Skocz do menu Strona główna / Komentarze wysłane przez Wypalacz Rafał

Panel kontrolny

[1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  ...  »  Ostatnia strona »
Duewag GT8S #RF305 dodał: Wypalacz Rafał, 20.02.2018 11:33
Łuk jest z jednej warstwy cegieł, ale po co by miało być więcej? Obciążeń przenosić nie będzie żadnych, będzie pełnił funkcję wyłącznie ozdobną.
Duewag GT8S #RF305 dodał: Wypalacz Rafał, 19.02.2018 23:52
AndrzejK napisał(a):
Ale podpór to już chyba nie obłożą kamieniem, bo są lico na równo ze starym...


Oczywiście że obłożą, po to część betonowa jest "cofnięta" w porównaniu z oryginałem.
Tatra T3R.PLF #22+20 dodał: Wypalacz Rafał, 19.02.2018 11:27
Ten sam dom widać też przy lewej krawędzi tego zdjęcia ;)
Tatra T3R.PLF #22+20 dodał: Wypalacz Rafał, 17.02.2018 07:54
W razie gdyby sms zaginął gdzieś po drodze ;) W zeszłym roku nocowałem w tym hotelu, dość daleko od centrum, ale z dojazdem tramwajem. Zaś pięć lat temu w tym hotelu - dla odmiany w ścisłym centrum, jeden przystanek od węzła przesiadkowego.
ET22-1059 dodał: Wypalacz Rafał, 17.02.2018 07:46
Dziś rano przez Kraków przejechał kolejny skład budapeszteńskiego metra - tym razem wracający z remontu i modernizacji. Około 6:35 przemierzał odcinek między Swoszowicami a Sidziną.
Konstal 102Na #212+905 dodał: Wypalacz Rafał, 16.02.2018 17:44
czatowiec napisał(a):
Chodzi o wyjście na dach, które w normalnych "stodwójkach" było z lewej strony drugich drzwi, a w 102Nd i #155 jest z prawej ich strony? W stopiątkach te rozkładane "stopnie" przed laty były między II, a III drzwiami, kupę lat temu rzeczywiście zostały zlikwidowane. Nie przypatrzyłem się niestety, ale chyba z tego co widzę na zdjęciach, #155 ma zachowany uchwyt na dachu, ale nie ma "schodków".


Z tego co widać na filmiku wrzuconym na profil fejsbukowy FZ, to w #155 jednak odtworzone zostały te rozkładane stopnie na ścianie przed drugimi drzwiami :)
ET22-1059 dodał: Wypalacz Rafał, 16.02.2018 17:32
Tak by logika podpowiadała, bo gdyby chcieli je transportować na lawetach samochodowych to prościej by było załadować je od razu z Budapeszcie...
Scania CR111M #47733 dodał: Wypalacz Rafał, 14.02.2018 17:09
Czyli przemalowana między 1994 a 1996 rokiem, może jednak ktoś pamięta kiedy dokładnie to było?
Scania CR111M #47733 dodał: Wypalacz Rafał, 14.02.2018 07:15
Na pewno był przemalowany w już kwietniu 1996 roku:

http://phototrans.eu/14,136291,0,Scania_CR111M_49733.html
Scania CR111M #47733 dodał: Wypalacz Rafał, 13.02.2018 18:58
Ech, żeby tak #47740 wrócił do ruchu... Choć może niekoniecznie w tym schemacie malowania co na powyższym zdjęciu, tylko tym zachowanym, z Goeteborga, rzecz jasna odświeżonym i odpowiednio "spatynowanym"...

Dobra, pomarzyłem ;)
Konstal 102Na+102NaD #210+155 dodał: Wypalacz Rafał, 11.02.2018 21:34
czatowiec napisał(a):

Generalnie to się z Tobą zgodzę w ocenie obecnego stanu #210, że w sumie ani w jedną, ani w drugą się nie do końca to zgadza i tkwi w zawieszeniu gdzieś pomiędzy tymi latami '80 które były w zamyśle, a '90 które mocniej przypomina. No, poza kierunkowskazami jeszcze fotele dostał bardziej oryginalne, a nie te co były.


To fakt, jeśli chodzi o siedzenia, to ich zastosowanie było dobrym pomysłem - przynajmniej w każdej z zachowanych stodwójek są inne, ale takie jakie faktycznie były stosowane.

Ale generalnie jest to bolączka wszystkich zabytków, nie tylko tych komunikacyjnych - autentyczność czy dostosowanie do realiów bieżących czasów. Weźmy taki Wawel, który okres historyczny przedstawia wzgórze jako całość? Tak naprawdę to rok 2018...
Konstal 102Na+102NaD #210+155 dodał: Wypalacz Rafał, 11.02.2018 19:50
czatowiec napisał(a):

Co do kierunkowskazów w 102Na, to jest kwestia tego, że 102NaD oddaje koniec eksploatacji stodwójek swoim stanem, a #210 została "odmłodzona" przynajmniej w pewnych detalach do lat '80, więc oświetlenie zewnętrzne zostało wymienione na takie, jakie występowało oryginalnie w 102Na, przed zamontowaniem stopiątkowych lampek. Fajny pomysł kiedyś zasunął tutaj Wypalacz Rafał, w postaci składanego uchwytu na tarczę dachową - wtedy wóz w zależności od dekoracji liniowej oraz jego rozłożenia, mógłby bardziej udawać lata '80, bądź bardziej '90 ;)


Sęk w tym że na dobrą sprawę w #210 jedynym detalem mogącym nawiązywać do stanu z lat 80-tych stały się te kierunkowskazy i lampy z tyłu. Bo nie pasują na przykład żaluzje na wlotach powietrza do wentylatorów (są takie jak w stopiątkach, powinny być jak w #203 czy #155), szyba w oknie na tablicę kierunkową nad kabiną motorniczego. Tablica z numerem linii na dachu pozwoliłaby z kolei zasłonić niepasującą do jakiegokolwiek okresu faktycznej eksploatacji osłonę anteny - no i uchwyt na nią powinien być stały, nie składany :p

I jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to jeszcze numer taborowy, wówczas stosowano ten sam krój cyfr co po dziś dzień we Wrocławiu. I napis ZAKŁAD NOWA HUTA nad pierwszym wózkiem - choć nie pamiętam czy wówczas był umieszczany jako naklejka czy raczej był malowany od szablonu. Słowo "zakład" zostało wyeliminowane z początkiem lat 90-tych, parę lat później zrezygnowano z umieszczania nazw zajezdni w ogóle.
Konstal 102Na #212+905 dodał: Wypalacz Rafał, 11.02.2018 19:26
czatowiec napisał(a):
Chodzi o wyjście na dach, które w normalnych "stodwójkach" było z lewej strony drugich drzwi, a w 102Nd i #155 jest z prawej ich strony? W stopiątkach te rozkładane "stopnie" przed laty były między II, a III drzwiami, kupę lat temu rzeczywiście zostały zlikwidowane. Nie przypatrzyłem się niestety, ale chyba z tego co widzę na zdjęciach, #155 ma zachowany uchwyt na dachu, ale nie ma "schodków". Czy w wozie zabytkowym to wina względów bezpieczeństwa? Nie wiem, nie wydaje mi się - ale warto by się było kiedyś zapytać osób kompetentnych w tej sprawie. #210 chyba ma te stopnie, podobnie jak większość zabytków które takie posiadała ;) #155 przed obecnym NG też posiadała te schodki.


No brawo. Tak, o to mi chodzi - gwoli ścisłości, również wąskotorowe 803N miały wejście na dach umieszczone tak samo jak w 102Nd.
Konstal 102Na #212+905 dodał: Wypalacz Rafał, 11.02.2018 18:05
A coś więcej na ten temat? ;)
Konstal 102Na #212+905 dodał: Wypalacz Rafał, 11.02.2018 17:26
Tak na marginesie, to choć #155 nie miał tych węższych drzwi typowych dla 102Nd, to miał jeszcze inną charakterystyczną dla tych wagonów cechę, poniekąd związaną z drzwiami ;)

Choć z tego co widzę, to dziś jest odtworzona tylko częściowo - jak przypuszczam podyktowane jest to względami bezpieczeństwa, ze stopiątek ten element też przed laty zniknął.

O czym piszę? :)

Małą podpowiedź - widać to dobrze na zdjęciu z Wrocławia, które ostatnio wrzuciłem:

http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=58790
Bombardier NGT6 #RP605 dodał: Wypalacz Rafał, 11.02.2018 16:26
A tego to nie wiem, ale te mosty leżą chyba poza zasięgiem inwestycji. Chyba że PLK skorzysta z zamknięcia by go zdemontować.
Konstal 102Na #212+905 dodał: Wypalacz Rafał, 10.02.2018 15:34
Akurat w Krakowie całkiem sporo stodwójek miało drugie i trzecie drzwi 3-płatowe, aczkolwiek nie pamiętam czy #155 też się do tej grupy zaliczał. Na pewno przed ostatnim remontem w 1997 roku miał je #210 ;)

A był też i wagon który miał wszystkie trzy rodzaje drzwi stosowane w stodwójkach - coś mi się kojarzy że był to #154, ale głowy to za to nie dam - w każdym razie te środkowe, węższe drzwi miał w obu wersjach, trzy- i czteropłatowej :)

EDIT:

Dobrze, kolega mi podesłał dokładniejsze dane, więc je wrzucę. Jednak #155 nie miał drugich i trzecich drzwi 3-skrzydłowych, tylko cały czas czteroskrzydłowe. 3-skrzydłowe za to miał #151. Co do #154, to jednak dobrze mi świtało w pamięci - faktycznie miał oba rodzaje tych węższych drzwi :)
Konstal 102Na #212+905 dodał: Wypalacz Rafał, 09.02.2018 20:34
Nie podam ci numeru tego wrocławskiego wagonu, ale został odkupiony i nastąpiła podmiana, wagon #222 był po wypadku, być może uszkodzenia były zbyt poważne i stąd zdecydowano się na takie rozwiązanie problemu.
Konstal 102Na #212+905 dodał: Wypalacz Rafał, 09.02.2018 20:05
Oficjalnie tak.
Konstal 102Na+102NaD #210+155 dodał: Wypalacz Rafał, 09.02.2018 17:26
Dach może razić, ale raczej z powodu naszego przyzwyczajenia że odrestaurowany pojazd jest prezentowany w stanie jakby przed chwilą wyjechał z fabryki a nie był po kilku dekadach intensywnej eksploatacji - co też trochę fałszuje rzeczywistość

Więc przydaje mu nieco autentyczności ;)

Mnie osobiście brakuje w obu tych wagonach linek sygnalizacyjnych pod sufitem i zastąpienie ich przyciskami alarmowymi - tego jednak w stodwójkach nie było (czy też było w dosłownie pojedynczych egzemplarzach, nie wiem czy #219 i #230 po remoncie w Gliwicach tego rozwiązania nie miały).



Poza tym na ścianie czołowej zabrakło numeru taborowego i białego pola z napisem "awaria" - namalowanego, mimo braku wieszaków na tablicę z numerem linii - widocznych na np. tym zdjęciu.
[1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  ...  »  Ostatnia strona »