odmłodzona" przynajmniej w pewnych detalach do lat '80, więc oświetlenie zewnętrzne zostało wymienione na takie, jakie występowało oryginalnie w 102Na, przed zamontowaniem stopiątkowych lampek. Fajny pomysł kiedyś zasunął tutaj Wypalacz Rafał, w postaci składanego uchwytu na tarczę dachową - wtedy wóz w zależności od dekoracji liniowej oraz jego rozłożenia, mógłby bardziej udawać lata '80, bądź bardziej '90 ;)
Konstal 102Na #212+905 dodał: czatowiec, 11.02.2018 18:43
Wypalacz Rafał napisał(a):
Tak na marginesie, to choć #155 nie miał tych węższych drzwi typowych dla 102Nd, to miał jeszcze inną charakterystyczną dla tych wagonów cechę, poniekąd związaną z drzwiami ;)

Choć z tego co widzę, to dziś jest odtworzona tylko częściowo - jak przypuszczam podyktowane jest to względami bezpieczeństwa, ze stopiątek ten element też przed laty zniknął.

O czym piszę? :)

Małą podpowiedź - widać to dobrze na zdjęciu z Wrocławia, które ostatnio wrzuciłem:

http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=58790


Chodzi o wyjście na dach, które w normalnych "stodwójkach" było z lewej strony drugich drzwi, a w 102Nd i #155 jest z prawej ich strony? W stopiątkach te rozkładane "stopnie" przed laty były między II, a III drzwiami, kupę lat temu rzeczywiście zostały zlikwidowane. Nie przypatrzyłem się niestety, ale chyba z tego co widzę na zdjęciach, #155 ma zachowany uchwyt na dachu, ale nie ma "schodków". Czy w wozie zabytkowym to wina względów bezpieczeństwa? Nie wiem, nie wydaje mi się - ale warto by się było kiedyś zapytać osób kompetentnych w tej sprawie. #210 chyba ma te stopnie, podobnie jak większość zabytków które takie posiadała ;) #155 przed obecnym NG też posiadała te schodki.
Konstal 102Na #212+905 dodał: czatowiec, 11.02.2018 16:48
Właśnie swego czasu się zastanawiałem, czy dobrze widzę na tym zdjęciu , że #151 ma drzwi jak 102Nd ;) Bardzo cenne, że mamy ludzi, którzy pamiętają jeszcze tak wiele, ciekawych rzeczy :D
Konstal 102Na #212+905 dodał: czatowiec, 10.02.2018 14:17
#222 był chyba po pożarze, więc w tym momencie ten 102Nd mógł posłużyć do rekonstrukcji pudła jako-takiego, a #222 mógł dać konkretne części, które się do czegokolwiek nadawały - np. ścianę tylną, która wylądowała na przodzie przyczepy, wąskie drzwi 4-płatowe czy wózki. To ostatnie teoretycznie można by sprawdzić, ponieważ wszystkie wózki produkowane w Chorzowie powinny mieć wybite swoje numery seryjne, niezależnie od numerów fabrycznych całych wagonów ;) Najbardziej szkoda, że trudno ustalić numer tego 102Nd, bo we wrocławskich spisach taboru (przynajmniej tych dostępnych publicznie) nie widać żadnego wozu, który byłby zdjęty ze stanu w okolicach 1985 roku, ale może kiedyś uda się coś znaleźć na ten temat ;)
Duewag N8C-NF #3082 dodał: czatowiec, 06.02.2018 23:12
Sorry za odkop, ale znajome zdjęcie, trzecie od lewej... ;)

http://www.ec-engineering.pl/produkcja/Zak%C5%82ad_Produkcyjny-Krak%C3%B3w/Pantograf_tramwajowy/

Wypalacz Rafał, udostępniałeś zdjęcie, czy niezależnie od Twojej woli stałeś się sławny? ;)
Duewag GT8S #RF317+RF315 dodał: czatowiec, 20.01.2018 18:34
O, to dostosowali je do łączenia kablem? To nawet jeszcze ciekawiej i tym bardziej zdjęcie poglądowe byłoby interesujące ;) Bo pod poprzednim zdjęciem pisałeś, że jechały ukrotnione, stąd wnioskowałem zmianę sprzęgów. W przypadku chociażby GT6+B4 podmieniano je, zamiast przerabiać połączenie ;)
Duewag GT8S #RF317+RF315 dodał: czatowiec, 20.01.2018 15:46
Super :) Masz może Tomku zdjęcia, na których byłoby widać sprzęgi Scharfenberga między wagonami? ;)
EN78-007+008 dodał: czatowiec, 15.01.2018 18:05
Cytat:
Warto tez dodać że ten nowy tor, oraz nowa para torów na odcinku Kraków Główny - Kraków Płaszów, ma otrzymać numer D29-627
Czyli jest to traktowane, jako osobna linia kolejowa? W takim razie to oznacza, że na odcinku 3-torowym jeden będzie dla SKA w obydwu kierunkach, a dwa będą dalekobieżne (nie licząc oczywiście sytuacji awaryjnych i remontowych)? ;) W ogóle, czy w Polsce kiedykolwiek była jako-taka linia kolejowa, która sama w sobie była więcej niż 2-torowa?
Star 266 #43 dodał: czatowiec, 30.12.2017 00:29
Sorry za odkop, ale w nawiązaniu do refleksji Wypalacza - wóz trafił na złom, czy może jednak dołączył w jakiś sposób do innych zachowanych pojazdów technicznych? ;)
EN71-015 dodał: czatowiec, 11.12.2017 14:26
Ja jestem ciekaw, czy jest szansa rzeczywiście w przyszłym roku na porozumienie w sprawie honorowania biletów KMK w pociągach KMŁ na terenie I i II strefy biletowej komunikacji miejskiej, bo Prezes Stawowy wspominał w jednym z wywiadów, że na wiosnę jest szansa, żeby się coś konkretnie ruszyło ;)
Most kolejowy na Dunajcu dodał: czatowiec, 02.12.2017 01:05
Ziner napisał(a):
Był punktem końcowym linii.

Na tej samej zasadzie jest Wieliczka Rynek-Kopalnia, jest to sensowna sprawa akurat. Ale jak rozpatrywana jest na przykład Rabka Zdrój? Analogicznie w związku z końcem odcinka zelektryfikowanego, a po elektryfikacji wedle standardowych procedur EZT musiałyby jechać do najbliższej stacji, aby się obrócić?
Most kolejowy na Dunajcu dodał: czatowiec, 01.12.2017 18:59
Na coś takiego idealnie by się nadał EN84 ;)

W ogóle wiecie może jak przepisy regulują kwestię zmiany kierunku jazdy pociągu? Bo niektórzy "konserwatywni" miłośnicy pisali, że PLK uwali to połączenie, bo pociąg może zaczynać lub kończyć bieg ponoć tylko i wyłącznie na stacji, nawet jak z technicznego punktu widzenia nie jest ona potrzebna.
Bombardier NGT6 #RP649 dodał: czatowiec, 30.10.2017 16:42
Ale istotą tej linii nie było zapewnienie szybkiego dojazdu z Dworca na Bieżanów, tylko połączenie Krowodrzy, Dworca i Bieżanowa z Czyżynami :P
Jelcz M11 #WSC C789 dodał: czatowiec, 29.09.2017 19:13
Warto dodać, że koledzy z KMWTW Warszawa też kupili siostrzaną M11 z Sochaczewa, od niedawna jest na żółtych blachach ;)
Solaris Urbino 18 #DR548 dodał: czatowiec, 24.08.2017 17:26
Może teraz w tym budżecie montują standardowo tempomat we wszystkich autach, a kiedy kupowali SU12IV nie był on jeszcze w wyposażeniu standardowym? ;)
Konstal 102Na #212+905 dodał: czatowiec, 18.07.2017 23:26
thomas_ napisał(a):
CSI Fotozajezdnia wszystko ustali :D
To w takim razie wpisuję #212+905.
Dzięki

Dla łatwiejszego wyszukiwania tych wozów na FZ, można by ewentualnie się pokusić o dopisanie niezależnie do kluczowych #212 i #155, które mają trochę swoich zdjęć samotnie już na galerii, jeśli nie zachwiałoby to koncepcji wpisywania słów kluczowych ;)
Konstal 102Na #212+905 dodał: czatowiec, 18.07.2017 22:08
W dużym powiększeniu i po lekkim wyciągnięciu zdjęcia pod prawym gniazdem z przodu przyczepy, co prawda ledwo ledwo, ale widać zarys prawdopodobnie cyfry "5", a po zestawieniu z numerami innych wozów z tamtego okresu oraz z numerem wozu prowadzącego żeby sprawdzić proporcje ma to przynajmniej minimalną rację bytu. Do tego pasowałby opis Wypalacza co do oryginalności #905, bo nie widać nad przegubem charakterystycznej wiązki przewodów, a są za to zarysy mogące przypominać klapy dachowe - tak jak by ta przed przegubem była otwarta, a za przegubem zamknięta ;) Oczywiście przy takiej jakości zdjęcia takie szacowanie jest obarczone gigantycznym ryzykiem błędu, ale w sumie też jest to dodatkowy element urozmaicający zagadkę ;)
Konstal 102Na #210 dodał: czatowiec, 04.07.2017 00:25
[1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  ...  »  Ostatnia strona »