EL2-25
EL2-25
|
|
Ostatnie komentarze
XeeRooX Użytkownik Komentarzy: 1706 26.07.2011 21:39 |
Mina pielgrzymów widzących 5 osób niemalże wystrzelonych z samochodu, aby zrobić zdjęcie - bezcenna.
|
|
Sudi Użytkownik Komentarzy: 3364 26.07.2011 22:18 |
Jaka to jest linia kolejowa? O numer mi chodzi.
|
|
hurricane Moderator Komentarzy: 1694 26.07.2011 22:20 |
Oidp. to są linie wyłączone spod jurysdykcji PKP i próżno im szukać numeru D29... To jest coś na zasadzie bocznicy (o łącznej długości bodaj ponad 100 km) połączonej z siecią PKP PLK w jakimś punkcie, ale ta bocznica ma własne posterunki ruchu itp i własne wewnętrzne przepisy dot. prowadzenia ruchu pociągów zatwierdzone przez UTK.
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 26.07.2011 22:45 |
Konkretnie to bocznica (która formalnie jest sieć Kolei Górniczej KWB Konin) ta ma około 120km torów, z siecią PKP łączy się w Koninie (tory biegną najpierw wzdłuż Torowej, później Przemysłowej na północ). Pociągi transportują węgiel brunatny z kopalni odkrywkowych (3 punkty załadunku) do dwóch elektrowni (Pątnów i Konin). Elektryczne lokomotywy zasilane są z sieci trakcyjnej, napięciem 2,4kV (czyli innym niż na sieci PKP) lokomotywy tworzą stałe składy z wagonami samowyładowczymi i nie oblatują składów przy zmianie kierunku (lokomotywa zawsze znajduje się od strony elektrowni). Jest to związane ze sposobem załadunku wagonów. Zasilana z sieci trakcyjnej lokomotywa, nie mogła by wjechać pod taśmociąg sypiący węgiel do wagonów. Boczne pantografy służą najprawdopodobniej do zdalnego sterowania lokomotywą poprzez dodatkowy boczny przewód.
Kolej Górniczą KWB Konin nie należy mylić z Koleją Górniczą KWB Adamów która również nie należy do sieci PKP i wykorzystuje elektrowozy EL2. |
|
Sudi Użytkownik Komentarzy: 3364 27.07.2011 00:26 |
Dzięki za wytłumaczenie. Nie wiedziałem, że takie coś i na takich zasadach istnieje. Na Was zawsze można liczyć 🙂 .
|
|
Michał Wojtaszek Użytkownik Komentarzy: 2988 27.07.2011 07:24 |
Unreal, to jak tworzą stałe składy, to jak taki skład wraca❓ Pchając wagony❓
|
|
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 27.07.2011 07:44 |
Owszem, na czele takiego pchanego składu jest kamera, z której obraz widzi maszynista na monitorze w kabinie.
|
|
Michał Wojtaszek Użytkownik Komentarzy: 2988 27.07.2011 08:17 |
ooooo lol, ale technika 😛
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 27.07.2011 11:17 |
Pod tym zdjęciem masz wcześniejszą dyskusję na temat tych kolei oraz linki do artykułów.
|
|
Paweł Pajor Użytkownik Komentarzy: 390 27.07.2011 14:39 |
Unrealgod napisał(a): Boczne pantografy służą najprawdopodobniej do zdalnego sterowania lokomotywą poprzez dodatkowy boczny przewód. O ile dobrze pamiętam boczne normalnie służą za odbiór prądu z sieci trakcyjnej umocowanej na słupach trakcyjnych w kształcie litery C |
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 27.07.2011 15:58 |
Też kiedyś tak myślałem i tak podaje Wikipedia ale... Pooglądałem sobie sporo zdjęć, gdzie jest ta boczna sieć trakcyjna i na żadnym z nich nie występuje ona solo, zawsze towarzyszy jej normalna górna sieć jak tu. Do tego sieć boczna zawsze jest z obu stron (2 przewody) jeżeli chodziło by jedynie o zasilanie, wystarczył by przewód z jednej strony.
Na wersję że boczna sieć służy do sterowania zdalnego trafiłem w sieci, ale wydaje się to prawdopodobne. Lepiej żeby kontrolę nad pojazdem przejął operator urządzenia ładującego, niż jakoś przekazywał polecenia do mechanika. |
|
Paweł Pajor Użytkownik Komentarzy: 390 30.07.2011 12:02 |
Ja pamiętam ze czasów szkolnych. W jakimś czasopiśmie kolejowym był artykuł o tych lokach. I było zdjęcia z wyrobiska gdzie była tylko boczna sieć trakcyjna.
|
|