Strona główna» Kolej» Lokomotywy elektryczne» 111Eb/111Ed» 111Ed-001

111Ed-001

«Poprzednie zdjęcie: 111Ed-001

111Ed-001

Data zrobienia zdjęcia: 1 marca 2013 roku (piątek)
Opis: TLK Norwid ciągnięty przez lokomotywę 111Ed dojeżdża do stacji w Miechowie.
Przez 3 dni lokomotywa będzie testowana na trasie Warszawa-Kraków-Warszawa.
Słowa kluczowe: 111Ed-001 111Ed Gama Marathon Pesa_Bydgoszcz Pesa PKP_Intercity TLK_Norwid D29-8 Miechów
Data dodania zdjęcia: 01.03.2013 21:14, Wyświetleń: 3063, Pobrań: 38, Wielkość pliku: 266.2 KB
Dodał: thomas_

Ostatnie komentarze

MaraS
Użytkownik

Komentarzy: 324
01.03.2013 21:17
Dla chętnych - tutaj Kursowanie Gamy do 16.03 😉
Offline MaraShttps://www.facebook.com/PhotoMetalFactory/
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3736
01.03.2013 21:41
Nawet więcej niż przez 3 dni i to mnie cieszy 😁
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
t1974
Użytkownik

Komentarzy: 383
01.03.2013 22:41
Ładnie się prezentuje.
Offline t1974t1974 at wp.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
01.03.2013 23:21
Bardzo mnie cieszy, że w Polsce znów buduje się lokomotywy.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
marcin3991
Użytkownik

Komentarzy: 290
02.03.2013 12:54
Polska myśl techniczna powoli wychodzi z uśpienia 🙂
Offline marcin3991
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
02.03.2013 15:36
Fajna, zastanawiam się tylko czy jest zapotrzebowanie na takie uniwersalne maszyny? Dla przewoźników pasażerskich 160km/h to trochę mało. Lokomotywę buduje się na kilka dekad a może doczekamy jakiś linii z Vmax > 160km/h, wtedy taka lokomotywa będzie zbyt wolna. Dla spółek towarowych taka prędkość jest z kolei nie potrzebna.
Sprytne jest wyposażenie w silnik spalinowy, jednak czy przyda się częściej niż w kilku awaryjnych sytuacjach? W tedy i tak tory zatkają się maszynami elektrycznymi, które nie mają silnika Diesla.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
02.03.2013 16:10
Po pierwsze ten lok będzie mógł prowadzić skład pasażerski z prędkością 190km/h, po drugie mając jakiegoś towara np. Kraków Prokocim Towarowy - Sanok nie musisz przepinać loka, więc nie masz bezczynnie stojącej maszyny, do tego możesz sobie manewrować tym lokiem z wagonami po stacji i w razie defektu sieci trakcyjnej możesz kontynuować jazdę. Po trzecie co znaczy 'w tedy' ?
Offline Sudi
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
02.03.2013 18:23
Nie wiem czy gdzieś na świecie się używa takich maszyn do wszystkiego? Nie wydaje mi się. Maszyna taka będzie droższa w zakupie i w utrzymaniu a cechy przydatne dla przewoźnika Inter City będą nic nie warte dla operatora towarowego i na odwrót
Fajnie że można zrobić taką maszynę ale nie wróżę jej podbicia rynku.

PS: W razie defektu zasilania to raczej nie pokontynuujesz jazdy bo kilka odstępów przed tobą będzie stał jakiś kibel i czekał na przywrócenie prądu.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
marcin3991
Użytkownik

Komentarzy: 290
02.03.2013 18:36
Przecież ten silnik nie jest do pracy w sytuacjach awaryjnych, tylko do sytuacji manewrowych, na torach bez kabla, co może wielu przewoźnikom towarowym przynosić wymierne korzyści ekonomiczne i czasowe.
Offline marcin3991
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
02.03.2013 19:00
W sytuacjach awaryjnych też. Poza tym dla takiego np. Lotosu to super sprawa, oni jeżdżą do Rafinerii w Jaśle przez Boguchwałę spalinowym Traxxem czy Rumem i zapuszczają się nimi też na linie zelektryfikowane żeby nie przepinać loka. A tak to mając Gamę jadąc po 106tce mogą sobie jechać na silniku spalinowym, a wieżdżając no odcinek zelektryfikowany podnoszą pantografy i rura. Wtedy mają spore oszczędności, bo jednak prąd jest tańszy od paliwa.
Offline Sudi
Ziner
Użytkownik

Komentarzy: 648
02.03.2013 19:32
Przecież to ma zasięg 40 km... Silnik spalinowy służy do manewrów, a nie jazdy liniowej.
Offline Zinereu07483 at o2.plhttp://www.ep09.rail.pl
Ania
Użytkownik

Komentarzy: 101
02.03.2013 20:00
Cieszy mnie, że po dłuższej przerwie znów zbudowano coś "naszego" jeśli chodzi o lokomotywy. Według mnie to dobry pomysł, wiele towarów jeździ po trasach częściowo zelektryfikowanych, częściowo nie, więc nie trzeba przepinać loka (oszczędność czasu) ani jechać całą trasę z dieslem (oszczędność pieniędzy - paliwo drogie), co się często zdarza. No i mimo awarii towar dotrze na czas - przykład: http://www.youtube.com/watch?v=0evr5-Gstx0 🙂
Co do prędkości, to wątpię by przez te kilka najbliższych dekad większość linii miała powyżej 190 km/h, tak więc gdy będzie tych maszyn więcej to myślę że długo posłużą 🙂
Offline Ania
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
03.03.2013 08:59
Większość będzie miała vmax >= 190 km/h. Wszystkie trzy, z czterech linii kolejowych, które się uchowają...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
03.03.2013 11:07
Trudno - niestety - o lepsze podsumowanie kierunku "rozwoju" kolei w Polsce 😭
Offline Wypalacz Rafał