Strona główna / Różne / Gadżety komunikacyjne / Schemat sieci tramwajowej MPK Kraków 1984

Schemat sieci tramwajowej MPK Kraków 1984

Następne zdjęcie: Plan sieci autobusowej MPK Kraków 1978r»

Schemat sieci tramwajowej MPK Kraków 1984

Data zrobienia zdjęcia: 1984 rok
Opis: Schemat sieci tramwajowej w Krakowie z 1984 roku.
Na schemat naniesiono ilość pociągów w godzinach szczytu na poszczególnych odcinkach.
Słowa kluczowe: MPK_Kraków Kraków schemat_sieci archiwum80 tramwaje
Data dodania zdjęcia: 12.05.2017 23:23, Wyświetleń: 1084, Pobrań: 11, Wielkość pliku: 1.7 MB
Dodał: thomas_

Ostatnie komentarze

thomas_
Administrator

Komentarzy: 6472
12.05.2017 23:27
Na schemacie nie ma jeszcze pętli Os. XXX lecia PRL. Została ona otwarta 5 listopada 1984.
Offline thomas_
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4489
13.05.2017 08:10
Fajny materiał do porównań: Wzgórza K. było 22 jest 15, Borek F. było 21 jest 15, Bronowice było 32 jest 27, Cichy Kącik było 12 jest 6, Salwator było 23 jest 15, Rakowicka było 19 jest 6, Al. Pokoju było 27 jest 18. I tak dalej, widzę jedynie dwa wyjątki: Bieżanów było 18 jest 21 i Kapelanka było 16 jest 30. Oczywiście, zmienił się kształt sieci i inne są cele podróży. Dlatego celowo nie porównuję Pleszowa i Walcowni. Ale zasadniczo pasażerów z pociętych tras nie interesuje, że na Ruczaju jest lepiej.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3329
13.05.2017 16:07
Pl. Boh. Getta nie nazywał się wtedy jeszcze Plac Zgody?
Co oznacza skrót ZMO?
Offline Sudi
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4416
13.05.2017 17:23
Zakład Materiałów Ogniotrwałych (jako jeden z oddziałów Kombinatu). Dobrze pamiętam nazwę tego przystanku z lat 90. a może i później. Nie mam teraz możliwości sprawdzić, kiedy się zmieniła nazwa.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Lipien20
Użytkownik

Komentarzy: 111
14.05.2017 00:19
Sudi napisał(a):
Pl. Boh. Getta nie nazywał się wtedy jeszcze Plac Zgody?

Z 36 lat już nosił obecną nazwę, co nie oznacza, że starsza nazwa nie jest do dziś używana.

AndrzejK napisał(a):
Zakład Materiałów Ogniotrwałych (jako jeden z oddziałów Kombinatu). .

Najlepsze, że bliżej do obecnego AMR jest z Bramy nr 5 niż z tego przystanku.
Offline Lipien20
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
15.05.2017 12:19
kuba203 napisał(a):
Fajny materiał do porównań: Wzgórza K. było 22 jest 15, Borek F. było 21 jest 15, Bronowice było 32 jest 27, Cichy Kącik było 12 jest 6, Salwator było 23 jest 15, Rakowicka było 19 jest 6, Al. Pokoju było 27 jest 18. I tak dalej, widzę jedynie dwa wyjątki: Bieżanów było 18 jest 21 i Kapelanka było 16 jest 30. Oczywiście, zmienił się kształt sieci i inne są cele podróży. Dlatego celowo nie porównuję Pleszowa i Walcowni. Ale zasadniczo pasażerów z pociętych tras nie interesuje, że na Ruczaju jest lepiej.

Pytanie, jaka była pojemność tych składów? Ja np. pamiętam na Kocmyrzowskiej 12 poc/h, tyle, że '1' była chyba w 102Na solo, a '5' w T4+B4 (a później w GT6 solo) ;)
Offline szubak
kasztan
Użytkownik

Komentarzy: 57
15.05.2017 16:07
Nie do końca tego rozumiem. Co oznacza "17,6" między Os. Widok a Bronowicami? 17,6 pociągu na godziny? ?

Dziękuję z góry.
Offline kasztan
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4416
15.05.2017 18:11
17,6 pociągu na 1 godzinę w szczycie (wszystkich linii razem, zapewne w jedną stronę ;) ). To jakaś średnia, może dla porannego i popołudniowego łącznie, dlatego liczba nie jest okrągła.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2369
15.05.2017 20:28
A z drugiej strony możliwe, że jest to ważone rozdziałem taboru. Zależy co autor miał na myśli, a tego pewnie się już nie dowiemy ;)
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttp://fotozajezdnia.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6472
15.05.2017 22:00
Mam pomieszane rozkłady jazdy. Jednakże jak tak sprawdziłem dla odcinka bieżanowskiego, to np rano:
Linia 3: o 6 7 kursów, o 7 ma ich 6
Linia 9: o 6 ma kursów 6 i o 7 również 6.
Linia 24: o 6 ma kursów 6, o 7 ma kursów 5.
Średnia z tych dwóch godzin wynosi 18 poc/h. Podejrzewam, że to wszystko to są uśrednione wartości z całego szczytu porannego i popołudniowego.
Offline thomas_
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4489
18.05.2017 08:52
szubak napisał(a):
Pytanie, jaka była pojemność tych składów? Ja np. pamiętam na Kocmyrzowskiej 12 poc/h, tyle, że '1' była chyba w 102Na solo, a '5' w T4+B4 (a później w GT6 solo) ;)


Mamy na galerii rozdziały taboru z 1985, więc dla przykładu policzmy Salwator. Dla uproszczenia proponuję przyjąć stopiątkę jako "jednostkę przeliczeniową" przyjmując jednocześnie, że eNka z przyczepą = półtorej stopiątki a NGT6 i N8S = dwie stopiątki. Linia 1 wtedy 14 stopiątek na godzinę, obecnie 12. Linia 2 wtedy 6, obecnie 12. Linia 6 wtedy 10,5, obecnie 6. Linia 21 wtedy 7,5, obecnie nie istnieje. Czyli wtedy z Salwatora odjeżdżało 38 "stopiątek przeliczeniowych :p " na godzinę, a obecnie 30. Jest spadek? Jest.

Zdaję sobie sprawę, że jest to wyliczenie obarczone pewnym błędem wynikającym z "zaokrąglenia" pojemności wagonów, ale zawsze można wziąć pod lupę konkretne dane i bawić się dalej.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl