Strona główna» Kolej» Kolej na Świecie» Austria» Afmpz 73 81 80-90 726

Afmpz 73 81 80-90 726

«Poprzednie zdjęcie: 4020-260
Następne zdjęcie: ET22-162»

Afmpz 73 81 80-90 726

Data zrobienia zdjęcia: 1 sierpnia 2010 roku (niedziela)
Opis: Linz Hauptbahnhof.
Tytułem ciekawostki zdjęcie pociągu Railjet tym razem od strony wagonu sterowniczego.
Pociąg RJ663 z Bregencji do Wiednia prowadzony lokomotywami 1116-226 i 1116-225.
Więcej informacji o tych pociągach można znaleźć w Wikipedii (niestety po niemiecku).
Słowa kluczowe: Afmpz 73_81_80-90_726 Railjet ÖBB Österreichische_Bundesbahnen Linz Linz_Hauptbahnhof Austria Österreich
Data dodania zdjęcia: 23.09.2010 18:30, Wyświetleń: 2237, Pobrań: 21, Wielkość pliku: 222.1 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX Corporation
Model aparatu: PENTAX K100D Super
Czas ekspozycji: 1/350 sec(s)
Wartość przysłony: F/8
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 01.08.2010 11:07:37
Długość ogniskowej: 40mm

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
23.09.2010 19:01
Może do nas kiedyś takie używki trafią...
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
23.09.2010 19:02
Całkiem sympatyczne. To są EZT?
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
23.09.2010 19:05
czatowiec napisał(a):
Całkiem sympatyczne. To są EZT?


Nie, to są zwykłe (no, prawie) składy prowadzone lokomotywami

Unrealgod napisał(a):
Może do nas kiedyś takie używki trafią...


Może jednak wcześniej, zwłaszcza po tym jak Siemens poinformował że nie będzie składał oferty w przetargu na 20 ezt dużych prędkości dla cacy spółeczki (czyli PIC).
Offline Wypalacz Rafał
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
23.09.2010 20:05
I to nieskładanie wykorzystał Alstom składając swoją ofertę. Co do składu to taki jakby push&pull jest.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
23.09.2010 20:13
Nie jakby, tylko jest 🙂
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
23.09.2010 20:14
No to miałem na myśli. 🙂
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
23.09.2010 22:18
Swoją drogą to dziwne że u nas nikt nie wpadł na coś takiego żeby do wagonu osobowego dospawać kabinę z siódemki i pociągnąć wzdłuż składu wagonów przewodów wielokrotnego sterowania. Ile by się zaoszczędziło czasu na oblotach. Wady to chociażby dwa niekompatybilne typy EU07, konieczność obsadzenia maszyny, nawet sterowanej zdalnie no i pan mechanik by musiał pieszo składy oblatywać.
Natomiast znając płodność umysłów naszych inżynierów to dziwne że jakiś taki projekt czy prototyp nie powstał (a przynajmniej nigdy o czymś takim nie słyszałem).
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
23.09.2010 22:21
Mówisz o zakładach południowych czy ogólnie Jak wiadomo Koleje Mazowieckie to stosują i będą stosować.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1562
23.09.2010 22:22
PKP chyba wystarczająco EZT posiadało, dlatego to. Aktualnie jedyny typ wagonów wyposażony w gniazda sterowania lokomotywą w Polsce to Bohuny, ale PR nie mają wagonów sterowniczych, jedynie doczepne...

P.S. Poprawka: W tej wyliczance nie uwzględniłem wagonów Bombardiera Kolei Mazowieckich.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
23.09.2010 22:36
Tu masz wagon sterowniczy ciągnięty przez EU07. Z tego co wiem to wagony silnikowe/lokomotywy które miały ciągnąć te wagony nie mieszczą się do tunelu. Miałem okazję widzieć taki skład na stacji końcowej w Skarżysku i siódemka musiała go klasycznie oblecieć.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
23.09.2010 22:47
Wszystko się do tunelu mieści. W fizyce przynajmniej, bo w głowach decydentów PLK już niekoniecznie.
A siódemka musi składy oblatywać, bo nie jest kompatybilna (co zresztą nie dziwi) z wagonami Bombardiera. Z kolei siódemki jeżdżą z tymi wagonami... bo nic innego nie ma 😉 Już produkują się Traxxy, także w końcu te wagony będą pracować jako push-pull z prawdziwego zdarzenia.

Aha, byłbym zapomniał 😈
Cytat:
DominiaKM z całym szacunkiem, jeżeli nie jesteś czegoś pewien to nie pisz bzdur 🙂
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
23.09.2010 23:00
Gdzie znowu widzisz bzdurę Chodzi Ci o to zdanie:
Cytat:
Jak wiadomo Koleje Mazowieckie to stosują i będą stosować.
Bo jeżeli o to faktycznie źle się wyraziłem.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
23.09.2010 23:35
To jak już o sterowaniu wielokrotnym mówimy to mam pytanie: Na poręczy (pod oknami przednimi, na wysokości mocowania wycieraczek) tego wagonu sterowniczego widać dwa gniazdka. Takie same gniazda mają lokomotywy 189, 183. Są to takie same gniazda jakie mają wagony osobowe, te najnowsze i te trochę starsze, zamontowane w przejściach miedzy wagonami. Takie samo gniazdko (o ile się nie mylę) widać (tylko pojedyncze) na czele EP09. No i zastanawiam się, czy nie jest to przypadkiem jakiś standardowy system sterowania wielokrotnego, narzucony przez standard międzynarodowy (RIV?). Czy jest to po prostu jakiś system sterowania czy nagłośnienia w wagonach?
Bo tak patrząc an to i na inne zdjęcia to nie widzę innych gniazd, może są gdzieś ukryte?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
24.09.2010 08:02
Unrealgod napisał(a):
To jak już o sterowaniu wielokrotnym mówimy to mam pytanie: Na poręczy (pod oknami przednimi, na wysokości mocowania wycieraczek) tego wagonu sterowniczego widać dwa gniazdka. Takie same gniazda mają lokomotywy 189, 183. Są to takie same gniazda jakie mają wagony osobowe, te najnowsze i te trochę starsze, zamontowane w przejściach miedzy wagonami. Takie samo gniazdko (o ile się nie mylę) widać (tylko pojedyncze) na czele EP09. No i zastanawiam się, czy nie jest to przypadkiem jakiś standardowy system sterowania wielokrotnego, narzucony przez standard międzynarodowy (RIV?). Czy jest to po prostu jakiś system sterowania czy nagłośnienia w wagonach?
Bo tak patrząc an to i na inne zdjęcia to nie widzę innych gniazd, może są gdzieś ukryte?


Mogę tylko stwierdzić ze oba te gniazda (obie pary) są używane podczas łączenia lokomotyw z wagonami i składów Railjet, ale nie zwróciłem uwagi czy nie było innych przewodów np. na wysokości sprzęgów

Unrealgod napisał(a):
Natomiast znając płodność umysłów naszych inżynierów to dziwne że jakiś taki projekt czy prototyp nie powstał (a przynajmniej nigdy o czymś takim nie słyszałem).


Były takie próby w latach 50-tych. Z... parowozami Ale później je zarzucono i skoncentrowano na EZT i wagonach spalinowych.
Offline Wypalacz Rafał
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
24.09.2010 17:52
Dominiak napisał(a):
I to nieskładanie wykorzystał Alstom składając swoją ofertę. Co do składu to taki jakby push&pull jest.


Tego zaoferowali?

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?114,5016338,5016362#msg-5016362

bo jeśli tak to fajnie by było
Offline Wypalacz Rafał
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
24.09.2010 21:01
Nie wiem co zaoferowali, przeczytałem że tylko biorą udział.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/