Strona główna / Różne / Gadżety komunikacyjne / Ulotki i rozkłady / Rozkład jazdy 146

Rozkład jazdy 146

«Poprzednie zdjęcie: Rozkład jazdy 105
Następne zdjęcie: Rozpiska 142-03B»

Rozkład jazdy 146

Data zrobienia zdjęcia: 9 sierpnia 2013 roku (piątek)
Opis: Skan rozkładów jazdy dla linii 146. Rozkłady są z początku lat 90-tych.
Słowa kluczowe: MPK_Kraków rozkład_jazdy linia_146 rozkład jazdy Kujawy Przylasek_Rusiecki
Data dodania zdjęcia: 09.08.2013 17:39, Wyświetleń: 1802, Pobrań: 21, Wielkość pliku: 145.5 KB
Dodał: thomas_

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4451
09.08.2013 17:52
Pamiętam podawanie odległości do kolejnego przystanku, bywało użyteczne :)
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wolf673
Użytkownik

Komentarzy: 125
09.08.2013 17:54
Z początku lat 90? 8o
Jest napisane że od 1982...
Offline Wolf673
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4081
09.08.2013 18:08
Wtedy rzadziej zmieniali rozkłady;)
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6523
09.08.2013 18:32
Wolf673 napisał(a):
Z początku lat 90? 8o
Jest napisane że od 1982...

Wydruk jest z początku lat 90-tych, sam rozkład został ułożony w 1982 roku.
Pamiętam ten rozkład jeszcze w 1993 roku.
Offline thomas_
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4451
09.08.2013 18:38
No i dziś rozkład jest gorszy :twisted:
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4493
09.08.2013 19:06
Ten rozkład obowiązywał od 1982 do 2001 roku, co czyni go absolutnym rekordzistą :)
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6523
09.08.2013 21:04
To niejedno pokolenie uczyło się go na pamięć :)
Offline thomas_
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 710
09.08.2013 22:41
Ach te nazwy przystanków.
Offline Przemekhttp://transportnews.eu/
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4493
10.08.2013 05:24
A co w nich dziwnego?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
margite
Użytkownik

Komentarzy: 60
10.08.2013 11:38
Nie ma ich wyszczególnionych :) Jednak wyszczególnienie przystanków po drodze jest przydatne bo co mi z tego jak wiem dokąd autobus jedzie jak nie wiem którędy :)
Offline margite
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 710
10.08.2013 21:28
kuba203 napisał(a):
A co w nich dziwnego?
Za torami - N/Ż choćby ;) Przypomina mi to wrocławskie wynalazki z tamtych lat, jak: "CPN NŻ", "Poczta", czy nawet istniejące do dziś jeszcze "Kośnego1" ;)
Offline Przemekhttp://transportnews.eu/
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
10.08.2013 22:49
Ten wzór rozkładów obowiązywał jakoś do 1998 roku, po czym przez dwa lata obowiązywała jakaś przejściówka(połączenie obecnego wzoru i tego ze scanu) a jakoś w 2000 już wprowadzili obecny wzór rozkładów.

Swoja drogą rozkład wygląda jakby był na maszynie do pisania wydrukowany, ale nie rozmywał się pod wpływem deszczu.
Offline TOMAS8112
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4081
11.08.2013 08:01
TOMAS8112 napisał(a):
a jakoś w 2000 już wprowadzili obecny wzór rozkładów.

03.01.1999, no i nie obecny a jeszcze ten bez listy przystanków ;)
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
11.08.2013 10:04
M_Szymkowiak napisał(a):
03.01.1999, no i nie obecny a jeszcze ten bez listy przystanków ;)

Zgoda, ale ta przejściówka obowiązywała krótko, o której piszesz. Lecz ją już mówię o ostatecznej wersji z listą przystanków, która jest obecnie i ją wprowadzili w 2000 lub na początku 2001 roku.

Swoją drogą zauważcie, że jeśli linia kursuje we wszystkie dni tygodnia o tych samych godzinach, to w starej wersji(jak na zdjęciu) był tylko jeden słupek z godzinami odjazdów na rozkładzie. A obecnie są trzy: dla dni roboczych, dla soboty i dla dni świątecznych, moim zdaniem zupełnie nie potrzebnie. No chyba że ludzie są obecnie mniej kumaci, i nie rozumieją co oznacza: Wszystkie dni tygodnia.

thomas_@ jak masz jeszcze scany rozkładów innych linii miejskich np 105, 132, 139 to wklej, będzie można porównać jak na przestrzeni lat "siadła" w Krakowie komunikacja. :twisted:
Offline TOMAS8112
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4081
11.08.2013 15:48
TOMAS8112 napisał(a):
Zgoda, ale ta przejściówka obowiązywała krótko, o której piszesz. Lecz ją już mówię o ostatecznej wersji z listą przystanków, która jest obecnie i ją wprowadzili w 2000 lub na początku 2001 roku.

Pierwsze "przejściówki" tak naprawdę pojawiły się w 1998 roku na niektórych liniach, prawdopodobnie w ramach testów systemu, i one faktycznie się różniły od tego co wprowadzono 3.01.1999. A rozkład z listą przystanków to nic innego jak wersja rozwojowa nowego wprowadzonego w 99 wzoru.
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2387
25.12.2013 19:09
Odkopię, ale...
kuba203 napisał(a):
Ten rozkład obowiązywał od 1982 do 2001 roku, co czyni go absolutnym rekordzistą :)

Chyba jednak nie aż tak długo. Przypadkiem na jakimś nastoletnim już CD znalazłem zrzut prywatnej strony o km z 1997 r. i jeśli wierzyć tam publikowanym rozkładom, noszącym datę 19.11.1997, były wówczas kilkuminutowe zmiany względem tego ze zdjęcia, zaś ostatniego kursu z Kujaw nie było w ogóle.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttp://fotozajezdnia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4493
26.12.2013 08:26
vear napisał(a):
Chyba jednak nie aż tak długo. Przypadkiem na jakimś nastoletnim już CD znalazłem zrzut prywatnej strony o km z 1997 r. i jeśli wierzyć tam publikowanym rozkładom, noszącym datę 19.11.1997, były wówczas kilkuminutowe zmiany względem tego ze zdjęcia, zaś ostatniego kursu z Kujaw nie było w ogóle.


Nie będę się spierał, zwłaszcza że opieram się wyłącznie na swojej pamięci ;)
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
27.12.2013 13:56
@Przemek, margite

Brak listy przystanków wynikał po prostu z możliwości technicznych ich wydrukowania. Trzeba pamiętać, że ...

TOMAS8112 napisał(a):
Swoja drogą rozkład wygląda jakby był na maszynie do pisania wydrukowany, ale nie rozmywał się pod wpływem deszczu.

... rozkłady były wówczas drukowane na drukarkach igłowych. Skojarzenie z maszyną do pisania jest więc jak najbardziej prawidłowe - zasada ta sama. A drukarki igłowe miały dość spore ograniczenia co do ilości treści - w poziomie na kartce A4 (!) mieściły w standardowym wydruku 80 znaków. Zagęszczony zwiększał ilość znaków do około 130. Teoretycznie można było włączyć tryb "graficzny" i jeszcze bardziej zagęścić - ale pomijając już nawet kwestię, w czym ten wydruk "graficzny" przygotować - to wówczas napisy stawały się mniej wyraźne.
Offline gs