Strona główna / Kolej / Infrastruktura kolejowa / Nowa Łódź Fabryczna

Nowa Łódź Fabryczna

«Poprzednie zdjęcie: Nowa Łódź Fabryczna
Następne zdjęcie: Młodzieżowa Kolejka Wąskotorowa "Lajkonik"»

Nowa Łódź Fabryczna

Data zrobienia zdjęcia: 29 grudnia 2016 roku (czwartek)
Opis: Łódź, dworzec Łódź Fabryczna po nowemu!
Na FZ chyba jeszcze nikt nie wrzucał - nadrabiamy więc zaległości.
Foto strony zachodniej dworca.
Słowa kluczowe: Łódź Łódź_Fabryczna dworzec 1024px plac_Sałacińskiego Nowoskładowa
Data dodania zdjęcia: 02.01.2017 23:11, Wyświetleń: 948, Pobrań: 2, Wielkość pliku: 698.2 KB
Dodał: Matalbin
IPTC Info
Date created: 29.12.2016
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 50D
Czas ekspozycji: 1/8 sec(s)
Wartość ISO: 1600
Data utworzenia: 29.12.2016 18:52:58

Ostatnie komentarze

Laweta
Użytkownik

Komentarzy: 231
02.01.2017 23:24
Nie wiem czemu, ale to niezadaszone wejście w dół, nasunęło mi pomysł-może by dał radę pojeździć na sankach, nartach, itp. jak sypnie porządnie :twisted:
Offline Lawetabartek.baj at op.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4373
03.01.2017 11:47
Obiekt jest ogromny, imponujący i bardzo ciekawy, można zwiedzać godzinę. Mi się w sumie bardzo spodobał.

Można też długo dyskutować o wybranych rozwiązaniach, zarówno podstawowych założeniach jak i detalach. Ale ciśnie się do głowy cały czas, że koszty budowy i utrzymania teraz przez wiele lat są gigantyczne. Obiekt jest mocno przeskalowany, nawet jak się weźmie pod uwagę wzrost jego znaczenia po przedłużeniu linii na zachód.

A jak chodzi o tramwaje, to musi być dla pasażerów jadących ze wschodnich dzielnic do centrum strasznie frustrujące to zajeżdżanie pod dworzec, które dodaje kilka minut.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1843
03.01.2017 12:23
W sumie to dworzec był planowany pod przyszłe KDP ....
Offline Kasztann44
Matalbin
Użytkownik

Komentarzy: 223
03.01.2017 12:33
Problem teoretycznie został rozwiązany, bowiem dwie linie (9A i 12A) zostały przesunięte na ul. Narutowicza. Są to zatem jedyne dwie linie biegnące w okolicach dworca, które go omijają. Krok ten spotkał się jednak z falą krytyki (w dużej mierze także wśród MKMów). Dlaczego? Linie te to skrócone warianty linii 9 i 12. 9A kursuje śr. co 12min. 9 co 30-60 (linia podmiejska). 12 i 12A kursują co 12min, przy czym 12A kursuje jedynie w szczycie. Łodzianie uważają, że posłanie 9A i 12A poza dw. Fabryczny to zbrodnia przeciw łódzkiemu zbiorkomowi. Dodajmy że przy dworcu zatrzymuje się teraz 6 linii tramwajowych i 13 autobusowych. Niestety wg naszych łodziaków - to zdecydowanie za mało. Dodatkowo oliwy do ognia dolewa fakt fatalnie zestrojonej syglanizacji świetlnej i wg wielu - te 2 linie zostały zabrane tylko dlatego, że Zarząd Dróg i Transportu szukał rozwiązania na rozładowanie korków pod dworcem. Nawet gdyby tak było to mimo wszytko - frustruje fakt, że mało kto zwraca uwagę na łodzian, którzy kompletnie w d**ie mają nowy dworzec i przejeżdżają tamtędy tylko po to by dostać się z pracy/szkoły do domu i z powrotem.
Offline Matalbinhttp://fb.com/BaLansBieli
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4373
03.01.2017 14:45
Co tu dużo mówić, trzeba zbadać potrzeby i dopasować do nich układ linii, nie poddając się syndromowi "taki piękny dworzec to wszystko tam ma jechać".
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl