Solaris Urbino 12 #PU975
«Poprzednie zdjęcie: Solaris Urbino 12 #PU965
Następne zdjęcie: Solaris Urbino 12 #PU970»
Solaris Urbino 12 #PU975
|
|
Ostatnie komentarze
Artegor Użytkownik Komentarzy: 144 13.04.2014 12:55 |
Przedostatni. Jeszcze jest #PU976. Ale on chyba jeszcze nie był na mieście. 🙂
|
|
Cukier Użytkownik Komentarzy: 90 13.04.2014 13:05 |
Ostatnim jest #PU976. Widział ktoś na mieście #PU953, ponoć miał on problemy z dojazdem przy pierwszej dostawie tego roku (?)
|
|
tophie Użytkownik Komentarzy: 390 13.04.2014 13:16 |
Już 5 kwietnia jeździł #PU953, zaś #PU976 już w środę był na 744-11. Zatem wszystkie są w ruchu. Ładnie skadrowane, lubię takie zdjęcia, gdzie oprócz głównego tematu jest jeszcze coś. 🙂 Szkoda tylko, że ta toyka się wcięła.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 13.04.2014 13:29 |
tophie napisał(a): Ładnie skadrowane, lubię takie zdjęcia, gdzie oprócz głównego tematu jest jeszcze coś. 🙂 Szkoda tylko, że ta toyka się wcięła. Dzięki, wpadłem na ten kadr przypadkiem, próbując zrobić #3010 - jeździ na 20-03, nadal piszcząc hamulcami... - tyle że tam obciąłem cześć budynku. Więc powtórzyłem ujęcie 😉 A baba w toyocie mnie dobiła - przyjechała na skrzyżowanie od Cracovii, przed autobusem, wrzuciła lewu kierunkowskaz, jednocześnie odbijając w prawo i zamiast skręcić, zawróciła - stąd też się znalazła w kadrze 🙁 |
|
hejho20 Użytkownik Komentarzy: 510 13.04.2014 14:03 |
Swoją drogą, nie miał jeszcze któryś z krótkich Solarisów mieć barw unijnych?
|
|
Artegor Użytkownik Komentarzy: 144 13.04.2014 16:18 |
#PU97 dzisiaj na 744
|
|
Wojtek-MKM Użytkownik Komentarzy: 230 13.04.2014 21:52 |
A mnie ciekawi jedna sprawa: dlaczego w kilku nowych SU12 na wyświetlaczu w kabinie kierowcy (pomiędzy zegarami) ustawia się naprzemiennie informacja o usterce silnika i coś o konieczności regeneracji filtra DPF? Co ciekawe, podczas jazdy silnik ładnie chodzi, ma odejście, jest cicho. 😛
|
|
Owsik Użytkownik Komentarzy: 758 08.05.2014 20:53 |
Właśnie miałem o to pytać - praktycznie w każdym SU12 z Euro6, którym jechałem na desce wyświetla się komunikat o usterce silnika. W jednym był nawet elegancko zaklejony taśmą, żeby nie wkurzać kierowcy 😏 Oj chyba miejskie warunki nie służą eko rozwiązaniom...
|
|
Klimueres Użytkownik Komentarzy: 245 08.05.2014 22:01 |
Wojtek-MKM napisał(a): [...] Co ciekawe, podczas jazdy silnik ładnie chodzi, ma odejście, jest cicho. 😛 Z tym cichym chodzeniem silnika to nie byłym taki pewien. W niektórych nowych Solarisach, często szafa wydaje dziwne dźwięki, więc nie byłbym pewien co do cichości 🙂 Z tego co mówił mi jeden kierowca, to te dźwięki to podobno włączające się czyszczenie filtra, co wpływa na to, że w prawie wszystkich Solarisach na pulpicie świeci się kontrolka dot. filtra. |
|
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3737 08.05.2014 23:23 |
A pewnie nie każdy laik wie, że podczas samoczynnej regenracji DPF podnoszą się obroty i temperatura w silniku 🙂
Wgl tą operacje powinno się przeprowadzać na postoju w trybie manualnym. |
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 09.05.2014 13:35 |
A co ma temperatura silnika do temperatury gazów wylotowych?
Prawidłowo to "wypalanie" filtra cząstek stałych przeprowadza się w ruchu, przy wyższych obrotach silnika. Problem pojawia się jak auto cały czas jeździ wolno, z niskimi obrotami. Wtedy sterownik próbuje sam wypalić filtr, wzbogacając na przykład mieszankę (taki zabieg ma wpływ na temperaturę gazów, za temperaturę silnika odpowiada termostat w układzie chłodzenia). |
|
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3737 09.05.2014 14:34 |
Zawsze przy czyszczeniu DPF podnosi się temperatura silnika...
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 09.05.2014 14:57 |
W moich trzech sprawnych samochodach z takim filtrem, przy jego czyszczeniu temperatura silnika pozostawała stała.
Jeżeli Ci się podnosi to powinieneś skontrolować czy masz sprawny termostat i w ogóle wydolny układ chłodzenia silnika. Wyjaśniam, że filtr cząstek stałych jest niezależnym od samego silnika elementem. Jego "wypalanie" wymaga wyższej temperatury, ale temperatury tegoż filtra, nie silnika. Filtry powszechnie się zatykają z powodu złej jakości paliwa oraz jazdy na niskich obrotach i na krótkich dystansach, tak że filtr nie osiąga prawidłowej temperatury pracy. W momencie pojawienia się informacji o konieczności czyszczenia filtra, należy przez pewien czas jechać na wyższych obrotach silnika, tak żeby większa ilość spalin, lepiej dogrzała filtr. Czyszczenie filtra na postoju realizowane jest przez zwiększenie obrotów i składu mieszanki (dlatego chwilowo wzrasta zużycie paliwa), co również zwiększa temperaturę gazów wydechowych i dogrzewa filtr. |
|
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3737 09.05.2014 16:05 |
Mówisz o osobówkach, ja mówię o ciężarowych.
Żeby nie być gołosłownym: http://youtu.be/ZmzaitfwtnE |
|
Jasiek1993krk Użytkownik Komentarzy: 1288 09.05.2014 21:53 |
Podczas regeneracji filtra DPF nie zawsze podnosi się temperatura, wiele zależy od wydajności układu chłodzenia, temperatury otwarcia termostatu, ilości płynu w układzie chłodzenia i szczelności tego układu.
Co do załączonego filmu temperatura silnika podnosi się gdyż Volvo sobie pracuje na obrotach- tak jak widać 1200 obr./min z włączoną turbiną (co tez słychać) w dodatku przy dość wysokiej temperaturze otoczenia ( z tego co zauważyłem w okolicach 38 stopni Celsjusza) więc przy asfalcie jest w granicach 50-55 stopni Celsjusza, trudno więc by temperatura silnika nie podnosiła się. Potem jak widać temperatura powróciła do normy (wskazówka w pionie) nawet podczas regeneracji filtra DPF, więc układ chłodzenia działa prawidłowo. Autor filmu ma sporo racji. Aby rzadziej była regeneracja DPF dobrze jest od czasu do czasu auto "przegonić" na większych obrotach by pozbyć się z filtra sadzy i innych zanieczyszczeń. Co do naszych Solarisów z Euro6- to w nich bolączką będzie ten filtr DPF bo nie ma za bardzo gdzie tych aut "przegonić". |
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 09.05.2014 23:27 |
U nas to będzie dużą bolączką, bo bardzo dużo zależy od jakości paliwa a z tym u nas jest bardzo słabo.
|
|
TOMAS8112 Użytkownik Komentarzy: 303 09.05.2014 23:33 |
Unrealgod napisał(a): Wyjaśniam, że filtr cząstek stałych jest niezależnym od samego silnika elementem. Jego "wypalanie" wymaga wyższej temperatury, ale temperatury tegoż filtra, nie silnika. Filtry powszechnie się zatykają z powodu złej jakości paliwa oraz jazdy na niskich obrotach i na krótkich dystansach, tak że filtr nie osiąga prawidłowej temperatury pracy. W momencie pojawienia się informacji o konieczności czyszczenia filtra, należy przez pewien czas jechać na wyższych obrotach silnika, tak żeby większa ilość spalin, lepiej dogrzała filtr. Czyszczenie filtra na postoju realizowane jest przez zwiększenie obrotów i składu mieszanki (dlatego chwilowo wzrasta zużycie paliwa), co również zwiększa temperaturę gazów wydechowych i dogrzewa filtr. Bardzo dobrze to wyjaśniłeś, akurat pracuje jako kierowca TIR`a i ostatnio powoziłem nową Scanią R 500 z EURO6 i dokładnie tak to się odbywa nie wiem jak w przypadku Solarisów, ale u nas w firmie jest zalecenie aby czyszczenie następowało podczas normalnej jazdy. |
|
Owsik Użytkownik Komentarzy: 758 10.05.2014 22:39 |
Swoją drogą nieźle, że po tak niewielkich przebiegach filtr już wymaga "wypalenia". Dobrze to to nie rokuje na przyszłość.
|
|
TOMAS8112 Użytkownik Komentarzy: 303 10.05.2014 23:29 |
Myślę że to zależy od jakości paliwa jakie się leje, my często robimy trasy na "Bałkany" tam paliwa są marnej jakości i dlatego staramy się tam posyłać starsze wozy, ale jeśli nie ma starszego pod ręką to jedziemy nowym, i właśnie w silnikach z Euro6 strasznie widać tą różnicę. Wozy z Euro6 lub nawet z EEV potrzebują dobrej jakości paliwa, a nie wszędzie takie jest dostępne i wtedy następuje częstsze czyszczenie filtra.
|
|