Strona główna / Różne / Reporterskie / Tłok na stacji w Pińczowie

Tłok na stacji w Pińczowie

«Poprzednie zdjęcie: Kończąc pracę
Następne zdjęcie: Prezentacja Mobilisu - Oficjele»

Tłok na stacji w Pińczowie

Data zrobienia zdjęcia: 5 lipca 2014 roku (sobota)
Opis: Wystawa taboru Świętokrzyskiej Kolei Dojazdowej na stacji w Pińczowie. Widoczny po lewej Rumun poprowadził potem pociąg specjalny relacji Pińczów-Umianowice-Pińczów. Liczba pasażerów zaskoczyła nawet samych organizatorów i jednocześnie udowodniła jak bardzo duże jest zainteresowanie kolejką. W trakcie przejazdu zbierane były podpisy za jej zachowaniem, ponieważ władze gminy Pińczów chcą po jej nasypie poprowadzić fragment trasy EuroVelo.
Słowa kluczowe: Lxd2 Lxd2-322 Px48 Px48-1724 ŚKD Świętokrzyska_Kolej_Dojazdowa Pińczów Dni_Ponidzia_2014
Data dodania zdjęcia: 19.08.2014 12:23, Wyświetleń: 1003, Pobrań: 0, Wielkość pliku: 445.3 KB
Dodał: czatowiec
EXIF Info
Nazwa aparatu: FUJIFILM
Model aparatu: FinePix S1600
Czas ekspozycji: 1/210 sec(s)
Wartość przysłony: F/4.6
Wartość ISO: 64
Data utworzenia: 05.07.2014 12:45:12
Długość ogniskowej: 17.1mm

Ostatnie komentarze

szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
20.08.2014 21:04
" władze gminy Pińczów chcą po jej nasypie poprowadzić fragment trasy EuroVelo." Brak słów jak w tym kraju nie dba się o zabytki techniki, niezależnie od tego kto jest obecnie opcją rządzącą. Taka mentalność. Tak jak z nastawnią w Chorzowie Batorym albo Wr1 we Wrzeszczu.
Offline szalony
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1491
21.08.2014 09:06
Szczególnie, że władze miasta na drugim końcu trasy - Jędrzejowa - na spokojnie poprowadziły bardzo fajną ścieżkę rowerową wzdłuż torowiska. Niestety, Pińczów już od dłuższego czasu nie dba o swoją część. Zlikwidowano kilka lat temu spory odcinek trasy w stronę Wiślicy, tylko dlatego, że remontowali ulicę biegnącą równolegle z torowiskiem na odcinku kilkuset metrow i Im te szyny przeszkadzały :/
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5491
21.08.2014 10:38
Wszystko pięknie, tylko kto ma utrzymywać te wszystkie zabytki techniki?

Nie lepsze były by powiedzmy 3 sieci wąskotorowe w kraju, ale lepiej finansowane? Tak żeby pełnić też jakąś funkcję transportową (chociaż symboliczną), z lepiej utrzymywanymi torami, większymi prędkościami i odległościami?
Niedługo całość kolei (poza kilkoma głównymi liniami) będzie tylko zabytkiem techniki. A później już tylko krok do zaorania terenu.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1491
21.08.2014 19:05
Kwestia umiejętności samorządów. Na tym polegała reforma samorządowa, że to one mają umieć zarządzać tego typu bałaganem. Niektóre dbają, kombinują jak to wykorzystać w codziennym życiu i ruchu turystycznym, inne traktują tego typu rzeczy jako balast. Z założenia wąskotorówki to koleje znaczenia lokalnego.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Lipien20
Użytkownik

Komentarzy: 108
21.08.2014 20:23
czatowiec napisał(a):
tylko dlatego, że remontowali ulicę biegnącą równolegle z torowiskiem na odcinku kilkuset metrow i Im te szyny przeszkadzały :/

Ulicę Republiki Pińczowskiej remontowali na odcinku od Legionistów do Pałęki, dalszy odcinek w kierunku zachodnim zbudowali od zera (stara bita droga była w miejscu obecnego chodnika i miała podobną do niego szerokość). Władze nazwały to szumnie obwodnicą (choć mieszkańcy woleliby obwodnicę od wsi Brzeście do Pasturki).


czatowiec napisał(a):
Kwestia umiejętności samorządów. Na tym polegała reforma samorządowa, że to one mają umieć zarządzać tego typu bałaganem.
Reforma, która IMHO była w części punktów źle przeprowadzona i to ona bałagan zwiększyła (źle dobrane województwa, za mała rola powiatów, etc.).
czatowiec napisał(a):
Niektóre dbają, kombinują jak to wykorzystać w codziennym życiu i ruchu turystycznym, inne traktują tego typu rzeczy jako balast.

Gmina Rewal jest z jednej strony świetnym przykładem na wykorzystanie wąskotorówki (choć finansowo gmina z jej powodu ledwo zipie) z drugiej Trzebiatów chciał wydłużyć trasę z powrotem do siebie to Rewal zaczął zwalać winę na niechęć Trzebiatowa w 2004 roku (choć Trzebiatów nie jest właścicielem torów). Tak, więc w wielu wypadkach kij ma dwa końce.

Kiedyś istniały swoją drogą Pińczowskie Kolejki Dojazdowe, których właścicielem było starostwo pińczowskie (zanim połączono z JKD). Dziś właścicielem całości jest Starostwo z Jędrzejowa, podejrzewam, że gdyby właścicelem było też starostwo z Pińczowa to strona Pińczowska byłaby bardziej skora do współpracy (szczegółów jednak nie znam).


Unrealgod napisał(a):
Nie lepsze były by powiedzmy 3 sieci wąskotorowe w kraju, ale lepiej finansowane?
Tylko pozostaje pytanie, które, bo ja mam problem z wyborem jednej, która byłaby mało atrakcyjna i którą można by poświęcić.
Offline Lipien20