Skocz do menu

Nowe zdjęcia

Konstal 105N/ML #759
0

Konstal 105N/ML #759
Wypalacz Rafał
Konstal 105Na #HZ256+HZ259
0

Konstal 105Na #HZ256+HZ259
Józek
Konstal 805Na #338+339
0

Konstal 805Na #338+339
MISIO-JUL
Moderus Beta MF16AC BD #855
0

Moderus Beta MF16AC BD #855
Wypalacz Rafał
BCy023240
0

BCy023240
Konrad_skaw
Tw12-12
0

Tw12-12
Konrad_skaw
AMZ CS12LF #MZ014
0

AMZ CS12LF #MZ014
Wiedeńczyk
Bombardier NGT8 #RY804
0

Bombardier NGT8 #RY804
Wiedeńczyk
Konstal 105Na #HZ262+HZ263
1

Konstal 105Na #HZ262+HZ263
mustang51d
Konstal 102Na #282
0

Konstal 102Na #282
Wypalacz Rafał
Konstal 102Na #281+282
0

Konstal 102Na #281+282
Wypalacz Rafał
MAN GT6 #196
2

MAN GT6 #196
Laweta
Konstal 105Na #839+840+844
0

Konstal 105Na #839+840+844
Laweta
Tatra T6A5 #7901+7902
1

Tatra T6A5 #7901+7902
Sudi
EU8N #HL433
0

EU8N #HL433
Sudi
Stanga #7023
0

Stanga #7023
FF
ED250
0

ED250
t1974
SA135-006
0

SA135-006
Sędzia Czesław
E1 #HW166
1

E1 #HW166
Krzysiek3
Konstal 105Na #HZ290+HZ291
0

Konstal 105Na #HZ290+HZ291
Krzysiek3
Konstal 105Na #HZ261+HZ262
0

Konstal 105Na #HZ261+HZ262
Krzysiek3
ET41-125
0

ET41-125
PKPOWIEC JELCZ
Solaris Urbino 12 #BU851
0

Solaris Urbino 12 #BU851
thomas_
Star 25 19-54-05
0

Star 25 19-54-05
PKPOWIEC JELCZ
MAN NL223 #191
0

MAN NL223 #191
Invis
Mercedes O530G #DC517
0

Mercedes O530G #DC517
thomas_
Solaris Urbino 12
5

Solaris Urbino 12
robcio2262
E1 #HW147+HB547
2

E1 #HW147+HB547
robcio2262
San H01B #86
0

San H01B #86
Jasiek1993krk
Tatra T3R.EV #1562
2

Tatra T3R.EV #1562
Sędzia Czesław

Ostatnio na blogu

 

Ostatnie komentarze

Konstal 105Na #HZ262+HZ263 dodał: Wiedeńczyk, 25.03.2017 16:55
Fajne, ale zdaje mi się, że leci na lewo.
MAN GT6 #196 dodał: Laweta, 24.03.2017 11:11
Niech będzie :p
MAN GT6 #196 dodał: Jasiek1993krk, 24.03.2017 09:35
Opis jakoś nie po polskiemu :p
Tatra T6A5 #7901+7902 dodał: Wypalacz Rafał, 23.03.2017 23:20
Ale ta nazwa ulicy w słowach kluczowych to tak nie do końca jest po Słowacku...

Nábrežie arm. gen. Ludvíka Svobodu ;)
Ring Tw269+ND #272+538 dodał: Wypalacz Rafał, 23.03.2017 23:16
Dominiak napisał(a):
@ALBert: Była merytoryczna do czasu. Teraz to są żale.


Nie chcę być nieuprzejmy, ale żale zaczęły się po Twojej uwadze - co potwierdza tezę że o ile mowa/pismo jest srebrem, to milczenie jest złotem...

Natomiast w kwestii organizacyjnej - skoro widoczny na zdjęciu wagon to dawny #05904 to może warto by jego zdjęcie:

http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=29652

Przenieść do tego działu?

Podobnie jak zdjęcia wagonu #273 (również to jako wraku - #05903) - rzecz jasna te z Krakowa - bo jest ich dość sporo, wrzucić na podobnej zasadzie co zdjęcia z montażu EU8N w dziale ze zdjęciami tych wagonów? ;)
Ring Tw269+ND #272+538 dodał: czatowiec, 23.03.2017 20:03
Dominiak napisał(a):
@ALBert: Była merytoryczna do czasu. Teraz to są żale.

Cóż. pytanie jaka jest definicja żali.. Bo ani ja, ani kmk nie narzekaliśmy na nic, tylko dyskutowaliśmy nt. tego jak z punktu widzenia merytorycznego powinno się oznaczać ten wagon ;) Ja tam osobiście się cieszę, że ten wagon został zrobiony - jest to ciekawy rodzynek w kolekcji, dodatkowo biorąc pod uwagę realia rynkowe grzechem by było go nie zrobić, jeśli wykonanie pewnych elementów i tak trzeba było zlecić na zamówienie - w takiej sytuacji, im więcej sztuk tym cena za jeden egzemplarz maleje - więc opłacało się to zarówno Gdańskowi, że wagon wyszedł ciut taniej, jak i nam, że za mniejsze pieniądze mamy dodatkowy wagon, który może być często wynajmowany i stosowany na KLM. Także - fajnie, że te wagony zostały uratowane, a to jak je oznaczać na papierze to jest przy tym temat trzeciorzędny, który jest ciekawym materiałem na dyskusję ;)

Ale zupełnie osobnym tematem jest to co Krzysiek poruszył - to, ile wozów już dało się zrobić, a je trafił szlag, ponieważ ktoś stwierdził, że "nie opłaca się". Bo jednak mieliśmy swoje dwie 102Na oraz 102NaD zostawione na zabytki, to jeden wóz skasowano, drugi się biodegraduje, a trzeci o mało co by nie dołączył do nich... Co jest najlepsze, to to, że one nie były złe same w sobie - zostały doprowadzone już w trakcie bycia zabytkami do kiepskiego stanu. Dodatkowo jeszcze #127+527... Niestety, za dużo w kwestii zabytków ma do powiedzenia kiepsko prowadzony marketing, który w ogóle nie ma nic wspólnego z typowym dla tego typu inicjatyw podejścia non-profit, które z czasem samo się zwraca finansowo.

Warwas z Rugii napisał(a):
Ja bym wolał zamiast oglądania zdjęcia tramwaju zjeść czipsy, ale nie mogę, bo mi je kot zeżarł. Niestety szansa na zajście każdego z tych zdarzeń jest podobna - tak samo, jak ja musze kupić kolejną paczkę, tak samo MPK musiałoby kupić skądś (TŚ?) stodwóję.

Chyba, że pijesz do #155. ale już jakiś czas pojawiły się informację, że wagon jest w takim stanie, jak finanse Federacjh Rosyjskiej na początku lat 80tych i jego ew. remont w obliczu tego, że nie może samodzielnie wyjeżdżać na miasto jest mało prawdopodobny.


To znaczy, że nawet mając na uwagę dobre rzeczy na koncie MPK, w ogóle nie można skomentować, że jakąś sprawę można było zrobić lepiej, inaczej tudzież stwierdzić fakt, że ktoś do takiej sytuacji doprowadził? A to, że wagon nie może samodzielnie wyjeżdżać na miasto nie jest jakoś ultra problematyczne - na pewno znaleźliby się chętni na takie wynajmy. Kwestia dobrze zrobionej promocji, odpowiedniego podejścia i pozytywnego nastawienia do całokształtu muzealnictwa komunikacyjnego. Przecież jest wiele źródeł finansowania takich inicjatyw, tylko ktoś przynajmniej by musiał dać sobie pomóc.

Co do tematu numerów taborowych - największe nieścisłości generuje fakt, że Tw to po prostu "wagon silnikowy" i różnie to może być używane w normalnym języku. Dla przykładu - GT6 to są dokładnie wagony typu GT6 i takie po prostu mają oznaczenie fabryczne, ale mogę stwierdzić, że to seria 300 lub Tw300. Ale z kolei wagony TW6000 mimo, że też produkowane w niemieckiej fabryce, to nie mają fabrycznie żadnego oznaczenie typu GT8, tylko to są dokładnie tramwaje typu TW6000, chociaż seria też by się zgadzała, że to Tw6000 bo mają numery od 6001 do ponad 62xx ;)

Z Ringiem problem generuje fakt, że system oznaczeń wozów jest taki, jak by Pesa sobie nazwała Krakowiaki, że to jest typ 901N, bo mają oznaczenia xx901-936. I jak byśmy sobie mówili, o np. papieskiej Pesie, to będzie ona tramwajem RG914, ale w dalszym ciągu byłaby hipotetycznie typu 901N - od pierwszego wozu, a nie będziemy jej nagle opisywać, że to Pesa 914N ;)

Co do przykładu z PN3 - akurat za nic nie mogę znaleźć informacji jak na dobrą sprawę Oni oznaczali wagony "na papierze". Bo z jednej strony opisują to jako "MAN Bw", z drugiej mogliby to opisać jako serię "Bw301", a z trzeciej opisują je też jako po prostu MAN B2 ;) Ale te oznaczenia typu Bw336 to po prostu określenie numeru taborowego. Wozy N8S-NF są opisane jako N8S-NF, ale Ich historyczny "363" w powszechnym obrocie jest po prostu Tw363 ;) W ich przypadku nie spotkałem się z zapisem serii "Tw360" lub coś podobnego jak dla T4, GT6 itp. Ale fakt faktem jest to, że u nas były oznaczane jako PN3, więc były PN3 i tutaj nie ma zbyt dużego problemu w jednoznaczności dla wozów "krakowskich" ;)
Ring Tw269+ND #272+538 dodał: Dominiak, 23.03.2017 18:25
@ALBert: Była merytoryczna do czasu. Teraz to są żale.
Ring Tw269+ND #272+538 dodał: ALBert, 23.03.2017 17:03
@Dominiak, ja tam nie widzę nic złego w merytorycznej dyskusji ;)

Coffee napisał(a):
To żeby nie było, że pierdoły: Ja bym tam wolał drugą 102Na niż tramwaj, który ma niewiele wspólnego z Krakowem.

A już widzę żale jakby zezłomowano 2giego Ringa, że marnotrawstwo, strata zabytku itd...
681-005 dodał: Ziner, 23.03.2017 15:44
Co to za droższe pociągi w optymalnych godzinach? Przecież pendo jedzie w mało optymalnych godzinach, zwłaszcza dla relacji Kraków - Rzeszów.
Ring Tw269+ND #272+538 dodał: Warwas z Rugii, 23.03.2017 15:34
Coffee napisał(a):
To żeby nie było, że pierdoły: Ja bym tam wolał drugą 102Na niż tramwaj, który ma niewiele wspólnego z Krakowem.


Ja bym wolał zamiast oglądania zdjęcia tramwaju zjeść czipsy, ale nie mogę, bo mi je kot zeżarł. Niestety szansa na zajście każdego z tych zdarzeń jest podobna - tak samo, jak ja musze kupić kolejną paczkę, tak samo MPK musiałoby kupić skądś (TŚ?) stodwóję.

Chyba, że pijesz do #155. ale już jakiś czas pojawiły się informację, że wagon jest w takim stanie, jak finanse Federacjh Rosyjskiej na początku lat 80tych i jego ew. remont w obliczu tego, że nie może samodzielnie wyjeżdżać na miasto jest mało prawdopodobny.
Ring Tw269+ND #272+538 dodał: Coffee, 23.03.2017 13:11
To żeby nie było, że pierdoły: Ja bym tam wolał drugą 102Na niż tramwaj, który ma niewiele wspólnego z Krakowem.
Ring Tw269+ND #272+538 dodał: Dominiak, 23.03.2017 04:57
Zamiast się cieszyć, że mamy kolejny zabytek jeżdżący to się licytujecie o pierdoły. Ehh :roll:
Konstal 13N #357+587 dodał: thomas_, 22.03.2017 22:49
Dziękuję za miłe słowa :)
Ring Tw269+ND #272+538 dodał: kmk, 22.03.2017 16:14
Może i owszem ale idąc tym tokiem rozumowania to zdjęcie fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=38907 powinno być opisane Man Bw301 #336 zaś nasz jako Man PN3 #555 mimo, że to ten sam wóz.
Ring Tw269+ND #272+538 dodał: czatowiec, 22.03.2017 00:13
Tylko, że na dobrą sprawę Ring to kolokwialna nazwa wagonu. Zgodnie z systemem stosowanym na FZ to dokładnie powinien być DWF Tw269 #272 - producent, typ i numer boczny.

Shoutbox

14.03 19:27 Unrealgod: Z tego co wiem to nie. A interesują mnie wszelkie informacje. Dane techniczne, lata eksploatacji, kto zbudował, zdjęcia archiwalne. Muszę się kiedyś wybrać, zobaczyć co zostało na miejscu. Jeżeli jeszcze coś.
13.03 19:11 Laweta: A jest coś takiego? Jakie informacje by Cię ciekawiły?
12.03 20:09 Unrealgod: Czy dysponuje ktoś może informacjami na temat krzesełkowej kolei linowej z parku sanatorium w Rabce Zdroju?
07.03 7:53 kuba203: Twojej teorii przeczą m. in. licznie powstające dzikie parkingi "p+r" na wielu osiedlach, w tym i na moim.
03.03 0:36 czatowiec: Pytanie, czy dużo takich osób. Bo zdecydowana większość samochodziarzy podważa sens ekonomiczny nieużywania samochodu (czyli tym bardziej posiadania miesięcznego), jeśli i tak już płacą na niego kasę. ZIKiT raczej stara się to rozpatrywać przynajmniej oficjalnie w kategorii, że zawsze to jakieś - nawet jakiekolwiek puszki do tyłu. Niezależnie ile ich.
02.03 23:32 AndrzejK: To nie oznacza, że te 1 500 osób zmieniło tego dnia samochód na KM. Po prostu posiadają dowód...
02.03 17:27 czatowiec: Może i te akcje są wątpliwe z punktu widzenia "moralnego" ale fakt faktem OIDP to ZIKiT się chwalił, że w dni z dużym smogiem ok. 1500 pasażerów się legitymowało dowodem rejestracyjnym. To zawsze 1,5 tysiąca puszek mniej. A to, że statystycznie nawet całkowicie darmowa komunikacja miejska zwiększa liczbę pasażerów tylko o 1%, to insza inszość.
01.03 23:36 AndrzejK: Akurat od paru miesięcy podaż się poprawia, chyba pierwszy raz od 20 lat :P
01.03 23:16 Wypalacz Rafał: Tylko żeby ludzie zostawili samochody i skorzystali z komunikacji miejskiej to należałoby wcześniej poprawić jej podaż - ale to już trudniejsze od PR-wej zagrywki pt. "darmowa komunikacja na czas smogu"
01.03 23:01 solarisbus: No może się nie zmniejszył, kiedy ludzie na jeden dzień zostawili samochody, ale od czegoś trzeba zacząć, prawda? No ale cóż, witamy w Polsce, nie mam ochoty na średnio inteligentne dyskusje...
01.03 20:34 kuba203: Proszę, nie powtarzaj pustych sloganów, bo dane pomiarowe jednoznacznie wskazały, że od darmowej komunikacji smog się nie zmniejszył. Więc teksty o ochronie środowiska możesz sobie darować. Dla mnie sprawa jest jasna - władze miasta robią sobie pr moim kosztem.
01.03 13:07 solarisbus: Zauważ, że te "bezpłatne" dni i "zysk" posiadaczy biletów długookresowych nie bez powodu jest w cudzysłowie. A poza tym głównie chodzi tu o ochronę środowiska, ale pewnie, każdy może pójść do sądu i walczyć o te 10 czy nawet 100 zł. Bo to jest przecież najważniejsze...
01.03 6:54 Unrealgod: Uśmiałem się. Kiedy te przedsiębiorstwa komunikacyjne zdadzą sobie wreszcie sprawę że PRL się skończył i pasażerowie są klientami? ZTM widać myśli że obniżenie ceny towaru sprzedawanego hurtowo (bilet okresowy) to "oddawanie" klientowi usługi za darmo. Śmiech.
28.02 11:33 solarisbus: W Warszawie też wiele ludzi występowało z roszczeniami o zwroty za bilety okresowe, nasz ZTM dał jasną odpowiedź, po której większość się uspokoiła, może na Kraków to też zadziała: http://ztm.waw.pl/informacje.php?i=1246&c=98&l=1 ;)
27.02 11:46 thomas_: Mają rozmach ;)
26.02 23:01 AndrzejK: "2" w Wawie - pierwsza linia tramwajowa w Polsce kursująca rozkładowo nawet co 2 min ;)
25.02 8:45 vear: Już prędzej zachęcisz urząd skarbowy do naliczenia przychodu osobom, które z darmowych przejazdów skorzystały :twisted:
25.02 7:03 kuba203: Mam oczywiście na myśli osoby, które tak jak ja posiadają i samochód, i bilet okresowy. To chyba nie tak mała grupa.
25.02 7:02 kuba203: Oczywiście szkoda na to czasu i energii, ale nie jestem pewny, czy w sądzie taka sprawa byłaby jednoznacznie przegrana. W końcu pobrano od ludzi z góry opłatę za coś, co w myśl później wprowadzonych reguł było za darmo.
24.02 19:42 AndrzejK: Przepisy tego nie przewidują i zwrotów na 100%nie będzie. Ale 'moralnie' sprawa jest dyskusyjna.