Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Pojazdy testowe» MAN NL323 Lion's City» MAN NL323 #DM709

MAN NL323 #DM709

«Poprzednie zdjęcie: MAN NL323 #DM709
Następne zdjęcie: MAN NL323 #DM709»

MAN NL323 #DM709

Data zrobienia zdjęcia: 13 kwietnia 2017 roku (czwartek)
Opis: Wnętrze
Słowa kluczowe: MAN Lion's City #DM709 MPK_Kraków Kraków testowiec zajezdnia_Wola_Duchacka NL323 wnętrze
Data dodania zdjęcia: 15.04.2017 14:00, Wyświetleń: 2806, Pobrań: 43, Wielkość pliku: 535.3 KB
Dodał: thomas_
IPTC Info
Date created: 13.04.2017
Byline: Tomasz Bielecki
Copyright Notice: Tomasz Bielecki
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 70D
Czas ekspozycji: 1/60 sec(s)
Wartość przysłony: F/1.8
Wartość ISO: 800
Data utworzenia: 13.04.2017 08:28:36
Długość ogniskowej: 18mm

Ostatnie komentarze

Komisarz
Użytkownik

Komentarzy: 45
15.04.2017 14:45
Jak patrzę na to zdjęcie to mi się przypomniało słynne "oddaj buta" 😁 😁
Offline Komisarz
Ruppercik
Użytkownik

Komentarzy: 613
18.04.2017 13:43
No i można komfortowo podróżować?
Offline Ruppercikruppercik at go2.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3736
19.04.2017 17:53
Wspinając się po stopniach ?
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Majster
Użytkownik

Komentarzy: 190
19.04.2017 21:44
Mimo tych kilku stopni ten MAN jest i tak kilka klas wyżej niż taki Solaris.
Offline Majsterj.wol at interia.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
19.04.2017 23:28
Jak dla mnie (i według tego na co zwracam uwagę), to ma tylko 2 miejsca siedzące więcej, z czego 7 beznadziejnie umieszczonych i ciasne przejście do tylnych drzwi.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Jasiek1993krk
Użytkownik

Komentarzy: 1288
20.04.2017 07:55
Problem jest w tym, że nie da się inaczej umieścić tych siedmiu siedzeń z tyłu, wynika to z ułożenia silnika, umiejscowienia pozostałych jego podzespołów (notabene takie samo ułożone siedzenia mają nasze NG313). Gdyby była klasyczna "szafa" (jak w Solarisie) dostęp do miejsc siedzących jest łatwiejszy ale z kolei jest ich mniej (o 2).
A czy taki MAN jest kilka klas wyżej niż taki Solaris? Należą do tej samej klasy autobusów miejskich. Prędzej górę bierze kwestia eksploatacyjna, cena, części, serwis itp.
Moim zdaniem auto szału nie robi, choć wiadomo jest to nowinka w Krakowie. Design jest ciekawy, ale szyby na dole w rzeźni przekombinowane (bo niby czemu one służą?). W przypadku kolizji koszt naprawy będzie wyższy niż z gotowych prefabrykatów. Sądzę że w jego przypadku na testach się skończy, a jakiekolwiek przetargi raczej będzie wygrywać Solaris. Zobaczymy jakie autobusy będą dalej testowane, z tego co słyszałem na dniach ma się pojawić elektryczny MAN.
Offline Jasiek1993krkjasiek1993krk at interia.pl
Laweta
Użytkownik

Komentarzy: 349
20.04.2017 12:38
MAN nie ma elektryka; chyba ze coś powstało ale to pewnie najpierw by była oficjalna prezentacja na targach 🙂
Offline Lawetabartek.baj at op.pl
Majster
Użytkownik

Komentarzy: 190
20.04.2017 14:00
MAN ma elektryka. Przegubowego Lion's City. 🙂

https://youtu.be/UpP9YZ4Apv8
Offline Majsterj.wol at interia.pl
Laweta
Użytkownik

Komentarzy: 349
20.04.2017 18:35
A oprócz filmu reklamującego to są jakieś zdjęcia z ulicy?
Offline Lawetabartek.baj at op.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
20.04.2017 19:01
Fajnie wygląda, ale powiedzmy, że to klasa i jakość autobusu porównywalna z Solarisem, nie wyróżnia się szczególnie ani w jedną, ani w drugą stronę 😉 Co do szybek, to to udogodnienie dla osób na wózkach inwalidzkich i małych dzieci, żeby cokolwiek widziały podczas parkowania w rzeźni 😉

Za to bardzo, ale to bardzo fajnie wygląda kwestia tego przegubowego elektryka i tutaj już można mówić o większym spektrum innowacji i indywidualnych cech do porównywania - bardzo praktyczny układ drzwi, do tego ciekawie rozwiązane ładowanie wozu, a wnętrze nie jest tak rozwalone przez poprzeczną zabudowę silnika 😉
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Coffee
Gość

21.04.2017 09:25
Przy okazji to MPK mogło by (patrząc pod BRT) przetestować Lions' City GXL i Citaro Capacity, bo przydała by się jakaś dłuższa alternatywa dla zwykłych przegubów. Przy Metrostyle zmarnowano potencjał i nie zamówiono wersji 18.75, więc teraz powinno się tej długości autobusy po testować by pokazać różnice.
 
Jasiek1993krk
Użytkownik

Komentarzy: 1288
21.04.2017 10:28
Laweta, Majster; może hybrydowy ten MAN ma być, już nie pamiętam 😁 .
Myślę, że o przegubach długości 18,75 m możemy zapomnieć, skoro w ostatnim przetargu na zakup przegubów nie wymagano takiego parametru. 75 cm to nie jest specjalnie dużo więcej, a koszty jednak grają główną rolę. Na testach był już O530GL (kursował na 179) więc testowanie Citaro CapaCity mija się z celem. Trzeba też pamiętać o przepisach regulujących maksymalną długość autobusu przegubowego.
Offline Jasiek1993krkjasiek1993krk at interia.pl
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 800
22.04.2017 12:47
MAN nie potrafi za to rozsądnie rozplanować układu wnętrza w autobusach z silnikiem w wieży. Owszem są siedzenia na pokrywie silnika jak w Volvo 7000/7700/7900, ale nie ma ich za to na podeście za ostatnimi drzwiami.
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/
Ruppercik
Użytkownik

Komentarzy: 613
13.05.2017 09:57
Przemek napisał(a):
MAN nie potrafi za to rozsądnie rozplanować układu wnętrza w autobusach z silnikiem w wieży. Owszem są siedzenia na pokrywie silnika jak w Volvo 7000/7700/7900, ale nie ma ich za to na podeście za ostatnimi drzwiami.

Na podeście za ostatnimi drzwiami nikt nie potrzebuje siedzenia, najważniejsze jest to że nie ma szafy! Siedząc z tyłu mamy widoczność 180°.
Offline Ruppercikruppercik at go2.pl
volferssj
Użytkownik

Komentarzy: 372
13.05.2017 22:35
Ruppercik napisał(a):
Siedząc z tyłu mamy widoczność 180°.

Taak... bo przecież w autobusie KM najważniejsze jest to, że można widoczki podziwiać. Miejsca siedzące już nie są za bardzo istotne. 🙄
Offline volferssjtoretto84 at wp.pl
Jasiek1993krk
Użytkownik

Komentarzy: 1288
14.05.2017 10:36
Ruppercik, a co takiego jest złego w szafie? Mimo, że przy takim ułożeniu jest mniej siedzeń, są one dużo bardziej dostępne dla pasażera. Kilka siedzeń więcej z gorszym dostępem do nich nie jest żadną dogodnością gdy trzeba wspinać się po stopniach z ryzykiem że nie wyprostujesz się do sufitu bo walniesz się w głowę. Widoczność z tyłu o 180° nie jest przeciętnemu pasażerowi potrzebna- wystarczą duże okna po bokach i z przodu autobusu.
volferssj, w autobusie komunikacji miejskiej najistotniejsze jest by przewieźć jak największą ilość osób (główną rolę gra pojemność). Miejsca siedzące są ważne ale muszą być w pewnej ilości proporcjonalne do stojących. Właśnie między innymi dlatego rezygnuje się z miejsc siedzących przy II i III drzwiach by zrobić tam "rzeźnię" na miejsca stojące.
Offline Jasiek1993krkjasiek1993krk at interia.pl
volferssj
Użytkownik

Komentarzy: 372
15.05.2017 09:20
Jasiek1993krk napisał(a):
Ruppercik, a co takiego jest złego w szafie? Mimo, że przy takim ułożeniu jest mniej siedzeń, są one dużo bardziej dostępne dla pasażera. Kilka siedzeń więcej z gorszym dostępem do nich nie jest żadną dogodnością gdy trzeba wspinać się po stopniach z ryzykiem że nie wyprostujesz się do sufitu bo walniesz się w głowę. Widoczność z tyłu o 180° nie jest przeciętnemu pasażerowi potrzebna- wystarczą duże okna po bokach i z przodu autobusu.

No właśnie... skąd się wzięło to (prawie) wyklinanie na zabudowę wieżową silnika?
Jasiek1993krk napisał(a):
volferssj, w autobusie komunikacji miejskiej najistotniejsze jest by przewieźć jak największą ilość osób (główną rolę gra pojemność). Miejsca siedzące są ważne ale muszą być w pewnej ilości proporcjonalne do stojących. Właśnie między innymi dlatego rezygnuje się z miejsc siedzących przy II i III drzwiach by zrobić tam "rzeźnię" na miejsca stojące.

Ależ ja się zgadzam z tobą całkowicie. Miejski autobus jest właśnie miejski, nie międzymiastowy czy turystyczny. Nigdzie nie sugeruję usunięcia rzeźni, to zaprzeczyłoby samej idei KZ (jak sam napisałeś pojemność pojazdów gra tu jedną z głównych ról) i zmieniło autobus w przerośniętą taksówkę, jeżdżącą po określonej trasie o konkretnych godzinach. Moja wypowiedź odnosiła się głównie do stwierdzenia Ruppercika, że fotel w takim czy innym miejscu nie jest nikomu potrzebny. IMO lepiej żeby ten fotel tam był, niż żeby go nie było jak w MANie, skoro można uzyskać kolejne miejsce do siedzenia bez utraty przestrzeni "stojącej".
Offline volferssjtoretto84 at wp.pl
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 800
19.05.2017 17:26
Ruppercik napisał(a):
Na podeście za ostatnimi drzwiami nikt nie potrzebuje siedzenia, najważniejsze jest to że nie ma szafy! Siedząc z tyłu mamy widoczność 180°.
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Piszę, że MAN nie umie zrobić autobusu, który by miał dobrze rozlokowany układ wnętrza przy wieży. Przykładem są wrocławskie krótkie Lion's City, które nie mają siedzeń za ostatnimi drzwiami, tylko miejsca stojące.
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/