111Ed-001
«Poprzednie zdjęcie: 111Ed-001
111Ed-001
Data zrobienia zdjęcia: | 1 marca 2013 roku (piątek) |
Opis: | TLK Norwid ciągnięty przez lokomotywę 111Ed dojeżdża do stacji w Miechowie. Przez 3 dni lokomotywa będzie testowana na trasie Warszawa-Kraków-Warszawa. |
Słowa kluczowe: | 111Ed-001 111Ed Gama Marathon Pesa_Bydgoszcz Pesa PKP_Intercity TLK_Norwid D29-8 Miechów |
Data dodania zdjęcia: 01.03.2013 21:14, Wyświetleń: 3063, Pobrań: 38, Wielkość pliku: 266.2 KB | |
Dodał: | thomas_ |
Ostatnie komentarze
MaraS Użytkownik Komentarzy: 324 01.03.2013 21:17 |
Dla chętnych - tutaj Kursowanie Gamy do 16.03 😉
|
|
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3736 01.03.2013 21:41 |
Nawet więcej niż przez 3 dni i to mnie cieszy 😁
|
|
t1974 Użytkownik Komentarzy: 383 01.03.2013 22:41 |
Ładnie się prezentuje.
|
|
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 01.03.2013 23:21 |
Bardzo mnie cieszy, że w Polsce znów buduje się lokomotywy.
|
|
marcin3991 Użytkownik Komentarzy: 290 02.03.2013 12:54 |
Polska myśl techniczna powoli wychodzi z uśpienia 🙂
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 02.03.2013 15:36 |
Fajna, zastanawiam się tylko czy jest zapotrzebowanie na takie uniwersalne maszyny? Dla przewoźników pasażerskich 160km/h to trochę mało. Lokomotywę buduje się na kilka dekad a może doczekamy jakiś linii z Vmax > 160km/h, wtedy taka lokomotywa będzie zbyt wolna. Dla spółek towarowych taka prędkość jest z kolei nie potrzebna.
Sprytne jest wyposażenie w silnik spalinowy, jednak czy przyda się częściej niż w kilku awaryjnych sytuacjach? W tedy i tak tory zatkają się maszynami elektrycznymi, które nie mają silnika Diesla. |
|
Sudi Użytkownik Komentarzy: 3364 02.03.2013 16:10 |
Po pierwsze ten lok będzie mógł prowadzić skład pasażerski z prędkością 190km/h, po drugie mając jakiegoś towara np. Kraków Prokocim Towarowy - Sanok nie musisz przepinać loka, więc nie masz bezczynnie stojącej maszyny, do tego możesz sobie manewrować tym lokiem z wagonami po stacji i w razie defektu sieci trakcyjnej możesz kontynuować jazdę. Po trzecie co znaczy 'w tedy' ?
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 02.03.2013 18:23 |
Nie wiem czy gdzieś na świecie się używa takich maszyn do wszystkiego? Nie wydaje mi się. Maszyna taka będzie droższa w zakupie i w utrzymaniu a cechy przydatne dla przewoźnika Inter City będą nic nie warte dla operatora towarowego i na odwrót
Fajnie że można zrobić taką maszynę ale nie wróżę jej podbicia rynku. PS: W razie defektu zasilania to raczej nie pokontynuujesz jazdy bo kilka odstępów przed tobą będzie stał jakiś kibel i czekał na przywrócenie prądu. |
|
marcin3991 Użytkownik Komentarzy: 290 02.03.2013 18:36 |
Przecież ten silnik nie jest do pracy w sytuacjach awaryjnych, tylko do sytuacji manewrowych, na torach bez kabla, co może wielu przewoźnikom towarowym przynosić wymierne korzyści ekonomiczne i czasowe.
|
|
Sudi Użytkownik Komentarzy: 3364 02.03.2013 19:00 |
W sytuacjach awaryjnych też. Poza tym dla takiego np. Lotosu to super sprawa, oni jeżdżą do Rafinerii w Jaśle przez Boguchwałę spalinowym Traxxem czy Rumem i zapuszczają się nimi też na linie zelektryfikowane żeby nie przepinać loka. A tak to mając Gamę jadąc po 106tce mogą sobie jechać na silniku spalinowym, a wieżdżając no odcinek zelektryfikowany podnoszą pantografy i rura. Wtedy mają spore oszczędności, bo jednak prąd jest tańszy od paliwa.
|
|
Ziner Użytkownik Komentarzy: 648 02.03.2013 19:32 |
Przecież to ma zasięg 40 km... Silnik spalinowy służy do manewrów, a nie jazdy liniowej.
|
|
Ania Użytkownik Komentarzy: 101 02.03.2013 20:00 |
Cieszy mnie, że po dłuższej przerwie znów zbudowano coś "naszego" jeśli chodzi o lokomotywy. Według mnie to dobry pomysł, wiele towarów jeździ po trasach częściowo zelektryfikowanych, częściowo nie, więc nie trzeba przepinać loka (oszczędność czasu) ani jechać całą trasę z dieslem (oszczędność pieniędzy - paliwo drogie), co się często zdarza. No i mimo awarii towar dotrze na czas - przykład: http://www.youtube.com/watch?v=0evr5-Gstx0 🙂
Co do prędkości, to wątpię by przez te kilka najbliższych dekad większość linii miała powyżej 190 km/h, tak więc gdy będzie tych maszyn więcej to myślę że długo posłużą 🙂 |
|
vear Administrator Komentarzy: 2462 03.03.2013 08:59 |
Większość będzie miała vmax >= 190 km/h. Wszystkie trzy, z czterech linii kolejowych, które się uchowają...
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 03.03.2013 11:07 |
Trudno - niestety - o lepsze podsumowanie kierunku "rozwoju" kolei w Polsce 😭
|
|