Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Autobusy» Solaris Urbino 12» Solaris Urbino 12 #BU806

Solaris Urbino 12 #BU806

«Poprzednie zdjęcie: Solaris Urbino 12 #PU340
Następne zdjęcie: Solaris Urbino 12 #PU916»

Solaris Urbino 12 #BU806

Data zrobienia zdjęcia: 15 kwietnia 2017 roku (sobota)
Opis: Kraków, pętla Osiedle Podwawelskie.

Cóż, czasy gdy można tu było złapać w szeregu trzy, cztery autobusy i każdy był inny, każdy od innego producenta - zdaje się bezpowrotnie odeszły. Teraz to same Solarisy...

Choć, jakby się przyjrzeć - to każdy z trzech widocznych na zdjęciu Solarisów jest z innej generacji, każdy w innym schemacie malowania - do pełni szczęścia brakuje tylko stwierdzenia - każdy z innej zajezdni, no ale nie ma co wybrzydzać.
Słowa kluczowe: Solaris Urbino_12 #BU806 linia_124 #PU981 linia_112 #PU965 linia_252 linie_strefowe MPK_Kraków Kraków Osiedle_Podwawelskie Wawel
Data dodania zdjęcia: 15.04.2018 18:31, Wyświetleń: 2630, Pobrań: 20, Wielkość pliku: 393.1 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: RICOH IMAGING COMPANY, LTD.
Model aparatu: PENTAX K-3 II
Czas ekspozycji: 1/400 sec(s)
Wartość przysłony: F/7.1
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 15.04.2018 15:22:26
Długość ogniskowej: 53mm

Ostatnie komentarze

Kuciak
Użytkownik

Komentarzy: 173
16.04.2018 06:31
Widzę że załapałeś mojego ojca w #BU806 😛
Offline Kuciak
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3736
16.04.2018 22:05
Już niebawem dojdzie ładowarka do elektryków. 😉
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
17.04.2018 07:32
Ale to chyba nie przy peronach dla wsiadających?
Offline Wypalacz Rafał
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
17.04.2018 14:35
Akurat byłoby to dosyć praktyczne rozwiązanie. O wiele sprawniej dałoby się zorganizować ładowanie pod galerią, gdyby 154 i 304 mogły sobie po prostu rozłożyć pantograf w trakcie rozkładowej przerwy na przystanku i się doładowywać co kółko, w trakcie standardowej wymiany pasażerskiej 😉
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
17.04.2018 16:56
Pod warunkiem że przyjechałyby planowo. I miały przystanek wyłącznie dla siebie - no, 304 owszem ma. Ale 154 już jednak nie.
Offline Wypalacz Rafał
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 90
18.04.2018 19:25
O wiele sprawniej by było, gdyby ładowarki były instalowane na peryferiach. Przestrzeń na Pawiej jest zdecydowanie zbyt cenna by przez choćby 20 minut miał ją okupować autobus i to jeszcze w miejscu niebędącym przystankiem.

Wielka szkoda że nie zbudowano ładowarek na Dra Twardego, gdzie jest i miejsce na dowolnie długi postój autobusu, i zasilanie pod nosem. I elektryki kierować na linie takie jak "217" czy "247", które ewidentnie przez sporą część dnia więcej stoją niż jadą. Albo takie "168". A nie na "304" które przez większą część trasy jedzie na pełnych obrotach.

Dla hybryd policzono, że są one tańsze w eksploatacji dopiero gdy średnia prędkość jest mniejsza niż 13 km/h. Nie wiem jak jest w przypadku czystych elektryków, ale obstawiam że może być bardzo podobnie.
Offline Cukier
vear
Administrator

Komentarzy: 2461
18.04.2018 19:56
Cukier napisał(a):
I elektryki kierować na linie takie jak "217" czy "247", które ewidentnie przez sporą część dnia więcej stoją niż jadą.

Tylko jak chcesz ładować je, gdy faktycznie więcej stoją niż jadą... w korku?
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 90
18.04.2018 21:13
Tak jak się to robi na pozostałych liniach elektrycznych, czyli planuje się o określonej porze zjazd na ładowanie. Z Krowodrzy Górki na Twardego to rzut beretem, nawet w godzinach szczytu da się relatywnie szybko przejechać.

Jeśli dobrze rozumiem temat, to bateria w elektryku wytrzymuje w zależności od przebytych kilometrów, jeśli więc autobus się turla w korku to jedyne co się zmienia, to że ten sam dystans pokona znacznie dłużej, a przy tym będzie często hamował i ruszał, co sprzyja rekuperacji. Trasa linii "217" / "247" to około 15 km na kółko. Jeśli bateria pozwoli na przejechanie 240 km to brygada całodzienna może jeździć cały dzień na jednym ładowaniu. Jeśli nie pozwala, to można zrobić tak, że jedna brygada zaczyna wcześnie rano i kończy po popłudniowym szczycie, a druga zaczyna z początkiem porannego szczytu a kończy późnym wieczorem, a w międzyszczycie któraś z nich (obie?) mogą się doładować.

Myślę że MPK ma na tyle kompetentnych ludzi od rozkładów i planowania zmian, że potrafiliby to mądrze rozegrać.
Offline Cukier
vear
Administrator

Komentarzy: 2461
18.04.2018 21:39
Widzę, że subtelnej aluzji nie zrozumiałeś.
Prawdą jest, że te linie więcej stoją niż jadą, ale stoją nie bezczynnie na pętlach, tylko w korkach na 29 listopada/DK7. Dodajmy - mocno zmiennych i nieprzewidywalnych. Stąd imho pomysł nietrafiony.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info