Skocz do menu Strona główna» Komentarze wysłane przez czatowiec

Panel kontrolny

[1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  ...  »  Ostatnia strona »
MAN SN3 #92 dodał: czatowiec, 18.02.2024 17:30
Żeby zachować konwencję nazewnictwa z innymi zabytkami (łącznie z PN3), raczej powinien być to MAN SN3 w tytule, a Zeppelin ew. w kluczowych jako dodatek - to tylko przezwisko wagonu.
Bombardier NGT6 #RP636 dodał: czatowiec, 23.10.2023 14:18
Nie no, była bardzo występna koncepcja w ZTP z tego co pamiętam, żeby na szybko uruchomić do przystanku Darwina ruch tramwajowy do przejazdówki, ponieważ trudno było wyobrazić sobie dowóz ludzi na Cmentarz Grębałów bez tramwajów.
Konstal N+ND+ND #607+502+436 dodał: czatowiec, 09.07.2023 16:31
Andrzej napisał(a):
#436 to nie jest Konstal!

Tak samo jak #502. Więc trzeba dopisać Sanok do kluczowych.
EN64-008+006 dodał: czatowiec, 26.03.2023 18:12
Michał Wojtaszek napisał(a):
Ale przynajmniej w Krakowie ściągają takie pomalowane tramwaje od razu z linii i nie jeździ sobie to po mieście. A tu widać, średnio się przejmują, a kiedyś tak nie było.

Tak jak koledzy wspominają, prawdopodobnie kwestia efektu skali. Tam gdzie takie akty na pojazdach są stosunkowo rzadko, działa to tak samo jak w Krakowie. Tam gdzie żadne służby nie są w stanie zapanować nad graficiarzami i codziennie takich aktów w przestrzeni publicznej i na pojazdach jest dwucyfrowa liczba, to zarówno pojazdy jak i budynki są pomalowane bo nie da się nadążyć z czyszczeniem.
KSW #158 (typ H) dodał: czatowiec, 21.12.2022 23:35
Andrzej napisał(a):
Nie raczej Fuchs KSW? Heidelberg H to masło maślane trochę.

Niektórzy Poznaniacy mają poważną zagwozdkę z poprawnym opisaniem tego wozu w stylu "galeriowym". Ci którzy uważają napisanie "Konstal 105Na" za zbrodnię, podobnie się wypowiadają o pisaniu "Fuchs KSW" :P Ale fakt faktem, to IMHO by było zdecydowanie logiczniejsze. Albo w sumie patrząc na dotychczasowe fotografie na Fotozajezdni, to samo KSW przynajmniej - tak opisana jest zarówno nasza doczepa #126, jak i wiedeńskie silnikowe z muzeum.
Jelcz M081MB #KR 3MV09 dodał: czatowiec, 13.12.2022 15:26
Cytat:
Nie przypominam sobie, żeby był temat zostawienia Vera na zabytek.

Świeżo po wycofaniu dużych serii wozów w 2018, na KMK ten wóz zaczął wisieć jako historyczny razem z tantusem, gniotem i Solarisem.
Lilpop C #260 dodał: czatowiec, 06.11.2022 16:38
mouset napisał(a):
Czyli to jest nieczynny eksponat?

Tak, w założeniach MIT-u był robiony jako nieczynny i w ten sposób miał prezentować większe walory naukowe i artystyczne. Czy to była właściwa decyzja, to temat na osobną dyskusję...
AMZ CS12LF #MZ012 dodał: czatowiec, 27.07.2022 19:05
vear napisał(a):
Przyczyną tego nie jest obsługa przez Mobilis, tylko ułomność ZTP, które nie potrafi puścić w świat danych, które dostaje.

To jak to w końcu jest? Bo przyczyną ponoć jest to, że Mobilis ma inny format danych niż MPK, a obecny system TTSS wisi w całości na Trapeze. Czyli albo trzeba to jakoś zintegrować przez specjalną aplikację która to zepnie, albo wepchnąć MPK-owskie sterowniki do Mobilisu. Wyprowadź mnie z błędu, jak coś pokręciłem ;)
Konstal N #286 + 456 dodał: czatowiec, 07.05.2022 20:00
SoPelek napisał(a):
Zapytam się, jakie plusy z tej wymiany osiągnęły strony? Bo zarówno Poznań miał już N-kę, a Kraków miał już 102N. O ile Kraków jeszcze nie stracił, to w moim postrzeganiu Poznań już tak.

Chodziło o pozyskanie eNki dwukierunkowej na otwarcie Naramowic, bo takiej Poznań nie ma. Wykonawca trasy był jednym ze współorganizatorów wymiany.
E1 HW128+HB528 dodał: czatowiec, 04.04.2022 13:15
Dominiak napisał(a):
Zanim oddadzą Tunel pod białymi morzami to jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie.

Na od lipca ponoć 50, 10 i 11.
EN57-781 dodał: czatowiec, 21.02.2022 23:24
Ziner napisał(a):
Tak, wyjazdowy grupowy. Przejazd w Łagiewnikach obecnie jest osłaniany semaforem wjazdowym, przed przejazdem są łuki więc nie dało się zapewnić odpowiedniej widoczności (na szlaku z SBL nie można stosować powtarzaczy), więc wjazdowy od Skawiny jest zaraz za Łagiewniki Sanktuarium. Przez co od wyjazdu (ze stacji w Bonarce) do pierwszego SBL powstała spora odległość. No i powstał grupowy wyjazdowy.


Jest jakieś konkretne uzasadnienie takiego zakazu? Żeby przypadkiem się nie pomyliło wskazanie z papugi myśląc, że to SBL i vice versa?
Protram 405N #HG999 dodał: czatowiec, 04.11.2021 12:27
Wypalacz Rafał napisał(a):
W Krakowie finalnie pewnie też tak skończy. Na razie jednak znów od kilku dni nie jeździ.

Pytanie, przy rosnącym popycie w mieście na wagony tej wielkości zasób wózków od 105Na oraz prawa do dokumentacji 405N jeszcze nie okażą się przydatne.
Karsan Jest #PA100 dodał: czatowiec, 02.09.2021 23:55
kmk napisał(a):
Pytanie zatem jak ten pojazd dostał homologację i został dopuszczony do ruchu?

Może być dopuszczony do ruchu i jest, ale nie może być wykorzystywany na regularnych liniach w ramach systemu komunikacji miejskiej. Może być wykorzystywany np. jako bus albo lokalny autobusik gminny. Inna sprawa, że część przewoźników w mniejszych miastach się tym specjalnie nie przejmuje. Dlatego ludzie zasadniczo podzielili się na dwa obozy - jeden zarzuca, że ktoś w MPK ewidentnie zawalił sprawę pisząc SIWZ i teraz firma zmarnowała sporo kasy której nie odzyska w jakikolwiek sposób. Drugi z kolei uważa uważa, że dlaczego Kraków ma przestrzegać "martwego" przepisu, którym część operatorów się w ogóle nie przejmuje i nie ponieśli z tego tytułu konsekwencji ani od ITD ani od policji, a takie autobusiki są wykorzystywane z powodzeniem w Europie.

Cytat:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

§ 18. [Obowiązkowe wyposażenie autobusu]
1.
Autobus powinien być wyposażony w:
1)
co najmniej jedne drzwi po prawej stronie, a autobus regularnej miejskiej komunikacji publicznej - co najmniej w dwoje drzwi po prawej stronie, wyposażone w uchwyty lub poręcze; w razie urządzenia oddzielnego przedziału kierowcy przedział ten powinien umożliwiać wyjście na zewnątrz autobusu;
SM42-1031 dodał: czatowiec, 24.08.2021 21:47
hurricane napisał(a):
Święte prędkość i przepustowość. Ma być do Sącza w godzinę, nieważne, że po drodze pogubią kilkanaście tysięcy mieszkańców.

Bo patrząc na pierwotne plany dot. 104-ki, to pewnie gdyby nie wyciągnięto z szuflady linii Podłęże-Piekiełko jako jedynej sensownej możliwości by znacząco poprawić dla Krakowa i Warszawy czas dojazdu do Zakopanego, to prawdopodobnie by już linia została rozebrana niestety.
Konstal N+4ND+ND #26+573+502 dodał: czatowiec, 18.06.2021 23:30
Jacekk napisał(a):
Za chwilę talerzowy sprzęg zniknie z ostatniego wagonu. Nie, nie dlatego, że nie lubię, ale sprawia on spore problemy z łączeniem wagonów choćby w sytuacjach awaryjnych.
Warto pamiętać, że ten techniczny problem był m.in. powodem posiadania w latach 50. dwóch sieci tramwajowych łączących się na Rondzie z czasem nazwanym Mogilskim.

Eksploatacja półsprzęgu/adaptera (nie wiem która nazwa będzie bardziej poprawna), który przecież zawsze jeździ w tym wagonie, jest aż taka kłopotliwa? Bo raczej właśnie i tak na szybko te wozy są sprzęgane w sytuacjach awaryjnych, a nie regularnie i na co dzień.
Konstal N+4ND+ND #26+573+502 dodał: czatowiec, 16.06.2021 23:00
Dorzucę do zestawu z marzeń sprzęgi talerzowe ;) Ale to ogólnie na jakimś wozie silnikowym analogicznym do #502. Wtedy Twoja lira, zasugerowane przeze mnie sprzęgi, a także tabliczki wejście/wyjście żywcem wyjęte z SN2 byłyby naprawdę pięknymi detalami.
Bombardier NGT8 #RY810 dodał: czatowiec, 14.04.2021 12:10
Jacekk napisał(a):
Czym objawia się ów "turbodebilizm" przy tworzeniu placu? Czy oddanie przestrzeni ludziom to jest coś złego? Czy zrobienie dla nich placu może z barami, ogródkami, straganami to coś złego? W takie miejsce dotrzesz tramwajem, pociągiem, pieszo. Nie musi być w tym miejscu parkingu czyli straconej powierzchni miasta należącego do wszystkich a nie tylko do właścicieli samochodów.
Zamiast budować kolejną autostradę prowadzącą do centrum miasta wystarczyło pomyśleć o innej formie komunikacji z Zielonkami, choćby tramwajowej. No tak, ale wpierw trzeba wysiąść mentalnie z samochodu, a to nadal dla zbyt wielu oznaka "zamożności, sukcesu i wolności".

Szczególnie, że na Dietla może się okazać, że takie rozwiązanie... samo się wprowadzi poniekąd. Bo cały temat wynika z tego, że spodziewany jest gigantyczny ruch pasażerów z/na pociąg tam i nie wystarczy dla nich obecna przestrzeń na placu i przystankach. Z racji wygody, to może być dla naprawdę wielkiej liczby ludzi bardziej istotny węzeł przesiadkowy między koleją a KMK niż Kraków Główny. Schodzimy z peronu w dół i zarówno jesteśmy w centrum, jak i mamy linie tramwajowe we wszystkich głównych kierunkach miasta.
Bombardier NGT8 #RY810 dodał: czatowiec, 13.04.2021 16:51
kmk napisał(a):
W ten sposób cały ten "tranzyt" zamiast nową drogą pojedzie Krowoderskich Zuchów - będzie to jeszcze bardziej uciążliwe dla mieszkańców. W takim wypadku po co łącznik Opolska-Fieldorfa?

Pierwotnie w projekcie to był jeden ciąg. Po tym jak pojawiły się głosy na temat tego, że "przeszkadzała komuś linia tramwajowa bez autostrady obok", że "tłumy mieszkańców Zielonek ruszą do Nowego Kleparza" itp. to po prostu przeprojektowali najbardziej nerwowy fragment, całej reszty nie ruszali (pewnie prościej i taniej). Sam możesz zaobserwować, że wg części osób, problem z z przepustowością ciągu można rozwiązać jego przecięciem, żeby przestał być wygodny jako droga bezpośrednia (takie teraz głosy pojawiają się ws. Dietla, sugerując stworzenie swego rodzaju rynku na Hali Targowej po otwarciu stacji kolejowej).
Bombardier NGT8 #RY810 dodał: czatowiec, 12.04.2021 17:33
kmk napisał(a):
Krajobraz istnie księżycowy. Kolejny rejon, który zmieni się nie do poznania.

Wypalacz Rafał napisał(a):
Małe sprostowanie - budowa ulicy na widocznym odcinku była w pierwotnej koncepcji inwestycji, ale została zastąpiona wybetonowanym torowiskiem, czyli PAT-em.

Zamiast przeprowadzić ruch nową drogą do dra Twardego i na Wybickiego, dużą ilość samochodów upycha się po wąskiej Krowoderskich Zuchów i Fieldorfa-Nila... faktycznie pomyślane.

Po co w ogóle taki PAT, na którym nie ma nawet wspólnego przystanku? Ciekawe co by miało tam jeździć?

Z tego co pamiętam, akurat były ostre protesty mieszkańców o nie poprowadzenie tam drogi właśnie po to, żeby nie powstał ciągły korytarz z Zielonek do Nowego Kleparza "za główną drogą", który mógłby spowodować wtłoczenie wielu samochodów w tamte rejony z podkrakowskich gmin.
Solaris Urbino 8,9LE electric #KMI 01G5 dodał: czatowiec, 30.11.2020 13:25
Domas napisał(a):
Widoczny autobus przyjechał jako "1" i tak samo odjechał, więc jednak chyba wracają jako ta sama linia.

To możliwe, nie było mnie w Miechowie kupę czasu i posiłkowałem się tym co pisał PSMKMS w dniu "premiery" autobusów w Miechowie :)
[1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  ...  »  Ostatnia strona »