Data zrobienia zdjęcia: |
6 grudnia 2015 roku (niedziela) |
Opis: |
Kraków, ulica Jana Dekerta/Tadeusza Romanowicza.
Z linii D29-112 pozostały już tylko widoczny w jezdni przejazd i przejazd przy przejściu przy przystanku Kraków Zabłocie - resztę usunięto w ramach porządkowania terenu pod budowaną łącznicę.
A tak swoją drogą - ktoś się orientuje z czego wynikła budowa widocznego na zdjęciu wiaduktu nad ulicą Dekerta/Dąbrowskiego w takiej a nie innej formie? To znaczy wiaduktu dwuprzęsłowego? Czy wynikało to z planów budowy dwujezdniowej arterii, później zarzuconych, czy z czegoś innego? |
Słowa kluczowe: |
Budowa_łącznicy_D29-624 Kraków Dekerta Romanowicza D29-91 D29-112 D29-624 |
Data dodania zdjęcia: 07.12.2015 21:25, Wyświetleń: 1813, Pobrań: 3, Wielkość pliku: 307.4 KB |
Dodał: |
Wypalacz Rafał |
|
EXIF Info |
Nazwa aparatu: |
PENTAX |
Model aparatu: |
PENTAX K-30 |
Czas ekspozycji: |
1/125 sec(s) |
Wartość przysłony: |
F/8 |
Wartość ISO: |
100 |
Data utworzenia: |
06.12.2015 09:18:17 |
Długość ogniskowej: |
10mm |
|
edit: "tradycja" dużego wiaduktu w tym miejscu może być jakąś pochodną fortyfikacji austriackich I pierścienia Twierdzy Kraków. Wzdłuż obecnej Romanowicza biegł podgórski odcinek obwałowania, w tym miejscu gdzie wiadukt znajdował się fort St. II. (st od stellung - pozycja).
Widać to tu: http://as.elte-s.com/mapy/1908a.png
edit2: polubiłem swój post... a chciałem zedytować, żeby dodać, że jak już z jakiegoś powodu bardzo dawno powstał tam obiekt dwuprzęsłowy, to łatwiej było go "wymieniać", niż "zwęzić" budując co najmniej jeden nowy przyczółek.