Strona główna» Kolej» Inwestycje kolejowe» Budowa łącznicy D29-624 2015-12-06

Budowa łącznicy D29-624 2015-12-06

«Poprzednie zdjęcie: Budowa łącznicy D29-624 2015-12-23
Następne zdjęcie: Budowa łącznicy D29-624 2015-10-04»

Budowa łącznicy D29-624 2015-12-06

Data zrobienia zdjęcia: 6 grudnia 2015 roku (niedziela)
Opis: Kraków, ulica Jana Dekerta/Tadeusza Romanowicza.

Z linii D29-112 pozostały już tylko widoczny w jezdni przejazd i przejazd przy przejściu przy przystanku Kraków Zabłocie - resztę usunięto w ramach porządkowania terenu pod budowaną łącznicę.

A tak swoją drogą - ktoś się orientuje z czego wynikła budowa widocznego na zdjęciu wiaduktu nad ulicą Dekerta/Dąbrowskiego w takiej a nie innej formie? To znaczy wiaduktu dwuprzęsłowego? Czy wynikało to z planów budowy dwujezdniowej arterii, później zarzuconych, czy z czegoś innego?
Słowa kluczowe: Budowa_łącznicy_D29-624 Kraków Dekerta Romanowicza D29-91 D29-112 D29-624
Data dodania zdjęcia: 07.12.2015 21:25, Wyświetleń: 1813, Pobrań: 3, Wielkość pliku: 307.4 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX
Model aparatu: PENTAX K-30
Czas ekspozycji: 1/125 sec(s)
Wartość przysłony: F/8
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 06.12.2015 09:18:17
Długość ogniskowej: 10mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
07.12.2015 22:04
Dodam, że na podstawie dostępnych zdjęć lotniczych wiadomo, że ten wiadukt jest dość stary (w sensie: nie-Gierek) bo już 1965 r. tak wyglądał. I co ciekawe, na zdjęciu z 1944 też się wydaje, że obiekt w tamtym miejscu na bardzo duży "prześwit".

edit: "tradycja" dużego wiaduktu w tym miejscu może być jakąś pochodną fortyfikacji austriackich I pierścienia Twierdzy Kraków. Wzdłuż obecnej Romanowicza biegł podgórski odcinek obwałowania, w tym miejscu gdzie wiadukt znajdował się fort St. II. (st od stellung - pozycja).

Widać to tu: http://as.elte-s.com/mapy/1908a.png

edit2: polubiłem swój post... a chciałem zedytować, żeby dodać, że jak już z jakiegoś powodu bardzo dawno powstał tam obiekt dwuprzęsłowy, to łatwiej było go "wymieniać", niż "zwęzić" budując co najmniej jeden nowy przyczółek.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
07.12.2015 22:32
Ech, będą kiedyś ku temu warunki, to trzeba będzie to odlubianie wdrożyć 😉
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info