Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» Protram 405N» Protram 405N #4001

Protram 405N #4001

«Poprzednie zdjęcie: Protram 405N #4001
Następne zdjęcie: Protram 405N #4001»

Protram 405N #4001

Data zrobienia zdjęcia: 12 października 2013 roku (sobota)
Opis: 405-tka gna jesienną aleją Jana Pawła II.
Słowa kluczowe: MPK_Kraków Kraków al_Jana_Pawła_II Protram 405N #4001 linia_4 jesień
Data dodania zdjęcia: 14.10.2013 21:01, Wyświetleń: 2909, Pobrań: 65, Wielkość pliku: 357.0 KB
Dodał: Wiedeńczyk
IPTC Info
Byline: Picasa
EXIF Info
Nazwa aparatu: SONY
Model aparatu: NEX-5R
Czas ekspozycji: 1/320 sec(s)
Wartość przysłony: F/7.1
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 12.10.2013 14:57:56
Długość ogniskowej: 55mm

Ostatnie komentarze

wajcher25
Użytkownik

Komentarzy: 21
14.10.2013 21:17
B.ładne zdjęcie.Kochany Protramowski wyrób 🙂
Offline wajcher25
Wiedeńczyk
Użytkownik

Komentarzy: 395
14.10.2013 21:35
Dzięki 🙂. Szkoda, że nie kontynuowali produkcji 405-tki, bo lubię ten tramwaj. Poza tym byłby to dobry sposób na szybsze pozbycie się klasycznych stopiątek z Krakowa. Teraz musimy czekać 2 lata, albo i dłużej...
Offline Wiedeńczyk
wajcher25
Użytkownik

Komentarzy: 21
14.10.2013 21:59
Wygodny jest?
Offline wajcher25
Wiedeńczyk
Użytkownik

Komentarzy: 395
14.10.2013 22:20
Nawet wygodny, co prawda do Bombardiera trochę mu brakuje, ale napewno jeździ się o wiele wygodniej, niż stopiątką 🙂
Offline Wiedeńczyk
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
15.10.2013 00:01
Ale ma dużo mniej siedzeń.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
snejk04
Użytkownik

Komentarzy: 93
15.10.2013 00:17
Od czasów EU8N stawiamy na tzw bydłowozy;brak podwójnych siedzeń to tragedia
Offline snejk04snejk04 at vp.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
15.10.2013 14:35
Jeżeli nie zostanie podjęta produkcja to niestety zakup tego pojazdu wraz z projektem i prawami do produkcji to niestety utopione pieniądze. Utopione przez miasto.
Szkoda, można by relatywnie tanio uwspółcześnić tabor i pozbyć się części przestarzałych pojazdów (jak E1). Pozostaje się więc zadłużać dalej.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
15.10.2013 15:20
@Unrealgod, tylko budowa takich stonóg jest niewiele tańsza niż zakup nówek z dofinansowaniem. Koszt 405 był gdzieś szacowany na 3,5 mln zł, w przetargu Newag zaoferował ok 12 mln zł za sztukę. Przy dofinansowaniu powyżej 50% (nie wiem, na jakie Kraków może liczyć) różnice nie są drastyczne, a nowy pojazd będzie jednak dużo nowocześniejszy, objęty gwarancją.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
15.10.2013 16:48
Unrealgod napisał(a):
Utopione przez miasto.

Ileż to miasto wydało na ten wagon? Chyba tyle, co na przyjazd któregoś z zastępców prezydenta i jego uśmiechanie się przed nie swoim zakupem.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
15.10.2013 19:21
Pijesz, że MPK to nie miasto? Póki co to chyba miasto.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
15.10.2013 20:00
MPK to spółka akcyjna, należąca co prawda do miasta, ale posiadająca własny, niezależny od miejskiego budżet. Więc pisanie w tym przypadku o wydaniu miejskich pieniędzy zakrawa w najlepszym razie na populizm.

Choć zgadzam się z tezą że był to wydatek co najmniej dyskusyjny...
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
15.10.2013 22:36
Wypalacz Rafał napisał(a):
MPK to spółka akcyjna, należąca co prawda do miasta, ale posiadająca własny, niezależny od miejskiego budżet.

Niezależny? To znaczy że jak jutro miasto przestanie płacić to firma ta jest taka niezależna że normalnie utrzyma się na rynku?

A tak poważnie to za dużo kasy z podatków (płaconych do kasy miasta, nie dla MPK) idzie do tej firmy, żeby nieuprawionym było stwierdzenie że to miasto pieniądze utopiło.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
16.10.2013 00:18
Wypalacz Rafał, to, że MPK jest oficjalnie odrębne, pracownicy nie lubią urzędników z Zikitu z wzajemnością, kompletnie nie zmienia faktu, że każda złotówka wydana przez MPK jest miejską złotówką.

Unrealgod, myślę, że miasto potrafi zmarnować dużo większe pieniądze w bardziej bezsensowny sposób. Tutaj powstała pewna koncepcja, badania, rodzaj R&D. W projektach badawczych często "marnuje się" wiele kasy tylko po to, żeby stwierdzić, że się nie opłaca. Taka natura.
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
16.10.2013 08:00
Unrealgod napisał(a):
A tak poważnie to za dużo kasy z podatków (płaconych do kasy miasta, nie dla MPK) idzie do tej firmy, żeby nieuprawionym było stwierdzenie że to miasto pieniądze utopiło.


Czyli jak rozumiem, przed każdym swoim wydatkiem dzwonisz do swojego pracodawcy by poprosić go o zgodę na wydanie zarobionych u niego pieniędzy? Wszak jeśli jutro pracodawca przestanie ci płacić, to nie będziesz miał za co żyć...
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
16.10.2013 09:26
Ciekawe porównanie, relacji mieszkaniec - miasto do pracownik - pracodawca.

No cóż, mojego pracodawcy nie pytam się na co mogę wydawać zarobione pieniądze, za to pytam się czego ode mnie wymaga żebym mógł je zarobić.
Miasto nie pyta mnie co ma zrobić żeby pieniądze ode mnie otrzymać. Dostaje je i tak a robi z nimi co chce.
Gdybym miał na to jakiś wpływ, tak zarządzane miasto nie dostało by nawet złotówki. Ja się muszę starać w pracy żeby szef był zadowolony, bo faktycznie przestanie mi płacić.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
16.10.2013 09:44
No nie udawajmy, że miasto nie może mieć wpływu na politykę taborową swojej spółki...
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
16.10.2013 10:31
Nie powinno mieć. Po to w spółce zatrudnia się inżynierów, żeby podejmować decyzje sensowne z punktu widzenia techniki i ekonomii, a urzędasy nie wciskały się ze polityką i populizmem.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
16.10.2013 11:38
Skoro chcemy takiej niezależności, to niech miasto zatrudni swoich inżynierów, którzy pomogą rozpisać stosowny przetarg a następnie wyłonić przewoźnika/przewoźników do obsługi całej sieci, lub konkretnych linii. Płacić im za to co faktycznie zrobią, za nierealizowane kursy zbierać wysokie kary i spokój. Niech sobie jeżdżą czym chcą wtedy (byle homologowanym, z niską podłogą i klimą).
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
16.10.2013 22:19
Unrealgod@ i to chyba byłby najlepszy sposób, MPK niby rzekomo jest niezależne od miasta, ale to jest wciąż miejska spółka, którą miasto musi utrzymywać, a nawet jeśli nie, to mieć nad nią jakąś kontrolę.
A tak to całą sieć KM w Krakowie obsługują przewoźnicy wyłonieni w przetargach, a miasto tylko by pilnowało należycie wykonywanej przez nich pracy nic poza tym.
Już powinni myśleć nad kolejnym przetargiem, tym razem może wszystkie linie AGLO?
Offline TOMAS8112
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
17.10.2013 15:41
Tak, najlepiej było widać to utrzymywanie w zeszłym roku czy dwa lata temu, gdy miasto przez kilka miesięcy nie płaciło za wykonywane usługi przewozowe. Co ciekawe, Mobilis dostawał płatności na bieżąco - ciekawe dlaczego? 😈
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
17.10.2013 18:45
Bo jako normalna firma na kontrakcie jak by nie dostał pieniędzy zgodnie z umową to przestał by świadczyć usługę a i jeszcze powinien proces o odszkodowanie wytoczyć.
Jeżeli MPK jest takie niezależne a tak nie zrobiło, to należało by może postawić zarząd w stan oskarżenia z paragrafu o działanie na szkodę spółki.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
pavlack
Użytkownik

Komentarzy: 392
17.10.2013 21:14
Wypalacz Rafał napisał(a):
Co ciekawe, Mobilis dostawał płatności na bieżąco - ciekawe dlaczego? 😈


Chyba jednak nie bardzo...
Offline pavlackpavlack at skrzynka.pl