Strona główna / Kolej / Inwestycje kolejowe / Wielka budowa

Wielka budowa

«Poprzednie zdjęcie: Modernizacja linii kolejowej 96 na odc. Tarnów - Stróże 9.07.2011 #1
Następne zdjęcie: Remont D29-94»

Wielka budowa

Data zrobienia zdjęcia: 20 maja 2011 roku (piątek)
Opis: Mało interesowałem się tematem, dlatego zaszokowało mnie jak głęboka jest "przebudowa" starego dworca w Katowicach. Jeśli w słowach kluczowych powinny się znaleźć nazwy i modele wszystkich maszyn proszę o pomoc.
Słowa kluczowe: Katowice Plac_Szewczyka dworzec budowa koparka spycharka Mercedes_Axor Caterpillar D29-1 D29-137 D29-138 D29-139 D29-656
Data dodania zdjęcia: 20.05.2011 19:36, Wyświetleń: 1911, Pobrań: 18, Wielkość pliku: 446.5 KB
Dodał: AndrzejK

Ostatnie komentarze

kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4491
20.05.2011 19:45
Jak już postanowiłeś wrzucić budowę galerii handlowej do infrastruktury kolejowej, to dopisz numer linii :P
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5504
20.05.2011 19:48
No i jeszcze parę innych kluczowych też by nie zawadziło.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4423
20.05.2011 19:59
Z rzeczy, które potrafię nazwać wpisałem już wszystko... Mogę wpisać jeszcze "Mercedes" :P
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
tophie
Użytkownik

Komentarzy: 390
20.05.2011 20:01
Coś więcej: Mercedes Axor.
Offline tophie
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4697
20.05.2011 20:02
Caterpillar mógłbyś jeszcze dopisać :) Nie znam się za bardzo na sprzęcie budowlanym, ale gotów jestem się założyć że co najmniej jedna z maszyn na zdjęciu jest od tego producenta ;)
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4491
20.05.2011 20:18
AndrzejK napisał(a):
Z rzeczy, które potrafię nazwać wpisałem już wszystko... Mogę wpisać jeszcze "Mercedes" :P


Jak o mnie chodzi - jest już ok ;)
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4423
20.05.2011 20:18
@kuba203, z punktu widzenia krakowskiego rozwiązania, galeriodworzec katowicki wydaje mi się światowym wzorem funkcjonalności i piękna.

W Katowicach przynajmniej będzie wiadomo gdzie jest dworzec i będzie miał wejście nie prowadzące przez sklep.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Max998
Użytkownik

Komentarzy: 776
20.05.2011 21:25
Skoro jutro koniec świata to nie opłaca im się pracować :p
Żartuje sobie oczywiście :)
Offline Max998
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5504
21.05.2011 02:14
Ja myślałem jeszcze o Plac_Szewczyka, bo on mniej więcej był w miejscu tego wykopu.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4423
21.05.2011 11:30
Ciekawe czy ta nazwa przetrwa. Placu zostanie niewiele.
http://dziennikturystyczny.pl/wp-content/uploads/2009/07/katowice_dworzec_1.jpg
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
05.07.2011 01:25
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
Coffee
Gość

05.07.2011 01:48
Z drugiej strony, to dobrze: Nigdzie w Polsce nie było jeszcze dwóch różnych galerii w promieniu 500 metrów (a już w ogóle łączenie Galerii z Dworcem, to porażka).
 
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1844
05.07.2011 02:56
NIe wiem jak można cofnąc pozwolenie gdy budowa już jest w toku i cały teren rozkopany, to jest jakis chory pomysł.
Offline Kasztann44
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4423
05.07.2011 07:45
Ta decyzja nie ma już żadnego znaczenia, inwestycja zakończy się w planowanej formie. Co najwyżej ludzie będą kilka miesięcy dłużej męczyli się z tymczasowym dworcem.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5504
05.07.2011 17:39
Mnie zawsze intrygowało jedno. Kiedy postanowiono zburzyć te "kielichy" i na ich miejscu postawić takie nowe (o ile rozumiem plany inwestycji) obudowane z zewnątrz galerią handlową ze wszelkich ciemnych dziur wypełźli "obrońcy architektury" protestujący gdzie się tylko dało przeciw tej inwestycji. Gdzie byli ci ludzie, kiedy te kielichy niszczały przez lata, bez należytej konserwacji a ich podziwianie uniemożliwiało szczelne zabudowanie budami rodem z bazaru, brudne szyby, czasem łatane kartonem oraz tłum śmierdzących i agresywnych żuli.
Rozumiem że te kielichy były "cennym przejawem architektury brutalistycznej" i z pewnością były by warte ochrony i zachowania. Ale tylko pod warunkiem że ktoś by o nie dbał, a przynajmniej zadeklarował się o nie dbać. A tak, jak będzie tam galeria, to może chociaż ochrona z tej galerii obejmie też teren dworca i pasażerowie (to dla nich buduje się dworce) będą mieli gdzie usiąść w oczekiwaniu na pociąg.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1844
05.07.2011 18:16
Dokładnie tak jak pisze Unreal, nie podoba wam się że dworzeć zamienia się galerie, ale trzeba pamiętać o tym że przeciętny pasażer odczuje zmiane na lepsze, bo taki dworzec-galeria niepewno bedzie lepiej chroniony i bardziej zadbany, niektórzy narzekają na wszystko, tego się już nie zmieni, dla niektórych chyba lebiej by było jakby został ten syf który był. No ale takich wiecznych narzekaczy mamy w Polsce dużo. Miescie zmieni się na lepsze i to nie podlega wątpliwośći, w dzisiejszych czasach od funkcji komercyjnej takich obiektów jak dworce się nie ucieknie. W Warszawie zamiast wybudowac nowy dworzec reanimowali Centralny-stary i są tego pierwsze efekty, bo stary strop między poziomem zero a minus jeden jest tak nieszczelny że po każdym większym deszczu cieknie niemiłosierni, więc czasami ratowanie architektury nie jest dobrym pomysłem, ratownie centralnego własnie moim zdaniem nie było.
Offline Kasztann44
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4697
05.07.2011 19:43
Unrealgod napisał(a):
(...)Rozumiem że te kielichy były "cennym przejawem architektury brutalistycznej" i z pewnością były by warte ochrony i zachowania. Ale tylko pod warunkiem że ktoś by o nie dbał, a przynajmniej zadeklarował się o nie dbać. A tak, jak będzie tam galeria, to może chociaż ochrona z tej galerii obejmie też teren dworca i pasażerowie (to dla nich buduje się dworce) będą mieli gdzie usiąść w oczekiwaniu na pociąg.


Fajnie, a teraz podstaw sobie do swojej wypowiedzi w miejsce kielichów np. Sukiennice, bramę Floriańską czy inne zachowane zabytki Krakowa - i zestaw z podobnymi do Twoich argumentami burzymurków: "i co z tego że oryginalne, jak zaniedbane, zasłonięte wieloma dobudówkami (jak było z Sukiennicami), po co marnować pieniądze na remont, skoro można postawić coś nowego, nowoczesnego, coś co będzie znacznie lepiej służyć ogółowi mieszkańców". I wyobraź sobie Rynek bez Sukiennic, Floriańską bez bramy i kilka innych charakterystycznych punktów Krakowa... Fajnie by było, nie?

A gdzie byli ci ludzie? Pewnie na forach internetowych dotyczących architektury, na uczelniach itp. Czyli podobnie jak np. miłośnicy kolei czy komunikacji miejskiej, których na ogół nie pokazują na co dzień w TV - no, chyba że będą potrzebni "do niusa" - jak np. plany likwidacji linii tramwajowej do Ozorkowa...
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4423
05.07.2011 21:42
Jak to gdzie byli miłośnicy? Tam gdzie i teraz, czyli nigdzie. Nie są stroną biorącą realny udział w jakichkolwiek działaniach.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5504
06.07.2011 01:21
@Wypalacz Rafał: Po pierwsze to Krakowskie sukiennice mają w swoim wieku o jedno zero więcej od kielichów.
Po drugie to popatrz na te wszystkich wizualizacje projektu. Na wszystkich są kielichy. Więc jak były tak i będą, tyle że nie te same dokładnie, ale w przypadku 50letniego "zabytku" to chyba nie ma takiego znaczenia? Tyle że zmieni się otoczenie.
Co do twojego "fajnie by było, nie?" odpowiem że przecież fajnie jest, nie? Zobacz sobie zabudowę wawelu na przykład na zdjęciach z przed wojny. Ile się tam zmieniło? Tak samo Sukiennice o których wspominasz. Też nie są to te same niezmienione sukiennice w formie z czasu swojego powstania. Przy kolejnych odbudowach czy remontach wygląd się zmieniał.

Miasto jest dla ludzi a muzeum dla eksponatów. Katowice są tym pierwszym.
Jeżeli PKP czy też miasto czy ktokolwiek do tej pory nie potrafił się zająć tymże brutalistycznym ewenementem tak, żeby spełniał on swoją podstawową funkcję (przypominam że miał to być dworzec kolejowy) to może teraz jamie się nim należycie galeria handlowa. W Krakowie na przykład ten system wydaje się zdawać egzamin. Na wyglądzie galerii wiesza się psy, ale jest ona alternatywą dla asfaltowego placu z budami oraz slumsów zza płotu. Wewnątrz mniej śmierdzi a agresywne żule są usuwane. Na prawdę taka polityka przydała by się w nie jednym mieście.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4423
06.07.2011 10:20
Kraków będzie miał niewątpliwie najgorszy dworzec w Polsce. Ciasna piwnica z jednym wejściem pod estakadą, a drugim z galerii. Chowanie dworca pod ziemię jest wyrazem priorytetu dla innych funkcji, dla których jest miejsce dla powierzchni.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5504
27.03.2012 22:33
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com