Strona główna» Kolej» Lokomotywy elektryczne» EL2» EL2-25

EL2-25

«Poprzednie zdjęcie: EL2-25
Następne zdjęcie: EL2»

EL2-25

Data zrobienia zdjęcia: 24 lipca 2011 roku (niedziela)
Opis: W drodze do kombinatu w Licheniu na jednym z przejazdów kolejowych napatoczył się taki oto "krokodyl".
Słowa kluczowe: EL2 EL2-25 EL2.100 krokodyl KWB_Konin Konin kopalnia Kleczew towarowy węglowy Wygoda
Data dodania zdjęcia: 26.07.2011 21:36, Wyświetleń: 4559, Pobrań: 31, Wielkość pliku: 290.8 KB
Dodał: Michał Wojtaszek
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 350D DIGITAL
Czas ekspozycji: 1/250 sec(s)
Wartość przysłony: F/7.1
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 24.07.2011 16:32:02
Długość ogniskowej: 28mm

Ostatnie komentarze

XeeRooX
Użytkownik

Komentarzy: 1706
26.07.2011 21:39
Mina pielgrzymów widzących 5 osób niemalże wystrzelonych z samochodu, aby zrobić zdjęcie - bezcenna.
Offline XeeRooXtomasz.k at fotozajezdnia.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
26.07.2011 22:18
Jaka to jest linia kolejowa? O numer mi chodzi.
Offline Sudi
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
26.07.2011 22:20
Oidp. to są linie wyłączone spod jurysdykcji PKP i próżno im szukać numeru D29... To jest coś na zasadzie bocznicy (o łącznej długości bodaj ponad 100 km) połączonej z siecią PKP PLK w jakimś punkcie, ale ta bocznica ma własne posterunki ruchu itp i własne wewnętrzne przepisy dot. prowadzenia ruchu pociągów zatwierdzone przez UTK.
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
26.07.2011 22:45
Konkretnie to bocznica (która formalnie jest sieć Kolei Górniczej KWB Konin) ta ma około 120km torów, z siecią PKP łączy się w Koninie (tory biegną najpierw wzdłuż Torowej, później Przemysłowej na północ). Pociągi transportują węgiel brunatny z kopalni odkrywkowych (3 punkty załadunku) do dwóch elektrowni (Pątnów i Konin). Elektryczne lokomotywy zasilane są z sieci trakcyjnej, napięciem 2,4kV (czyli innym niż na sieci PKP) lokomotywy tworzą stałe składy z wagonami samowyładowczymi i nie oblatują składów przy zmianie kierunku (lokomotywa zawsze znajduje się od strony elektrowni). Jest to związane ze sposobem załadunku wagonów. Zasilana z sieci trakcyjnej lokomotywa, nie mogła by wjechać pod taśmociąg sypiący węgiel do wagonów. Boczne pantografy służą najprawdopodobniej do zdalnego sterowania lokomotywą poprzez dodatkowy boczny przewód.
Kolej Górniczą KWB Konin nie należy mylić z Koleją Górniczą KWB Adamów która również nie należy do sieci PKP i wykorzystuje elektrowozy EL2.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
27.07.2011 00:26
Dzięki za wytłumaczenie. Nie wiedziałem, że takie coś i na takich zasadach istnieje. Na Was zawsze można liczyć 🙂 .
Offline Sudi
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
27.07.2011 07:24
Unreal, to jak tworzą stałe składy, to jak taki skład wraca Pchając wagony
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
27.07.2011 07:44
Owszem, na czele takiego pchanego składu jest kamera, z której obraz widzi maszynista na monitorze w kabinie.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
27.07.2011 08:17
ooooo lol, ale technika 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
27.07.2011 11:17
Pod tym zdjęciem masz wcześniejszą dyskusję na temat tych kolei oraz linki do artykułów.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Paweł Pajor
Użytkownik

Komentarzy: 390
27.07.2011 14:39
Unrealgod napisał(a):
Boczne pantografy służą najprawdopodobniej do zdalnego sterowania lokomotywą poprzez dodatkowy boczny przewód.

O ile dobrze pamiętam boczne normalnie służą za odbiór prądu z sieci trakcyjnej umocowanej na słupach trakcyjnych w kształcie litery C
Offline Paweł Pajor
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
27.07.2011 15:58
Też kiedyś tak myślałem i tak podaje Wikipedia ale... Pooglądałem sobie sporo zdjęć, gdzie jest ta boczna sieć trakcyjna i na żadnym z nich nie występuje ona solo, zawsze towarzyszy jej normalna górna sieć jak tu. Do tego sieć boczna zawsze jest z obu stron (2 przewody) jeżeli chodziło by jedynie o zasilanie, wystarczył by przewód z jednej strony.
Na wersję że boczna sieć służy do sterowania zdalnego trafiłem w sieci, ale wydaje się to prawdopodobne. Lepiej żeby kontrolę nad pojazdem przejął operator urządzenia ładującego, niż jakoś przekazywał polecenia do mechanika.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Paweł Pajor
Użytkownik

Komentarzy: 390
30.07.2011 12:02
Ja pamiętam ze czasów szkolnych. W jakimś czasopiśmie kolejowym był artykuł o tych lokach. I było zdjęcia z wyrobiska gdzie była tylko boczna sieć trakcyjna.
Offline Paweł Pajor