Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Autobusy» Solaris Urbino 12» Solaris Urbino 12 #PU975

Solaris Urbino 12 #PU975

«Poprzednie zdjęcie: Solaris Urbino 12 #PU965
Następne zdjęcie: Solaris Urbino 12 #PU970»

Solaris Urbino 12 #PU975

Data zrobienia zdjęcia: 13 kwietnia 2014 roku (niedziela)
Opis: Kraków, ulica J. Piłsudskiego/Retoryka.

To ostatni czy przedostatni (przynajmniej jeśli chodzi o tę dostawę) krótki Solaris?
Słowa kluczowe: Solaris Urbino_12 #PU975 linia_744 linie_zastępcze MPK_Kraków Kraków Piłsudskiego Retoryka Sokół 1024px
Data dodania zdjęcia: 13.04.2014 12:51, Wyświetleń: 2875, Pobrań: 4, Wielkość pliku: 343.5 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX
Model aparatu: PENTAX K-30
Czas ekspozycji: 1/250 sec(s)
Wartość przysłony: F/6.3
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 13.04.2014 09:45:44
Długość ogniskowej: 30mm

Ostatnie komentarze

Artegor
Użytkownik

Komentarzy: 144
13.04.2014 12:55
Przedostatni. Jeszcze jest #PU976. Ale on chyba jeszcze nie był na mieście. 🙂
Offline Artegor
Cukier
Użytkownik

Komentarzy: 90
13.04.2014 13:05
Ostatnim jest #PU976. Widział ktoś na mieście #PU953, ponoć miał on problemy z dojazdem przy pierwszej dostawie tego roku (?)
Offline Cukier
tophie
Użytkownik

Komentarzy: 390
13.04.2014 13:16
Już 5 kwietnia jeździł #PU953, zaś #PU976 już w środę był na 744-11. Zatem wszystkie są w ruchu. Ładnie skadrowane, lubię takie zdjęcia, gdzie oprócz głównego tematu jest jeszcze coś. 🙂 Szkoda tylko, że ta toyka się wcięła.
Offline tophie
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
13.04.2014 13:29
tophie napisał(a):
Ładnie skadrowane, lubię takie zdjęcia, gdzie oprócz głównego tematu jest jeszcze coś. 🙂 Szkoda tylko, że ta toyka się wcięła.


Dzięki, wpadłem na ten kadr przypadkiem, próbując zrobić #3010 - jeździ na 20-03, nadal piszcząc hamulcami... - tyle że tam obciąłem cześć budynku. Więc powtórzyłem ujęcie 😉

A baba w toyocie mnie dobiła - przyjechała na skrzyżowanie od Cracovii, przed autobusem, wrzuciła lewu kierunkowskaz, jednocześnie odbijając w prawo i zamiast skręcić, zawróciła - stąd też się znalazła w kadrze 🙁
Offline Wypalacz Rafał
hejho20
Użytkownik

Komentarzy: 510
13.04.2014 14:03
Swoją drogą, nie miał jeszcze któryś z krótkich Solarisów mieć barw unijnych?
Offline hejho20mat.hejmo at gmail.com
Artegor
Użytkownik

Komentarzy: 144
13.04.2014 16:18
#PU97 dzisiaj na 744
Offline Artegor
Wojtek-MKM
Użytkownik

Komentarzy: 230
13.04.2014 21:52
A mnie ciekawi jedna sprawa: dlaczego w kilku nowych SU12 na wyświetlaczu w kabinie kierowcy (pomiędzy zegarami) ustawia się naprzemiennie informacja o usterce silnika i coś o konieczności regeneracji filtra DPF? Co ciekawe, podczas jazdy silnik ładnie chodzi, ma odejście, jest cicho. 😛
Offline Wojtek-MKM
Owsik
Użytkownik

Komentarzy: 758
08.05.2014 20:53
Właśnie miałem o to pytać - praktycznie w każdym SU12 z Euro6, którym jechałem na desce wyświetla się komunikat o usterce silnika. W jednym był nawet elegancko zaklejony taśmą, żeby nie wkurzać kierowcy 😏 Oj chyba miejskie warunki nie służą eko rozwiązaniom...
Offline Owsik
Klimueres
Użytkownik

Komentarzy: 245
08.05.2014 22:01
Wojtek-MKM napisał(a):
[...] Co ciekawe, podczas jazdy silnik ładnie chodzi, ma odejście, jest cicho. 😛

Z tym cichym chodzeniem silnika to nie byłym taki pewien. W niektórych nowych Solarisach, często szafa wydaje dziwne dźwięki, więc nie byłbym pewien co do cichości 🙂
Z tego co mówił mi jeden kierowca, to te dźwięki to podobno włączające się czyszczenie filtra, co wpływa na to, że w prawie wszystkich Solarisach na pulpicie świeci się kontrolka dot. filtra.
Offline Klimueresgrisha6562 at gmail.com
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
08.05.2014 23:23
A pewnie nie każdy laik wie, że podczas samoczynnej regenracji DPF podnoszą się obroty i temperatura w silniku 🙂
Wgl tą operacje powinno się przeprowadzać na postoju w trybie manualnym.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
09.05.2014 13:35
A co ma temperatura silnika do temperatury gazów wylotowych?
Prawidłowo to "wypalanie" filtra cząstek stałych przeprowadza się w ruchu, przy wyższych obrotach silnika. Problem pojawia się jak auto cały czas jeździ wolno, z niskimi obrotami. Wtedy sterownik próbuje sam wypalić filtr, wzbogacając na przykład mieszankę (taki zabieg ma wpływ na temperaturę gazów, za temperaturę silnika odpowiada termostat w układzie chłodzenia).
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
09.05.2014 14:34
Zawsze przy czyszczeniu DPF podnosi się temperatura silnika...
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
09.05.2014 14:57
W moich trzech sprawnych samochodach z takim filtrem, przy jego czyszczeniu temperatura silnika pozostawała stała.
Jeżeli Ci się podnosi to powinieneś skontrolować czy masz sprawny termostat i w ogóle wydolny układ chłodzenia silnika.

Wyjaśniam, że filtr cząstek stałych jest niezależnym od samego silnika elementem. Jego "wypalanie" wymaga wyższej temperatury, ale temperatury tegoż filtra, nie silnika. Filtry powszechnie się zatykają z powodu złej jakości paliwa oraz jazdy na niskich obrotach i na krótkich dystansach, tak że filtr nie osiąga prawidłowej temperatury pracy. W momencie pojawienia się informacji o konieczności czyszczenia filtra, należy przez pewien czas jechać na wyższych obrotach silnika, tak żeby większa ilość spalin, lepiej dogrzała filtr. Czyszczenie filtra na postoju realizowane jest przez zwiększenie obrotów i składu mieszanki (dlatego chwilowo wzrasta zużycie paliwa), co również zwiększa temperaturę gazów wydechowych i dogrzewa filtr.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
09.05.2014 16:05
Mówisz o osobówkach, ja mówię o ciężarowych.
Żeby nie być gołosłownym: http://youtu.be/ZmzaitfwtnE
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Jasiek1993krk
Użytkownik

Komentarzy: 1288
09.05.2014 21:53
Podczas regeneracji filtra DPF nie zawsze podnosi się temperatura, wiele zależy od wydajności układu chłodzenia, temperatury otwarcia termostatu, ilości płynu w układzie chłodzenia i szczelności tego układu.
Co do załączonego filmu temperatura silnika podnosi się gdyż Volvo sobie pracuje na obrotach- tak jak widać 1200 obr./min z włączoną turbiną (co tez słychać) w dodatku przy dość wysokiej temperaturze otoczenia ( z tego co zauważyłem w okolicach 38 stopni Celsjusza) więc przy asfalcie jest w granicach 50-55 stopni Celsjusza, trudno więc by temperatura silnika nie podnosiła się. Potem jak widać temperatura powróciła do normy (wskazówka w pionie) nawet podczas regeneracji filtra DPF, więc układ chłodzenia działa prawidłowo.
Autor filmu ma sporo racji.
Aby rzadziej była regeneracja DPF dobrze jest od czasu do czasu auto "przegonić" na większych obrotach by pozbyć się z filtra sadzy i innych zanieczyszczeń.
Co do naszych Solarisów z Euro6- to w nich bolączką będzie ten filtr DPF bo nie ma za bardzo gdzie tych aut "przegonić".
Offline Jasiek1993krkjasiek1993krk at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
09.05.2014 23:27
U nas to będzie dużą bolączką, bo bardzo dużo zależy od jakości paliwa a z tym u nas jest bardzo słabo.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
09.05.2014 23:33
Unrealgod napisał(a):


Wyjaśniam, że filtr cząstek stałych jest niezależnym od samego silnika elementem. Jego "wypalanie" wymaga wyższej temperatury, ale temperatury tegoż filtra, nie silnika. Filtry powszechnie się zatykają z powodu złej jakości paliwa oraz jazdy na niskich obrotach i na krótkich dystansach, tak że filtr nie osiąga prawidłowej temperatury pracy. W momencie pojawienia się informacji o konieczności czyszczenia filtra, należy przez pewien czas jechać na wyższych obrotach silnika, tak żeby większa ilość spalin, lepiej dogrzała filtr. Czyszczenie filtra na postoju realizowane jest przez zwiększenie obrotów i składu mieszanki (dlatego chwilowo wzrasta zużycie paliwa), co również zwiększa temperaturę gazów wydechowych i dogrzewa filtr.

Bardzo dobrze to wyjaśniłeś, akurat pracuje jako kierowca TIR`a i ostatnio powoziłem nową Scanią R 500 z EURO6 i dokładnie tak to się odbywa nie wiem jak w przypadku Solarisów, ale u nas w firmie jest zalecenie aby czyszczenie następowało podczas normalnej jazdy.
Offline TOMAS8112
Owsik
Użytkownik

Komentarzy: 758
10.05.2014 22:39
Swoją drogą nieźle, że po tak niewielkich przebiegach filtr już wymaga "wypalenia". Dobrze to to nie rokuje na przyszłość.
Offline Owsik
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
10.05.2014 23:29
Myślę że to zależy od jakości paliwa jakie się leje, my często robimy trasy na "Bałkany" tam paliwa są marnej jakości i dlatego staramy się tam posyłać starsze wozy, ale jeśli nie ma starszego pod ręką to jedziemy nowym, i właśnie w silnikach z Euro6 strasznie widać tą różnicę. Wozy z Euro6 lub nawet z EEV potrzebują dobrej jakości paliwa, a nie wszędzie takie jest dostępne i wtedy następuje częstsze czyszczenie filtra.
Offline TOMAS8112