Strona główna / Komunikacja w Krakowie / Tramwaje / Konstal 102Na / Konstal 102Na #212+905

Konstal 102Na #212+905

«Poprzednie zdjęcie: Konstal 102Na #215
Następne zdjęcie: Konstal 102Na #210»

Konstal 102Na #212+905

Data zrobienia zdjęcia: 1985 rok
Opis: Skład stodwójek na ul. Starowiślnej, a wtedy Bohaterów Stalingradu.
Zdjęcie pochodzi z archiwów zajezdni Nowa Huta.
Rok wpisany przypadkowy.
Słowa kluczowe: Konstal 102Na+102NaD 102Na 102NaD #212+905 MPK_Kraków Kraków Starowiślna linia_9 archiwum_80 #212 #905 #155
Data dodania zdjęcia: 18.07.2017 12:56, Wyświetleń: 2171, Pobrań: 24, Wielkość pliku: 541.8 KB
Dodał: thomas_
IPTC Info
Byline: Tomasz Bielecki
Date created: 16.06.2015
Copyright Notice: Tomasz Bielecki
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 70D
Czas ekspozycji: 1/60 sec(s)
Wartość przysłony: F/3.2
Wartość ISO: 640
Data utworzenia: 16.06.2015 11:50:47
Długość ogniskowej: 28mm

Ostatnie komentarze

ALBert
Użytkownik

Komentarzy: 524
18.07.2017 13:51
Widać, że pierwsza stodwójka ma numer 212 :)
Offline ALBertalbertf at interia.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3340
18.07.2017 14:14
Coming soon :)
Offline Sudi
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4793
18.07.2017 15:42
Znane zdjęcie z broszurki "Materiały i studia sekcji historycznej MPK Kraków" z 1987 roku, czyli na pewno powstało najpóźniej w tym właśnie roku.

A to oznacza m.in. że 102NaD na zdjęciu ma numer 90x, być może 902.
Offline Wypalacz Rafał
Lipien20
Użytkownik

Komentarzy: 111
18.07.2017 15:59
Pozostałe zdjęcia z broszurki wskazują na "po 1986" (Gucio, szkoleniowe 102Na, a skład 102N dokładnie na 1 XI 1986). W moim egzemplarzu poprzedni właściciel przy tym zdjęciu zapisał 212+905.
Offline Lipien20
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4793
18.07.2017 17:06
Niewykluczone, choć na zdjęciu numeru taborowego nie widać - ale 905/1005/155 był o tyle charakterystyczny na dachu, że nad przegubem nie miał przerzuconej wiązki kabli WN (którą widać na zdjęciu nad przegubem wagonu #212) - poza tym na dachu przed i za przegubem miał dwie dodatkowe klapy, charakterystyczne dla wagonów 102Nd, a wynika to z faktu iż powstał w oparciu o odkupione z Wrocławia pudło takiego właśnie wagonu.

Ale przypuszczam że ten element (usunięty podczas remontu jakoś na początku lat 90-tych) raczej nie zostanie odtworzony podczas trwającej obecnie odbudowy, choćby ze względów praktycznych.
Offline Wypalacz Rafał
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1522
18.07.2017 22:08
W dużym powiększeniu i po lekkim wyciągnięciu zdjęcia pod prawym gniazdem z przodu przyczepy, co prawda ledwo ledwo, ale widać zarys prawdopodobnie cyfry "5", a po zestawieniu z numerami innych wozów z tamtego okresu oraz z numerem wozu prowadzącego żeby sprawdzić proporcje ma to przynajmniej minimalną rację bytu. Do tego pasowałby opis Wypalacza co do oryginalności #905, bo nie widać nad przegubem charakterystycznej wiązki przewodów, a są za to zarysy mogące przypominać klapy dachowe - tak jak by ta przed przegubem była otwarta, a za przegubem zamknięta ;) Oczywiście przy takiej jakości zdjęcia takie szacowanie jest obarczone gigantycznym ryzykiem błędu, ale w sumie też jest to dodatkowy element urozmaicający zagadkę ;)
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
pegaz
Użytkownik

Komentarzy: 141
18.07.2017 22:09
Mi to się łza w oku kręci....
Offline pegaz
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6523
18.07.2017 22:59
CSI Fotozajezdnia wszystko ustali :D
To w takim razie wpisuję #212+905.
Dzięki
Offline thomas_
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1522
18.07.2017 23:26
thomas_ napisał(a):
CSI Fotozajezdnia wszystko ustali :D
To w takim razie wpisuję #212+905.
Dzięki

Dla łatwiejszego wyszukiwania tych wozów na FZ, można by ewentualnie się pokusić o dopisanie niezależnie do kluczowych #212 i #155, które mają trochę swoich zdjęć samotnie już na galerii, jeśli nie zachwiałoby to koncepcji wpisywania słów kluczowych ;)
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4085
09.02.2018 19:21
Wypalacz Rafał napisał(a):
Niewykluczone, choć na zdjęciu numeru taborowego nie widać - ale 905/1005/155 był o tyle charakterystyczny na dachu, że nad przegubem nie miał przerzuconej wiązki kabli WN (którą widać na zdjęciu nad przegubem wagonu #212) - poza tym na dachu przed i za przegubem miał dwie dodatkowe klapy, charakterystyczne dla wagonów 102Nd, a wynika to z faktu iż powstał w oparciu o odkupione z Wrocławia pudło takiego właśnie wagonu.


To #155 nie jest zrobiony z 102Na #222?
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4793
09.02.2018 20:05
Oficjalnie tak.
Offline Wypalacz Rafał
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4085
09.02.2018 20:14
Czyli jak to było?
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4793
09.02.2018 20:34
Nie podam ci numeru tego wrocławskiego wagonu, ale został odkupiony i nastąpiła podmiana, wagon #222 był po wypadku, być może uszkodzenia były zbyt poważne i stąd zdecydowano się na takie rozwiązanie problemu.
Offline Wypalacz Rafał
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1522
10.02.2018 14:17
#222 był chyba po pożarze, więc w tym momencie ten 102Nd mógł posłużyć do rekonstrukcji pudła jako-takiego, a #222 mógł dać konkretne części, które się do czegokolwiek nadawały - np. ścianę tylną, która wylądowała na przodzie przyczepy, wąskie drzwi 4-płatowe czy wózki. To ostatnie teoretycznie można by sprawdzić, ponieważ wszystkie wózki produkowane w Chorzowie powinny mieć wybite swoje numery seryjne, niezależnie od numerów fabrycznych całych wagonów ;) Najbardziej szkoda, że trudno ustalić numer tego 102Nd, bo we wrocławskich spisach taboru (przynajmniej tych dostępnych publicznie) nie widać żadnego wozu, który byłby zdjęty ze stanu w okolicach 1985 roku, ale może kiedyś uda się coś znaleźć na ten temat ;)
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4793
10.02.2018 15:34
Akurat w Krakowie całkiem sporo stodwójek miało drugie i trzecie drzwi 3-płatowe, aczkolwiek nie pamiętam czy #155 też się do tej grupy zaliczał. Na pewno przed ostatnim remontem w 1997 roku miał je #210 ;)

A był też i wagon który miał wszystkie trzy rodzaje drzwi stosowane w stodwójkach - coś mi się kojarzy że był to #154, ale głowy to za to nie dam - w każdym razie te środkowe, węższe drzwi miał w obu wersjach, trzy- i czteropłatowej :)

EDIT:

Dobrze, kolega mi podesłał dokładniejsze dane, więc je wrzucę. Jednak #155 nie miał drugich i trzecich drzwi 3-skrzydłowych, tylko cały czas czteroskrzydłowe. 3-skrzydłowe za to miał #151. Co do #154, to jednak dobrze mi świtało w pamięci - faktycznie miał oba rodzaje tych węższych drzwi :)
Offline Wypalacz Rafał
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1522
11.02.2018 16:48
Właśnie swego czasu się zastanawiałem, czy dobrze widzę na tym zdjęciu , że #151 ma drzwi jak 102Nd ;) Bardzo cenne, że mamy ludzi, którzy pamiętają jeszcze tak wiele, ciekawych rzeczy :D
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4793
11.02.2018 17:26
Tak na marginesie, to choć #155 nie miał tych węższych drzwi typowych dla 102Nd, to miał jeszcze inną charakterystyczną dla tych wagonów cechę, poniekąd związaną z drzwiami ;)

Choć z tego co widzę, to dziś jest odtworzona tylko częściowo - jak przypuszczam podyktowane jest to względami bezpieczeństwa, ze stopiątek ten element też przed laty zniknął.

O czym piszę? :)

Małą podpowiedź - widać to dobrze na zdjęciu z Wrocławia, które ostatnio wrzuciłem:

http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=58790
Offline Wypalacz Rafał
Konrad_skaw
Użytkownik

Komentarzy: 46
11.02.2018 17:36
Cytat:
Wypalacz Rafał napisał(a):
Tak na marginesie, to choć #155 nie miał tych węższych drzwi typowych dla 102Nd, to miał jeszcze inną charakterystyczną dla tych wagonów cechę, poniekąd związaną z drzwiami ;)

Choć z tego co widzę, to dziś jest odtworzona tylko częściowo - jak przypuszczam podyktowane jest to względami bezpieczeństwa, ze stopiątek ten element też przed laty zniknął.

O czym piszę? :)

Małą podpowiedź - widać to dobrze na zdjęciu z Wrocławia, które ostatnio wrzuciłem:

http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=58790


Pewnie chodzi o tą gumę nad drzwiami :)
Offline Konrad_skawhttps://www.facebook.com/transportwobiektywie/
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4793
11.02.2018 18:05
A coś więcej na ten temat? ;)
Offline Wypalacz Rafał
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1522
11.02.2018 18:43
Wypalacz Rafał napisał(a):
Tak na marginesie, to choć #155 nie miał tych węższych drzwi typowych dla 102Nd, to miał jeszcze inną charakterystyczną dla tych wagonów cechę, poniekąd związaną z drzwiami ;)

Choć z tego co widzę, to dziś jest odtworzona tylko częściowo - jak przypuszczam podyktowane jest to względami bezpieczeństwa, ze stopiątek ten element też przed laty zniknął.

O czym piszę? :)

Małą podpowiedź - widać to dobrze na zdjęciu z Wrocławia, które ostatnio wrzuciłem:

http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=58790


Chodzi o wyjście na dach, które w normalnych "stodwójkach" było z lewej strony drugich drzwi, a w 102Nd i #155 jest z prawej ich strony? W stopiątkach te rozkładane "stopnie" przed laty były między II, a III drzwiami, kupę lat temu rzeczywiście zostały zlikwidowane. Nie przypatrzyłem się niestety, ale chyba z tego co widzę na zdjęciach, #155 ma zachowany uchwyt na dachu, ale nie ma "schodków". Czy w wozie zabytkowym to wina względów bezpieczeństwa? Nie wiem, nie wydaje mi się - ale warto by się było kiedyś zapytać osób kompetentnych w tej sprawie. #210 chyba ma te stopnie, podobnie jak większość zabytków które takie posiadała ;) #155 przed obecnym NG też posiadała te schodki.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4793
11.02.2018 19:26
czatowiec napisał(a):
Chodzi o wyjście na dach, które w normalnych "stodwójkach" było z lewej strony drugich drzwi, a w 102Nd i #155 jest z prawej ich strony? W stopiątkach te rozkładane "stopnie" przed laty były między II, a III drzwiami, kupę lat temu rzeczywiście zostały zlikwidowane. Nie przypatrzyłem się niestety, ale chyba z tego co widzę na zdjęciach, #155 ma zachowany uchwyt na dachu, ale nie ma "schodków". Czy w wozie zabytkowym to wina względów bezpieczeństwa? Nie wiem, nie wydaje mi się - ale warto by się było kiedyś zapytać osób kompetentnych w tej sprawie. #210 chyba ma te stopnie, podobnie jak większość zabytków które takie posiadała ;) #155 przed obecnym NG też posiadała te schodki.


No brawo. Tak, o to mi chodzi - gwoli ścisłości, również wąskotorowe 803N miały wejście na dach umieszczone tak samo jak w 102Nd.
Offline Wypalacz Rafał
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4793
16.02.2018 17:44
czatowiec napisał(a):
Chodzi o wyjście na dach, które w normalnych "stodwójkach" było z lewej strony drugich drzwi, a w 102Nd i #155 jest z prawej ich strony? W stopiątkach te rozkładane "stopnie" przed laty były między II, a III drzwiami, kupę lat temu rzeczywiście zostały zlikwidowane. Nie przypatrzyłem się niestety, ale chyba z tego co widzę na zdjęciach, #155 ma zachowany uchwyt na dachu, ale nie ma "schodków".


Z tego co widać na filmiku wrzuconym na profil fejsbukowy FZ, to w #155 jednak odtworzone zostały te rozkładane stopnie na ścianie przed drugimi drzwiami :)
Offline Wypalacz Rafał