Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Autobusy» Iveco TurboDaily 45-12» Iveco TurboDaily 45-12 #MB051

Iveco TurboDaily 45-12 #MB051

«Poprzednie zdjęcie: Iveco TurboDaily 45-12 #MB051

Iveco TurboDaily 45-12 #MB051

Data zrobienia zdjęcia: 23 października 2010 roku (sobota)
Opis: Busik na pętli Ruszcza cmentarz. Ogólnie wozik wywarł na mnie miłe wrażenie.
Słowa kluczowe: Iveco TurboDaily_45-12 #MB051 Mobilis_Kraków Kraków Ruszcza_Cmentarz Jeziorko linia_417
Data dodania zdjęcia: 23.10.2010 19:54, Wyświetleń: 4309, Pobrań: 90, Wielkość pliku: 160.5 KB
Dodał: Omar Sharif
EXIF Info
Nazwa aparatu: Panasonic
Model aparatu: DMC-LZ6
Czas ekspozycji: 1/1000 sec(s)
Wartość przysłony: F/3.1
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 23.10.2010 15:22:05
Długość ogniskowej: 8.9mm

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
23.10.2010 20:38
To tak a propos ograniczania ilości busów w mieście.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
23.10.2010 21:01
No są ograniczane. Chyba małych busów dużego przewoźnika na zlecenie ZIKiT nie zaliczasz jako prywatnego busiarstwa? Bo na tej zasadzie Jelcze Vero w MPK możesz uznać za busy 😛 Tabor dostosowany do potoków po prostu.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Omar Sharif
Użytkownik

Komentarzy: 353
23.10.2010 21:06
To jest "ucywilizowany" bus 🙂 Co do potoków pasażerskich to problem z ładownością może być pierwszego listopada.
Offline Omar Sharif
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
23.10.2010 21:22
A co za różnica czy prywatny bus jeździ na zlecenie jakiejś innej firmy czy po prostu żeby zaspokoić potrzeby popyt?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
23.10.2010 21:40
Bo dla ciebie bus (czyt. mały autobus) jest dla Ciebie złem samym w sobie, niezależnie czy to obsługuje Pan Kowalski Sp. z o.o., czy jakiś duży przewoźnik na zlecenie miasta. A nielubiane jest to busiarstwo w pierwszej formie. Wolałbyś, żeby tam jeździły puste 12-metrowce?
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
snejk04
Użytkownik

Komentarzy: 93
23.10.2010 21:59
A dlaczego to niby Pan Kowalski obługujący takie połączenie, mający rozkład jazdy itd. byłby zły, a przewoźnik jeżdżący na zlecenie miasta takim samym taborem jest już cacy? Masz na to jakieś logiczne wytłumaczenie?
Jak wygląda sprawa z zapełnieniem tego czegoś? Są przewidziane jakieś miejsca stojące?
Offline snejk04snejk04 at vp.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
23.10.2010 22:38
Generalnie to jestem zwolennikiem takich busów, bo są bardziej ekonomiczne i szybsze od dużych autobusów a cena i prędkość to dla większości pasażerów (transportu zbiorowego) priorytet nad wygodą czy niestety bezpieczeństwem. Oczywiście na jakimś średnim dystansie bo w czysto miejskich warunkach to trochę co innego.
A do czego był mój komentarz: Z jednej strony słychać przechwałki o dążeniu do nowoczesnego i w pełni niskopodłogowego taboru. W nowych wozach ma być klima i mamy mieć w Krakowie najnowocześniejszy tabor autobusowy w całym kraju, ma się ograniczać te przebrzydle busy, żeby jak najmniej ich do miasta wjeżdżało... A z drogiej na zdjęciu mamy najnowszy autobus jeżdżący w Krakowie: Wyprodukowany w ubiegłym milenium (Daily II generacji było produkowane do 1999r.), bez niskiej podłogi, dobrze ze jedne drzwi są otwierane automatycznie.
Obawiam się że bazujący w większości na Sprinterach i LT'kach jest sporo nowocześniejszy. Przynajmniej konstrukcyjnie.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
23.10.2010 23:31
snejk04 napisał(a):
A dlaczego to niby Pan Kowalski obługujący takie połączenie, mający rozkład jazdy itd. byłby zły, a przewoźnik jeżdżący na zlecenie miasta takim samym taborem jest już cacy? Masz na to jakieś logiczne wytłumaczenie?
Jak wygląda sprawa z zapełnieniem tego czegoś? Są przewidziane jakieś miejsca stojące?

To, że taki Pan Kowalski nie ma tej samej taryfy, takiego rozkładu jazdy oraz niektórych standardów jak wymaga miejski transport zbiorowy?
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
snejk04
Użytkownik

Komentarzy: 93
23.10.2010 23:48
Jakich standardów? Nie badź śmieszny, raz takie puszki to zło najgorsze, innym razem są już cacy bo jeżdżą na zlecenia miasta?
Widzę, że masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem, więc powtórzę: dlaczego prywatny przewoźnik, który jeździłby zbliżonym taborem, mający TAKI SAM rozkład jazdy, byłby zły, a to coś widoczne na zdjęciu już takie nie jest?
Jedna taryfa to jedyny sensowny argument, chociaż podejrzewam, że ci źli, prywatni busiarze za taki odcinek bralliby pewnie 2 złote zamiast 2,5.
Offline snejk04snejk04 at vp.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
23.10.2010 23:57
Standardy na przykład dot. korzystania z przystanków, przejrzyste oznakowanie linii i trasy no i jakość busów - większość busów którymi jechałem to były rozpadające się Mercedesy, a tu masz bardzo dobrze utrzymanego busa z pneumatycznymi drzwiami... Busiarze mogli by wejść pod skrzydła ZIKiT, ale może tylko 1/4 by spełniła minimalne wymagania, lecz wtedy chyba zbliżyli byśmy się w stronę GOP-u...
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
snejk04
Użytkownik

Komentarzy: 93
24.10.2010 00:11
Widocznie źle trafiałeś, z busów, z których korzystałem (kier.Wieliczka) większość to bardzo dobrze utrzymane sprintery.
Busiarstwo, w złym tego słowa znaczeniu, to dla mnie zatrzymywanie się na początku zatoczek przystankowych, łamanie przepisów PoRD, itd.
Niezrozumiałe dla mnie natomiast jest podejście:"ten bus jest cacy bo jeździ na zlecenie ZIK*T"
Offline snejk04snejk04 at vp.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
24.10.2010 00:22
To sobie pojedź w kierunku Skawiny, Wadowic czy Zatora - tam na pewno zobaczysz nie tylko dobrze utrzymane Sprintery.
Offline Wypalacz Rafał
snejk04
Użytkownik

Komentarzy: 93
24.10.2010 00:31
Wypalacz Rafał napisał(a):
To sobie pojedź w kierunku Skawiny, Wadowic czy Zatora - tam na pewno zobaczysz nie tylko dobrze utrzymane Sprintery.

Wiem. Nie staję w obronie busiarstwa, tylko nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że busiarz z natury rzeczy jest zły, ale jak zaczyna jeździć na zlecenia miasta, to automatycznie przechodzi na jasną stronę mocy.
Offline snejk04snejk04 at vp.pl
PE 099
Użytkownik

Komentarzy: 559
24.10.2010 02:10
Tyle, że tu nie jest busiarz co jeździć zaczął na zlec. miasta tylko regularny przewoźnik miejski...
Offline PE 099
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
24.10.2010 07:31
czatowiec napisał(a):

To, że taki Pan Kowalski nie ma tej samej taryfy(...)

Pan Kowalski miałby lepsza, niższa taryfę.
czatowiec napisał(a):
Busiarze mogli by wejść pod skrzydła ZIKiT, ale może tylko 1/4 by spełniła minimalne wymagania, (...)

To by było cofnięcie się w rozwoju. Prywatne busy bardzo szybko się dostosowują do wymagań rynku. A o dziwactwach ZIKiT to już nie jedna dyskusja, także i tutaj, się odbyła.

Busy zatrzymują się na początku zatoki bo tam stoją ich pasażerowie (ponieważ jest to jedyne miejsce z którego da się wypatrzeć tablice kierunkowe za przednią szybą - takie jak na zdjęciu). Tak samo zatrzymywanie się poza przystankami to pewne ułatwienie dla pasażerów. Dla kierowców tego dużego "dobrego" przewoźnika ważniejsze od pasażerów są przepisy. Dlatego dojadą na koniec przystanku, jak ktoś się nie zdąży przepchać przez tłum to jego strata, zamkną drzwi przed nosem pasażerowi no i nie wypuszczą z pojazdu miedzy przystankami, chociaż autobus wjechał w korek taki że szybciej dojdzie się pieszo.
Dlatego osobiście wolę firmę która to moje zachcianki spełnia chętniej niż jakiegoś ZIKITa.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
24.10.2010 08:00
Unrealgod napisał(a):
Pan Kowalski miałby lepsza, niższa taryfę.


Bez urazy, ale pieprzysz, wystarczy sobie przypomnieć jakie ceny obowiązywały na busach do Wieliczki przed uruchomieniem linii 204, albo co się stało po uruchomieniu większej ilości linii autobusowych do Skawiny i okolic.

Pan Kowalski może mieć niższą taryfę - gdy na tej samej relacji jeździ PKS albo MPK, gdy tej konkurencji zabraknie panowie Kowalscy natychmiast windują ceny. A obniżającym tnie się opony albo podpala busy.
Offline Wypalacz Rafał
N8S
Użytkownik

Komentarzy: 860
24.10.2010 08:31
Wypalacz Rafał napisał(a):
Pan Kowalski może mieć niższą taryfę - gdy na tej samej relacji jeździ PKS albo MPK, gdy tej konkurencji zabraknie panowie Kowalscy natychmiast windują ceny. A obniżającym tnie się opony albo podpala busy.

Może to taki średni przykład, ale nie zawsze tak jest jeśli chodzi o ceny, bo np. w busach relacji Kielce- Skarżysko-Kamienna kursuje 4 przewoźników, ale ich rozkład się uzupełnia i mają taką samą taryfę jeśli chodzi o przejazdy jednorazowe, która jest droższa od PKS-a Starachowickiego oraz od pociągu, mimo to zdezelowane busy (oprócz jednego przewoźnika) jeżdżą zapchane o sam dach...
Offline N8Sdamian at interia.euhttp://krakowskiebrygady.info
Filimer
Użytkownik

Komentarzy: 445
24.10.2010 10:16
Panowie, od dyskusji mamy fora dyskusyjne, po co psuć sobie zdrowie przydługawą wymianą zdań tutaj...
Offline Filimer
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
24.10.2010 12:01
Przede wszystkim prywatni przewoźnicy prezentują tak zróżnicowane podejście do pasażerów, przepisów, jakości taboru i jego utrzymania, taryfy, itd., że jakiekolwiek uogólnienia są bez sensu. I dotyczy to zarówno przewoźników jeżdżących na własną rękę, jak i na zlecenie komunalnych organizatorów komunikacji.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
24.10.2010 13:16
Wypalacz Rafał napisał(a):

Bez urazy, ale pieprzysz, (...)

Nie zdarzyło mi się jeszcze jechać busem droższym niż przewoźnik publiczny na tej samej trasie. Kolega akurat skończył studia i nie ma już zniżek. Jadąc do centrum z Prokocimia ma chmarę busów po 2 zł albo dużo wolniej jadące autobusy MPK albo tramwaje po 2,50. Zgadnij z czyich usług korzysta?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
24.10.2010 13:36
Tyle, że liczba osób które muszą płacić 2,50, czy nawet 1,25/1,35 to znikomy procent pasażerów, dla większości z nich koszt podróży nie przekracza 1,50 (i odpowiednio dla ulg).
Jeszcze inna sprawa to brak honorowania ulg ustawowych przez busiarzy, mimo że jest to ich psi obowiązek i kosztuje ich tyle, co wysłanie listu poleconego...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
24.10.2010 13:36
@Unrealgod - Tylko powiedz mi, czy busy zatrzymują się na wszystkich przystankach... I nie gadaj głupot, bo Wielicką za pomocą tramwaju lub autobusu linii "304" się jedzie bardzo szybko. Za pomocą pojazdów MPK i Mobilisu potrafiłem się dostać z Łobzowa do Prokocimia w czasie około 20 minut w dzień powszedni...
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
krzychos
Użytkownik

Komentarzy: 335
24.10.2010 13:56
Unrealgod napisał(a):
Wypalacz Rafał napisał(a):

Bez urazy, ale pieprzysz, (...)

Nie zdarzyło mi się jeszcze jechać busem droższym niż przewoźnik publiczny na tej samej trasie. Kolega akurat skończył studia i nie ma już zniżek. Jadąc do centrum z Prokocimia ma chmarę busów po 2 zł albo dużo wolniej jadące autobusy MPK albo tramwaje po 2,50. Zgadnij z czyich usług korzysta?

To proponuje się przejechać do Trojanowic z Nowego Kleparza. Bus na Skałę jest owszem tańszy niż autobus, ale bus na Wolbrom kosztuje już 3,50.
Offline krzychoshttp://krzychosphotography.wordpress.com/
Burdzio
Użytkownik

Komentarzy: 98
24.10.2010 14:27
Polecam przykład Niepołomic - od kiedy uruchomiono tam komunikację miejską i komunikację Niepołomice - Kraków i ustalono cenę 3,5 do Krakowa busiarnia nagle zeszła z nawet 5zł do 3zł, a jak ludzie wcześniej narzekali na zbyt wysokie ceny to niedałosie (patrz strona Mat-Bus-a).
Offline Burdzio
Granite
Użytkownik

Komentarzy: 23
24.10.2010 15:54
vear napisał(a):

Jeszcze inna sprawa to brak honorowania ulg ustawowych przez busiarzy, mimo że jest to ich psi obowiązek i kosztuje ich tyle, co wysłanie listu poleconego...

Tyle by ich kosztował, gdyby każdy klient brał paragon i wszystko musiało by być zaksięgowane. Tyle tylko, że jak wtedy szlachetni busiarze mogliby oszczędzać na podatkach?
Dziwnym trafem wszystkie firmy które kursowały na trasie Kraków-Alwernia działały na granicy opłacalności, a przychody z biletów były takie, że można było odnieść wrażenie, że wożą powietrze.
Offline Granite
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
24.10.2010 16:01
Unrealgod napisał(a):
Wypalacz Rafał napisał(a):

Bez urazy, ale pieprzysz, (...)

Nie zdarzyło mi się jeszcze jechać busem droższym niż przewoźnik publiczny na tej samej trasie. Kolega akurat skończył studia i nie ma już zniżek. Jadąc do centrum z Prokocimia ma chmarę busów po 2 zł albo dużo wolniej jadące autobusy MPK albo tramwaje po 2,50. Zgadnij z czyich usług korzysta?


No, czyli dokładnie potwiedziłeś to, co napisałem w komentarzu który zacytowałeś...
Offline Wypalacz Rafał
gregg8
Użytkownik

Komentarzy: 54
24.10.2010 16:51
Busik fajny ale jak coś takiego może jeździć jako komunikacja miejska
Offline gregg8
Yrno
Gość

26.10.2010 08:12
Dokładnie, bus jest dobry, ale takim posunięciem Mobilis chyba cofnął się w tył, porównajmy to z Citelisem 12M, nowoczesny niskopodłogowy autobus.. a tutaj ładnie zachowany, ale PRZESTARZAŁY TurboDaily... 😛
 
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
26.10.2010 10:03
Kiedyś była też dyskusja, że busy nie mają cywilizowanych wyświetlaczy.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl