Strona główna / Imprezy komunikacyjne i kolejowe / Motorakiem po Bieszczadach / 810-569

810-569 Zdjęcie tygodnia

«Poprzednie zdjęcie: 810-569

810-569

Data zrobienia zdjęcia: 2 września 2017 roku (sobota)
Opis: Imprezowy pociąg relacji Krościenko - Zagórz zbliża się do niegdysiejszej stacji Olszanica. Pogoda może i nie współpracowała, ale piękne klimaty tej linii pozostały nienaruszone. Żal wielki bierze tylko, gdy się patrzy na rosnącą degradację infrastruktury na tej linii która praktycznie bez ruchu (poza "kochanymi" drezynami) pozostaje od 7 lat...
Słowa kluczowe: 810 810-569 motorak Albert SKPL D29-108 Olszanica Kolej_Transwersalna Bieszczady Motorakiem_po_Bieszczadach 1920px
Data dodania zdjęcia: 05.09.2017 12:19, Wyświetleń: 1805, Pobrań: 14, Wielkość pliku: 933.8 KB
Dodał: vear
IPTC Info
Byline: Radoslaw Kolodziej
Date created: 02.09.2017
Copyright Notice: Radoslaw Kolodziej
EXIF Info
Nazwa aparatu: NIKON CORPORATION
Model aparatu: NIKON D7100
Czas ekspozycji: 1/200 sec(s)
Wartość przysłony: F/6.3
Wartość ISO: 250
Data utworzenia: 02.09.2017 15:39:09
Długość ogniskowej: 35mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4424
05.09.2017 13:09
A jaki problem jest z drezynami?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
lesiu88
Użytkownik

Komentarzy: 50
05.09.2017 13:11
Blokują skutecznie możliwość przywrócenia ruchu pociągów na tej linii.
Offline lesiu88l.lesniewski at wpk.katowice.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4424
05.09.2017 13:18
No przecież nie jeżdżą tam samowolnie ;)

Jeśli już, to zablokował ten, co zawarł umowę, która uniemożliwia wstrzymanie ruchu drezyn w momencie pojawienie się możliwości przywrócenia regularnego ruchu kolejowego. Czyż nie tak?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2371
05.09.2017 13:29
Pytanie, dlaczego samorząd jest bardziej zainteresowany oferowaniem atrakcji turystom zamiast transportu dla własnych mieszkańców (i przyjezdnych przy okazji też)...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttp://fotozajezdnia.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4424
05.09.2017 14:57
No właśnie, w samorządzie leży problem, a nie w przedsiębiorcy drezynowym. Drezyny co najwyżej mogą stanowić cyniczną wymówkę/zasłonę dymną dla samorządu, ale to nie przez drezyny nie jeżdżą tam pociągi.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2371
05.09.2017 15:26
Przedsiębiorca prowadzi skuteczny lobbing na swoją rzecz (na pewno silniejszy niż może prowadzić SKPL, bo zarabia znacznie większe pieniądze). Samo w sobie oczywiście zabronione to nie jest, samorząd bez winy nie pozostaje, ale całość budzić może niezadowolenie w obu kierunkach.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttp://fotozajezdnia.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4424
05.09.2017 15:42
Ha, byłem przekonany, że przedsiębiorca potrafi dbać o swój interes i to robi, ale co ma robić, jak zainwestował i mu się (chyba) kręci biznes? Dopóki nie robi nic zabronionego...

Również nie wątpię, że SKPL ma trudną pozycję startową, ale tam każdy przedsiębiorca kolejowy by ją miał z prostego powodu - żaden z właściwych ośrodków decyzyjnych nie chce by tam jeździły pociągi. Drezyny nie mają nic do rzeczy.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1608
05.09.2017 19:12
I pomyśleć, że można tu było przed laty strzelać foty pociągu pospiesznego Warszawa - Budapeszt.

Umowy z najemcą linii to osobna sprawa, ale trzeba oddać, że obecność tych drezyn spowolniła degradację szlaku, na którym zapewne z racji jego mało strategicznego znaczenia pewnie już rósłby niezły młodnik...
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
lesiu88
Użytkownik

Komentarzy: 50
05.09.2017 20:34
Polemizowałbym - na linii 107 brak drezyn nie spowodował degradacji, wręcz przeciwnie.
Offline lesiu88l.lesniewski at wpk.katowice.pl
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 948
05.09.2017 21:18
a kto jest właścicielem tego odcinka linii 108?
Offline mousetklub428 at wp.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2371
05.09.2017 22:37
Niechaj mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, ale formalnym właścicielem linii jest niezmiennie PLK (figuruje we wszystkich wykazach), tyle że została użyczona samorządom, które jej część udostępniły drezyniarzom.

Z linią 107 to też ciężko znaleźć prostą analogię, bo tamta jednak może liczyć na ruch towarowy za sprawą tranzytu na Słowację (ergo większe środki), a tu znowu jest problematyczna sytuacja z jednej strony z przejściem granicznym w Krościenku ponoć niezdolnym do odprawy towarów, z drugiej nieczynnym całkowicie przejściem w Malhowicach. Nie spodziewałbym się poprawy póki Ukraina nie wstąpi do UE, co prędko na pewno nie nastąpi, jeśli kiedykolwiek...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttp://fotozajezdnia.pl
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 572
06.09.2017 09:21
Co ciekawe budynek stacji w Krościenku przebudowany został na potrzeby straży granicznej/służby celnej.
Co do Malhowic jest obecnie nacisk aby wykonane zostało tam przejście graniczne (drogowe) - obecnie trwa projektowanie. Podobno UW chce zrobić też kolejowe przejście graniczne z prawdziwego zdarzenia.
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2371
11.09.2017 21:16
Dzięki za głosy. Przez dwa ostatnie lata miałem foty tygodnia wyłącznie zrobione poza Polską, to jest combo breaker ;)
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttp://fotozajezdnia.pl